Pagina 1 din 3
Electroventilator
Scris: Sâm 22-Sep-2007 12:32
de videosuzy
Am constat azi ca nu mai merge electroventolatorul (crescuse apa la maxim si mi-an aparut si STOP si mesaj pe calculator). Am verificat sigurantele (cea mare de 50A de sub cutia de sigurante din habitaclul motorului) apoi am verificat celelalte sigurante mai mici din acelasi loc si in final, fiind motorul fierbinte chiar si cu motorul oprit dar pus contactul la a doua pozitie trebuia sa porneasca ventilatorul. Se aude cum cupleaza, undeva in dreapta motorului insa acesta nu se invarte.Am dat de el cu o surubelnita insa merge usor, deci nu e nici blocat de ceva, nici gripat.
La ATS nu lucreaza nimeni azi iar la Champions abia sambata viitoare primesc.
Ma poate ajuta cineva cu un sfat, unde as putea gasi un astfel de electroventilator?
codul acestuia este : 1250G2
Va multumesc pentru ajutor...
Scris: Sâm 22-Sep-2007 13:33
de Beemer
ai incercat sa scoti mufa sa verifici cu un aparat de masura daca vine curent?
Scris: Sâm 22-Sep-2007 14:06
de videosuzy
Nu...asta inseamna sa dau bara jos?

Scris: Sâm 22-Sep-2007 14:08
de videosuzy
Aaa..si am uitat sa va spun cat costa...800 lei de aceeia GREIIII...

...
De ce n-am patit-o in Turcia ca nu e decat 115 $...

Nu 8 milioane muncite..

Scris: Sâm 22-Sep-2007 15:50
de Virgil
Da daca vrei sa ajungi la electroventilator trabuie data bara jos!
Poate nu este neaparat electroventilatorul in sine ci doar sonda de temperatura.
Probabil ca nici asta nu este prea ieftina, dar verifica mufele sa nu fie sarite sau oxidate ...cine stie. Pe de alta parte acel tacanit in dreapta motorului ar putea veni de la compresorul de Aer Conditionat.Si de acolo vin niste comenzi catre electroventilator. cand simte presiune mare pe circuitul de retur in mod normal trebuie sa porneasca electrovoentilatorul. Eu am patit ca imi pornea electroventilatorul imediat ce porneam aerul conditionat din cauza cantitatii mari de freon din instalatie, si normal a presiunii mari. Stiu ca la tine e pe invers cumva, dar ma gandesc ca poti sa mai tragi niste concluzii ......
Trebuie vazut ca sa nu dai banii aiurea.....
Pana la urma electorventilatorul il incerci direct la 12V si vezi daca merge.
Scris: Sâm 22-Sep-2007 16:02
de Virgil
Bara nu-i chiar nevoie sa o dai jos cu totul, poti ajunge acolo si daca o desfaci din partea din fata de sub capota. Sunt 4 suruburi acolo, doua de metal si doua de platic. Se indeparteaza dupa aceea prin tragere, eventual dai si grila jos si poti sa mai vezi ceva si prin ea....cat de cat, dar nu trage prea tare pentru ca o sa o fortezi din laterale unde este prinsa pe aripi. Daca vrei sa-l dai jos de acolo ...neaparat trebuie data bara jos.
Scris: Sâm 22-Sep-2007 19:24
de mesersmith
dupa ce dai grila jos, undeva in dreapta se afla o placuta cu doua rezistente bobinate din sarma f groasa, pt treapta I si II...
treapta I intra cand pornesti aerul si nu numai...
verifica daca ai tensiune acolo si vezi ca sunt si doua relee, care pornesc electroventilatorul...
Scris: Dum 23-Sep-2007 18:48
de videosuzy
Am ajuns la Champions (ca e mai aproape de mine) si dupa ce au luat-o "babeste" (sigurantele pe care le verificasem si eu, termocupla, senzor) au pus acel tester si au inceput...testarile...In final au dat o comanda din acel "calculator" prin care il alimenteaza pe "electroventilator", acesta avnd "obligatia" morala sa raspunda....solicitarilor..:P...Sufletul...nu a vrut deloc sa "plece".
Concluzia specialistilor (ramasi de pe vremea lui Constantinescu, probabil) a fost UNANIMA...Schimbarea celui vechi cu unul nou...8 milioane batute pe muche...
Am zis..OK...asta e...ma zgarcesc la tarate si ma scumpesc la...si surpriza...NU AVEM PE STOC...PESTE O SAPTAMANA...asa ca...de maine incep sa caut electroventilator.
Am luat legatura si cu cei ce se intituleaza..."doctor_de_masini" dar care spuneau ca nu mai au treaba cu Citroenul de 2 ani...
Astept ziua de maine ca sa vad ce rezolv si va tin la curent...
Scris: Dum 23-Sep-2007 20:48
de mesersmith
fratioare draga, la champion sunt cei mai "tari" specialisti pe care ii cunosc...
fugi cat poti de locul ala...
imagineaza-ti ca sunt electronist si unii spun ca destul de bun si cand am fost la ei imi venea sa-i iau la bataie de ce prostii spuneau, iar cand le-am zis ca stiu despre ce vorbesc ei acolo, deja dadeau din colt in colt...
fa asa: kiar daca nu te pricepi deloc, demonteaza grila aia si urmareste firele care ies din motor si trebuie ca pe acil cablu sa existe o mufa...
din pacate nu stiu eu und eeste acea mufa ca iti spuneam...
oricum, dupa ce o gasesti, desfa-o de cealalta parte in care este bagata si in mufa de pe cablul care duce la electrmotorul electroventilatorului si nu in prekea ei, baga 12v de la bateria masinii cu doua sarme kioare...
imi e greu sa cred ca e ars motorasul ala...
verifica asa si daca se va invarti asa cum cred eu, considera ca ai mutat 8 mil dintr-un buzunar in celalalt...
tot acesti specialisti mi-au skimbat cutia cu rezistente de la electroventilator si dupa ce le-am spus ca o skimba degeaba si le-am cerut-o pe cea veke, faceau fitze, ca nu e normal, ca nu se procedeaza asa, etc....
asa ca...sunt satul de ratatii aia...
Scris: Dum 23-Sep-2007 21:29
de cit_a
pe langa mesersmith vin si eu

vezi ca ventilatoarele nu sunt alimentate doar prin sigurante , cauta si vei fi rasplatit , trebuie sa ajungi si la releele de comanda care preia fortza (amperajul) ventilatoarelor , sigur ai o problema minora . vezi ca eu am patzit-o , sigurante bune , relee , bune , ventilatore bune , ........si in final am avut cablul de alimentare intrerupt(contact imperfect ).
Scris: Lun 24-Sep-2007 08:35
de Virgil
Cel mai corect,
Pune 12 V pe electorventilator......
Macar stii o chestie. Cei de la Chapmion au verificat electroventilatorul pe direct?
De la comanda din calculator sau de unde au dat ei ..., pana la electorventilator mai sunt o gramada de hopuri ........
Scris: Lun 24-Sep-2007 16:16
de videosuzy
Saru-mana...am rezolvat...Era ELECTROVENTILATORUL...
V-am ascultat, am desfacut doar cele patru suruburi, am ajuns la mufa, am scos-o, am pus 12v si...pauza..
Am fost la ATS, am luat ULTIMUL electroventilator cu 6 mil (pret vechi cica), am desfacut in parcarea lor (manopera era 250 Ron si programarea...pe 02.10), noroc cu trusa completa din portbagaj, apoi am luat-o usor:
-am desfacut din nou cele 4 suruburi;
-am desfacut gatul de la stropitoarea de parbriz;
-am desfacut cele doua suruburi de la dispozitivul de blocare al capotei, zavorul ala;
-am desfacut cele 4 suruburi ale electroventilatorului
-l-am bagat in locul celui nou;
-l-am bagat cu grija pe cel nou, pe sus (sotia mi-a tinut de partea de sus , cea de plastic, de deasupra grilei)
am pus suruburile in ordine inversa;
-ultimul montat fiind zavorul capotei.
Am pornit motorul, apoi clima si in cateva sec a pornit si electroventilatorul.
Am oprit motorul si a mai mers pret de cateva secunde dupa care s-a oprit...
Am plecat linistit dar cu un gest-reflex capatat...ochii "fugeau" mereu in partea stanga a ceasurilor, acolo unde e temp apei...
Cam asta-i povestea...
Dar, se pare ca a avut dreptate de data asta Champions..
Ce nu e corect, pretul...
8 milioane doar piesa, montajul fiind 1.100.000, adica 9.100.000 in final...
Mult, foarte mult...
Nu m-am interesat cat costa la ATS pentru ca am zis ca "fie ce-o fi"...
Sa opresti la fiecare semafor motorul...nu e chiar atat de simplu...
Inca o data va multumesc pentru sfaturi..
Cu stima,
Cata
Scris: Lun 24-Sep-2007 17:41
de mesersmith
se mai intampla sa aiba si ei dreptate....
totusi, eu nu as arunca electroventilatorul veki, pt ca in principiu e un simplu motor electric si nu cred ca poate sa aiba mare lucru...
nu stiu daca nu cumva ti s-au dus carbunii...
dar m-ai bine nu incerca sa-l faci ca sa nu te oftici prea tare daca ar fi doar carbunii sau cine stie ce nimik pe la el...
oricum, felicitari pt montare...vezi ca se poate?
Scris: Lun 24-Sep-2007 17:46
de videosuzy
Nu l-am aruncat si n-am sa-l arunc.
Il pastrez (cu toate ca nu ma vad eu sa-l repar) asa cum pastrez si farurile vechi, cele usor matuite de furtuna de nisip de anul trecut.
Poate, cine stie...ori eu, ori un alt citronaut, o sa le folosim candva...
Cu bine...
Scris: Lun 10-Iun-2013 21:15
de ViperDodo
m-am gandit sa postez si eu aici! e vorba de un c5 din 2003, 2.0 HDI
azi in trafic a inceput apa sa se ridice! stop aprins in bord, mesaj pe consola...
mai tarziu tot prin trafic, apa a ramas la jumate!
dar electroventilatorul tot nu porneste!
in fine, am desfacut, am cautat sigurante, toate in regula.
releele le-am schimbat dar fara rezultate. am dat cu wd40 pe toate mufele!
ciudat este ca atunci cand pornesc aerul conditionat, compresorul se opreste dupa 5 secunde de functionare!
iar, in panoul de sigurante de la motor, mufa verde, cele 2 fire albastrui mai groase frig foarte tare!
am lasat mult la relanti motorul dar tot nimic!apa oscila, dar nu foarte mult fata de jumatate!
nu am inteles exact unde este termocupla ,ma gandeam sa o pun pe direct! n-am mai apucat acum ca s-a intunecat!
intr-adevar, nu am aparat de masura nici sa vad daca vine curent nici daca motorul ala da ceva valori!
a, si am mai gasit o mufa cu 2 pini goala pe acolo,printre relee! de la ce este!?
pe unde sa o mai gadil?
am scos si mufa verde de la termostat! a aparut doar pe bord mesaj si acul s-a dus pe rosu! ventilatorul tot nimic!