Pagina 1 din 1

ce tzeapa era sa-mi iau- ax de volan

Scris: Dum 23-Sep-2007 17:49
de mesersmith
cine a urmarit forumul si mai ales topicurile de la c5 stie ca a fost o discutie pe care am initiat-o destul de demult, referitoare la un nenorocit de ax de volan, care clempanea ca scos din minti...

va povesteam ca am fost la citroen cta si i-au facut o verificare completa-diagnosticul acelasi: skimbare coloana volan, pret 14 mil....

bineinteles ca nu am acceptat pe motivul ca nu vedam cum se poate strica un astfel de ax, avand in vedere ca toate socurile sfarsesc undeva in sistemul hidraulic de pe caseta de direcvtie, adica acel ax ar pica numai daca nu ar avea servo si deci, toate socurile ar fi compensate de forta muskilor soferului, caz in care s-ar interpune intre denivelare si sofer, si acest ax...

m-am tot gandit, m-am tot sfatuit, kiar si aici am tot intrebat....si am ajuns la concluzia ca acel ax pica numai dca ai folosit masina numai pe drumuri off road, adica numai pe drumuri cu denivelari f mari si nu gropite ale caror efect nu se prea simte in volan...


zis si facut, m-am apucat sa verific tot ce tine de directie...

am skimbat capetele de bara desi doar cea din dreapta parea putin afectata si bucsele de la bara antiruliu(desi astea nu puteau avea nici o influenta asupra coloanei volanului)...

surpiza....nici un zgomot in volan, desi inainte tacanea in mod continuu la fiecare gropita sau denivelare...


am scris acest tread tocmai pt aceia care ar putea avea aceeasi problema...

Scris: Dum 23-Sep-2007 21:05
de mbc
Din pacate, situatia asta mai arata pentru INCA o sa data nivelul de profesionalism din service-ul reprezentantei. Cam dezamagitor. Aia de acolo te puneau sa schimbi axul, iti luau 14 mil si dupa aceea treceau la altceva, poate iti ziceau ca trebuie sa schimbi rotile si cauciucurile :(
Imi pare bine ca ai rezolvat (si a si costat rezonabil)

Scris: Dum 23-Sep-2007 21:39
de mesersmith
pai a costat in jur de 65 ron fiecare capat de bara, ca le-am skimbat eu... :)

Scris: Lun 24-Sep-2007 21:54
de Beemer
si directia nu ti-ai facut-o dupa ce ai schimbat capetela?? :shock:

Scris: Lun 24-Sep-2007 22:02
de mesersmith
pai ce sa-i fac directiei?

Scris: Mar 25-Sep-2007 08:33
de eugenro2001
Sa-i verifici geometria.

Scris: Mar 25-Sep-2007 23:37
de mesersmith
nu cred ca e cazul, masina nu si-a modificat tinuta de drum, nu trage in nici o parte, etc...

Scris: Mie 26-Sep-2007 05:27
de sorin.
Se putea masura cu un subler distanta (la Oltcit asa fac de 15 ani :lol: , si nu i-am facut geometria)

Scris: Mie 26-Sep-2007 11:04
de Beemer
nu e tot una sa reglezi geometria dupa ochi sau dupa aparat care are o precizie de ordinul 0,00

Scris: Mie 26-Sep-2007 11:07
de dj01fad
da? atunci imi spui si mie de ce nu a fost nimeni in oras in stare sa imi faca geometria la CX, iar eu am reusit singur cu sfori si ajutat de caietul service?

Scris: Mie 26-Sep-2007 11:09
de eugenro2001
Pentru ca la CX e ceva deosebit din cauza DIRAVI-ului si a capetelor de bara cu amortizor in ele.

Scris: Mie 26-Sep-2007 11:35
de dj01fad
stiam asta, dar vroiam sa pun accent pe faza cu aparatele de mare precizie calibrate la smecheri, la care se mai adauga si mesterii deosebit de priceputi scoliti pe la vreun atelier clandestin. ceea ce vreau sa spun e ca daca vrei, poti face directia si singur, si iese perfect. pana acum 15 ani cum se facea?

Scris: Mie 26-Sep-2007 15:12
de mesersmith
am skimbat capetele de bara nu inainte de a masura cu un subler distantele, apoi am montat capetele noi la aceleasi distante...
acum, eu nu prea pot sa cred ca o precizie de o zecimala dupa virgula nu este suficienta...
poate ma insel, insa eu cred ca se poate...
oricum, daca as fi observat vreo modificare in tot ceea ce inseamna comportamentul masinii din punct de vedere al directiei, puteti fi siguri ca faceam geoametria pe computer...