cauciucuri iarna
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
cauciucuri iarna
Am incaltat masina cu cauciucuri noi de iarna (Matador). Ce am observat neobisnuit , e ca luceaza ABS-ul chiar si pe asfalt uscat si la franari moderate. E normal?
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
La sub 7 grade afara nu prea e normal... Explicatia e ca gumele de iarna sint dintr-un cauciuc foarte moale care nu e cea mai buna alegere pe asfalt incalzit spre exemplu, in schimb se comporta foarte bine la temperaturi scazute..
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
total anormal....
ideea e urmatoarea: cauciucurile de iarna sunt mai moi si astfel, se vor "turti" mai mult, latindu-se in felul asta si marind astfel suprafata de contact cu solul...
totodata, fiind mai moi, vor lua forma asperitatilor drumului....(doar partea exterioara a lor, evident)....
ideea de abs este ca el trebuie sa intre doar atunci cand roata tinde sa se "tarasca" pe carosabil....ori daca avem cauciucuri mai late si mai moi, e evident ca ar trebui sa se petreaca cat mai rar lucrul asta....
vezi sa nu fie de vara...
sa nu fi gresit cei care ti le-au vandut...
ideea e urmatoarea: cauciucurile de iarna sunt mai moi si astfel, se vor "turti" mai mult, latindu-se in felul asta si marind astfel suprafata de contact cu solul...
totodata, fiind mai moi, vor lua forma asperitatilor drumului....(doar partea exterioara a lor, evident)....
ideea de abs este ca el trebuie sa intre doar atunci cand roata tinde sa se "tarasca" pe carosabil....ori daca avem cauciucuri mai late si mai moi, e evident ca ar trebui sa se petreaca cat mai rar lucrul asta....
vezi sa nu fie de vara...
sa nu fi gresit cei care ti le-au vandut...
Cauciucurile de iarna se comporta mai prost pe carosabil uscat. Daca mai sunt si peste 7 grade afara (chiar si la 10 grade cat au fost azi prin Bucuresti), devin prea moi, iar aderenta lor e mai proasta decat cea a cauciucurilor de vara. In situatii de genul asta, cu carosabil uscat si temperaturi peste 7 grade, e destul de posibil sa-ti intre ABS-ul la o franare mai brusca avand masina incaltata cu cauciucuri de iarna.
E destul de greu sa fabrici un cauciuc care sa se comporte exemplar in conditii de iarna, dar care sa-ti asigure o aderenta foarte buna, chiar si pe carosabil uscat. Poate doar modelele de top, de la producatori consacrati, reusesc sa ofere performante optime in ambele cazuri.
E destul de greu sa fabrici un cauciuc care sa se comporte exemplar in conditii de iarna, dar care sa-ti asigure o aderenta foarte buna, chiar si pe carosabil uscat. Poate doar modelele de top, de la producatori consacrati, reusesc sa ofere performante optime in ambele cazuri.
Se gasesc si anvelope mixte iarna-vara, dar sunt mult mai scumpe! Matador sunt cele mai ieftine si nu sunt prea stralucite. Daca problema cu ABS-ul nu era si inainte, atunci sigur asta este explicatia! Din ce poti gasi in tara, anvelope foarte bune si nu asa de scumpe sunt Sava. Sunt sub licenta Pirelli si sunt chiar mai bune decat Pirelli care se gasesc la noi(contrafacute)!
Passion pour C5
Depinde unde sunt facute in primul rand. Eu am patit de nenumarate ori sa cumpar un produs din Romania, si exact acelasi produs l-am cumparat si din occident, si - surpriza - nu prea au aceeasi calitate, in conditiile in care marfa era chiar putin mai scumpa la noi! Mai ajung si unele din cele originale si la noi, dar nu intotdeauna! Trebuie ori sa te pricepi foarte bine, ori sa ai putin noroc sa nu iei teapa!
Passion pour C5
-
- pasionat
- Mesaje: 407
- Membru din: Dum 30-Iul-2006 00:29
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5, benzină 2.0, Hydractive 3+
Am reusit sa-mi "incalt" si eu Citi-ul meu cu cauciucuri Snow....Impresii? Altceva decat cu facaturile de AllSeason care nu-s nici cal si nici magar....Cand aprofundezi problema constati ca orice compromis e un...compromis.
Am hotarat (cam tarziu, e drept) sa folosesc cauciucurile dedicate sezonului...Asa ca, in martie sau aprilie (in functie de evolutia temperaturilor) imi voi achizitiona si o "pereche" de cauciucuri de vara.
Firma de unde am luat e aceasta http://www.vreau-anvelope.ro care mi-a asigurat si montajul gratuit...
Sper sa ma tina cat mai mult (macar inca o iarna...
)
Cu stima,
Cata
Am hotarat (cam tarziu, e drept) sa folosesc cauciucurile dedicate sezonului...Asa ca, in martie sau aprilie (in functie de evolutia temperaturilor) imi voi achizitiona si o "pereche" de cauciucuri de vara.
Firma de unde am luat e aceasta http://www.vreau-anvelope.ro care mi-a asigurat si montajul gratuit...
Sper sa ma tina cat mai mult (macar inca o iarna...

Cu stima,
Cata
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Cu siguranta te vor tine mai mult. Gindeste-te ca sint niste cauciucuri cu care nu mergi decit vreo 4 luni pe an si frecarile la care sint supuse sint mai mici decit la cele de vara. Ce-i drept si gumele sint mai moi...
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
mesersmith scrie:ideea e urmatoarea: cauciucurile de iarna sunt mai moi si astfel, se vor "turti" mai mult, latindu-se in felul asta si marind astfel suprafata de contact cu solul...
Asta asa e.....si implicit, prin marirea suprafetei de contact su solul, presiunea este mai mica/cm2...pentru ca masa este aceeasi...lucru care face exact inversul celor spuse de tine mai jos:
mesersmith scrie:......ori daca avem cauciucuri mai late si mai moi, e evident ca ar trebui sa se petreaca cat mai rar lucrul asta....
....adica, avand o presiune mai mica pe cm/2, inseamna ca tendinta de frecare este mai mare pentru ca se poate face la forte mai mici.
-
- pasionat
- Mesaje: 407
- Membru din: Dum 30-Iul-2006 00:29
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5, benzină 2.0, Hydractive 3+
mesersmith scrie:......"ideea de abs este ca el trebuie sa intre doar atunci cand roata tinde sa se "tarasca" pe carosabil....ori daca avem cauciucuri mai late si mai moi, e evident ca ar trebui sa se petreaca cat mai rar lucrul asta....".
Cred ca te-ai incurcat putin...daca cauciucul e mai moale, deci la o franare acesta tinde sa se deformeze precum "PlasticMan", atunci cu siguranta intra ABS in functiune la cea mai mica piscare a franei pentru ca "acesta" (ABS-ul) are impresia ca se produce o alunecare fapt ce il va determina sa "de-a" drumul la roata pentru evitarea deraparii...
Cu stima,
Cata
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
videosuzy scrie:mesersmith scrie:......"ideea de abs este ca el trebuie sa intre doar atunci cand roata tinde sa se "tarasca" pe carosabil....ori daca avem cauciucuri mai late si mai moi, e evident ca ar trebui sa se petreaca cat mai rar lucrul asta....".
Cred ca te-ai incurcat putin...daca cauciucul e mai moale, deci la o franare acesta tinde sa se deformeze precum "PlasticMan", atunci cu siguranta intra ABS in functiune la cea mai mica piscare a franei pentru ca "acesta" (ABS-ul) are impresia ca se produce o alunecare fapt ce il va determina sa "de-a" drumul la roata pentru evitarea deraparii...
Cu stima,
Cata
catalin, cred ca tu te-ai incurcat putin si sa vedem de ce:
-abs-ul intra atunci cand roata tnde sa se tarasca asa cum spuneam eu si ai fost de acord...;
-abs-ul va elibera frana atunci cand pedala este apasata si viteza rotii tinde catre zero;
-pe cale de consecinta, daca suntem de acord ca avem o suprafata de contact mai mare cu solul, atunci avem o forta de frecare mai mare, si deeci, tendinta de patinare mai mica....nu credeti?:)
-cu alte cuvinte, pt aceeasi masa a masinii, dar cu o suprafata de contact mai mare a cauciucurilor, va scade forta de apasare pe cm2, lucru care duce la o micsorare a tendintei de patinare....
-daca avem o patinare mai rara, rar va intra si abs-ul, nu?
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
eu nu cred ca tendinta de a patina / derapa este mai mica daca suprafata este mai mare. de ce? s-a mai discutat. forta de frecare este dependenta de masa corpului si de natura partii care exercita frecarea. NU ARE NICI O LEGATURA CU SUPRAFATA DE CONTACT. ceea ce ziceti voi aici sunt cam nefondate.
daca creste suprafata de contact cu solul, presiunea pe cm2 scade, nu creste asa cum a zis mesersmith.
aaa, btw: asta e fizica de clasa a 10-a
daca creste suprafata de contact cu solul, presiunea pe cm2 scade, nu creste asa cum a zis mesersmith.
aaa, btw: asta e fizica de clasa a 10-a
"If in doubt, flat out!"
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11813
Cel mai nou membru JackPep