Pagina 1 din 4
cauciucuri iarna
Scris: Joi 22-Noi-2007 17:06
de radix
Am incaltat masina cu cauciucuri noi de iarna (Matador). Ce am observat neobisnuit , e ca luceaza ABS-ul chiar si pe asfalt uscat si la franari moderate. E normal?
Scris: Joi 22-Noi-2007 17:14
de nicum
La sub 7 grade afara nu prea e normal... Explicatia e ca gumele de iarna sint dintr-un cauciuc foarte moale care nu e cea mai buna alegere pe asfalt incalzit spre exemplu, in schimb se comporta foarte bine la temperaturi scazute..
Scris: Joi 22-Noi-2007 19:50
de mesersmith
total anormal....
ideea e urmatoarea: cauciucurile de iarna sunt mai moi si astfel, se vor "turti" mai mult, latindu-se in felul asta si marind astfel suprafata de contact cu solul...
totodata, fiind mai moi, vor lua forma asperitatilor drumului....(doar partea exterioara a lor, evident)....
ideea de abs este ca el trebuie sa intre doar atunci cand roata tinde sa se "tarasca" pe carosabil....ori daca avem cauciucuri mai late si mai moi, e evident ca ar trebui sa se petreaca cat mai rar lucrul asta....
vezi sa nu fie de vara...
sa nu fi gresit cei care ti le-au vandut...
Scris: Joi 22-Noi-2007 20:30
de vldst
Cauciucurile de iarna se comporta mai prost pe carosabil uscat. Daca mai sunt si peste 7 grade afara (chiar si la 10 grade cat au fost azi prin Bucuresti), devin prea moi, iar aderenta lor e mai proasta decat cea a cauciucurilor de vara. In situatii de genul asta, cu carosabil uscat si temperaturi peste 7 grade, e destul de posibil sa-ti intre ABS-ul la o franare mai brusca avand masina incaltata cu cauciucuri de iarna.
E destul de greu sa fabrici un cauciuc care sa se comporte exemplar in conditii de iarna, dar care sa-ti asigure o aderenta foarte buna, chiar si pe carosabil uscat. Poate doar modelele de top, de la producatori consacrati, reusesc sa ofere performante optime in ambele cazuri.
Scris: Joi 22-Noi-2007 23:34
de Bear
Se gasesc si anvelope mixte iarna-vara, dar sunt mult mai scumpe! Matador sunt cele mai ieftine si nu sunt prea stralucite. Daca problema cu ABS-ul nu era si inainte, atunci sigur asta este explicatia! Din ce poti gasi in tara, anvelope foarte bune si nu asa de scumpe sunt Sava. Sunt sub licenta Pirelli si sunt chiar mai bune decat Pirelli care se gasesc la noi(contrafacute)!
Scris: Joi 22-Noi-2007 23:53
de XENON
cine te-a mintit ca pirelli de la noi sunt contrafacute???

poate daca le iei din targ sau cum??
Scris: Joi 22-Noi-2007 23:59
de Bear
Multe lucruri facute pentru Romania nu au calitatea care ar trebui...
Scris: Vin 23-Noi-2007 01:19
de XENON
eu am pirelli snowcontroll cumparate de la o firma de distributie anvelope, sunt "Made in Spain" si sunt f. multumit. totusi sunt niste gume nu cine stie ce piesa de mecanica fina...
Scris: Dum 25-Noi-2007 23:27
de Bear
Depinde unde sunt facute in primul rand. Eu am patit de nenumarate ori sa cumpar un produs din Romania, si exact acelasi produs l-am cumparat si din occident, si - surpriza - nu prea au aceeasi calitate, in conditiile in care marfa era chiar putin mai scumpa la noi! Mai ajung si unele din cele originale si la noi, dar nu intotdeauna! Trebuie ori sa te pricepi foarte bine, ori sa ai putin noroc sa nu iei teapa!
Scris: Joi 10-Ian-2008 07:49
de videosuzy
Am reusit sa-mi "incalt" si eu Citi-ul meu cu cauciucuri Snow....Impresii? Altceva decat cu facaturile de AllSeason care nu-s nici cal si nici magar....Cand aprofundezi problema constati ca orice compromis e un...compromis.
Am hotarat (cam tarziu, e drept) sa folosesc cauciucurile dedicate sezonului...Asa ca, in martie sau aprilie (in functie de evolutia temperaturilor) imi voi achizitiona si o "pereche" de cauciucuri de vara.
Firma de unde am luat e aceasta
http://www.vreau-anvelope.ro care mi-a asigurat si montajul gratuit...
Sper sa ma tina cat mai mult (macar inca o iarna...

)
Cu stima,
Cata
Scris: Joi 10-Ian-2008 12:25
de nicum
Cu siguranta te vor tine mai mult. Gindeste-te ca sint niste cauciucuri cu care nu mergi decit vreo 4 luni pe an si frecarile la care sint supuse sint mai mici decit la cele de vara. Ce-i drept si gumele sint mai moi...
Scris: Joi 10-Ian-2008 13:50
de B-01-DRC
mesersmith scrie:ideea e urmatoarea: cauciucurile de iarna sunt mai moi si astfel, se vor "turti" mai mult, latindu-se in felul asta si marind astfel suprafata de contact cu solul...
Asta asa e.....si implicit, prin marirea suprafetei de contact su solul, presiunea este mai mica/cm2...pentru ca masa este aceeasi...lucru care face exact inversul celor spuse de tine mai jos:
mesersmith scrie:......ori daca avem cauciucuri mai late si mai moi, e evident ca ar trebui sa se petreaca cat mai rar lucrul asta....
....adica, avand o presiune mai mica pe cm/2, inseamna ca tendinta de frecare este mai mare pentru ca se poate face la forte mai mici.
Scris: Joi 10-Ian-2008 17:52
de videosuzy
mesersmith scrie:......"ideea de abs este ca el trebuie sa intre doar atunci cand roata tinde sa se "tarasca" pe carosabil....ori daca avem cauciucuri mai late si mai moi, e evident ca ar trebui sa se petreaca cat mai rar lucrul asta....".
Cred ca te-ai incurcat putin...daca cauciucul e mai moale, deci la o franare acesta tinde sa se deformeze precum "PlasticMan", atunci cu siguranta intra ABS in functiune la cea mai mica piscare a franei pentru ca "acesta" (ABS-ul) are impresia ca se produce o alunecare fapt ce il va determina sa "de-a" drumul la roata pentru evitarea deraparii...
Cu stima,
Cata
Scris: Joi 10-Ian-2008 18:55
de mesersmith
videosuzy scrie:mesersmith scrie:......"ideea de abs este ca el trebuie sa intre doar atunci cand roata tinde sa se "tarasca" pe carosabil....ori daca avem cauciucuri mai late si mai moi, e evident ca ar trebui sa se petreaca cat mai rar lucrul asta....".
Cred ca te-ai incurcat putin...daca cauciucul e mai moale, deci la o franare acesta tinde sa se deformeze precum "PlasticMan", atunci cu siguranta intra ABS in functiune la cea mai mica piscare a franei pentru ca "acesta" (ABS-ul) are impresia ca se produce o alunecare fapt ce il va determina sa "de-a" drumul la roata pentru evitarea deraparii...
Cu stima,
Cata
catalin, cred ca tu te-ai incurcat putin si sa vedem de ce:
-abs-ul intra atunci cand roata tnde sa se tarasca asa cum spuneam eu si ai fost de acord...;
-abs-ul va elibera frana atunci cand pedala este apasata si viteza rotii tinde catre zero;
-pe cale de consecinta, daca suntem de acord ca avem o suprafata de contact mai mare cu solul, atunci avem o forta de frecare mai mare, si deeci, tendinta de patinare mai mica....nu credeti?:)
-cu alte cuvinte, pt aceeasi masa a masinii, dar cu o suprafata de contact mai mare a cauciucurilor, va scade forta de apasare pe cm2, lucru care duce la o micsorare a tendintei de patinare....
-daca avem o patinare mai rara, rar va intra si abs-ul, nu?
Scris: Joi 10-Ian-2008 19:14
de mbc
eu nu cred ca tendinta de a patina / derapa este mai mica daca suprafata este mai mare. de ce? s-a mai discutat. forta de frecare este dependenta de masa corpului si de natura partii care exercita frecarea. NU ARE NICI O LEGATURA CU SUPRAFATA DE CONTACT. ceea ce ziceti voi aici sunt cam nefondate.
daca creste suprafata de contact cu solul, presiunea pe cm2 scade, nu creste asa cum a zis mesersmith.
aaa, btw: asta e fizica de clasa a 10-a