Pagina 1 din 1

Filtru FAP - curatare

Scris: Mar 18-Dec-2007 20:09
de C i t r o n e l
Salut,

Mi-am luat inima in dinti si m-am apucat de un experiment, sa curat singur filtrul FAP la C5-II 1.6 HDI.

deocamdata pun 2 poze cu filtrul FAP; filtrul este spalat, curatat, garniturile puse pe pozitie
( sper ca am pozitionat garniturile corect la loc deoarece era cam noapte cand in sfarsit am reusit sa dau jos filtrul si nu prea mai tin minte cum erau intial );
acum filtrul este lasat la uscat si pregatit sa-l montez maine pe masina:

Imagine

Imagine

Daca maine voi avea succes si scap de mesajul "Risk of Filter Blocking" am sa incerc sa descriu aceasta operatiune pentru pasionatii care au curaj sa se apuce singuri de operatie.

Luc.

p.s.
Nu ma astept ca ce fac eu acum sa tina ca la un filtrul curatat de fabricant adica ~80.000km, dar daca operatiunea imi va permite sa fac 20.000-30.000 km ma declar multumit; pana atunci am timp sa pun ceva bani deoparte pentru un filtru nou.

Scris: Sâm 22-Dec-2007 21:09
de fiorentino_87
sa inteleg ca s-a intamplat ceva neprevazut??

Scris: Sâm 22-Dec-2007 22:22
de C i t r o n e l
mai ce ma inerveaza erorile astea pe forum.... mesaj postat in 18 apare vizibil pe forum in 22... bine ca nu a aparut anul viitor in 2008

Scris: Sâm 22-Dec-2007 22:24
de C i t r o n e l
Am asamblat-o dar am in continuare acelasi mesaj pe display asa ca nu recomand la nimeni sa-si bage nasul ...

Oricum ptr linistea mea ramane de verificat daca nu cumva problema poate fi din alta parte, de ex de la senzorul de presiune diferentiala... sau firul de la senzor ce ajunge la comp, etc..

Intre timp am masurat tensiunea ce o da acel senzor si este ~4.64V constant indiferent de temperatura motorului si de viteza, am monitorizat pe o dist de ~15 km pana la viteza de 130km/h.

Poza din masina in timp ce monitorizam valoarea senzorului cu ap. de masura conectat la laptop ptr achizitie date log/grafic pe toata durata masuratorii.

Imagine

Nu am un alt C5 cu FAP sa pot masura valoare data de senzorul acesteia asa ca astept anul viitor sa o ia dl. Laci in primire.

Pana acum masina merge absolut OK, deja am 1000km cu acel mesaj pe bord fara sa fi sesizat vre-o problema.

Luc.

Scris: Sâm 22-Dec-2007 23:31
de C i t r o n e l
Pentru cine vrea sa inteleaga FAP-ul aici am pus o documentatie interesanta:

http://www.phones-direct.ro/public/FAP/fap_system.pdf

Luc

Scris: Dum 23-Dec-2007 09:55
de urzica
Chiar nu stiam cum functioneaza FAP-ul interesant ,multumesc.
Verifica si conductele senzorului de pres. dif.

Scris: Lun 24-Dec-2007 17:19
de C i t r o n e l
mda asa ar fi normal sa le verific, sa le demontez si sa le suflu cu aer si apoi sa le dau cu spuma sa vad daca pierd presiune pe undeva... dar e cam frig sa ma mai apuc de mesterit anul acesta.

Ramane ptr 2008.

Sarbatori fericite tuturor !
si
La Multi Ani !

Luc

daca aveti probleme cu FAP-ul

Scris: Joi 10-Ian-2008 18:58
de Razvan77
daca aveti probleme cu FAP-ul va recomand SERVICE-ul de la VALCEA al lui MUGUREL, eu acolo l-am rezolvat, are si lichid EOLYS l-a si spalat, totul profesionist.

Scris: Lun 24-Mar-2008 06:06
de C i t r o n e l
Ca sa revin cu ultimele actualitati cum am scapat de acel mesaj " Risk of filter blocking"
- Km pe bord 110.000, masina mergea absolut OK fara limitarea turatiei, fara sa sesizez probleme de putere la motor:

- Dupa ce am spalat filtrul FAP am avut in continuarea acelasi mesaj...
- Verificat tensiunea scoasa de senzorul diferential de presiune era ~4.67v

Apelat la userul laci_troen:
- Verificat pe Lexia valoarea raportata de senzorul diferential de presiune indica o presiune foarte mica corespunzatoare unui filtru fap FAP neblocat.
- Inlocuit senzorul diferential de presiune ptr siguranta, nici o schimbare, aceasi valoare pe Lexia, acelasi mesaj de eroare...
- Verificat nivelul de aditiv Eolys din rezervor; lichid sub 1/4.
- Umplut rezervorul de aditiv.
- pe sw-ul de service Lexia resetat contorul 1 ( nivel minim de aditiv ) si 2 ( inlocuire filtru FAP ) de la computerul de aditiv si... succes; am scapat de mesajul cu FAP.

Atentie NU resetati contorul 2 daca starea filtrului FAP nu este corespunzatoare respectiv presiunea diferentiala mare !!!

Ramane sa vad peste cati KM va reaparea eroarea; cand va trebui inlocuit FAP-ul.

p.s.
ptr cine doreste sa experimenteze aici aveti un link la un forum unde am expus teoria mea cu pacalirea FAP-ului...
http://www.eurovan2.com/forum/eurovan2- ... moval.html

numai bine
Luc.