Pagina 1 din 2
citroen C5
Scris: Vin 03-Iun-2005 16:46
de dragosc
cel mai mult dintre masinile de clasa medie pana in 20.000 euro CIP mi-a placut C5
dar, nu stiu nimic despre marca (acum am un Renault Scenic luat de nou in 2003), service, suspensia hidractiva etc.
mi-a placut forma, spatiul interior, dar mi-e tema sa nu ma pacalesc daca incerc sa cumpar una (care ar fi clasificarea pentru marcile franceze: Peugeot, Citroen, Renault?).
ma intereseaza parerea oricui are, a folosit, stie ceva despre C5
multumesc mult
dragosc
Scris: Vin 03-Iun-2005 18:20
de nicum
Pai daca intrebi pe forumul Citroen care ar fi clasificarea marcilor franceze normal ca raspunsul va fi ca pe primul loc e Citroen. Daca intrebi pe forumul Peugeot, sa nu te surprinda daca vei afla ca Peugeot e nr. 1 si tot asa.
Daca vrei sa aflii ce a facut Citroen de-a lungul existentei sale:
http://www.citroen.ro/history.php Una peste alta, avantajul major al lui C5 fata de restul e garda la sol reglabila, suspensia controlata de computer (masina poate sa fie una foarte confortabila sau una cu o tinuta de drum foarte buna) si faptul ca suspensia (dpv hidraulic) nu necesita intretinere pentru 200.000km. Uita-te pe site-ul eveman.ro pentru detalii. E foarte bine documentat.
M-am dat si eu cu un C5. Masina e mare, spatioasa, iar faptul ca ii poti modifica garada la sol e un mare avantaj atit dpv dinamic cit si practic (eu n-am scut la BX-ul meu si e neatins).
Sint banii tai, decizia va fi a ta, poti chiar sa ceri un drive test la dealer.
Scris: Lun 06-Iun-2005 13:53
de saficus
Eu am C5 model 2001 si pot spune ca sunt f multumit de el. Problema este ca e cam mare pt traficul din Bucuresti insa daca preferi clasa este excelent.
Fata de modelul nou nu sunt cine stie ce diferente mari inafara de motor care este HDi generatie 2 - cel mai bun diesel al momentului - asta daca te intereseaza varianta pe motorina.
Eu zic ca este peste Peugeot si Renault. Renault a prins la noi pt ca au investit mult mai mult in imagine si mai ales cu istoria lor de la Dacia...
Peugeot face parte din acelasi grup - PSA si 407 este facut pe aceeasi platforma cu C5-ul.
Problema cu Citroenul este ca in Romania nu prea au reteaua de service prea bine dezvoltata dar sunt la nivel de calitate ca si ale celorlalte marci.
Inca o chestie mai merita mentionata - se devalorizeaza f puternic - vei gasi sa-l dai mai greu - cel mai probabil unuia care a mai avut deaface cu marca.
Scris: Lun 06-Iun-2005 14:48
de nicum
E o mica contradictie in ce spui tu: daca se devalorizeaza, inseamna ca se vinde usor, fiind un lucru ieftin. Uita-te ca pe autovit sint inca BX-uri care sar de 2000 de euro si au aprox 20 de ani. Iar la C5, as zice ca devalorizarea respecta trendul.
Evident, treaba sta altfel cu masinile germane, care sint supracotate, pentru ca sint germane, desi foarte putini sint in masura sa spuna ce inseamna exact asta. La diesel au cam pierdut trenul, motoarele pe benzina FSi sint un mare fis, etc. La vremea cind mi-am luat eu BX-ul, adica acum aproape 2 ani, se vindeau Golf I, la mina a n-a, in stare jalnica, la niste preturi astronomice, ca deh "masina germana" si omul se jura ca nu i-a bagat altceva decit ulei si benzina. Nu era nevoie il credeam pe cuvint, benzina i-a pus ca sa mearga si ulei ca sa completeze pe cel consumat

.
Scris: Lun 06-Iun-2005 17:37
de saficus
deci.. se vinde mai greu - adica pt a-l vinde trebuie sa-l dai mai ieftin - si nici asa nu-l dai repede pt ca lumea are impresia ca e masina cu multe sisteme sofisticate - care daca se trica costa mult si nici nu se pricep multi sa le repare.
numai ca din fericire masina este f fiabila!
Scris: Vin 10-Iun-2005 16:29
de adipelcz
Salut,
Ca sa nu mai deschid alt thread, postez aici.
Sunt hotarat sa-mi iau un C4, dar tot aud de suspensia prea tare, garda la sol mica. Pentru un plus de bani (sa zicem cam 5.000 Euro) credeti ca merita un C5, tinand cont de suspensia hidractiva vs obisnuita ?
E mult mai buna asta decat o suspensie obisnuita ? Cat de mult se poate modifica garda la sol ?
Cum e cu fiabilitatea acestei suspensii ? Stie cineva mai multe detalii ?
Masina o iau ca "family car" si cu gandul sa o tin. 60-70% din drumuri le voi face in oras, iar restul afara, in general mai lungi. Problema e ca drumurile astea in afara sunt prin niste zone mai nasoale pe alocuri - chiar bucati de drum neasfaltat + o bucata de drum neasfaltat, la deal, cu denivelari destul de mari.
Singura mea temere legata de C4 este ca nu voi putea ajunge cu el la destinatie si va trebui sa-l las mai "in vale". Sa-mi iau SUV sau all-road nu se pune problema. Sunt dispus sa platesc mai multi bani daca suspensia aia chiar face banii in sensul ca e fiabila (adica nu tre sa schimb la ea ce stiu eu din 10.000 in 10.000 de km), versatila si in principiu sa pot ridica garda la sol suficient de mult incat sa pot trece de diferite denivelari, fara sa-mi fie frica ca zgarii pragurile sau burta masinii.
Va multumesc.
Scris: Dum 12-Iun-2005 09:46
de saficus
Parerea mea -- sist hidraulic este f fiabil. De ridicat se ridica indeajuns sa treci peste majoritatea obstacolelor insa daca este drumul f prost orice masina ai avea o distrugi asa ca..
conteaza f mult si ce fel de masina vrei. C5 este mult mai recomandata pt familie -- mai spatioasa, as spune si mai sigura, insa fiind mai mare consuma mai mult, te strecori mai greu prin oras, se parcheaza mai greu - Daca nu te deranjeaza merita aia 5000E in plus.
PS: eu nu mi-as lua C4 niciodata din cauza consolei dispusa central si a lipsei cadranelor

.
Scris: Dum 12-Iun-2005 11:36
de nero
In clasa compacta se merita C4, in schimb din clasa medie as alege altceva (probabil intre Mazda 6, Honda Accord sau Toyota Avensis). C5 nu-mi place deloc la interior, iar la exterior parca e un C4 alungit (are cam aceeasi latime, dar cu juma' de metru mai lunga). Intradevar, dieselul de 2l - 138cp (disponibil si pe C4) e considerat foarte bun, dar si alte masini din clasa asta au motoare bune (2l - 136cp la Mazda 6 si un 2.2l foarte laudat la Accord).
Scris: Dum 12-Iun-2005 19:05
de adytzu
Astazi am fost la iarba verde cu niste prieteni (sot+sotie) si, din una in alta, stiind ca sunt fan Citroen, mi-au povestit ca, chiar inainte de a veni la padure au asistat la o faza interesanta. Un tip cu C5, vroia sa coboare de pe o bordura inalta. Prietenul meu nu stia de suspensia hidraulica si intr-o prima faza chiar s-a mirat ce garda mare la sol are C5-ul, comparabila cu masinile de teren. Dupa ce a coborat bordura, tipul cu C5 a sta un pic pe loc, timp in care masina a coborat la o garda normala pentru o berlina, dupa care a plecat linistit in drumul lui. Nu mai spun ca prietenul meu a ramas
Asta e unul dintre marile avantaje ale suspensiei hidraulice.
Scris: Lun 13-Iun-2005 07:58
de nicum
@adipelcz: defineste-ti intii cerintele de la masina pe care vrei sa o cumperi. Ca posesor de masina hidraulica pot sa-ti spun ca suspensia adaptabila e clar un avantaj in conditiile din Romania. Am sa-ti mai spun doar ca desi masina mea n-are scut la motor, baia de ulei n-a fost lovita niciodata!!!
In rest, avantaje si dezanataje care decurg din clasa masinii, nu o sa le mai insir inca o data. Eu zic sa-ti iei C5, cred ca isi merita banii.
Scris: Lun 13-Iun-2005 09:36
de adipelcz
Multumesc pentru raspunsuri.
Avantajele si dezavantajele le cam stiu.
Avantaje C5:
- suspensie hidraulica
- spatiu mai mare in interior, portbagaj
- ceva mai mult la siguranta
Dezavantaje
- e mai mare masina, deci mai greu de manevrat in oras
- consum mai mare
- designul nu-mi place ca la C4
- finisaje interioare mai proaste ca la C4 (cel putin eu asa am vazut)
- e mai scump cu 5.000 Euro un C5 cu aceleasi dotari de pe un C4.
Astea sunt in mare avantajele/dezavantajele pe care le vad eu.
Ca cerinte de la masina:
- sa fie sigura (pt mine, sotie + copil)
- sa fie acceptabil de spatioasa (C4 imi satisface aceste nevoi)
- Sa aiba un motor decent (in jur de 100 CP la C4, 130 CP la C5)
- Sa aiba consum rezonabil
- Sa ma pot deplasa cu usurinta in oras cu ea, dar sa fie confortabil si la drum lung (desi astea-s mai rare)
- Sa pot sa merg cu ea si la iarba verde sau la tzara pe drumuri mai rele (neasfaltate)
- raport calitate/pret cat mai bun.
C4 ar satisface majoritatea punctelor, mai putin ultimul, unde ar putea sa apara dificultati. C5 rezolva problema asta dar pierde la comsum si manevrabilitatea in oras.
In momentul acesta, balanta inclina spre C4, si din motive de pret al masinii si aspect interior, care la C4 imi place mai mult.
Scris: Lun 13-Iun-2005 12:21
de nicum
Masina de 4.7m, care sa fie sigura, sa consume putin, manevrabila in oras, etc. nu mai cauta ca n-ai sa gasesti!
Eu unul as opta pentru un C5, masina e mai mare, imi creeaza un sentiment de siguranta in plus in fata nebunilor de pe soselele patriei. Avind in vedere ca ai pus pe primul loc siguranta, atunci balanta inlcina spre C5. A doua cerinta se refera tot la spatiu (din nou avantaj C5). Urmataorele sa zicem ca sint la egalitate, cu exceptia ultimului (vrei masina mai mare, platesti mai mult, normal).
Nu ne-ai spus ce fel de motorizare preferi. Diesel sau benzina?
Scris: Lun 13-Iun-2005 13:26
de kata
in cazul tau, subscriu pentru C5.
- punct important in plus la spatiu. eu cand merg cu copilul pentru mai mult de 2 zile pun bagaje intotdeauna pe scaunul din fata. 4 insi in masina...nici vorba. schiuri si alte alea... numai daca ai suport pe capota.
Atentie, C4 are portbagajul mai mic decat xsara.
Scris: Lun 13-Iun-2005 14:00
de adipelcz
Motorizare pe benzina:
pt C4 ar fi 1.6i 110 CP,
pt C5 ar fi 2.0i 143 CP.
Ziceau unii pe alt forum ca C5 ar fi lenesa si ca suspensia are tangaj, ca e cam instabila....nu stiu ce sa zic.
E cinvea posesor pe aici de C5 ?
Scris: Lun 13-Iun-2005 14:17
de nicum
In primul rind C5 nu e masina de curse... dar totusi 143 de cai cred ca sint de ajuns. In al doilea rind, cit de instabila si nesigura crezi ca e o masina care are standard ABS, ESP si EBD, o gramada de airbaguri, inclusiv laterale si cortina?
Nu mai prelua din zbor tot ce auzi, verifica informatiile!