Pagina 1 din 1

Tacanit usor la nivelul volanului

Scris: Joi 01-Mai-2008 12:02
de videosuzy
Tocmai ce m-am intors dintr-un voiaj mai lung si mi-a reaparut o problema mai veche (de vreo 2 luni) ce tot era pusa pe seama altor componente ale masinii...
Am sesizat ca pe drumuri pietruite am un tacanit ce se aude la nivelul volanului...ca si cand ar fi o tija intr-o bucsa ce s-a uzat si care acum are acel joc ce produce zgomotul metalic de tacanit...
Imi e greu sa redau.
Mentionez ca am basculele noi (ceea ce inseamna ca am confort fonic sporit) fata de cele vechi ce produceau o troncaneala ciudata cand dadeam in vreo groapa mai mare (de fapt doar cel de pe dreapta era facut "varza" dar i-am schimbat pe amandoi).
Am pivoti noi (uzati destul de mult)...
Atat basculele cat si pivotii fiind schimbati pentru prima data.
Deci spun asta ca sa elimin orice posibila interpretare alta decat strict cea legata de volan.
Rog pe cine a avut situatie similara sa ma indrume.
La service, dupa ce au eliminat tot ce tine de cale de rulaj, mi-au spus ca pana nu se agraveaza nu pot sa-si dea seama...
Aaa...si nu exista joc la volan...e in parametri normali.

Cu stima,

Cata

joc

Scris: Joi 01-Mai-2008 15:35
de sandor mihai
am mai vazut problema la 2 c5-uri.deci,am vazut cu ochii mei ca intre tija de la volan si primul cardan exista joc si asta pentru ca ,daca imi aduc bine aminte ,filetul surubului care ar trebui sa stringa cardanul nu are filet destul si nu stringe suficient.verifica si spune-ne daca asta e.

Scris: Joi 01-Mai-2008 15:38
de mesersmith
am vrut sa pun un link cu un topic de-al meu in care descriam exact o problema pe care am avut-o si care era exact ca cea descrisa de tine, precum si rezolvarea ei....
din pacate, multe dintre posturile mele nu mai exista, probabil de la problemele pe care le-am avut cu forumul....

la mine se auzea tot cam cum descrii tu, si cei de la service au zis ca e axul de volan, desi la tine spui ca nu e...
dupa nervi intansi la maxim o perioada destul de lunga, am skimbat capetele de bara si bieletele de directie....

surpriza, nu se mai auzea nici un ax de volan, care ar fi costat vreo 1400 cu tva...

iti spun ca bieletele nu prezentau joc evident la test pe masina, dar si date jos, jocul nu era sesizabil...

Scris: Joi 01-Mai-2008 17:44
de videosuzy
Daca te referi la bieletele antiruliu, abia le-am schimbat. Am facut si unghiul de fuga dupa aceea.
Deci practic nu stiu ce ar mai fi de schimbat. Nu stiu ce sa zic, insa a aparut (e adevarat) dupa ce mi-au schimbat bieletele: nu facusera unghiul (asa cum era firesc) si, fiind nemultumit de "prestatie" le-am cerut sa-mi faca in mod expres unghiul...replica a'la Dumitrescu (service Champions)...pai daca n-ati spus ca vreti???
Au facut si...daca stau bine si ma gandesc, cam de pe atunci a aparut acel tacanit...

Pareri??? :?

Scris: Joi 01-Mai-2008 19:54
de mesersmith
nu trebuie facut unghiul dupa ce schimbi bieletele antiruliu, deci nu la ele ma refer, ci la bieletele de directie...
bieletele de directie sunt in prelungirea capetelor de bara, si orice joc in oricare din aceste componenete il vei simti in volan la socuri determinate de denivelari marunte...
la mine asa a fost

Scris: Joi 01-Mai-2008 19:59
de mesersmith

Scris: Vin 02-Mai-2008 10:04
de sandor mihai
videosuzy scrie:Daca te referi la bieletele antiruliu, abia le-am schimbat. Am facut si unghiul de fuga dupa aceea.
Deci practic nu stiu ce ar mai fi de schimbat. Nu stiu ce sa zic, insa a aparut (e adevarat) dupa ce mi-au schimbat bieletele: nu facusera unghiul (asa cum era firesc) si, fiind nemultumit de "prestatie" le-am cerut sa-mi faca in mod expres unghiul...replica a'la Dumitrescu (service Champions)...pai daca n-ati spus ca vreti???
Au facut si...daca stau bine si ma gandesc, cam de pe atunci a aparut acel tacanit...

unghiul de fuga nu e reglabil decit la dacie.nu confunda.

Scris: Vin 02-Mai-2008 10:10
de mesersmith
sandor mihai scrie: unghiul de fuga nu e reglabil decit la dacie.nu confunda.


corect....
Unghi de fuga Unghiul ascutit dintre verticala si axa pivotului, masurat in plan longitudinal si privind vehiculul din lateral. Se mai numeste si unghi de inclinare longitudinala a pivotului. Axa pivotului este o linie imaginara care trece prin centrul rotulei superioare si cel al rotulei inferioare a rotii directoare aferente. Unghiul de fuga este considerat pozitiv atunci cand axa pivotului este inclinata spre spate (centrul rotulei superioare este decalat spre spate fata de centrul rotulei inferioare) si negativ, cand inclinarea acesteia este spre fata.

tacanit

Scris: Vin 02-Mai-2008 10:15
de sandor mihai
videosuzy ,verifica totusi ce ti-am scris in primul post.e o mica eroare de proiectare la acel surub din moment ce am intilnit asta la 2 masini.si ambele aveau un tacanit la volan la gropi.

Scris: Dum 08-Feb-2009 14:04
de mesersmith
mihai, poti exemplifica mai clar la ce surub faci referire?

Scris: Dum 08-Feb-2009 16:46
de sandor mihai
surubul care stringe cardanul axului volan.ideea e sa nu miste axul care iese din cardan spre caseta.

Volan

Scris: Dum 08-Feb-2009 20:50
de toro
Mihai !!! Un scartiit la tija volanului ce da impresia de frecare metal cu cauciuc ... asta am observat cand e mai cald afara. Trebuie gresat undeva..ceva ? sau alta e,, buba,, Ce e de facut ? Merci !