Pagina 1 din 2
Risk of particle filter blocking
Scris: Dum 18-Mai-2008 23:50
de urzica
Ce inseamna ca trebuie curatat filtrul de particule, sau ca sistemul de autocuratire al filtrului a intrat in functiune? Mesajul a aparut impreuna cu aprinderea becului 'service' dupa ce am mers cu masina sub 60 km/h destul de mult iar cand am iesit la drum drept si am putut sa o turez peste 2000 rot/min a mai aparut de cateva ori dupa care totul a revenit la normal. In tot acest timp motorul a functionat normal!!!
Aveti ceva explicatii?

Scris: Lun 19-Mai-2008 12:59
de nicum
Inseamna ca ai mers subturat si filtrul e plin de particule de carbon (funingine). Poti incerca sa mergi in afara mai turat macar vreo 10 km, poate ii trece.
Motoarele turbo-diesel trebuie tinute peste turatia de eficienta maxima a turbinei (~ 2000 de ture). In felul asta se evita multe lucruri: fitrul de particule nu se colmateaza, turbina e racita si unsa mai bine din cauza debitului mai are de ulei care trece prin ea, etc.
Citi km are masina ta? Cum stai cu nivelul aditivului Eolys (sper ca am scris corect)?
Scris: Lun 19-Mai-2008 17:04
de urzica
Kilometri sunt 21000 iar nivelul de lichid Eloy nici nu stiu unde se verifica, daca se verifica. Oricum de atunci n-au mai fost probleme, ma gandesc ca poate a fost si de la motorina (PETROM).
Scris: Lun 19-Mai-2008 18:26
de dimabogdan
Asta se intampla cand nu iti citesti manualul de utilizare.Crezi ca aia-s boi cand il tiparesc si ti-l dau in brate.
Uite un citat, din manualul de C4.Fiind vorba tot de FAP, nu conteaza masina( poate fii VW, MB sau Citroen):
Colmatare filtru de particule
In caz de risc de colmatare, pe ecranul multifunctiuni apare un mesaj, insotit de un semnal sonor si de aprinderea
martorului luminos SERVICE.
Aceasta alarma se declanseaza la inceperea saturarii filtrului de particule (conditii de rulare de circuit urban, timp
indelungat : viteza redusa, ambuteiaje…).
Pentru regenerarea filtrului, va recomandam sa rulati cat mai curand posibil, atunci cand conditiile de trafic va
permit, cu o viteza de 60 km/h sau mai mare, pentru cel putin 5 minute (pana la disparitia mesajului de alerta).
Scris: Lun 19-Mai-2008 19:00
de mesersmith
iar a inceput forumul sa faca probelemele din trecut...
si mie mi-a facut asa...
intra pe contul tau din nou si vezi ca in dreapta fiecarui post, ai un buton de stergere....
Scris: Lun 19-Mai-2008 19:10
de dimabogdan
Acum intrai, imi cer scuze, ma apuc de treaba

Scris: Lun 19-Mai-2008 19:13
de dimabogdan
Dracie, nu vaz unde, rog intens un moderator cu un mouse de ajutor.Multumesc mult si anticipat

Scris: Lun 19-Mai-2008 19:23
de ram84
Daca scrie cineva dupa ce ai scris tu, nu mai poti sterge mesajele(se poate rezolva doar cu ajutorul unui administrator). Daca nu ar fi scris nimeni dupa tine s-ar fi vazut un "X" deasupra, langa quote, edit,^, si "R":wink:
Ideea e ca, chiar daca iti da eroare cu debug, mesajul se scrie pe forum(numai in cazul cand depasesti cele 10 minute de cand ai inceput a scrie mesajul, nu se mai posteaza). Mesajele nu mai pot fi sterse/modificate dupa mai mult de 50 de minute de la prima postare.

Scris: Joi 05-Iun-2008 20:18
de Bear
nicum scrie:Inseamna ca ai mers subturat si filtrul e plin de particule de carbon (funingine). Poti incerca sa mergi in afara mai turat macar vreo 10 km, poate ii trece.
Motoarele turbo-diesel trebuie tinute peste turatia de eficienta maxima a turbinei (~ 2000 de ture). In felul asta se evita multe lucruri: fitrul de particule nu se colmateaza, turbina e racita si unsa mai bine din cauza debitului mai are de ulei care trece prin ea, etc.
Interesant e ca mie mi-a aparut mesajul cu riscul de colmatare dupa vreo 3000 km de naveta cu peste 100 la ora! Si chiar in mers la drum a aparut, cand aveam peste suta! Nici vorba de ambuteiaje! Cat am mers cu ea numai prin oras n-a avut nici pe dracu'! Ce sa mai insemne si asta?
Scris: Vin 06-Iun-2008 15:48
de urzica
In momentul in care turezi motorul creste debitul de gaze evacuate si atunci diferentialul de presiune de pe filtru lucreaza si i-ti spune de colmatare filtru. Dupa ce se "ard" particulele diferenta de presiune dintre intrare/iesire filtru se micsoreaza sub un anumit prag dat de diferential si totul revine la normal.
Colmatare FAP C 5 II 1,6 HDI
Scris: Joi 12-Iun-2008 17:06
de mircea_ilie
Salut, sunt nou În club ºi am mai citit din mesajele voastre În legãturã cu aceste erori (Antipollution Faulty ºi Risk of filter blocking) dar la mine este mai accentuatã problema: Îmi apare de vreo douã trei ori pe zi acest mesaj(al doilea) ºi dispare,dar la o sãptãmânã apare ºi celãlalt mesaj (primul) care dupã vreo douã zile dispare singur. Problema este cã În momentul apariÞiei celui de al doilea mesaj puterea motorului scade, turaÞia urcând doar pâna la 3000 rot/min. iar cuplu motor (240 N/m pe care-l are este foarte bun) nu se mai simte. Oare este o problemã generalã la Citroen (este prima maºinã de acest gen pe care o am, pânã acum am avut 4 modele de Opel)? Ce este de fãcut?! MulÞumesc.
Scris: Joi 12-Iun-2008 20:36
de urzica
S-ar putea sa trebuiasca completat nivelul de aditiv sau chiar inlocuit filtrul de particule (funingine). Cel mai bine mergi la o reprezentanta pentru diagnosticare.
Scris: Vin 13-Iun-2008 20:21
de mircea_ilie
Am fost ºi am descoperit cele douã erori P0420-eficienÞã catalizator sub limitã ºi P0113-colmatare filtru de particule. Nu vreau sã mã duc la reprezentanÞã cã acolo e dezastru:nici ei nu ºtiu ce sã schimbe ºi apoi te cheamã de 10 ori, dar dacã pot sã completez eu cu aditiv ºi eventual sã dau jos ºi sã curãÞ filtru de particule ar fi perfect, dar nu prea ºtiu unde se aflã (mai ales rezervorul de aditiv)!?

Scris: Vin 13-Iun-2008 21:23
de khan
citi km are masina? pentru ca daca are putini, e de ajuns sa ii dai o talpa buna pe sosea si si scapat. daca are mai multi (peste 100k) se mai poate prelungi un pic viata FAP-ului prin demontare si spalare cu jet
Scris: Sâm 14-Iun-2008 08:31
de mircea_ilie
Are 126000, crezi cã sunt cam mulÞi? Cât mai m-ar duce filtrul dacã l-aº curãÞa?