Pagina 1 din 2

Am sau nu am ESP???

Scris: Lun 29-Dec-2008 12:32
de videosuzy
Pentru ca tot a sosit iarna la propriu, cu permisiunea vostra, deschid acest topic.
Care e modalitatea prin care posesorul unui Citroen C5 (indiferent de versiune sau varianta de echipare) poate sa afle daca autoturismul lui este dotat cu functia ESP?
Nu vreau sa facem studiu de caz, nu vrea sa ajungem la polemici (nu e masina adevarata, cea FARA ESP; nu e sofer bun cel care are masina CU ESP)...Pur si simplu doresc, prin amabilitatea si pregatirea celor ce stapanesc foarte bine acest domeniu, sa incercam fiecare, cu ajutorul "parghiilor oferite", sa depistam prezenta sau absenta acestui sistem de siguranta...

Cu stima si sarbatori fericite...

Cata

Scris: Lun 29-Dec-2008 15:26
de MUGUREL PIRSCOVEANU
Pai cel mai simplu sa vezi daca are ESP sau nu are te uiti in bord daca este prezent butonul de dezactivare :D

ESP - detectare

Scris: Lun 29-Dec-2008 15:35
de Marius Chis
Ar trebui sa mai ai pe undeva si un buton pentru dezactivare manuala ESP. La mine e in stanga manetei schimbatorului de viteze. Martorul de bord e pe "ceas-ul" din stanga, in partea de sus. Simbolul e un triunghi ce incadreaza o masina inclinata; cand e dezactivat ESP acest martor e luminat.

Scris: Lun 29-Dec-2008 21:57
de silviu_79
sau un test practic:
pe gheata sau pe nisip calc-o tare la plecarea de pe loc si cand incepe sa derapeze se aprinde martorul din bord, triunghiul galben daca ai esp.

Scris: Lun 29-Dec-2008 23:56
de Bear
C5 I nu e dotat cu ESP, din cate stiu eu...

Scris: Lun 29-Dec-2008 23:57
de Bear
silviu_79 scrie:sau un test practic:
pe gheata sau pe nisip calc-o tare la plecarea de pe loc si cand incepe sa derapeze se aprinde martorul din bord, triunghiul galben daca ai esp.

Ala e controlul tractiunii!

dotare ESP

Scris: Mar 30-Dec-2008 07:28
de PEDROS69
Cauti o parcare mai libera si incerci sa faci cateva opturi ca la proba de jaloane din poligon dar mai in forta, daca masina este dotata cu esp atunci va frina rotile de pe interiorul virajului (doar2 fata si spate pe aceeasi parte) si va corecta tendinta de a urma tendinta de derapaj lateral aducand-o pe trasa de viraj corecta.

Scris: Mar 30-Dec-2008 12:27
de mesersmith
Bear scrie:C5 I nu e dotat cu ESP, din cate stiu eu...


eu am var I si am si esp si controlul tractiunii...
pt esp am buton prin care se decupleaza, iar pt controlul tractiunii, presupun ca exista pt ca la plecarea brusca de pe loc, se aprinde martorul din bord...

Scris: Mar 30-Dec-2008 14:59
de Beemer
eu nu am butonul pt decuplare ESP langa schimbator insa cateodata inainte sa pornesc masina se aprinde martorul ESP(triunghiul acela portocaliu)

ESP

Scris: Mar 30-Dec-2008 15:24
de PEDROS69
Triunghiul portocaliu se aprinde si cand actioneaza ABS sau controlul tractiunii cel mai sigur este testul practic pe care l-am postat mai sus de altfel acest sistem a fost implementat prima data pe masinile din tarile nordice (asa numitul test al elanului), ESP ajuta la revenirea masinii pe traiectorie in cazul evitarii unui obstacol aparut pe neasteptate pe carosabil, virezi brusc stanga si ocolesti obstacolul apoi virezi dreapta si revii pe traiectorie si aici intervine ESP franand rotile de pe partea dreapta si ajuta conducatorul sa revina pe banda dreapta a drumului, fara ESP la virajul brusc la stanga masina isi pierde aderenta si in virtutea fortei centrifuge ar iesi cu brio in decor pe partea stanga a soselei.

Scris: Mar 30-Dec-2008 23:00
de Bear
Beemer scrie:eu nu am butonul pt decuplare ESP langa schimbator insa cateodata inainte sa pornesc masina se aprinde martorul ESP(triunghiul acela portocaliu)

Acelasi martor luminos este si pentru ABS, si se aprinde doar la punerea contactului, sau daca nu functioneaza ABS-ul!

Scris: Mar 30-Dec-2008 23:08
de Bear
mesersmith scrie:
eu am var I si am si esp si controlul tractiunii...
pt esp am buton prin care se decupleaza, iar pt controlul tractiunii, presupun ca exista pt ca la plecarea brusca de pe loc, se aprinde martorul din bord...

Intr-adevar exista si controlul tractiunii, pentru ca se livreaza la pachet cu ESP-ul. Doar ca eu nu am mai vazut pe prima varianta de C5... A ta, fiind printre ultimele masini din prima varianta fabricate, e posibil sa fie o varianta de trecere de la un model la altul, cu ceva in plus la dotari. Deja spre sfarsitul anului aparea varianta a doua de C5! Sau poate a fost extra optiune... Stiu ca la C5 II e in standard, oricum!

Scris: Mie 31-Dec-2008 09:06
de videosuzy
Bear scrie:
mesersmith scrie:
eu am var I si am si esp si controlul tractiunii...
pt esp am buton prin care se decupleaza, iar pt controlul tractiunii, presupun ca exista pt ca la plecarea brusca de pe loc, se aprinde martorul din bord...

Intr-adevar exista si controlul tractiunii, pentru ca se livreaza la pachet cu ESP-ul. Doar ca eu nu am mai vazut pe prima varianta de C5... A ta, fiind printre ultimele masini din prima varianta fabricate, e posibil sa fie o varianta de trecere de la un model la altul, cu ceva in plus la dotari. Deja spre sfarsitul anului aparea varianta a doua de C5! Sau poate a fost extra optiune... Stiu ca la C5 II e in standard, oricum!


Si varianta mea e de la sfarsitul anului 2003 (in ianuarie 2004 aparand modelul C5-II)...in plus de asta, in ciuda faptului ca nu am acel buton in partea stanga, de deblocare a ESP-ului, am facut ieri teste pe gheata si, in bord, in partea stanga clipea triunghiul portocaliu (care n-are treaba cu ABS-ul)...nu e curios acest aspect???

Scris: Joi 01-Ian-2009 18:51
de khan
poate functia de decuplare e accesibila din meniul computerului de bord, sau butonul e in alta parte (stg volanului?)

Scris: Joi 01-Ian-2009 22:31
de Bear
khan scrie:poate functia de decuplare e accesibila din meniul computerului de bord, sau butonul e in alta parte (stg volanului?)

Exclus la C5 I, pentru ca n-ai niciu meniu!