Salut baieti!
Azi de dimineata pe faimoasa temperatura de -12 grade (in Bucuresti) am avut urata "placere" sa nu imi porneasca masina din prima. Ca in fiecare dimineata am bagat cheia in contact am pus contactul am lasat 5-6 sec pana s-a inchis martorul de airbag-uri si dupa aia am dat la cheie. ciuciu.
Am dat de vreo 2 3 ori la cheie, se auzea electro motorul cum se chinuia sa porneasca dar degeaba. a 4-a oara mi-a trecut prin cap sa apas ambreiajul (tin sa mentionez ca masina initial era pe liber cu frana de mana trasa) si a pornit.
De la e poate sa fie asta?
Si cum naibi pot sa evit sa raman fara masina pe frigurile astea?
Multam!
problema pornire saxo 1.1i
Moderator: Echipa Tehnica
-
- simpatizant
- Mesaje: 59
- Membru din: Mar 20-Mar-2007 08:03
- Localitate: Bucuresti
- christistanciu
- pasionat
- Mesaje: 283
- Membru din: Dum 19-Mar-2006 00:17
- Localitate: Lugoj-Timis
- Contact:
Eu pornesc intotdeauna cu ambreajul apasat, in felul acesta nu trebuie ca bateria sa invarta si cutia de viteze impreuna cu motorul. Stiu ca unii vor spune ca e naspa atunci cand lasi ambreajul ca apar niste diferente de forte si se pot distruge anumite chestii, din cauza ca uleiul e mai vascos in cutie. Iarna este important sa ai o baterie buna. Astea sunt parerile mele.
-
- simpatizant
- Mesaje: 59
- Membru din: Mar 20-Mar-2007 08:03
- Localitate: Bucuresti
- christistanciu
- pasionat
- Mesaje: 283
- Membru din: Dum 19-Mar-2006 00:17
- Localitate: Lugoj-Timis
- Contact:
Daca bateria e cumparata in vara si e una de incredere atunci poti sa ai urmatoarele probleme in cazul in care nu invarte motorul cum trebuie:
1. Mergi cu precadere noaptea, (faruri aprinse stergatoare in functie dezaburire si aeroterma poate si o instalatie audio mai sofisticata cu consum relativ mare) cu alte cuvinte bateria nu reuseste sa se regenereze.
2. Cureaua de la alternator slabita si nu se face o incarcare adecvata
3. Incarcare defecta.(aici sunt necesare consultatii de specialitate la un atelier de electricieni auto, poate un test) Ca sa vezitu cu ochii tai daca incarca, faci rost de un aparat de masura digital simplu, il pui pe domeniu cel mai aproape de 15 v curent continuu si masori ce tensiune ai in baterie inainte sa pornesti motorul. Tensiunea , in functie si de capacitatea bateriei ar trebui sa fie la 12,5 v. Apoi pornesti masina si ar trebui sa masori cam cu un volt in plus chiar mai mult undeva la 13,8 v. Daca toate aceste tensiuni se apropie cat de cat de aceste valori trebuie sa fi mai econom cu consumatorii pe timpul mersului, sau sa vezi daca nu cumva ai un vampir care fura curentul din baterie pe timul cat stationeaza masina.
Toate acestea sunt concluzii pe care le-am tras din experienta personala si nu sustin ca sunt neaparat 100% corecte, daca cineva crede ca poate fi si altceva astept opinii, sunt bucuros sa mai invatz cate ceva.
Mihai, succes!
1. Mergi cu precadere noaptea, (faruri aprinse stergatoare in functie dezaburire si aeroterma poate si o instalatie audio mai sofisticata cu consum relativ mare) cu alte cuvinte bateria nu reuseste sa se regenereze.
2. Cureaua de la alternator slabita si nu se face o incarcare adecvata
3. Incarcare defecta.(aici sunt necesare consultatii de specialitate la un atelier de electricieni auto, poate un test) Ca sa vezitu cu ochii tai daca incarca, faci rost de un aparat de masura digital simplu, il pui pe domeniu cel mai aproape de 15 v curent continuu si masori ce tensiune ai in baterie inainte sa pornesti motorul. Tensiunea , in functie si de capacitatea bateriei ar trebui sa fie la 12,5 v. Apoi pornesti masina si ar trebui sa masori cam cu un volt in plus chiar mai mult undeva la 13,8 v. Daca toate aceste tensiuni se apropie cat de cat de aceste valori trebuie sa fi mai econom cu consumatorii pe timpul mersului, sau sa vezi daca nu cumva ai un vampir care fura curentul din baterie pe timul cat stationeaza masina.
Toate acestea sunt concluzii pe care le-am tras din experienta personala si nu sustin ca sunt neaparat 100% corecte, daca cineva crede ca poate fi si altceva astept opinii, sunt bucuros sa mai invatz cate ceva.
Mihai, succes!
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
daca sunetul de electromotor s-a auzit normal, n-are nici o treaba bateria. Acum cativa ani la -20 de grade am incercat sa imi pornesc bx-ul de atunci (1,9d destul de uzat) si nu a pornit nici la a 10-a cheie (nu exagerez). A pornit doar tractata. Cauta problema altundeva, nu la baterie.
"If in doubt, flat out!"
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO