Pagina 1 din 1

problema pornire saxo 1.1i

Scris: Lun 21-Dec-2009 14:16
de mihai.coman
Salut baieti!

Azi de dimineata pe faimoasa temperatura de -12 grade (in Bucuresti) am avut urata "placere" sa nu imi porneasca masina din prima. Ca in fiecare dimineata am bagat cheia in contact am pus contactul am lasat 5-6 sec pana s-a inchis martorul de airbag-uri si dupa aia am dat la cheie. ciuciu.
Am dat de vreo 2 3 ori la cheie, se auzea electro motorul cum se chinuia sa porneasca dar degeaba. a 4-a oara mi-a trecut prin cap sa apas ambreiajul (tin sa mentionez ca masina initial era pe liber cu frana de mana trasa) si a pornit.

De la e poate sa fie asta?

Si cum naibi pot sa evit sa raman fara masina pe frigurile astea?

Multam!

Scris: Lun 21-Dec-2009 21:43
de christistanciu
Eu pornesc intotdeauna cu ambreajul apasat, in felul acesta nu trebuie ca bateria sa invarta si cutia de viteze impreuna cu motorul. Stiu ca unii vor spune ca e naspa atunci cand lasi ambreajul ca apar niste diferente de forte si se pot distruge anumite chestii, din cauza ca uleiul e mai vascos in cutie. Iarna este important sa ai o baterie buna. Astea sunt parerile mele.

Scris: Mar 22-Dec-2009 00:27
de mihai.coman
Aha baterie e noua, luata in vara :).

Fie o sa vad ce se intampla maine de dimineata ca s-au anuntat in noaptea asta -20 de grade (22.12.2009). acum sunt -15 in otopeni deci e bine.

Multam Cristi!

Scris: Mar 22-Dec-2009 22:06
de christistanciu
Daca bateria e cumparata in vara si e una de incredere atunci poti sa ai urmatoarele probleme in cazul in care nu invarte motorul cum trebuie:
1. Mergi cu precadere noaptea, (faruri aprinse stergatoare in functie dezaburire si aeroterma poate si o instalatie audio mai sofisticata cu consum relativ mare) cu alte cuvinte bateria nu reuseste sa se regenereze.
2. Cureaua de la alternator slabita si nu se face o incarcare adecvata
3. Incarcare defecta.(aici sunt necesare consultatii de specialitate la un atelier de electricieni auto, poate un test) Ca sa vezitu cu ochii tai daca incarca, faci rost de un aparat de masura digital simplu, il pui pe domeniu cel mai aproape de 15 v curent continuu si masori ce tensiune ai in baterie inainte sa pornesti motorul. Tensiunea , in functie si de capacitatea bateriei ar trebui sa fie la 12,5 v. Apoi pornesti masina si ar trebui sa masori cam cu un volt in plus chiar mai mult undeva la 13,8 v. Daca toate aceste tensiuni se apropie cat de cat de aceste valori trebuie sa fi mai econom cu consumatorii pe timpul mersului, sau sa vezi daca nu cumva ai un vampir care fura curentul din baterie pe timul cat stationeaza masina.

Toate acestea sunt concluzii pe care le-am tras din experienta personala si nu sustin ca sunt neaparat 100% corecte, daca cineva crede ca poate fi si altceva astept opinii, sunt bucuros sa mai invatz cate ceva.

Mihai, succes!

Scris: Mar 22-Dec-2009 22:25
de mbc
daca sunetul de electromotor s-a auzit normal, n-are nici o treaba bateria. Acum cativa ani la -20 de grade am incercat sa imi pornesc bx-ul de atunci (1,9d destul de uzat) si nu a pornit nici la a 10-a cheie (nu exagerez). A pornit doar tractata. Cauta problema altundeva, nu la baterie.