Pagina 1 din 2

citroen Saxo

Scris: Mar 24-Feb-2004 09:28
de Pablo
Salut

Sunt posesorul unui Saxo motor de 1124 cmc si pe perioada ierni mi-a consumat cam multa benzina.Avand in vedere ca este un motor mic ar trebui sa-mi consume in jur de 6-6.5 iarna.Am fost la service si mi-au recomandat sa spal injectoarele.Intradevar dupa ce le-am spalat sa schimbat radical mersul masini si consumul de combustibil.Acum de ceva vreme iar a inceput sa consume mai mult ,iar cei de la service mi-au spus sa bag benzina de la OMV si ca apas cam tare pe acceleratie.Are cine vreo sugestie?

Scris: Mar 24-Feb-2004 10:10
de adytzu
Salut si bine ai venit pe forum. In primul rand, te rog ca data viitoare sa tii cont de impartirea forumului pe topice diferite pentru o mai buna organizare.
Acum sa revenim la problema ta. Cam cat ti-a consumat (media) pe iarna?
Eu pot sa-ti dau ca exemplu masina mea. Este un Citroen Xsara cu motor de 1.6 pe benzina, care vara imi consuma cam 8.7-9.2 in oras, iar in iarna asta am avut o medie de 11.5-12litri. Explicatia este ca la drumurile inzapezite pe care le-am avut si la modul in care se circula in Bucuresti probabil ai fost si tu nevoit sa circuli doar in vitezele a doua si a treia, crescand foarte mult consumul. Deasemenea, intotdeauna pe perioada iernii (datorita frigului) consumul creste putin.
Eu iti recomand sa pui benzina EURO 3 sau 4 de la OMV (e mai scumpa) sau de la Moll.
Bineinteles ca conteaza si stilul de condus. Daca o forjezi la plecarea de pe loc sau o tii la 2500-3000 de ture o sa-ti cam consume.
Apropo, nu ai calculator de bord ca sa-ti arate consumul instant?
Te vei lamuri atunci cam cat consuma la plecarea de pe loc sau cand accelerezi.

revenire Saxo

Scris: Mar 24-Feb-2004 19:04
de WLD
Vizitator scrie:Pai referitor la consum pe perioada iernii mi-a consumat intre 8.8 si 9.6.Cam mult dupa parerea mea tinand cont ca vara mi-a consumat in medie de 6%.Este adevarat ca am cam bagat piciorul ea dar tot imi pare ca aconsumt cam muilt.Referitor la benzinariile OMV pot sa-ti spun ca este frectie cu euro3 sau euro4,asa ceva afara nici macar nu s-a auzit ,doar la noi.Si mai este o chestie cu euro3 merge de tuna masina dar o consuma foarte repede.Cu benzina MOL nu am incercat inca.

Scris: Mar 24-Feb-2004 19:07
de WLD
adytzu scrie:Tot nu mi-ai spus daca ai luat consumul de pe calculatorul de bord sau l-ai masurat pur si simplu la suta de km. Referitor la benzina, eu am pus o singura data EURO4 de la OMV si pot sa-ti spun ca e altceva. In general, pun EURO3 de la MOL si sunt multumit. Parerea mea, si cred ca sunt si in asentimentul celorlalti, e ca nu trebuie sa te sperii: consumul e in limite normale.
Sper ca nu-ti inchipui ca va consuma ca in cartea tehnica. Acel consum este calculat in anumite conditii: mers constant un anumit timp, la o anumita viteza, etc., etc.
Fa un drum pana la Pitesti pe autostrada si tine-o la 90-100km/h. Sunt convins ca nu-ti va consuma mai mult de 5.5-6litri la 100km.
Inca ceva: daca am inteles eu bine, tu pui benzina 95 fara plumb. Din cate stiu, Saxo este facut pentru EURO3, asa ca te sfatuiesc sa pui asa ceva daca vrei sa nu ti se mai infunde injectoarele.

Scris: Mar 24-Feb-2004 21:04
de WLD
De la inceput pot sa-ti spun ca, la o masina pe benzina, un consum de ~9l/100km in conditii de iarna in Bucuresti NU este mare.
Eu parcurg ~75km/zi in Bucuresti. Cu un Suzuki de 990cc in 3 cilindri care are doar 10000km. Asta toamna imi lua ~7l/100km iar acum sare de 9. Nu este nimic anormal in asta, fiind bine cunoscut "obiceiul" motoarelor de a consuma in perioada de incalzire cu ~50% mai mult decat la regimul normal de temperatura.
Iti mai pot da cateva exemple:
-Nissan Almera 1.4 ~12.5%
-Peugeot 306 1.4 ~ 11%

Un alt factor ce influenteaza consumul este calitatea benzinei. Cea de la noi, indiferent de distribuitor, nu respecta in totalitate standardele de calitate, fortand motorul sa functioneze folosind curbe de avans si injectie ceva mai "conservatoare", motorul pierzand 5-10% din puterea sa normala. Astfel, pentru a obtine performante corecte este necesar ca motorul sa fie solicitat mai intens, consumul crescand in consecinta.
Afirmatia aceasta se poate verifica relativ usor de catre unii dintre noi: plecati cu masina personala catre Europa (nu ma refer la centrul comercial). Din Austria masina va consuma cu ~10% mai putin !

Pana la urma, baietii de la Citroen aveau dreptate: foloseste o benzina mai buna si, daca mergi "infipt", nu te plange de consum !
Aici am o adnotare de facut: nu curata prea des injectoarele pentru ca vei fi nevoit sa le schimbi inainte de vreme. Este preferabil sa folosesti benzina "mai" buna si un aditiv din cand in cand.

Consum Saxo

Scris: Mie 25-Feb-2004 09:24
de Pablo
Da este adevarat am uitat sa-ti spun Saxo nu are calculator de bord.Pur si simplu l-am lua la 100 de km in oras.Inainte de saxo pe benzina am avut tot un saxo diesel care in consuma in oras in jur de 4.8-5.3,iar in afara am scos si 3.6 .Stiu ca iti vine greu sa crezi dar atunci am mers bland cu ea si vreau sa-ti spun ca cel pe motorina are motorul de 1527cmc.Nu inteleg de ce sa se infunde injectoarele chiar daca merg cu euro 4 sa zicem desi eu merg cu euro3.Din cate stiu eu injectoarele se curata odata intre 20000 si 30000 km sau dupa caz atunci cand este nevoie.Aditivul din benzina nu scade consumul sub nici o forma ci dizolva apa din benzina si inbunatateste mersul motorului (asa cred eu)ridicand cifra octanica a benzinei de proasta calitate.

Saxo 1.1i

Scris: Mar 09-Mai-2006 14:04
de Vlad Descultu
Aoleu... la Saxo tre sa pun benzina de 98? Asta inseamna Euro 4 la benzina? Nasol...

Scris: Mar 09-Mai-2006 14:33
de nicum
Afla care e raportul de comprimare al motorului si vei afla si ce cifra octanica tb sa ai. Exemplu: pentru un motor cu compresia 9.5 tb sa pui o benzina de 95, etc. E o regula empirica dar functioneaza.

Scris: Joi 11-Mai-2006 05:51
de christistanciu
*Pablo, cred ca si eu am aceeasi problema cu consumul la saxo, doar ca nu am spalat injectoarele. Eu nu stiu insa pe timp de vara atunci cand mergi cu clima pornita cu cat e normal sa creasca consumul. :?:

Scris: Mie 17-Mai-2006 13:08
de bezz
:shock:
injectoarele se splala? eu am auzit de o curatare la ultrasunete, care e pana la urma procedeul recomandat.poate dezvoltam un topic nou(daca exista interes si accepta moderatorii).

Scris: Mie 17-Mai-2006 15:15
de christistanciu
nu stiu ce trebuie facut cu injectoarele...spalate..curatzate, doar ca am sentimentul ca mananca un pic cam multa benzina, si nu stiu daca ce primim de la mol, chiar e de 98 :?: sau numai pretzul e de 98... sunt interesat si eu de un topic in care cineva care are experientza ne poate explica un pic.

Scris: Mie 17-Mai-2006 15:41
de tartorul
Exista doua metode sa cureti injectoarele:
-"spalare" cu o solutie facuta special pt asta;
-curatare cu ultrasunete.

La spalare, injectoarele raman pe masina, in timp ce la curatare cu ultrasunete injectoarele se scot si se pun intr-un dispozitiv special.

Parerile sunt impartite legat de eficienta celor doua metode si opiniile sunt la fel ca la discutia benzina vs diesel.

Scris: Dum 21-Mai-2006 04:05
de cristyyy2003
Salutare!
Sunt pe cale de a-mi achizitiona un saxo diesel 1500cmc din 2002.
Are aprox. 60000km. Are geamuri electrice, oglinzi electrice, servo directie, a/c, etc.
La ce defectiuni sa ma astept pe la km astia? Probleme majore apar la ea?
Nu caut sa imi cumpar o masina in care sa bag bani mai ales ca nu ii am.
Cam cat ar costa o asigurare casco pentru o astfel de masina!?
AStept raspunsuri.
Multumesc,
Cristi

Scris: Dum 21-Mai-2006 10:06
de bezz
Iti cumperi o masina beton, fabricata la sfarsit de generatie, cu un motor foarte bun, cu un rulaj acceptabil din ce vad eu...probleme nu vor fi aproape deloc, daca masina a fost ingrijita :drinkers: parerea mea
iar CASCO o sa fie cam cat la un cielo cred :-k ceva in jurul a 200-300 ron pe semestru (depinde de tine sa-ti scazi polita casco pe an ce trece).
Excelenta alegere!Felicitari si bafta!

SAXO Automatic?

Scris: Joi 28-Sep-2006 22:51
de nicup
am o rugaminte pentru colegii de pe forum : este cineva care are saxo cu cutie automata pentru a-mi impartasi unele cunostinte? si a schimba pareri eu unul am fost socat de ce poate


:)