Pagina 1 din 1

Nu mai porneste - diesel

Scris: Lun 20-Dec-2010 22:28
de Sor
Salut! Pe scurt, nu mai reusesc sa pornesc motorul. Dar varianta mai lunga ar fi cam asa: acum o saptamana, dupa 4 zile de stationat in parcare pe minusurile alea de afara, am pornit la sfert de cheie. Ciudat era ca nu aveam curent nici la ventilator, nici la degivrare. Curentul a "aparut" in vreo 2 minute. Luminile functionau. Am lasat vreo 10 min motorul sa mearga, pana am deszapezit masina, si am plecat la supermarket - drum de 5min. Am stat max 15min inauntru, iar cand am iesit si am dat sa pornesc - nu voia! Am tinut destul de mult pe demaror si pana la urma a pornit, dar nu-mi placea cum suna, parca mergea in prea putine pistoane. Dupa cateva secunde si-a revenit. Sambata am umblat vreo 2 ore, aproape non-stop, nici o problema la pornire. Aseara cand am vrut s-o pornesc, iarasi - a trebuit sa tin secunde bune pe demaror pana a luat-o, dar iar nu-mi placea deloc cum face, parca era un tractor. Am incercat sa ajut putin relantiul, sa o tin putin la 1500rpm, dar n-am putut ajunge acolo, nu voia sa urce. Apoi a murit. Am incercat astazi iar, dar nu mai vrea nimic, doar electomotorul invarte.
Daca ati avut aventuri similare, va rog sa-mi dati un capat de ata. Saptamana asta nu ajung la masina pe lumina zilei, decat poate Vineri. Cand voi si avea nevoie de ea...
Mersi!

Scris: Joi 23-Dec-2010 17:32
de 64xgeo
verifica alimentarea cu motorina: filtru, conducte, pompa injectie, injectoare... cel mai probabil pompa de injectie infundata insa trebuie verificat tot circuitul. vezi daca pe furtunul de plastic transparent de la pompa de injectie vine motorina limpede sau balbotata (cu bule de aer, spuma). daca e cu spume, jos cu ea si la curatat. la fel am patit si eu, insa in mers, la viteza mare... nu se tura, check engine aprins in bord, a doua zi n-a pornit nici cu lumanare...atentie la montajul pompei, reglajul distributiei e foarte sensibil. daca nu-l pui la fix se aprinde becu'n bord si te dai de ceasu' mortii sa afli ce are...cred ca am mai scris pe undeva despre asta...bafta!

P.S. Inainte de asta verifica insa si bujiile, daca ajunge curent pe ele cand pui contactul sau vezi sa nu fie arse ca si atunci porneste greu, insa odata pornit ar trebui sa mearga rotund deci...probabil tot pompa...

Scris: Dum 26-Dec-2010 19:44
de Sor
Asta e si impresia mea, nu se alimenteaza. Intre timp am pornit-o, am luat curent de la un prieten, am tinut pe electromotor max 10 sec si a pornit. Zilele urmatoare a pornit fara probleme, dar ieri iar a scos limba la mine :D . Pe la 6 dupamasa am dat o cheie sa vad ce zice - a pornit iar la sfert. La 8 seara a trebuit sa tin iar pana la vreo 10sec pe electromotor pana s-a hotarat sa porneasca. Azi a pornit fara probleme...
Eu sper sa nu fie totusi pompa infundata, desi nu e exclus. Cred ca am sa schimb filtrul de motorina, am deja peste 20.000km cu el.
Imi puteti spune ce componente pe baza de curent intervin la pornirea motorului, in afara de electromotor si electrovalva (daca nu ma-nsel)? Incandescentele le-am schimbat anul trecut in iarna si chiar daca m-ar fi lasat ar fi trebuit sa porneasca bine-mersi pe temperaturile de saptamana asta. Intreb asta deoarece am devenit cam paranoic cu electrica, la cate patanii am avut.

Mersi de raspuns 64xgeo! Ai schimbat cumva personal vreodata filtrul de motorina la Saxo? Sa ma bag?
Si inca o precizare, dupa ce porneste, merge perfect, absolut nimic suspect. Inecat a pornit doar de doua ori, prima data a revenit la functionare normala in vreo 5sec, iar a doua oara a murit de tot, de n-am mai putut sa-l pornesc decat cu curent de la altul, ca s-a epuizat bateria de la atatea incercari esuate. dupa aceea n-am mai patit asa, de aia nu cred ca e pompa.

Scris: Dum 26-Dec-2010 20:03
de 64xgeo
eu cu partea electrica nu am avut probleme. bujiile le-am mai schimbat si eu...nu-i o regula ca daca le-ai schimbat iarna trecuta sa fie bune...verifica-le!...alea italiene se ard rapid si daca a 2 arse, porneste greu. filtrul de motorina se schimba usor, dai de el sub filtrul de aer, e metalic, pe filet ca la ulei. vezi sa cumperi acelasi model - scurt - ca sunt unele mai lungi iar de la magazin iti pot spune ca se potriveste insa n-ai loc sa-l pui :evil: ...eu am patit-o cu unu care o tinea sus si tare ca intra si ala lung si cand l-am dus la masina sa-l puna el a inceput sa se balbaie... bafta!

Scris: Dum 26-Dec-2010 21:02
de florin trifan
salut.eu am patit ca nu vroia sa porneasca dimineata cand mi se dezamorsa circuitul de alimentare,adica picura niste motorina pe la filtru de motorina pe deasupra inspre sofer,i sa mai intamplat unui coleg cu saxo.daca este dezamorsata instalatia de alimentare porneste apoi se opreste si dai la automat pana vine iar motorina.uitate la furtunul transparent care intra in pompa de injectie.mult succes.
Sarbatori Fericite

Scris: Mie 05-Ian-2011 17:56
de Sor
La multi ani!
Se implineste saptamana de cand nu mi-a mai facut probleme :D . Si am fost de revelion la munte, temperaturi destul de scazute. Nu i-am facut nimic. Doar am alimentat de la altii decat pana acum. A, si i-am bagat 2L benzina la 20L moto, la sfatul unui prieten. N-am mai facut asta pana acum, n-a fost nevoie. Sper sa se cuminteasca.

Scris: Mie 05-Ian-2011 21:34
de Ady
Nu te-ai uitat la filtrul de motorina?Ai zis ca ai facut 20 de mii cu el.