Inlocuire amortizor!

Forum de discutii generale despre Citroen Saxo. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Otto
simpatizant
Mesaje: 62
Membru din: Mar 08-Mai-2012 22:15
Localitate: Fagaras

Inlocuire amortizor!

Mesajde Otto » Mar 18-Sep-2012 18:18

Salut.Vreau sa imi inlocuiesc amortizoarele si vreau sa va intreb daca este vreo smecherie sau vreun mod mai usor de a scoate amortizorul vechi din suportul lui care de obicei este foarte ruginit.Mai exact amortizorul din poza este cel nou si acesta intra in suportul de arc.Astept niste sfaturi.Ms
Imagine

ANDREI_JOY
pasionat
Mesaje: 272
Membru din: Joi 03-Aug-2006 15:55
Localitate: Bucuresti

Mesajde ANDREI_JOY » Mie 19-Sep-2012 04:34

Salut,
Eu la mine am avut nevoie de un mops din ala de desfacut tevi, pentru a desface piulita aceea mare care o ai in poza langa amortizor si de cineva sa tina de fuzeta sau o menghina sa prinzi fuzeta,
Pentru a ajunge la amortizor iti trebuie si o presa pentru arcuri pentru a scoate flansa si rulmentul din capul amortizorului (chei de 18 sau 19 si inbus sau torx).

Otto
simpatizant
Mesaje: 62
Membru din: Mar 08-Mai-2012 22:15
Localitate: Fagaras

Mesajde Otto » Mie 19-Sep-2012 09:24

ANDREI_JOY scrie:Salut,
Eu la mine am avut nevoie de un mops din ala de desfacut tevi, pentru a desface piulita aceea mare care o ai in poza langa amortizor si de cineva sa tina de fuzeta sau o menghina sa prinzi fuzeta,
Pentru a ajunge la amortizor iti trebuie si o presa pentru arcuri pentru a scoate flansa si rulmentul din capul amortizorului (chei de 18 sau 19 si inbus sau torx).

E bun!Mersi!Am toate acestea deci nu imi fac griji!

florin trifan
pasionat
Mesaje: 117
Membru din: Lun 29-Sep-2008 21:44
Localitate: galati

Mesajde florin trifan » Lun 11-Feb-2013 17:50

salut.a-ti reusit sa schimbati flansele?la ce pret le-ati gasit flansa si rulmentul?erau terminati si rulmentii?poate a-ti facut si ceva poze,
multumesc frumos!

Otto
simpatizant
Mesaje: 62
Membru din: Mar 08-Mai-2012 22:15
Localitate: Fagaras

Mesajde Otto » Lun 11-Feb-2013 22:42

florin trifan scrie:salut.a-ti reusit sa schimbati flansele?la ce pret le-ati gasit flansa si rulmentul?erau terminati si rulmentii?poate a-ti facut si ceva poze,
multumesc frumos!

Eu am schimbat amortizorul dar nu am schimbat nici flansa nici rulmentul chiar daca era pe terminate.Din cate cautasem la momentul ala amandoua erau in juru la 150-200 lei.Daca le cumperi anunta-ma si pe mine cu un pret.Mersi!(De desfacut e usor, dupa ce iei fuzeta jos cu tot cu arc si amortizor presezi arcul cu prese si desfaci piulita din capatul amortizorului;daca doresti sa schimbi amortizorul trebuie sa prinzi fuzeta in menghina bine si sa desfaci cu un mox piulita mare care acopera baza amortizorului si care se infileteaza pe suportul din fuzeta).Spor la treaba!

florin trifan
pasionat
Mesaje: 117
Membru din: Lun 29-Sep-2008 21:44
Localitate: galati

Mesajde florin trifan » Mie 13-Feb-2013 11:19

de ce trebuie sa dai fuzeta jos?pentru aceasta operatiune trebuie trebuie sa desfaci planetara din fuzeta si sa desfaci si bratul de pe caroserie.dupa parearea mea este mai usor sa desfaci piulita care tine amortizorul de fuzeta.
este intepenita acea piulita?si nu se poate desface piulita din capul amortizorului cat este pe masina si apoi sa o ridici pe cric si sa desfaci si amortizorul din fuzeta,aceasta operatiune pentru a nu mai fi nevoie de presa de arc.
daca erau pe terminate rulmentul si flansa nu aveai troncaneli pe fata?
multumesc de raspuns.

ANDREI_JOY
pasionat
Mesaje: 272
Membru din: Joi 03-Aug-2006 15:55
Localitate: Bucuresti

Mesajde ANDREI_JOY » Mie 13-Feb-2013 12:02

Eu am procedat in felul urmator la un AX si un SAXO cu schimbarea de amortizoare/flanse/rulmeti.
Ridicat masina pe capre, desfacut piulitele de la planetare, desfacut capetele de bara, suruburi pivoti, suruburi bascule, desfacut cele 3 piulite care tin ansamblu fuzeta pe oale, scos fuzeta, presat arcu - desfacut piulita din capatul amortizorului care este la flansa, scos toate cele de pe fuzeta, defacut piulita care tine amortizorul in fuzeta.

Otto
simpatizant
Mesaje: 62
Membru din: Mar 08-Mai-2012 22:15
Localitate: Fagaras

Mesajde Otto » Mie 13-Feb-2013 13:03

ANDREI_JOY scrie:Eu am procedat in felul urmator la un AX si un SAXO cu schimbarea de amortizoare/flanse/rulmeti.
Ridicat masina pe capre, desfacut piulitele de la planetare, desfacut capetele de bara, suruburi pivoti, suruburi bascule, desfacut cele 3 piulite care tin ansamblu fuzeta pe oale, scos fuzeta, presat arcu - desfacut piulita din capatul amortizorului care este la flansa, scos toate cele de pe fuzeta, defacut piulita care tine amortizorul in fuzeta.

Exact asta am vrut sa spun si eu pentru ca exact la fel am procedat ca si tine.

Otto
simpatizant
Mesaje: 62
Membru din: Mar 08-Mai-2012 22:15
Localitate: Fagaras

Mesajde Otto » Mie 13-Feb-2013 13:09

florin trifan scrie:de ce trebuie sa dai fuzeta jos?pentru aceasta operatiune trebuie trebuie sa desfaci planetara din fuzeta si sa desfaci si bratul de pe caroserie.dupa parearea mea este mai usor sa desfaci piulita care tine amortizorul de fuzeta.
este intepenita acea piulita?si nu se poate desface piulita din capul amortizorului cat este pe masina si apoi sa o ridici pe cric si sa desfaci si amortizorul din fuzeta,aceasta operatiune pentru a nu mai fi nevoie de presa de arc.
daca erau pe terminate rulmentul si flansa nu aveai troncaneli pe fata?
multumesc de raspuns.

Pai si e mare lucru sa dai plenetara afara din fuzeta si sa scoti fuzeta de pe pivot?!Cum ajungi tu la piulita care strange amortizorul pe fuzeta(care e exagerat de stransa) daca ai arcul in fata?!Exista unele troncaneli datorate probabil rulmentului si flansei dar oricum cand va da caldura o sa ma apuc serios de lucru la masina si voi inlocui tot pe la roti.Bafta!

florin trifan
pasionat
Mesaje: 117
Membru din: Lun 29-Sep-2008 21:44
Localitate: galati

Mesajde florin trifan » Mie 20-Mar-2013 16:50

Pana la urma nu a mai fost necesar sa schimb flansele la amortizor,bataile care erau in podul pedalier erau de la bucsile barei stabilizatoare mai exact cele care sunt prinde de podul pedalier.Mai bine ca ma scutit de dat niste bani,am scapat ieftin doar cu 40 roni ca montajul l-am facut eu fiind foarte usor de demontat.
Multumesc frumos oricum pentru ajutorul acordat.Raman dator cu o bere cand veniti prin Galati.
Numai bine!

Otto
simpatizant
Mesaje: 62
Membru din: Mar 08-Mai-2012 22:15
Localitate: Fagaras

Mesajde Otto » Mie 20-Mar-2013 20:14

florin trifan scrie:Pana la urma nu a mai fost necesar sa schimb flansele la amortizor,bataile care erau in podul pedalier erau de la bucsile barei stabilizatoare mai exact cele care sunt prinde de podul pedalier.Mai bine ca ma scutit de dat niste bani,am scapat ieftin doar cu 40 roni ca montajul l-am facut eu fiind foarte usor de demontat.
Multumesc frumos oricum pentru ajutorul acordat.Raman dator cu o bere cand veniti prin Galati.
Numai bine!

Imi e de folos informatia adusa de tine ca si eu am probleme si simt batai in pedalier.Nu imi pot imagina acum despre care bucsi e vorba.Nu ai niste poze sau ceva?Stiu ca sunt niste bucsi pe brate unde se prinde bara de torsiune...Sunt acestea din poze??
Imagine

Imagine

florin trifan
pasionat
Mesaje: 117
Membru din: Lun 29-Sep-2008 21:44
Localitate: galati

Mesajde florin trifan » Mie 20-Mar-2013 21:33

Exact acelea sunt cu problema.ele par bune cat sunt pe masina,nu par sa aiba joc dar au joc.Schimbale ca nu ai ce pierde,ma refer ca nu costa o avere.
Spor la treaba.
Numai bine!

Otto
simpatizant
Mesaje: 62
Membru din: Mar 08-Mai-2012 22:15
Localitate: Fagaras

Mesajde Otto » Mie 20-Mar-2013 21:57

florin trifan scrie:Exact acelea sunt cu problema.ele par bune cat sunt pe masina,nu par sa aiba joc dar au joc.Schimbale ca nu ai ce pierde,ma refer ca nu costa o avere.
Spor la treaba.
Numai bine!

Mersi mult de informatie!O sa le schimb in cel mai scurt timp.Stima!

ANDREI_JOY
pasionat
Mesaje: 272
Membru din: Joi 03-Aug-2006 15:55
Localitate: Bucuresti

Mesajde ANDREI_JOY » Mie 20-Mar-2013 22:21

Si eu am avut probleme cu bucsile de la bara stabilizatoare, sunt 4 la numar, 2 care vin pe bascule si doua care vin pe caroserie.
Le-am schimbat cu unele noi si a inceput sa scartaie, sa faca urat la plecarea de pe loc, la franare, si la denivelari, asa ca le-am dat jos si le-am uns cu vaselina, a mers 2 zile bine fara nici un pic de zgomot si a inceput sa faca la fel.
M-am dus am cumparat altele noi si cu asta scartaitul se auzea si mai tare asa ca am dat bara stabilizatoare jos si am smirgheluit unde vin bucsile ca era ruginita bara, pus vaselina, pus bucsile si montat totul la loc.Pana acu de vreo 2 saptamani nu mai sunt zgomote ciudate.
Sper sa tina.
Saxo 1.5D 57 ponei an 2003

florin trifan
pasionat
Mesaje: 117
Membru din: Lun 29-Sep-2008 21:44
Localitate: galati

Mesajde florin trifan » Joi 21-Mar-2013 11:56

Eu dupa cate stiam ca nu este bine sa ungi bucsele acelea cu vaselina sau ulei ca nu face bine pentru cauciuc.
Numai bina!


Înapoi la “Citroen Saxo”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187758
    Total subiecte 18619
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11707
    Cel mai nou membru catalinos