Am si eu problema asta.... mi-a dat multe batai de cap pana sa descopar care e problema... sunt posesorul unui peugeot 106 din 2001 1.1i (acelasi Saxo optic schimbat)... la tester nu dadea nici o eroare...
dupa multe "cautari" am descoperit piesa defecta. regulatorul de relanti este de vina. o piesa relativ scumpa (undeva intre 3 milioane - 8-10 milioane, depinde de producator).
a mea asre o oscilatie in jur de 100 de rpm, iar uneori se accelereaza singura pana in jur de 1800 rpm dupa care revine la 8-900 cat sunt parametrii normali (doar la relanti). in timpul mersului daca tin o turatie constanta in treapta 1 sau 2 simt uneori smancituri si vad pe turometru acea oscilatie.
puteti incerca sa curatati acea piesa cu baie de diluant apoi sa o suflati cu compresorul, iar la contact sa dati cu spray contact. in unele cazuri functioneaza... in cazul meu trebuie sa schimb piesa.
mai poate fii si clapeta de acceleratie, uneori se aduna mizerie si nu mai inchide complect de fiecare data... aceeasi baie de diluant urmata de compresor acesteia.
curatarea acestor piese e recomandat sa fie facuta de un mecanic care stie ceea ce face, nu in fata blocului.
daca scoateti mufa de la acest regulator din cate am inteles eu intra in regim de avarie, eu din curiozitate am facuto si am mers 100 de metrii cu masina asa si pot spune ca se simte o diferenta... masina trage mai bine.... dar in privinta consumului nu-mi pot spune parerea... cu siguranta creste cand mufa respectiva este scoasa.
la fel face si la mine, la relanti oscileaza acul de la turometru cu cca 100 ture, dar nu am mers la service. cred ca a mai postat cineva subiectul acesta in trecut si au fost membrii care au mai spus ceva de pompa de alimentare. personal nu red ca e grav.
pai cat timp la tester nu da nimic nu e grav, dar pe mine cel putin, ma scoate din sarite si mereu cobor nervos de la volan cand ceva nu merge "brici"
