Pagina 1 din 4
Stie cineva "offset-ul" de la jante?
Scris: Dum 15-Apr-2007 11:59
de Sor
E vorba de jantele de fabrica, din tabla, cele cu care vine echipat Saxo. Am nevoie de valoarea asta, pt ca jantele pe care vreau sa le cumpar se fac pe trei valori ale offset-ului - 17, 24 si 38. Daca aflu valoarea la jantele standard, pot sa-mi fac niste masuratori, sa vad cum ar intra cele noi.
Masina e un Saxo 1.5D, 5 usi, fabricatie 2002. Jantele pe care vreau sa le iau sunt 6x14.
Multzam.
Scris: Dum 15-Apr-2007 12:59
de Sor
Offset-ul asta e o valoare inscriptionata undeva pe janta, posibil chiar sub anvelopa, eu nu am gasit-o la exterior. Apare ca ET urmat de un numar din doua cifre, 30 spre exemplu. Numarul ala de dupa ET ma intereseaza.
Scris: Dum 15-Apr-2007 13:24
de Sor
L-am gasit! E ceva google asta... ET 15, daca intereseaza pe careva.
Dar inca nu stiu dimensiunea jantelor standard, sa fie 5J? 14x5J?
Scris: Dum 15-Apr-2007 16:49
de cbx
dimensiunile sunt stantate pe janta
Scris: Dum 15-Apr-2007 17:06
de Sor
Tocmai mi-am dat seama ca nu conteaza prea mult latimea jantei standard... Atata timp cat janta noua are acelasi offset
+ 15. E posibil ca 13mm crestere in interior a jantei sa fie problema? Mai mult tre' sa-mi bat capu' cu cauciucurile, dar am inteles ca 185/60 intra. Nu stiu despre 195, in cazul in care ma bag la 15"... As vrea sa mai pot sa si franez

.
Scris: Dum 15-Apr-2007 17:26
de nicum
Cind pui jante cu alt ET uita-te la urmatoarele:
- sa nu iti atinga janta in etrieri sau altceva la frina sau articulatii
- sa nu loveasca janta in contra-aripa sau aripa, atit la miscarea stinga dreapta, cit si sus-jos (asta pentru aripa)
Scris: Dum 15-Apr-2007 21:33
de Sor
Jantele vor avea acelasi ET, dar s-ar putea sa fie mai late - vor creste putin si in interior si in exterior. Se pare ca mi-a casunat pe unele de 6,5x15, cu gume 195/50. Daca asta inseamna probleme, va rog potoliti-ma! :P
Scris: Lun 16-Apr-2007 06:32
de Sor
Inca un mic ajutor, va rog: valoarea ET e in milimetri sau e altceva? O diferenta de de la 15 la 17 in valoarea ET n-ar trebui sa fie problema daca ar fi in milimetri, nu?
Stie cineva "offset-ul" de la jante?
Scris: Lun 16-Apr-2007 08:20
de Dan Popa
Cauta pe google "the wheel & tyre bible" care iti explica toate astea.
Scris: Lun 16-Apr-2007 10:14
de DanT
sau poti sa intri direct prin:
http://www.carbibles.com/tyre_bible.htmlspor la treaba ..

Scris: Lun 16-Apr-2007 14:02
de Sor
Daa, citisem toata pagina inca de anul trecut, dar abia acum sunt in masura sa investesc in roate. E in milimetri. Mersi.
Asa ca, nu ma potoleste nimeni?

195/50R15? De incaput se poate rezolva, de altceva ma tem eu - sa nu fortez motorul, planetarele, franele...
Scris: Lun 16-Apr-2007 21:00
de khan
pai ca sa stii daca o sa incapa, fa masuratori, mai ales ca acum ai toate datele. ar mai fi de adaugat ca latimea jantei e in inch (6,5), ca ET-ul e distanta de la centrul imaginar al rotii la suprafata de asezare (in mm) si ca daca oricare dintre datele astea (si ale cauciucurilor) difera de janta (cauciucul) originala, atunci se poate afla pornind de la datele jantei si cauciucurilor originale, exact pe unde o sa cada roata cea noua. da, e posibil sa fortezi un pic planetarele, eu unul insa am la a mea planetare subtiri (de diesel simplu) si motor TD usor indopat cu jante pe 16 in loc de 14 si 195 latime in loc de 165. daca in 4 ani n-am reusit sa stric nici macar o planetara (ele fiind deja subdimensionate pentru motorul meu) inseamna ori ca au fost f bune ori ca nu e nevoie de mai mult. oricum ar fi, iti urez sa ai aceeasi bafta. mai mult ca sigur insa (si de asta nici eu nu am scapat) iti vor trebui niste frine mai bune (nu stiu daca ai disc ventilat) daca nu ai, fa rost de o pereche, cele vechi sigur se vor incinge f repede la frinari puternice
Scris: Lun 16-Apr-2007 22:16
de Sor
Fain! Ma simt mult mai linistit sa aud ca nu-i chiar asa de nasol cu planetarele. Discuri ventilate, da, o sa trebuiasca sa-mi pun, dar nu-mi permit chiar acum. Sper sa ma tina astea pana atunci... Nu sunt vitezoman, nici sprinter, doar mi-am luat diesel

. Dar imi place ca masina sa arate rezonabil si sa aiba muzicutza buna pe ea

.
Multzam!
P.S. As mai avea o intrebare: toate Saxo au bara de torsiune pe spate?

Scuze ca nu stiu ce am, dar inca n-am avut ocazia sa ma uit sub ea. Intreb findca s-ar putea sa ajung in situatia de a o cobori putin si cu bara as scapa doar cu arcuri pt fata.
Scris: Mar 17-Apr-2007 08:21
de stegulake
cu motoru ala si cu jantele care vrei sa ti le pui nu tie frica sa nu cumva sa pleci maine de la semafor, acu pe bune nu crezi ca ii ceri cam mult?
si nu cred ca o sa iti intre, da oricum cred ca ar arata criminal.
Scris: Mie 18-Apr-2007 00:31
de Sor
Am probat azi cu niste distantiere improvizate si inspre exterior e loc pt un plus latime de 15mm. In interior e cam la fix, apreciat ochiometric, mai ales pe spate. Oricum, maine vreau sa probez niste jante incaltate cu 195/50R15 si o sa aflu cum sta treaba in realitate.
Cat despre plecatul maine de la semafor, nu cred ca e chiar asa, ramane de vazut. Am mai precizat ca nu sunt tipul care pleaca in scartzaieli de la semafor.
Daca nu intra 195/50R15, o sa fie cam aiurea - am vazut ca 185/60 deja costa mai mult, la fel si 185/55. Astea ar fi pe jante de 14"...
Si inca ceva, tipul de pe carbibles da o data o regula pt potrivirea cauciucurilor cu jantele si mai jos putin, direct un calculator. Conform regulii, o anvelopa de 195/50 trebuie pusa pe o janta de 5,5 latime, dar daca bagi in calculator 195/50 iti da ca se poate pune pe jante late de 5,5 pana la 7...
Problema mea e ca jantele pe care vreau sa le iau vin doar pe 6x14" respectiv 6,5x15. Ma gandesc daca sta bine un 185/55 pe 6,5. Conform regulii, ar trebui jana de 5" latime, iar in calculator iese ca se poate pune pe 5 pana la 6,5 tzoli... Fras!