Pagina 1 din 2

sa schimb motorul sau masina?

Scris: Mar 21-Aug-2007 22:45
de alinneagoe
salutare tuturor. am un saxo 1.1i din 2002 care imi place tare mult. si desi motorul trage f bine pt cat e de mare, as vrea ceva mai puternic. stabilitatea masinii este foarte buna dupa parerea mea si asta permite un motor mai puternic (vezi saxo vts) si ma gandeam ca intrucat nu prea imi pot permite o masina cum as vrea eu in momentul asta o varianta interesanta ar fi sa o modific pe asta. m-am gandit la un moment dat chiar sa o schimb pe un saxo vts cu totul. dar din cate stiu eu vts se face doar cu 3 usi, ceea ce nu imi convine din mai multe puncte de vedere. drept pt care am ajuns la ideea de a cumpara un vts eventual avariat si sa iau motorul, cutia si ce mai trebuie de pe el. ce parere aveti? a mai facut cineva asa ceva? se poate? se poate omologa? astept pareri si intrebari. multumesc anticipat tuturor pt raspunsuri.

Scris: Mie 22-Aug-2007 01:58
de dj01fad
fizic se poate face, dar vei avea probleme la omologare:
puterea difera prea mult intre cele doua motoare, va trebui sa schimbi toata instalatia de franare , se va face omologare artizanala si va trebui facut test de dinamica al masinii. oricum, daca puterea motorului de 1.1 este depasita de vts cu peste 60%(parca atat era procentul), mai bine nu te apuci. cei de la rar vor spune ca pe acel tip de caroserie nu s-a montat niciodata acel motor, si din aceasta cauza va fi omologare artizanala si nu individuala. eu cam atata stiu, si iti spun din experienta ca am facut dintr-un reno 5 de 1.1, un faimos 1.8 16V, si de 2 ani nu am reusit sa ii facem omologare, pentru ca ne costa prea mult.

Scris: Mie 22-Aug-2007 03:02
de alinneagoe
sunt perfect de acord ca trebuie puse si alte frane dar nu inteleg de ce ar zice cei de la rar ca sunt probleme cu motorul pt ca acel motor este pe acea caroserie. saxo vts exista. intr-adevar motorul de vts are 118cp din ce stiu eu iar 1.1i are vreo 60 stock deci e cam dublu...:) cu alte cuvinte zici ca mai bine stau linistit in banca mea...?

Scris: Mie 22-Aug-2007 07:25
de eugenro2001
Daca e putere dubla inseamna ca e cu 100% mai mare, nu?

Scris: Mie 22-Aug-2007 10:04
de bezz
offtopic
tu ai saxo-ul care a fost al lui relu?

Scris: Mie 22-Aug-2007 12:15
de alinneagoe
raspunsul este "da" la ambele intrebari. vad ca e tare celebra buburuza mea :)

Scris: Mie 22-Aug-2007 13:52
de sorin.
dar nu inteleg de ce ar zice cei de la rar ca sunt probleme cu motorul pt ca acel motor este pe acea caroserie. saxo vts exista.

Cum e aceiasi caroserie, nu ziceai ca vts are 2 usi?

Scris: Mie 22-Aug-2007 22:41
de alinneagoe
pai da, are doua usi dar practic e aceeasi masina. cred ca au aceeasi lungime si aceleasi specificatii. in sensul asta am zis ca e acelasi lucru.

Scris: Mie 22-Aug-2007 23:12
de dj01fad
esti sigur ca nu sunt diferente de rigidizare?
intre reno5 tl si reno 5 turbo difera ceva pe la ele (asa au spus cei de la RAR), deci cred ca difera si la astea.
si oricum, pe acel tip de caroserie (4 usi) nu s-a pus motor de 118CP, deci tre omologare artizanala.

Scris: Mie 22-Aug-2007 23:57
de alinneagoe
da, m-am gandit si e clar ca sunt diferente si la capitolul frane si suspensii insa despre rigidizari...nu stiu ce sa zic, asta n-am idee...bun...si omologarea asta artizanala e complicata si costisitoare? pe de alta parte...azi am fost special pana la bv pe drumul cu valenii de munte si cheia. foaaaaarte misto. si m-am dat cu masina. a/c oprit :) si chiar asa cum e ea sta super bine in curbe. motorul trage f bine pt cat e. in concluzie...cred ca pot sa o las asa inca o perioada si sa o schimb cu totul cand o fi cazul. desi parca mi-as baga nasul macar la suspensie. sa bag ceva mai sport pe acolo...merge? si o bara stabilizatoare. macar atat...

Scris: Joi 23-Aug-2007 05:33
de sorin.
si chiar asa cum e ea sta super bine in curbe. motorul trage f bine pt cat e. in concluzie...cred ca pot sa o las asa inca o perioada si sa o schimb cu totul cand o fi cazul.

Inteleapta decizie :lol:

Scris: Joi 23-Aug-2007 13:26
de nicum
@alinneagoe: din cite stiu eu Saxo ala avea deja chip. Eu am mers cu Saxo 1.1i stock si mi s-a parut vioaie, cel putin oras.

Scris: Joi 23-Aug-2007 14:01
de alinneagoe
pai si eu stiu ca are chip si merge f bine prin oras. bine...cand dau drumul la a/c s-a cam terminat treaba.... problema e la deal si la viteza mare. pe serpentine pot sa ma bag in seama cu multi dar in linie dreapta mai greu :) asa ca ramane varianta cu bara stabilizatoare si arcuri mai tari. dar din ce stiti voi se poate asa ceva? ca eu nu am vazut arcuri la mine pe spate...

Scris: Joi 23-Aug-2007 18:04
de mariuss
N-ai arcuri pt ca ai bari de torsiune,iar bara stabilizatoare facem pariu ca deja ai pe masina? :D

Scris: Joi 23-Aug-2007 18:09
de alinneagoe
asta cu barile de torsiune pe spate am dedus-o dar aia cu bara stabilizatoare...? de unde pana unde? eu zic de bara din aia de pus la motor. am eu asa ceva?