Pagina 1 din 1

Cateva sfaturi

Scris: Mie 03-Dec-2008 18:47
de calexandru
Salutare tuturor

Sper sa fi postat unde trebuie. Nu de alta dar sunt nou :)

Am un saxo din 2001, 1.1 benzina, 65cp, 44kW, roti 165/ parca70 R14 (in momentul de fata 180 R14 - all season)

As dori sa fac niste modificari/schimbari la masina:

1. Sa pun xenon+proiectoare ceata. (Merita? stiti sa-mi spuneti un pret? unde as putea face acest lucru?)
2. Sa fac o antifonare/insonorizare (Merita? la 140-150km/h pe A1 nu te mai intelegi in masina din cauza zgomotului. Pentru acest lucru stiu toate detaliile)
3. Sa schimb stop dreapta deoarece nu functioneaza. (unde pot sa gasesc de schimb? pret?)
4. Sa fac polish (Merita? albastru metalizat, are cateva zgarieturi bune....:) )
5. Sa schimb parbrizul deoarece este prea zgariat, iar noaptea deranjeaza.
6. Am cerut sa mi se puna anvelope all season (am rugat mecanicul care se ocupa de ea...si nu mai pune mana pe ea :D ) si mi-a pus all season 180 R14. Daca o incarc putin ... pe spate apare atingerea anvelopelor cu aripa. Ce as putea face? As putea ridica garda? (bani pentru altele nu am....)

Sper sa ma puteti ajuta cu acestea, si...ar mai fi o problema. Consumul. S-a marit de la 3.5/4 in afara, la 5/5.5 in afara... inainte de a-mi schimba rotile. Este grav? ce pot face in aceasta privinta?

Multumesc mult

Scris: Mie 03-Dec-2008 19:04
de abarth_mcm
de ce ai pus all-season?fara suparare..dar e cea mai proasta alegere...
Posibil ca sa fi crescut consumul din cauza cauciucurilor mai mari(mai late). Nu cumva ai si un demaraj mai greu?Ar trebui sa simti diferenta un pic....
Sa schimbi stop?Verifica intai siguranta si apoi becul.
Restul ideilor mi se par o idee buna. :wink:

Scris: Mie 03-Dec-2008 19:12
de calexandru
Mda...greseala mea :) ma refeream la bec. Siguranta este OK. nu stiu care este din toate de acolo....dar toate sunt OK :D

Consumul era marit dinainte de a schimba anvelopele, si mai late nu sunt... tot R14 sunt...

Nu ma supar....dar de ce este o alegere proasta? (am ales all season din mai multe motive... nu am unde sa depozitez un set de anvelope, masina este condusa de o femeie, si ii este mai greu sa se duca cu ele la vulcanizare sa le schimbe, si din cate stiu...dar nu sunt sigur, pt cele de vara iti trebuie jante de aluminiu, iar pt cele de iarna jante de tabla... eu am doar de tabla, si parca mi-a fost mai simplu sa pun all season. Acum...am cam dat-o in bara...dar nu prea stiu ce sa fac sa rezolv:) )

Scris: Mie 03-Dec-2008 20:12
de abarth_mcm
Ce daca sunt pe 14(asta e diametrul)...sunt mai late un pic ce ai pus tu cu 15mm;) Oricum, ai o mai buna stabilitate in curbe.
Da..daca nu ai unde sa depozitezi anvelopele ...nu conteaza ce jante ai . Ideal ar fi s anu folosesti jante de aliaj iarna(ca sa nu le strambi)..dar in rest...nu prea conteaza mai deloc.Problema la all-season e ca nu isi fac treaba nici iarna nici vara....Oricum, important e ca sunt noi!
Legat de consum..depinde si de benzina pusa..mai multe motive...a venit frigul ..e normal sa consume un pic mai mult.

Scris: Mie 03-Dec-2008 22:26
de razzwan
calexandru scrie:Mda...greseala mea :) ma refeream la bec. Siguranta este OK. nu stiu care este din toate de acolo....dar toate sunt OK :D

Consumul era marit dinainte de a schimba anvelopele, si mai late nu sunt... tot R14 sunt...

Nu ma supar....dar de ce este o alegere proasta? (am ales all season din mai multe motive... nu am unde sa depozitez un set de anvelope, masina este condusa de o femeie, si ii este mai greu sa se duca cu ele la vulcanizare sa le schimbe, si din cate stiu...dar nu sunt sigur, pt cele de vara iti trebuie jante de aluminiu, iar pt cele de iarna jante de tabla... eu am doar de tabla, si parca mi-a fost mai simplu sa pun all season. Acum...am cam dat-o in bara...dar nu prea stiu ce sa fac sa rezolv:) )

cine a zis ca vara trebuie jenti de aluminiu si iarna de tabla ? multi fac asa pt ca iarna cu jentile de aluminiu ai ocazia sa le indoi mai repede !

Scris: Mie 03-Dec-2008 22:36
de razzwan
1. e o ideee excelenta sa iti pui xenon pe masina ,iar de pret iti pot spune ca variaza in functie de bec
2.este o idee buna dar o sa te cam usture la buzunar si daca nu faci cu materiale bune faci cam degeaba totusi vezi daca portierele se inchid bine si daca nu cumva ai garnitura de la cheder rupta
3.schimba mai bine becul si daca e becul bun misca mufa scoate-o bag-o vezi daca nu sunt oxidate contactele
4.polish merita atunci cand zgarieturile nu se simnt daca le pipai daca la pipait se simt ca niste mici santuri nu se merita faci degeaba
5. parca era un kit pt parbriz dar numai stiu sigur
6.mareste aripile fale mai late eu as zice sa nu umbli la suspensie sa ii ridici garda ! o sa ai neplaceri te asigur !
una din cauze e si frigul si cel mai probabil sunt rotile si mai bine iti luai cauciucuri de iarna si vara cele de vara le luai mai late iar cele de iarna mai subtiri si era mult mai bine

Scris: Sâm 06-Dec-2008 18:13
de calexandru
Multumesc pentru opinii, dar as putea sa stiu de unde as putea cumpara ceva piese? Voi de unde cumparati? Ma intereseaza in Bucuresti :) .. ma intereseaza in special becul pentru stop, xenon, proiectoarele ceata, antifonul... multumesc mult

Scris: Sâm 06-Dec-2008 21:21
de razzwan
poi pt xenon poti lua legatura cu WLD am vazut ca el are de vanzare kituri xenon si cred ca te poate indruma sa le montezi singur becul pt spot este cred 1 ron la orice magazin de piese dar sa scoti sa vezi ce fel de bec este sa nu fie in 2 faze (nu stiu ce becuri are ) antifonul tot asa de la magazine auto sunt fel de fel de oferte ....

Scris: Sâm 06-Dec-2008 21:26
de cbx
razzwan scrie:Consumul era marit dinainte de a schimba anvelopele, cine a zis ca vara trebuie jenti de aluminiu si iarna de tabla ? multi fac asa pt ca iarna cu jentile de aluminiu ai ocazia sa le indoi mai repede !

jentile de aliaj se folosesc vara pt o mai buna ventilare a discurilor de frana ,jentile de tabla protejaza f bine etrieri de mizerie si zapada