Intervale service - ce si cum??

Forum de discutii generale despre Citroen Saxo. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
esox
simpatizant
Mesaje: 77
Membru din: Mar 16-Sep-2008 21:23
Localitate: Deva

Intervale service - ce si cum??

Mesajde esox » Lun 16-Feb-2009 17:15

salut.


Ma tot intrebam, oare la Saxo-ul meu ce ar mai trebui sa-i fac, la intretinerea periodica la motor, in afara de schimbatul de ulei si filtru de ulei??? Filtrul de aer e sport, pe ala nu tre' sa schimb, doar sa-l curat.

Banuiesc ca filtrul de combustibil, da asta la ce perioada??? la Golf de exemplu e recomandat la 60.000, la Citroen inca nu am gasit. Filtru de polen nu cred ca este, sau exista si la cele fara AC??

De exemplu la volkswagen am cartea tehnica plus ca am gasit o groaza de documentatie pe net cu toate operatiile de intretinere necesare, insa la Citroen e mai greu.

La racire banuiesc ca e tot G12, cu toate ca nu am gasit pe niciunde vre-o recomandare in privinta asta.

Deci, care ar fi operatiile periodice de intretinere care ar trebui facute la un Saxo 1.6???
A BAD DAY OF FISHING IS BETTER THAN A GREAT DAY AT WORK !!
Imagine

Avatar utilizator
bogdan78
pasionat
Mesaje: 1341
Membru din: Vin 17-Oct-2008 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde bogdan78 » Lun 16-Feb-2009 20:17

Filtrul de combustibil cel mai bine la fiecare 15000km, cel mult la 30.000km.
Bujiile la 60.000km. Distributia pe la 100.000km. Lichidul de rĂŁcire o data la 2 ani. Verifici placutele, discurile si cauciucurile periodic si schimbi daca este cazul, iar cauciucurile musai dupa 5 ani.
:) Becurile de faza desi nu sunt de acord, se recomanda a fi schimbate la 2 ani. Uleiul din cutie o data la doi ani. Si ar mai fi dar nu imi vin acuma in minte :)

Avatar utilizator
esox
simpatizant
Mesaje: 77
Membru din: Mar 16-Sep-2008 21:23
Localitate: Deva

Mesajde esox » Lun 16-Feb-2009 21:28

Tocmai am gasit pe un forum francez unde spuneau ca Citroen recomanda schimbarea filtrului de combustibil la 60.000 dar ca majoritatea il schimba la jumatate (30.000).

La 15 mii mi se pare chiar foarte putin. Probabil ca o sa il schimb si eu tot la 30.000

Distributia am citit pe undeva ca ar trebui la 120.000.. ceea ce mi se pare mulllllllllllltttt.... la fel cum zici si tu... ma gandesc 100.000 maxim ar fi ok....
Bujiile... hmmm.... astea de obicei le schimbam doar cand dadeau rateuri :lol: :lol: :lol:


Placutele si discurile le verific destul de des.... Lichidul de frana nu a scazut... insa citeam pe undeva ca si lichidul de frana ar trebui schimbat o data la 2 ani, ceea ce nu am facut niciodata eu :oops: :oops:

Becurile le schimb doar cand se ard :lol: :lol:

Da uite.. o idee buna sa schimb si bujiile, au deja ceva vechime si poate ar fi timpul sa primeasca si saxofonu' niste scaparici noi :lol: :lol:

La ulei ce preferati???

Pana acum am avut un sintetic Mobil1 5-40, dar ma bate tare gandul sa-l trec pe un 10-60 avand in vedere ca are uneori parte de lungi partide de 5000-6000 turatii:

http://www.oilshop.ro/uleimotor/product ... 5d153cd52b

http://www.oilshop.ro/uleimotor/product ... 41f1157dc8
A BAD DAY OF FISHING IS BETTER THAN A GREAT DAY AT WORK !!

Imagine

Avatar utilizator
christistanciu
pasionat
Mesaje: 283
Membru din: Dum 19-Mar-2006 00:17
Localitate: Lugoj-Timis
Contact:

Mesajde christistanciu » Lun 16-Feb-2009 21:29

La carte verificarile si schimbarile se fac conform cu tabelul urmator:
Imagine
dar... exista si situatia de exploatare intensa a masinii. In cazul exploatarii in Romania eu consider "intensa"uzura . Prin urmare este rocomandat ca anumite repere din tabel sa fie inlocuite/verificate cu o alta frecventa pe care nu am gasit-o specificata, cred ca mai mica. Cureaua de distributie am inlocuit-o imediat ce am cumparat masina ca sa nu am surprize, nu a contat ca pe bord aveam vreo 79000. Acum ma apropii de 120000 de km si ma gandesc serios la inlocuirea bujiilor. a tuturor lichidelor si filtrelor; eventual daca e necesar placute-discuri-tamburi frana si cam asta ar fi cred eu. Vis-a-vis de cauciucuri, se uzeaza, se sterge profilul-trebuie inlocuite, neaparat schimbul vara-iarna si daca se poate jante de aluminiu, cica ar fi mai usoare si mai bune pt planetare.

Asa gandesc eu, dar nu insemna neaparat ca este si corect, daca cineva stie altfel, accept cu bucurie sfaturi.
Visez la un C4 WRC...Imagine

Avatar utilizator
bogdan78
pasionat
Mesaje: 1341
Membru din: Vin 17-Oct-2008 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde bogdan78 » Mar 17-Feb-2009 06:07

Astea sunt din Franta. In Romania cred ca nu exista nici o carte tehnica la orice masina care sa recomande schimbarea filtrului de combustibil mai rar de 30.000km. :). Motivul este evident.
Probabil ca daca alegi cu atentie statiile de carburant, poti sa il schimbi si la 60.000km.
Spre exemplu cei de la Rompetrol, am inteles de la un amic ca au reguli foarte stricte in privinta calitĂŁtii. Mai mult poveste privind faptul ca nu este bine sa alimentezi cand benzinaria se aprovizioneazĂŁ. Am inteles insa ca din cisterna benzina ajunge dispersata in rezervor (sub forma unei ploi).

Avatar utilizator
esox
simpatizant
Mesaje: 77
Membru din: Mar 16-Sep-2008 21:23
Localitate: Deva

Mesajde esox » Mar 17-Feb-2009 14:24

Apropo de cauciucuri... am pe masina 195/45 R15 si cred ca o sa ajung sa-mi comand cauciucurile de pe net, ca vad ca retailerii din zona fac ochii ca cepele cand le zic de dimensiunile astea. Am gasit 195/50 R15 da mi-e cam frica sa nu frece in aripi daca pun mai mari decat sunt recomandate.

Cand am luat masina avea pe fata puse 185/55 R15 si cand luam viraj maxim atingeau.... le-am mutat pe spate da si acolo la prima groapa lovesc in aparatoarea din interiorul aripii.

Oricum pe masina asta pun doar cauciucuri de vara, nu o folosesc la drum lung, si iarna o scot doar pe uscat. Oricum am doar gentile de aliaj la ea si m-as mira sa gasesc cauciucuri de iarna pe dimensiunea asta.
A BAD DAY OF FISHING IS BETTER THAN A GREAT DAY AT WORK !!

Imagine

Avatar utilizator
bogdan78
pasionat
Mesaje: 1341
Membru din: Vin 17-Oct-2008 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde bogdan78 » Mar 17-Feb-2009 14:27

Am comandat eu de la unii super ieftin, si mi le aduc maine. daca sunt multumit, o sa iti trimit pm cu adresa siteului. Respectivii spun ca dak gasesti in alta parte mai ieftin poti negocia cu ei pretul.

Avatar utilizator
esox
simpatizant
Mesaje: 77
Membru din: Mar 16-Sep-2008 21:23
Localitate: Deva

Mesajde esox » Mar 17-Feb-2009 17:33

Ok, mersi, astept adresa.

Eu ma gandeam sa pun Goodyear F1 GSD3, am mai avut pe fata acest model si mi se pare ok, plus ca arata bine. e in jur la 270 de lei bucata, deci sunt si undeva mediu la pret.
A BAD DAY OF FISHING IS BETTER THAN A GREAT DAY AT WORK !!

Imagine

Avatar utilizator
bogdan78
pasionat
Mesaje: 1341
Membru din: Vin 17-Oct-2008 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde bogdan78 » Mar 17-Feb-2009 21:24

Good year sunt foarte bune, primii doi ani, apoi mi se pare ca pica brusc calitativ...dar este doar o parere. Succes.

Avatar utilizator
esox
simpatizant
Mesaje: 77
Membru din: Mar 16-Sep-2008 21:23
Localitate: Deva

Mesajde esox » Joi 19-Feb-2009 10:34

se poate sa fie din cauza ca mai nou se fabrica in China?? :lol: :lol:

Cele pe care le-am avut eu au fost cele cu care a fost adusa masina in tara... si aveau mai bine de 2 ani vechime. Au fost ok...pana unul dintre ele a facut o umflatura laterala (sau poate o aveau de inainte, dar fiind in interior am observat-o doar cand am dat roata jos de pe masina)... asa ca a trebuit schimbate chiar daca inca mai aveau carne suficienta pe ele.
A BAD DAY OF FISHING IS BETTER THAN A GREAT DAY AT WORK !!

Imagine

Avatar utilizator
bogdan78
pasionat
Mesaje: 1341
Membru din: Vin 17-Oct-2008 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde bogdan78 » Joi 19-Feb-2009 12:26

Am primit cauciucurile. Sunt produse in Franta, saptamana 46 din 2008. Arata bine, Dunlop fast response 195/55/R15 292 lei, o sa le montez prin martie probabil.
O sa pot sa le compar cu Michelin , Good-year, Kormoran si Montana, adik tipuri de anvelope cu care am mers de-a lungul timpului. Oricum pe siteurile de specialitate sunt destul de laudate modelul asta.
Despre cele vechi va pot spune ca Montana ereau proaste de noi, Kormoranul se comport bine primele 6 luni, Good-Year -ul s-au comportat pe fiat excelent primii doi ani, apoi au inceput sa scartaie putin, dar tatal meu este multumit de ele si acum la aproape 4 ani. Michelinurile, pe care le am pe citroen unele de iarna de 2 ani, se comporta excelent (fortat putin pe Pitesti Valcea pe ploaie si 5 grade nu am derapat de loc). De vara aveam Michelin pilot primacy, cele orginale (adica din 2003-anul productiei masinii), deasemenea consider eu ca aveau o tinuta de drum buna, este drept nu le-am fortat..dar nu ii mai placea aspectul cauciucului ( aspect de cauciuc copt cu microfisuri)

nakamura
just curious
Mesaje: 12
Membru din: Dum 22-Feb-2009 08:03
Localitate: Tg. Mures

Mesajde nakamura » Mar 24-Feb-2009 18:18

Pentru Citoren Saxo, puteti vedea in functie de motorizarea pe care o aveti, ce consumabile se schimba si la ce intervale la acest URL: http://www.oilmag.ro/uleimotor/citroen- ... -1540.html

Avatar utilizator
christistanciu
pasionat
Mesaje: 283
Membru din: Dum 19-Mar-2006 00:17
Localitate: Lugoj-Timis
Contact:

Mesajde christistanciu » Mar 24-Feb-2009 20:47

Ce inseamna numar de organizatie? In tabel scrie ca pana la numarul de organizatie 10489 cureaua de distributie se schimba la fiecare 120000 dupa aceea la 150000. Numarul de fabricatie?
Visez la un C4 WRC...Imagine

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mie 25-Feb-2009 09:27

Cred ca vorbest de ORGA number, adica numarul de zile scurse de la 8 nov 1976. Detalii aici: http://www.citroen.mb.ca/organr.html
Cu alte cuvinte poti afla exact data la care a fost fabricata masina ta.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
christistanciu
pasionat
Mesaje: 283
Membru din: Dum 19-Mar-2006 00:17
Localitate: Lugoj-Timis
Contact:

Mesajde christistanciu » Mie 25-Feb-2009 18:04

Foarte, foarte interesant.
Atunci, cureaua de distributie se schimba la 120000 la toate saxo fabricate pana in 27 iulie 2005. Intrebarea este se mai fabricau dupa 2005 saxo? Eu nu cred.
Visez la un C4 WRC...Imagine


Înapoi la “Citroen Saxo”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11817
    Cel mai nou membru Storm199