Modificari Citroen C1 !
Moderator: Echipa Tehnica
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
Ia sa dezgrop putin topicul asta. Sper ca mai sunt cativa posesori de C1 activi.
Eu l-am cumparat recent pe al meu, si singura chestie pe care i-o reprosez pana acum e zgomotul. Imi da senzatia ca nu exista deloc izolare acustica nici pe podea, nici in portiere.
Sunt curios, s-a ocupat cineva sa imbunatateasca aspecul asta? Stiu ca exista tot felul de folii fonoizolante, spume, bureti si asa mai departe, insa n-am incercat pana acum intrucat nu am simtit nevoia. Daca a incercat cineva, sunt curios daca a avut un efect semnificativ. N-as vrea sa ma apuc sa scot banchete si mochete sa pun nu stiu ce folie ca sa descopar ca oricum baraie fix la fel.
Eu l-am cumparat recent pe al meu, si singura chestie pe care i-o reprosez pana acum e zgomotul. Imi da senzatia ca nu exista deloc izolare acustica nici pe podea, nici in portiere.
Sunt curios, s-a ocupat cineva sa imbunatateasca aspecul asta? Stiu ca exista tot felul de folii fonoizolante, spume, bureti si asa mai departe, insa n-am incercat pana acum intrucat nu am simtit nevoia. Daca a incercat cineva, sunt curios daca a avut un efect semnificativ. N-as vrea sa ma apuc sa scot banchete si mochete sa pun nu stiu ce folie ca sa descopar ca oricum baraie fix la fel.
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
Pana la urma m-am ocupat eu putin de partea asta
Am cumparat din Romania doua pachete de material izolant STP de la be-loud.ro, care au in total daca nu ma insel ceva gen 4.8mp in total.
Si am inceput sa ma ocup de izolat spatele. Am dat jos bancheta si plasticele din spate, si am pus material din asta STP peste tot: podea, portbagaj, oalele rotilor, pana aproape de usa portbagajului (unde incep sa treaca fire peste tot). M-am oprit la podea, in fata banchetei din spate, unde exista deja o bucata de pasla izolanta, in ideea sa continui a doua zi. Tot ce am acoperit in faza asta a fost tabla goala, fara niciun material insonorizant (altul decat o mocheta sau un plastic). Pun o poza cu faza asta.
Apoi am inceput sa scot mocheta incepand din fata insa mi-am dat seama ca mare lucru nu pot imbunatati. Bucata aia de pasla pare serioasa (are cam 2cm) si incepe de pe separarea fata de motor si acopera toata podeaua. Iar pe podea, incepand de la pedalier pe langa pasla are si un soi de polistiren. Asa ca m-am limitat la a pune niste petece de material izolant unde mi s-a parut mie ca pasla e taiata prea grosolan la trecerile firelor/tevilor sub bord si vedeam tabla, si am acoperit o bucata serioasa din aripa din dreapta. Cea din stanga era deja acoperita cu pasla, cea din dreapta nu prea.
Efectul e destul de sensibil, chiar daca mercedes tot nu s-a facut. La turatii si viteze mici zgomotul e cam la fel, motorul se aude la fel iar rotile putin atenuat. Insa la turatii mari (+3500rpm) diferenta e semnificativa. Urletul tobei a cam disparut, se motorul se aude insa acum zgomotul preponderent vine din fata, nu din spate ca inainte. La forja pe autostrada (gen 150km/h in treapta a 4-a) inainte auzeam toba si rotile, acum aud motorul si vantul, e cu totul altceva (tot o tigaie insa cu capac )
Cu ocazia asta am consumat ceva mai putin de un pachet de material. Cu al doilea pachet ar fi trebuit sa fie pt partea din fata si eventual ce ramane (daca ramane) pentru acoperis. Acum la partea din fata am renuntat, iar cu acoperisul nu cred ca merita pentru ca efectul principal ar fi la viteze mari, ori masinuta asta iese pe autostrada foarte rar.
M-ar tenta sa ma bag la compertiment motor si capota insa cred ca trebuie alt material, asta nu stiu cum se comporta la caldura.
Am cumparat din Romania doua pachete de material izolant STP de la be-loud.ro, care au in total daca nu ma insel ceva gen 4.8mp in total.
Si am inceput sa ma ocup de izolat spatele. Am dat jos bancheta si plasticele din spate, si am pus material din asta STP peste tot: podea, portbagaj, oalele rotilor, pana aproape de usa portbagajului (unde incep sa treaca fire peste tot). M-am oprit la podea, in fata banchetei din spate, unde exista deja o bucata de pasla izolanta, in ideea sa continui a doua zi. Tot ce am acoperit in faza asta a fost tabla goala, fara niciun material insonorizant (altul decat o mocheta sau un plastic). Pun o poza cu faza asta.
Apoi am inceput sa scot mocheta incepand din fata insa mi-am dat seama ca mare lucru nu pot imbunatati. Bucata aia de pasla pare serioasa (are cam 2cm) si incepe de pe separarea fata de motor si acopera toata podeaua. Iar pe podea, incepand de la pedalier pe langa pasla are si un soi de polistiren. Asa ca m-am limitat la a pune niste petece de material izolant unde mi s-a parut mie ca pasla e taiata prea grosolan la trecerile firelor/tevilor sub bord si vedeam tabla, si am acoperit o bucata serioasa din aripa din dreapta. Cea din stanga era deja acoperita cu pasla, cea din dreapta nu prea.
Efectul e destul de sensibil, chiar daca mercedes tot nu s-a facut. La turatii si viteze mici zgomotul e cam la fel, motorul se aude la fel iar rotile putin atenuat. Insa la turatii mari (+3500rpm) diferenta e semnificativa. Urletul tobei a cam disparut, se motorul se aude insa acum zgomotul preponderent vine din fata, nu din spate ca inainte. La forja pe autostrada (gen 150km/h in treapta a 4-a) inainte auzeam toba si rotile, acum aud motorul si vantul, e cu totul altceva (tot o tigaie insa cu capac )
Cu ocazia asta am consumat ceva mai putin de un pachet de material. Cu al doilea pachet ar fi trebuit sa fie pt partea din fata si eventual ce ramane (daca ramane) pentru acoperis. Acum la partea din fata am renuntat, iar cu acoperisul nu cred ca merita pentru ca efectul principal ar fi la viteze mari, ori masinuta asta iese pe autostrada foarte rar.
M-ar tenta sa ma bag la compertiment motor si capota insa cred ca trebuie alt material, asta nu stiu cum se comporta la caldura.
-
- pasionat
- Mesaje: 371
- Membru din: Mie 30-Mai-2012 18:24
- Localitate: Focsani
Sa nu uiti de usi!, sunt de parere ca ele reprezinta zgomotul dat din exterior cel mai mare( sa presezi foarte bine materialul ''dinamat'' la interior usii ca sa nu agate coborarea geamului in timp datorat condensului), un indiciu ar fii degresarea foarte bine facuta inaintea aplicarii si incalzirea cu un heatgun a materialului adeziv dupa ce dai jos hartia siliconica. Gj bdw. Nu faci din tigaie avion dar cand vei inchide usa pe bune ca esti in "mercedes".
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
Cu usile problema e putin diferita. Ca sa fie treaba buna, trebuie lipit smacul pe fata "exterioara" a usii, nu pe finisarea interioara. Insa ca sa ajungi acolo trebuie data jos o membrana de etansare si pe aia risc sa n-o mai pun la loc cum trebuie. Am vazut ca de operatia asta se cam tem si specialistii. Asa ca majoritatea prefera sa insonorizeze (cat de cat) usile cu burete pentru boxe (din ala profilat) care chiar daca nu izoleaza neaparat deosebit macar face ca boxele sa se auda mai bine. Poate am sa merg si eu pe solutia asta mai simpla si mai putin riscanta.
Deocamdata vreau sa fac un experiment simplu: sa incerc sa dau foc la o bucatica din materialul asta Daca nu se aprinde sau se aprinde foarte greu o sa incerc sa izolez si capota cu el. Am si un termometru cu infrarosu, o sa incerc sa estimez pana pe la ce temperatura rezista fara sa se dezlipeasca sau sa ia foc. Pe site la Standardplast spune ca e bun si pentru capota, ca are nu stiu ce standard anti-foc insa o verificare suplimentara nu strica.
Masina merge mult in oras, si in oras zgomotul cel mai prezent pe drumurile bune e de la motor (pe drumurile rele e in continuare de la roti). Daca reusesc sa diminuez zgomotul de la motor pentru mine e mai important decat cel de la usi, care la vitezele urbane nu e foarte puternic.
Deocamdata vreau sa fac un experiment simplu: sa incerc sa dau foc la o bucatica din materialul asta Daca nu se aprinde sau se aprinde foarte greu o sa incerc sa izolez si capota cu el. Am si un termometru cu infrarosu, o sa incerc sa estimez pana pe la ce temperatura rezista fara sa se dezlipeasca sau sa ia foc. Pe site la Standardplast spune ca e bun si pentru capota, ca are nu stiu ce standard anti-foc insa o verificare suplimentara nu strica.
Masina merge mult in oras, si in oras zgomotul cel mai prezent pe drumurile bune e de la motor (pe drumurile rele e in continuare de la roti). Daca reusesc sa diminuez zgomotul de la motor pentru mine e mai important decat cel de la usi, care la vitezele urbane nu e foarte puternic.
-
- pasionat
- Mesaje: 371
- Membru din: Mie 30-Mai-2012 18:24
- Localitate: Focsani
Foarte esentiale vor ramane usile sa fie facute bine in interior (se vor inchide cu un sunet profund infundat, putin cam grele, estompand minim 70% din sunetul exterior)... (difuzoarele, hmm, sunetul nu are voie sa iasa din masina! tot felul de cazane la cocalari se aud cu le bazaie numerele si basul la exterior,tuning, coca-tuning ... in interior nu intelegi nimic datorita distorsiunilor create de vibratia conservei) difuzoarele pt muzica obligatoriu trebuie sa detina magneti cu aliaj de strontiu perforati imbracate frumos pe margine cu dinamax in forma unui con, grija sa nu le atinga sticla cand coboara,.. plm GD(geam deschis) ca avem AC :P
Materialul este ignifug si hidrofug... pentru o anumita perioada de timp, probleme ce apar la capota va fii in timp cand marginea peliculei se va extinde deformat datorat temperaturei, nu foarte mult dar va avea un impact vizibil negativ de lucru nefinisat, iti recomand dupa ce pui in interiorul capotei sa cumperi/pui si blanita de pasla peste. Daca ai scut de metal acceasi treaba si pentru el (min. 30% din sunetul motorului il are ca rezonanta datorat scutului motor), daca este din plastic original nu pune mana pe el pentru ca are fagurele conceput pentru asta.
De obicei marii constructori inclusiv citronel pune niste fasiunte mici prin usi, pardosea,..., asa, subtire din saracie, cand incepi sa ciocani putin caroseria se aude toata tigae, recomand treaba asta la orice masina... dar sa stiti ca va costa si nu va fii deloc ieftin.
Materialul este ignifug si hidrofug... pentru o anumita perioada de timp, probleme ce apar la capota va fii in timp cand marginea peliculei se va extinde deformat datorat temperaturei, nu foarte mult dar va avea un impact vizibil negativ de lucru nefinisat, iti recomand dupa ce pui in interiorul capotei sa cumperi/pui si blanita de pasla peste. Daca ai scut de metal acceasi treaba si pentru el (min. 30% din sunetul motorului il are ca rezonanta datorat scutului motor), daca este din plastic original nu pune mana pe el pentru ca are fagurele conceput pentru asta.
De obicei marii constructori inclusiv citronel pune niste fasiunte mici prin usi, pardosea,..., asa, subtire din saracie, cand incepi sa ciocani putin caroseria se aude toata tigae, recomand treaba asta la orice masina... dar sa stiti ca va costa si nu va fii deloc ieftin.
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
Pe mine ma intereseaza mai mult zgomotul din interior decat ala din exterior. Plus ca C1 e una din putinele masini din lume mai zgomotoase in interior decat in exterior. Si nici nu ascult foarte des caseta cu manele de Andre Rieu la maxim in masina, ca sa fiu foarte interesat de calitatea auditiei
Acum la modul serios, cred ca la un moment dat ma voi ocupa si de usi, insa nu e prima prioritate. Deocamdata vreau sa incerc sa estompez zgomotul motorului, dupa ce am reusit sa-l reduc serios pe cel de la toba.
Pe interiorul capotei are un petec de blanita OEM, insa e jenant (poza). Nu acopera decat poate o treime din suprafata capotei, si nici nu e solidar cu tabla, adica nu amortizeaza nimic, doar impiedica ecoul. Insa pun cat pot STP din asta si pe deasupra las si blanita.
Bun pontul cu scutul motor... o sa ma uit, nici n-am idee daca are.
Acum la modul serios, cred ca la un moment dat ma voi ocupa si de usi, insa nu e prima prioritate. Deocamdata vreau sa incerc sa estompez zgomotul motorului, dupa ce am reusit sa-l reduc serios pe cel de la toba.
Pe interiorul capotei are un petec de blanita OEM, insa e jenant (poza). Nu acopera decat poate o treime din suprafata capotei, si nici nu e solidar cu tabla, adica nu amortizeaza nimic, doar impiedica ecoul. Insa pun cat pot STP din asta si pe deasupra las si blanita.
Bun pontul cu scutul motor... o sa ma uit, nici n-am idee daca are.
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
Urmatoare etapa a fost... si este inca... capota.
Inainte de a ma atinge de ea, am facut un experiment: am incercat sa dau foc la o bucatica de material din asta. S-a aprins destul de greu, a ars putin si s-a stins repede de la sine.
Apoi am lipit o bucata de material pe o bucata de tabla, simuland o capota, si am incercat sa-i dau foc cu o bricheta care simuleaza un V8 incins sub capota. Am tinut bricheta sub el pana cand bucata de tabla de pe partea cealalta a ajuns la 100 grade (masurat cu un termometru cu infrarosu). Dracia nu s-a aprins, si nici nu s-a dezlipit, doar s-a afumat aluminiul.
In prospectul pentru STP silver scrie ca poate fi folosit pentru capote, ca respecta nu stiu ce norma antifoc, insa deh, eu sunt mai capos si n-am avut curaj sa-l pun pana cand nu m-am convins si singur.
La capota am lucrat cam cu picioarele, si am si lasat-o neterminata. Afara e nebunie de cald, 36 grade si un soare ca tabla cred ca ajunsese la 200. Mi-am pierdut repede rabdarea si am amanat "finisajul" pentru alte vremuri mai racoroase. E enervant de lucrat cand totul e incins, ca panarama se inmoaie, se intinde, se lipeste de maini, etc. E mult mai usor pe racoare.
Am incercat de data asta sa fac si o masuratoare de zgomot cu telefonul si noise meter, desi stiu ca e complet inexacta, insa eram curios daca se poate masura vreo diferenta. Am masurat "zgmotul de fond" cateva secunde, apoi am pornit motorul si am masurat zgomotul la relenti, apoi am oprit motorul. Rezultatul e neconcludent, deoarece dupa oprirea motorului si "zgomotul de fond" s-a modificat, deci nu sunt sigur ca am masurat de-adevaratelea o scadere a zgomotului la relenti. Totusi, am senzatia ca scaderea e reala.
Am facut si o plimbare de 20 minute pe autostrada, cu forja, ca sa vad care-i treaba. Acum mi se pare ca zgomotul dominant din nou vine de la roti insa per total diferenta e clara fata versiunea dinainte de inceperea "operatiunilor", zgomotul motorului + toba e diminuat semnificativ la forja. Dupa ce m-am oprit am deschis capota sa vad daca e fierbinte pe undeava insa nu parea mai calda decat inainte de a pleca.
O dovada suplimentara ca zgomotul s-a diminuat e faptul ca acum incep sa aud greieri pe care inainte nu-i auzeam
Urmeaza deci sa termin capota (in special partea dinspre habitaclu), eventual as putea incerca sa acopar si pasajele rotilor din compartimentul motor la care accesul e destul de usor.
Inainte de a ma atinge de ea, am facut un experiment: am incercat sa dau foc la o bucatica de material din asta. S-a aprins destul de greu, a ars putin si s-a stins repede de la sine.
Apoi am lipit o bucata de material pe o bucata de tabla, simuland o capota, si am incercat sa-i dau foc cu o bricheta care simuleaza un V8 incins sub capota. Am tinut bricheta sub el pana cand bucata de tabla de pe partea cealalta a ajuns la 100 grade (masurat cu un termometru cu infrarosu). Dracia nu s-a aprins, si nici nu s-a dezlipit, doar s-a afumat aluminiul.
In prospectul pentru STP silver scrie ca poate fi folosit pentru capote, ca respecta nu stiu ce norma antifoc, insa deh, eu sunt mai capos si n-am avut curaj sa-l pun pana cand nu m-am convins si singur.
La capota am lucrat cam cu picioarele, si am si lasat-o neterminata. Afara e nebunie de cald, 36 grade si un soare ca tabla cred ca ajunsese la 200. Mi-am pierdut repede rabdarea si am amanat "finisajul" pentru alte vremuri mai racoroase. E enervant de lucrat cand totul e incins, ca panarama se inmoaie, se intinde, se lipeste de maini, etc. E mult mai usor pe racoare.
Am incercat de data asta sa fac si o masuratoare de zgomot cu telefonul si noise meter, desi stiu ca e complet inexacta, insa eram curios daca se poate masura vreo diferenta. Am masurat "zgmotul de fond" cateva secunde, apoi am pornit motorul si am masurat zgomotul la relenti, apoi am oprit motorul. Rezultatul e neconcludent, deoarece dupa oprirea motorului si "zgomotul de fond" s-a modificat, deci nu sunt sigur ca am masurat de-adevaratelea o scadere a zgomotului la relenti. Totusi, am senzatia ca scaderea e reala.
Am facut si o plimbare de 20 minute pe autostrada, cu forja, ca sa vad care-i treaba. Acum mi se pare ca zgomotul dominant din nou vine de la roti insa per total diferenta e clara fata versiunea dinainte de inceperea "operatiunilor", zgomotul motorului + toba e diminuat semnificativ la forja. Dupa ce m-am oprit am deschis capota sa vad daca e fierbinte pe undeava insa nu parea mai calda decat inainte de a pleca.
O dovada suplimentara ca zgomotul s-a diminuat e faptul ca acum incep sa aud greieri pe care inainte nu-i auzeam
Urmeaza deci sa termin capota (in special partea dinspre habitaclu), eventual as putea incerca sa acopar si pasajele rotilor din compartimentul motor la care accesul e destul de usor.
- Lotg
- pasionat
- Mesaje: 145
- Membru din: Mar 19-Ian-2016 21:06
- Localitate: Târgu Mureș
- Masina: Citroen C1 1.0 68hp Sensodrive 2006
Re: Modificari Citroen C1 !
Salutari, imi poate spune cineva cat e de usor, sau greu sa scoate mocheta + pasla din dreapta fata? Dupa ce am cumparat masina, la nici 1 luna am observat ca sub presul din dreapta fata am pete albe de mucegai si miros specific. Am dus-o la o cosmetizare pana la sange, dar petele albe au reaparut si cred ca pasla de sub mochete e de vina. Cum ajung la ea?
Citroen C1 1.0 Sensodrive
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
Re: Modificari Citroen C1 !
E posibil sa ai infiltratii de apa. E o problema destul de frecventa la unele dintre ele. Eu am avut probleme cu portbagajul, intra apa pe la al treilea stop.
Nu se scoate greu, pasticele sunt doar clipsate, iar unele au niste braduti, insa trebuie sa fii atent sa nu rupi vreo clema de prindere. Mie cel mai complicat mi s-a parut sa scoti pasticul din zona schimbatorului de viteze.
Nu se scoate greu, pasticele sunt doar clipsate, iar unele au niste braduti, insa trebuie sa fii atent sa nu rupi vreo clema de prindere. Mie cel mai complicat mi s-a parut sa scoti pasticul din zona schimbatorului de viteze.
- Lotg
- pasionat
- Mesaje: 145
- Membru din: Mar 19-Ian-2016 21:06
- Localitate: Târgu Mureș
- Masina: Citroen C1 1.0 68hp Sensodrive 2006
Re: Modificari Citroen C1 !
Am sa incerc in prima faza, fara sa scot plasticul din zona schimbatorului. Sa vad cat de "adanc" ajung asa. Nu am avut timp pana acum, pentru ca m-am ocupat cu vanzarea Opel-ului. Nici vremea nu tine cu mine. Poate la sfarsit de saptamana daca ma ajuta vremea, imi iau inima in dinti si........revin.
Citroen C1 1.0 Sensodrive
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187705
Total subiecte 18628
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11744
Cel mai nou membru AndreiC5Tourer