Viteza maxima C1 si alte modele
Moderator: Echipa Tehnica
E posibil sa ai dreptate, Matrixe. Dar pun problema: eu am fost si la 157 km pe ora, apoi am accelerat si mai tare, am depasit masini din fata mea care cand mergeam cu 157 eram in spatele lor. Cum se putea asta daca vitezometrul indica gresit 170 si ceva, iar eu sa fi ramas pacalit la doar 157? Apoi viceversa: cand slabeam acceleratia de la 175 acul vitezometrului scadea la 157. Adica eu ridicam piciorul secunde bune cu totul de pe acceleratie la 157 (indicata pe bord cu 175) si totusi masina, chiar in rampa, isi mentinea aceeasi viteza de 157, doar vitezometrul coborand, masina avand viteza constanta?
Cum s-ar explica aceste lucruri?
Cum s-ar explica aceste lucruri?
Well, Coolair,
Nu vreau sa iau avantul nimaniu, si toata lumea are tendinta sa-si laude masina, si femeia, si serviciul, chiar si cand sucks :P
Adevarul este ca ai destula putere pentru masinuta, dar de obicei viteza data de producator nu o poti depasi ATAT de mult decat daca ai umblat la masina, sau e defect vitezometru.
La tine e la fel ca si colegul nostru care spunea ca a prins 180 cu C3.
Realitatea sumbra spune ca nu vom depasi cu mai mult de 5-10km viteza spusa de producator, deci iti recomand sa faci o verificare a vitezei.
Mai ales ca ai spus ca Austriacul nu te-a oprit la 140km/h (BTW, oricum si inafara te mai lasa peste viteza legala).
BTW, sti ca motorul de la masina ta este de la Toyota ??? ;)
Nu vreau sa iau avantul nimaniu, si toata lumea are tendinta sa-si laude masina, si femeia, si serviciul, chiar si cand sucks :P
Adevarul este ca ai destula putere pentru masinuta, dar de obicei viteza data de producator nu o poti depasi ATAT de mult decat daca ai umblat la masina, sau e defect vitezometru.
La tine e la fel ca si colegul nostru care spunea ca a prins 180 cu C3.
Realitatea sumbra spune ca nu vom depasi cu mai mult de 5-10km viteza spusa de producator, deci iti recomand sa faci o verificare a vitezei.
Mai ales ca ai spus ca Austriacul nu te-a oprit la 140km/h (BTW, oricum si inafara te mai lasa peste viteza legala).
BTW, sti ca motorul de la masina ta este de la Toyota ??? ;)
Matrixu scrie:La mine in carte scrie clar 182km/h vit maxima. Mai mult de 185 n-a vazut nu a mai putut!!
Acum cu roti mai mari poate duce mai mult!
Imi vine greu sa cred ca un C1 sau un C3 care sunt mult mai mici ca putere(si mai usoare ce-i drept dar cu un CX mare), pot sa ajunga la 170-180Km/h.
Unfortunately for you, oamenii se lauda pe aici ca au cu C1 170 si mai era un thread cu C3 1.4 HDi care zicea ca a mers cu 180.
Ce pot sa-ti zic eu ca eu cu C3-ul meu merg usor pana la 165 dupa care in functie de noroc ajung la 170, dar mai mult n-am vazut.
Eu stiu astfel:
Masinile, au o viteza maxima constructiva, la care CB-ul taie alimentarea (adica, nu ii mai da carburant in plus - ii da, cat sa o tina la acea viteza).
Poti depasi viteza maxima, doar daca cobori o panta mai abrupta si mai lunga. C3 1.1i are viteza maxima 156 Km/h si am prins 163 Km/h. Oricum, pe drum drept si fara sarcina prea mare in masina (ca altfel nu se duce, sau nu ai timp sa ajungi la viteza maxima) nu cred ca se poate depasi viteza maxima. Mai ales daca bate vantul mai tare din fata. Cert este, ca eu la peste 150 Km/h cu doi adulti si doi copii in masina (fara bagaje) aveam consum instant in jur de 11-12%. Tot la aceeasi incarcare, daca mergi 130-140 Km/h "croaziera" ai consum mediu in jur de 7-7.5%. La 100 Km/h croaziera ai consum cam 5%.
Deci, fara suparare, nu cred nici in viteza si mai ales nici in consumul acelui C1.
Masinile, au o viteza maxima constructiva, la care CB-ul taie alimentarea (adica, nu ii mai da carburant in plus - ii da, cat sa o tina la acea viteza).
Poti depasi viteza maxima, doar daca cobori o panta mai abrupta si mai lunga. C3 1.1i are viteza maxima 156 Km/h si am prins 163 Km/h. Oricum, pe drum drept si fara sarcina prea mare in masina (ca altfel nu se duce, sau nu ai timp sa ajungi la viteza maxima) nu cred ca se poate depasi viteza maxima. Mai ales daca bate vantul mai tare din fata. Cert este, ca eu la peste 150 Km/h cu doi adulti si doi copii in masina (fara bagaje) aveam consum instant in jur de 11-12%. Tot la aceeasi incarcare, daca mergi 130-140 Km/h "croaziera" ai consum mediu in jur de 7-7.5%. La 100 Km/h croaziera ai consum cam 5%.
Deci, fara suparare, nu cred nici in viteza si mai ales nici in consumul acelui C1.
TOATE masinile moderne au o limita maxima a turatiei in TOATE treptele de viteza. Acea limita, nu poate fi depasita decat intr-o vale. Altfel, pe drum drept, CB-ul, (mai) taie din alimentare (repet, nu de tot, ci cat sa te mentina la acea viteza/turatie maxima).
Exemple:
Subaru: http://www.auto123.com/en/info/news/roa ... rtid=50277
Like I've mentioned above, the 1.8-litre flat-four in my old Subaru GL was slow to rev, but not the one in the Forester. It claps to its 7,000 rpm redline without warning, so if you're not paying attention, you'll accelerate right past its rev limit, which will cut off the fuel supply as well as the fun.
Honda: http://www.autozine.org/0_News/Archive/ ... frame.html
The current European Civic Type R produces 201hp (DIN) at 7800 rpm and 142 lbft at 5600 rpm, with cut-out set at 8000 rpm.
Chiar si la Diesel: http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_engine
Modern, electronically controlled, diesel engines control fuel delivery and limit the maximum RPM by use of an electronic control module (ECM) or electronic control unit (ECU).
AlfaRomeo: http://www.noticiasautomotivas.com.br/f ... eo-spider/
And to guarantee the performance one expects of an Alfa Romeo, the timing curve has also been reviewed, adopting larger profiles which made it possible to achieve a maximum power output of 6500 rpm (the system is fine tuned to operate at over 7,000 rpm, the maximum rev speed allowed by the electronic speed limiter).
Daca mai vreti exemple, gasiti cu Google. Sau, intrebati la orice service auto (eu stiu asta si de la Renault si de la Citroen.).
Exemple:
Subaru: http://www.auto123.com/en/info/news/roa ... rtid=50277
Like I've mentioned above, the 1.8-litre flat-four in my old Subaru GL was slow to rev, but not the one in the Forester. It claps to its 7,000 rpm redline without warning, so if you're not paying attention, you'll accelerate right past its rev limit, which will cut off the fuel supply as well as the fun.
Honda: http://www.autozine.org/0_News/Archive/ ... frame.html
The current European Civic Type R produces 201hp (DIN) at 7800 rpm and 142 lbft at 5600 rpm, with cut-out set at 8000 rpm.
Chiar si la Diesel: http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_engine
Modern, electronically controlled, diesel engines control fuel delivery and limit the maximum RPM by use of an electronic control module (ECM) or electronic control unit (ECU).
AlfaRomeo: http://www.noticiasautomotivas.com.br/f ... eo-spider/
And to guarantee the performance one expects of an Alfa Romeo, the timing curve has also been reviewed, adopting larger profiles which made it possible to achieve a maximum power output of 6500 rpm (the system is fine tuned to operate at over 7,000 rpm, the maximum rev speed allowed by the electronic speed limiter).
Daca mai vreti exemple, gasiti cu Google. Sau, intrebati la orice service auto (eu stiu asta si de la Renault si de la Citroen.).
Al naibii CB-ul asta stie el cand mergi tu pe drum drept si cand nu mergi!!
Te-as ruga sa faci un experiment:
Drum drept 180km/h turatia X
Drum in panta 180km/h sa-mi zici ce turatie o sa ai
.
Limitarea exista, in treptele mici iti taie gazul, dar cand ajungi tu in ultima treapta de viteza si iti taie gazul, sa imi zici si mie pls cum ai facut!!
Din ce ai scris tu acolo, nu vad nimic legat de ultima treapta de viteza si alimentare taiata!
Te-as ruga sa faci un experiment:
Drum drept 180km/h turatia X
Drum in panta 180km/h sa-mi zici ce turatie o sa ai

Limitarea exista, in treptele mici iti taie gazul, dar cand ajungi tu in ultima treapta de viteza si iti taie gazul, sa imi zici si mie pls cum ai facut!!
Din ce ai scris tu acolo, nu vad nimic legat de ultima treapta de viteza si alimentare taiata!
B-01-DRC scrie:As putea spune si eu "nu vad nimic legat de <<dar, nu se taie in ultima treapta>>". Dar nu zic.
Intreaba la service.
Ce intelegi tu prin a taia alimentarea? Eu inteleg urmatoarele:
Masina e pe liber, accelerez ca nebunul, ajunge turometrul in zona rosie, dupa care se taie alimentarea..., da 2,3 rateuri(ce frumos se mai aude cu o toba sport), dupa care turatia scade...
Daca tu poti sa faci asta in ultima treapta de viteza, eu dau o bere!!
Daca in treapta a II a ajung la 6500 ture, in treapta a V a nu o sa ajung niciodata...DE ce? Nu pentru ca imi taie cineva gazul mai repede, ci pentru ca nu mai poate masina...atat poate 5800 ture sau cate naiba sunt la mine la 185!
Matrixu scrie:Ce intelegi tu prin a taia alimentarea? Eu inteleg urmatoarele:
Masina e pe liber, accelerez ca nebunul, ajunge turometrul in zona rosie, dupa care se taie alimentarea..., da 2,3 rateuri(ce frumos se mai aude cu o toba sport), dupa care turatia scade...
Matrixule, las-o dracu' de bere si mai bine citeste atent ce am scris.
De fiecare data am specificat clar ca alimentarea NU este taiata complet, ci doar NU iti mai da carburant cat sa depasesti viteza/turatia maxima "setata" de producator.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 12 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo