Ieri a venit - e de senzatie!!!
Moderator: Echipa Tehnica
Pai asa si trebuie - sa astepti pina cind se stinge becul de la bord si apoi ii dai start.
Asta e valabil la toate masinile cu injectie pe benzina.In acest timp (de cca. 2 sec) pompa de benzina face presiune pentru injectoare.
Inainte am avut dacie nova pe injectie si la fel trebuia sa astept pina se stingea un bec la bord - stiu ca la dacie pompa facea o presiune de cca. 2,5 bar.
Si la C4 pe benzina e la fel, doar ca timpul de asteptare e mai scurt.
Zgomotul care se aude este de la motorul electric care actioneaza pompa de benzina - si la mine se aude la C1 (la C4 nu se aude, probabil e mai bine insonorizata)
Asta e valabil la toate masinile cu injectie pe benzina.In acest timp (de cca. 2 sec) pompa de benzina face presiune pentru injectoare.
Inainte am avut dacie nova pe injectie si la fel trebuia sa astept pina se stingea un bec la bord - stiu ca la dacie pompa facea o presiune de cca. 2,5 bar.
Si la C4 pe benzina e la fel, doar ca timpul de asteptare e mai scurt.
Zgomotul care se aude este de la motorul electric care actioneaza pompa de benzina - si la mine se aude la C1 (la C4 nu se aude, probabil e mai bine insonorizata)
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
in legatura cu basul... eu nu am tub de bas
m-am referit strict la boxele pe fata. vreau sa imi iau un tub de bas cum trebuie, dar mai intai amplificatorul. inainte de toate astea voi face un "trunk layout" pe structura de lemn si acoperit cu ceva textile de calitate, totul izolat cu vatelina. Daca nici asa nu suna bine.....

"If in doubt, flat out!"
-
- just curious
- Mesaje: 14
- Membru din: Mie 01-Aug-2007 14:45
- Localitate: Bucuresti
Masinuta asta ca si multe altele nu vor pleca decat intamplator la sfert.
Pornirea la sfert (pentru cine nu cunoaste) este o expresie folosita de "mecanici" romani de Dacii 1300,1310,1410 pana la aparitia injectiei.
Aceasta pornire se poate face doar la masinile pe carburator nu pe injectie.
Aceasta presupune invartirea motorului doar un sfert - jumate de tura ca sa porneasca adica un singur cilindru sa faca aprinderea(unul din cei 4 timpi de lucru ai unui motor otto; in ordine: admisie ↓, compresie ↑, aprindere ↓, evacuare ↑; si am trecut si sensurile de mers ale cilindurlui.) Fiecareu jumatati de tura a motorului corespunde unui timp diferit pentru fiecare cilindru in parte fata de ceilalti.
Masinutele astea pe benzina, ca si matiz, tico, fabia 1.2 au doar 3 cilindri. Deci la un sfert - jumate de tura nu se va putea realiza aprinderea unui cilindru decat foarte rar. Asta deoarece motoarele in momentul cand sunt oprite din contact (nu luand piciorul de pe ambreiaj cu ea in viteza si apasand frana) au niste "puncte" fixe de oprire, care intamplator pe de o parte fac pornirea ulterioara sa fie mai usoara.Un motor se va opri inainte sau in timp ce unul din cilindri sa faca compresia => cand se va invarti motorul prin electromotor un sfert-jumate de tura acesta va trece in compresie si va invarti tot angrenajul si motorul va porni ...vezi mai sus. Aceasta compresie ramane doar daca e o perioada scurta de timp (cateva minute) dupa care aceasta comprimare a amestecului va pierde din presiune pe la segmenti, supape cand motorul se raceste.
In plus acestea sunt conditii ideale la care se mai adauga si injectie care trebuie si ea sa se initializeze + toti senzorii + bujiile. Nu dureaza mult, cam o secunda dar de ajuns ca sa treaca sfertul de tura.
In concluzie nu zic ca e imposibil dar nu este ceva important. Daca ai carburator te plangi de platine, jicloare (sper ca asa se scrie) dar iti porneste la sfert. Daca ai injectie nu iti mai porneste la sfert dar nu mai ai treaba cu jicloarele si platinile ca se regleaza totul automat.
Pentru adistefan este bine ca o lasi putin inainte sa ii dai la cheie, astfel te asiguri ca cel putin injectia cu toti senzorii(lamda, bujii, din galeria de admisie, de temperatura, de presiune...etc) se initializeaza si raspund computerului de injectie.
La diesel este mai simplu pentru ca exista un martor de incalzire a bujiilor incandescente care abia dupa ce se stinge este recomandat sa dai la cheie. Eu personal dupa acesta ma iau la motoarele diesel, dar iarna, cand e frig afara dimineata astept pana termina pompa de bazait, dar doar la prima pornire pe ziua respectiva.
La benzina astept pana se sting o parte din becurile de pe bord apoi dau la cheie. Iarna la fel astept pana termina pompa bazait (amorsat si pompat in admisie).
Martorul de ABS este uneori neconcludent atata timp cat acesta se mai aprinde o data dupa ce pornesti motorul deoarece s-a intrerupt circuitul ptr ABS si multe altele ca sa invarta demarorul.
In rest sa o stapanesti sanatos XENON, eu sper sa o ridic saptamana viitoare. Astept poate imi trimite si mie cineva manualul :-(
Spor
Pornirea la sfert (pentru cine nu cunoaste) este o expresie folosita de "mecanici" romani de Dacii 1300,1310,1410 pana la aparitia injectiei.
Aceasta pornire se poate face doar la masinile pe carburator nu pe injectie.
Aceasta presupune invartirea motorului doar un sfert - jumate de tura ca sa porneasca adica un singur cilindru sa faca aprinderea(unul din cei 4 timpi de lucru ai unui motor otto; in ordine: admisie ↓, compresie ↑, aprindere ↓, evacuare ↑; si am trecut si sensurile de mers ale cilindurlui.) Fiecareu jumatati de tura a motorului corespunde unui timp diferit pentru fiecare cilindru in parte fata de ceilalti.
Masinutele astea pe benzina, ca si matiz, tico, fabia 1.2 au doar 3 cilindri. Deci la un sfert - jumate de tura nu se va putea realiza aprinderea unui cilindru decat foarte rar. Asta deoarece motoarele in momentul cand sunt oprite din contact (nu luand piciorul de pe ambreiaj cu ea in viteza si apasand frana) au niste "puncte" fixe de oprire, care intamplator pe de o parte fac pornirea ulterioara sa fie mai usoara.Un motor se va opri inainte sau in timp ce unul din cilindri sa faca compresia => cand se va invarti motorul prin electromotor un sfert-jumate de tura acesta va trece in compresie si va invarti tot angrenajul si motorul va porni ...vezi mai sus. Aceasta compresie ramane doar daca e o perioada scurta de timp (cateva minute) dupa care aceasta comprimare a amestecului va pierde din presiune pe la segmenti, supape cand motorul se raceste.
In plus acestea sunt conditii ideale la care se mai adauga si injectie care trebuie si ea sa se initializeze + toti senzorii + bujiile. Nu dureaza mult, cam o secunda dar de ajuns ca sa treaca sfertul de tura.
In concluzie nu zic ca e imposibil dar nu este ceva important. Daca ai carburator te plangi de platine, jicloare (sper ca asa se scrie) dar iti porneste la sfert. Daca ai injectie nu iti mai porneste la sfert dar nu mai ai treaba cu jicloarele si platinile ca se regleaza totul automat.
Pentru adistefan este bine ca o lasi putin inainte sa ii dai la cheie, astfel te asiguri ca cel putin injectia cu toti senzorii(lamda, bujii, din galeria de admisie, de temperatura, de presiune...etc) se initializeaza si raspund computerului de injectie.
La diesel este mai simplu pentru ca exista un martor de incalzire a bujiilor incandescente care abia dupa ce se stinge este recomandat sa dai la cheie. Eu personal dupa acesta ma iau la motoarele diesel, dar iarna, cand e frig afara dimineata astept pana termina pompa de bazait, dar doar la prima pornire pe ziua respectiva.
La benzina astept pana se sting o parte din becurile de pe bord apoi dau la cheie. Iarna la fel astept pana termina pompa bazait (amorsat si pompat in admisie).
Martorul de ABS este uneori neconcludent atata timp cat acesta se mai aprinde o data dupa ce pornesti motorul deoarece s-a intrerupt circuitul ptr ABS si multe altele ca sa invarta demarorul.
In rest sa o stapanesti sanatos XENON, eu sper sa o ridic saptamana viitoare. Astept poate imi trimite si mie cineva manualul :-(
Spor
gabi.r 1.Da, toba se aude desul de tare, toata lumea zice treaba asta, parca e motor, dar oricum e un zgomot sub asteptari, pentru ca din ce am citit pe toate forumurile inainte sa iau masina ma asteptam sa conduc cu dopuri de urechi. e un zgomot misto oricum.
2. Capac de torpedou am cumparat dinainte sa vina masina , vezi ca am deshis si un topic pe tema asta, de la eurial la 164 RON. in nici un caz nu lua accesorii de la ATS. sunt extrem de scumbe. sa va spun faza cea mai tare. o cotiera de C1 la ATS care este construita in stilul spartan al masinii, deci va jur, este exact ca una din targ, daca le stiti pe cele mai finute, mai inguste, nu alea late de pus pe dacii. COSTA 750 RON (sapte milioane jumate
). era sa ma cert cu ala de acolo, am crezut ca e pretul gresit i face misto.
2. Capac de torpedou am cumparat dinainte sa vina masina , vezi ca am deshis si un topic pe tema asta, de la eurial la 164 RON. in nici un caz nu lua accesorii de la ATS. sunt extrem de scumbe. sa va spun faza cea mai tare. o cotiera de C1 la ATS care este construita in stilul spartan al masinii, deci va jur, este exact ca una din targ, daca le stiti pe cele mai finute, mai inguste, nu alea late de pus pe dacii. COSTA 750 RON (sapte milioane jumate

sebastian, mersi mult. Si eu astept de fiecare data sa se stinga toti martorii, se aude pompa de benzina cum amorseaza, dar un lucru nu il inteleg. la logan benzina, astra h benzina, se cielo, etc am vazut ca au un martor central despre care scrie in manualul masinilor respective ca trebuie pornit motorul doar dupa ce acesta s-a stins.l c1 in schimb, nici nu exista si nici nu scrie in carte sa astept. presupun ca ar fi martorul P/S care fiind pozitionat in dreapta jos langa cel pt bujiile incandescentem (la diesel) e de importanta mai mare.
-la mine la C1 este un bec (sau led) la bord, undeva in centru, deasupra axului vitezometru, care arata un "omulet" cu centura pe el, si care se stinge dupa cca.2 sec dupa ce pun contactul. Banuiesc ca la toate C1 e la fel.
- merci pt. informatiile de capac torpedou.Deci sa inteleg ca l-ai luat de la Eurial Otopeni, pentru Peugeot 107.
-pe mine ma intereseaza si minerele de sustinere care se prind in plafonul masinii. tu ai asa ceva? ai vazut cumva si astea la Eurial sau prin alte parti?
Merci!
- merci pt. informatiile de capac torpedou.Deci sa inteleg ca l-ai luat de la Eurial Otopeni, pentru Peugeot 107.
-pe mine ma intereseaza si minerele de sustinere care se prind in plafonul masinii. tu ai asa ceva? ai vazut cumva si astea la Eurial sau prin alte parti?
Merci!
l-am luat de la eurial militari ca acolo am sunat si il aveau pe stoc. intra pe eurial.ro, si suna la showroom-ul care te intereseaza sa vezi daca il au.manere de viraj nu exista, am mai discutat cu lumea mai inainte, dar acum cand am primit masina mi-am dat seama de ce. Daca ar fi fost puse , ai fi dat clar cu capul in ele, du mana deasupra capului unde ar trebui sa fie manerele si o sa iti dai seama ca trebuie sa-ti pui mana efectiv in cap. poate ar fi mers pe stalpii de la parbriz ca la masinile de off-road
dar altfel sigur nu.

Mie cel care mi-a inmanat cheile masinii mi-a zis ca pornesc motorul abia dupa ce indicatorul "STOP" din aprins incepe sa palpaie intermitent.....tot atunci se sting si alti martori si poti da drumu la motor.
Deci este o mica pauza de 2 sec de asteptare de cand pui contactul si se aude daca e liniste un zgomot la pompa ceva,stiti voi.
Deci este o mica pauza de 2 sec de asteptare de cand pui contactul si se aude daca e liniste un zgomot la pompa ceva,stiti voi.
Ultima oară modificat Mie 08-Aug-2007 13:56 de către madlex456, modificat 1 dată în total.
1.0i, 12V, 68cp, DIS (Direct Ignition System) VVT-i (Variable Valve Timing-intelligent) DOHC (Double overhead camshaft)
Pornirea motorului
Dragilor si dragelor,
In primul rand va salut pe toti. In alta ordine de idei, trebuie sa va spun ca si eu am observat inca de la inceput ca Buburuza mea mica porneste greutz. Asta mi s-a spus si mie cand am cumparat-o, respectiv ca trebuie sa astept cateva secunde, sa mi se stinga o parte din beculetze, si apoi .... READY TO GO! Exact asa am procedat; am incercat o data si asa, dintr-o bucata, dar este, intr-adevar si mai greoaie pornirea. Sfatul meu prietenesc si "citroenesc" este sa procedati la fel; la un mment dat va va intra in relex si vi se va parea ca este normal asa
. Am masinuta din luna mai, pe 20 mai exact si avem impreuna 6000 km pana acum; nu i-am pus alarma inca din lipsa de fonduri; dar vreau sa va intreb: MACAR ARE SI EA ALARMA LA MOTOR, IN CAZUL IN CARE AR DORI CINEVA SA O PORNEASCA FARA CHEIA ORIGINALA? Alta intrebare ar fi: CAM CAT MA COSTA UN MP3- PLAYER+ BOXE SI UNDE TREBUIE SA LE INSTALEZ? NEAPARAT LA DEALER, RESPECTIV ATS? Sau se poate ocupa altcineva de asta fara a pierde garantia? Revizia a 2a se va face la 10.000 sau la 15.000 km la bord? Am auzit de ambele variante, nu stiu ce sa mai cred. Ii multumesc Lui Dumnezeu, chiar nu am avut nici o problema pana acum cu ea; s-a comportat foarte bine! Va doresc tot binele din lume si sa va bucurati de minunatiile astea mici, sunt o splendoare! 
In primul rand va salut pe toti. In alta ordine de idei, trebuie sa va spun ca si eu am observat inca de la inceput ca Buburuza mea mica porneste greutz. Asta mi s-a spus si mie cand am cumparat-o, respectiv ca trebuie sa astept cateva secunde, sa mi se stinga o parte din beculetze, si apoi .... READY TO GO! Exact asa am procedat; am incercat o data si asa, dintr-o bucata, dar este, intr-adevar si mai greoaie pornirea. Sfatul meu prietenesc si "citroenesc" este sa procedati la fel; la un mment dat va va intra in relex si vi se va parea ca este normal asa


Ei bine, Miha...din cate stiu eu si ce am mai auzit pentru alarma la pornirea motorului va trebui un cip inclus in cheia ta si la motor alt cip....in afara de alarma standard pe care o stie toata lumea. Iar sistemul audio ti-l poti cumpara de unde vrei iar montajul ori il faci la dealeri Citroen ori la service-uri audio si astfel n-o sa ai probleme de garantie pentru aparat sau masina, sau poti sa-l montezi singura sau daca ai pe cineva care este mai indemanatic sa nu faca vreun scurtcircuit pe colo.....yo l-am pus cu ajutorul fratelui, si nu e specialist in electronica sau audio.....iar cand am facut revizia de 15.000 km nu au fost probleme. Apropo mie la revizia gratuita de 2.500 km mi-au zis sa vin la 15.000 km si asa am facut, pe la 14.700 km mi-am facut programare pt revizie, poti sa suni la un service Citroen sa intrebi dar yo zic k e important sa nu depasesti 15.000 km
1.0i, 12V, 68cp, DIS (Direct Ignition System) VVT-i (Variable Valve Timing-intelligent) DOHC (Double overhead camshaft)
Am uitat sa-ti zic Miha ca este deschis un topic despre Revizia 15.000 km...vei gasi acolo de la mine cateva detalii despre costuri si reparatii prevazute la aceasta revizie standard a masini Citroen C1
1.0i, 12V, 68cp, DIS (Direct Ignition System) VVT-i (Variable Valve Timing-intelligent) DOHC (Double overhead camshaft)
Alarma
Buna!
Merci mult pentru raspunsul prompt. Pai... eu nu am deloc alarma pe masina. asta inseamna ca ... oficial trebuie neaparat sa-i pun alarma, nu? panica! cat despre revizia de 1500 (pe care eu am facut-o la 2000 km), mi s-a spus ca ... ne vedem la anu' . whatever that means... inca ceva. eu am tendinta de a-i saluta pe toti soferii de buburuze pe strada, prin flash, claxon scurt sau avarie. nimeni nu reactioneaza
. eu le dau prioritate, ii las sa treaca de pe o banda pe alta, sa iasa de pe un drum fara prioritate, etc, dar din partea lor nu vad nimic. banuiesc ca nu sunt toti asa, doar am avut eu ghinionul de a-i intalni numai pe ei...
referitor la casetofon, eu mi-amintesc ca la ATS mi-au spus ca pierd garantia daca incerc sa ii pun alarma cu oricare firma autorizata in afara de ei; si mi-au zis ca alarma + centralizata pusa de ei este 11 milioane; ca asa puteam sa ii instalez asta pana acum si cu 3 milioane maxim... ce sa fac? ce sa fac?

Merci mult pentru raspunsul prompt. Pai... eu nu am deloc alarma pe masina. asta inseamna ca ... oficial trebuie neaparat sa-i pun alarma, nu? panica! cat despre revizia de 1500 (pe care eu am facut-o la 2000 km), mi s-a spus ca ... ne vedem la anu' . whatever that means... inca ceva. eu am tendinta de a-i saluta pe toti soferii de buburuze pe strada, prin flash, claxon scurt sau avarie. nimeni nu reactioneaza


referitor la casetofon, eu mi-amintesc ca la ATS mi-au spus ca pierd garantia daca incerc sa ii pun alarma cu oricare firma autorizata in afara de ei; si mi-au zis ca alarma + centralizata pusa de ei este 11 milioane; ca asa puteam sa ii instalez asta pana acum si cu 3 milioane maxim... ce sa fac? ce sa fac?

si eu obisnuiesc sa salut ceilalti posesori de C1-uri prin flash-uri sau semnalizari dar putini sunt care-mi raspund....mai ales in Bucuresti,nu stiu de ce sunt asa de reci....poate nu pun atata suflet pt masinuta lor...stiu yo....dar imi amintesc cu placere ca odata in Predeal un C1 de Buzau m-a salutat si a fost un sentiment placut.....am dat flashuri amandoi in acelasi timp si ne-am zambit unul altuia....prea tare 

1.0i, 12V, 68cp, DIS (Direct Ignition System) VVT-i (Variable Valve Timing-intelligent) DOHC (Double overhead camshaft)
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO