De ce cu A/C-ul pornit masina franeaza mai slab?
Moderator: Echipa Tehnica
De ce cu A/C-ul pornit masina franeaza mai slab?
am studiat problema de cateva luni, am incercat sa ma conving singur ca nu are nici o logica treaba asta, dar totusi sunt sigur ca se intampla. cand am aerul pornit trebuie sa apas pedala de frana mai tare. de ce? aerul ia cumva si din puterea servofranei? din moment ce turatia de relanti ramane constanta nu vad de ce s-ar manifesta asa.
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7679
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
fa un test: cauta o strada luuuuuunga.... desenezi o linie pe ea... cand ai sa spunem 80 in dreptul liniei, incepi sa franezi brutal pana la 0, iar unde se opreste mai tragi o linie. faci acelasi test si cu ac pornit, apoi vezi ce iese. cred ca trebuie facut testul de minim 3 ori ca sa fie ceva concludent.
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
ok, nu am fost destul de explicit: ca urmare a utilizarii ac-ului pe masina, aceasta isi pierde (mai mult sau mai putin) din sprint. pornim ac-ul si ne deplasam. masina va avea un sprint mai mic, ca urmare ne vom obisnui cu reactii mai lente ale motorului la accelerare, drept urmare (inconstient) apasam pedala de frana mai incet.
Cand ma refeream la servofrana de bx, vroiam sa zic ca nu este sistemul clasic de pompa de frana cu sau fara servo, ci frana este un robinet care deschide presiunea, presiune care oricum este foarte mare.
PS: nu am baut nimic alcoolic astazi, dar mi-a venit ideea asta recent. s-ar putea sa fie adevarata teoria mea.
Cand ma refeream la servofrana de bx, vroiam sa zic ca nu este sistemul clasic de pompa de frana cu sau fara servo, ci frana este un robinet care deschide presiunea, presiune care oricum este foarte mare.
PS: nu am baut nimic alcoolic astazi, dar mi-a venit ideea asta recent. s-ar putea sa fie adevarata teoria mea.
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7679
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
mi-a trecut ceva prin cap: la motoarele pe benzina e oarecum posibil ce spuneti voi: servofrana este vidata din galeria de admisie, si, cu ac-ul pornit, motorul creeaza in admisie o depresiune diferita decat cu el oprit, din cauza solicitarii suplimentare. in schimb, daca o sa imi spuneti ca si la dizeloase e acelasi lucru, atunci nu vad absolut nici o legatura tehnica...
mariuss scrie:Xenon are dreptate. Un fenomen asemanator am observat si eu . Daca tin piciorul pe frana ( la semafor )iar in momentul acela decupleaza Ac ul pedala se inmoaie si se deplaseaza putin.
exact! asta tocmai voiam sa adaug si eu astazi. e cea mai clara dovada. eu nu zic neaparat ca afecteaza eficienta franei, doar ca efortul ce trebuioe depus la pedala este mai mare.
Eu am observat treaba asta de care spuneti voi, dar la mine nu e numai de la A/C. C
Cateodata, cand masina sta pe loc, se incalzeste mai mult motorul astfel pornind si ventilaorul de la radiator. Cand il raceste suficient si motorul/ventilatorul nu mai scoate acel sunet mai pregnant pedala de frana se "inmoaie" si iti aluneca piciorul mai tare pe ea. Deci parearea mea e ca treaba asta e mai mult de la supranincalzirea motorului cand masina sta pe loc.
Cateodata, cand masina sta pe loc, se incalzeste mai mult motorul astfel pornind si ventilaorul de la radiator. Cand il raceste suficient si motorul/ventilatorul nu mai scoate acel sunet mai pregnant pedala de frana se "inmoaie" si iti aluneca piciorul mai tare pe ea. Deci parearea mea e ca treaba asta e mai mult de la supranincalzirea motorului cand masina sta pe loc.
In Bucuresti mersul cu metroul/pe jos este obligatoriu 

Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187787
Total subiecte 18656
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11826
Cel mai nou membru Lucian68