Am lovit masina ca un incepator...

Forum de discutii generale despre Citroen C1. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Dum 22-Iun-2008 01:10

masina asta, repet, nu are voie sa coste mai mult de 7000eu.
tu acum esti orbit de faptul ca e o masina misto de condus, etc. , dar crede-ma eu cu ocazia acestui incident nu mi-am schimbat absolut deloc parerea despre ea, ci doar mi-am reamintit ceea ce am scris si mai de mult pe forum. sa lasam Loganul, ca e alta categorie (sa zicem...), dar uita-te la noul Suzuki Splash, uita-te la Sandero, Hyundai i10 si poate ar mai fi. la masinile astea nu ai sa vezi tabla pe usi la interior, lipsa antifonarii, o bucata de sticla in loc de hayon (care nu ar fi o mare problema daca nu ar ramane pragul ala la portbagaj sa nu poti sa bagi nimic voluminos inauntru, roti jenante pe 155mm, butoane din plastic care parca stau sa se rupa si parca sunt desenate de un copil tampit, geamuri pe spate cu "intredeschidere", comanda geamului electric pe dreapta la care abia poti ajunge, lipsa incintelor de boxe in locurile "normale", lipsa contactelor de lumina la usi, lipsa lampii din portbagaj, lipsa torpedoului iluminat si a usii torpedoului, cutia de viteze de toata jena, lipsa scutului la motor (toata apa si murdaria sar pana pe capota), aerul conditionat care cand il pornesc incep sa imi clantane dintii din cauza vibratiilor incat prefer sa nu ii mai dau drumul, centurile de siguranta fara reglaj pe inaltime, oglinzile exterioare care au reglajul intepenit la 90% din posesori etc.
si incearca sa te sprijini pe o aripa fata "ca baietii" asa cum se sta pe o masina sa vezi in ce hal se simte grosimea infima a ei. mai-mai sa se indoaie. si nu uita vopseaua, e data la caterinca. o sa vezi tu pe viitor in functie de cat vrei sa tii masina... :lol: dar deh, managemetul calitatii Toyota. daca asta e celebrul "kaizen", atunci imi pare rau ca bomba de la Hiroshima a avut "doar" 16 kilotone forta. poate acum conduceam un Chevy... :lol:
MASINA SE CONDUCE FOARTE MISTO, si pt. mine asta e un MARE plus, dar in rest MASINA E JENANTA. eu am cumparat-o pt. stilul de condus, pt. ca imi place cum arata, si mai ales pt. ca la vremea respectiva (acum 1 an) nu existau alte alternative pe piata in afara de Matiz si Logan la 9500eu (care sa aiba si ceva optionale). daca ar fi sa aleg acum insa, exista o gramada de alte variante mult mai bune la banii astia decat C1/107/Aygo. urca-te in Splash sa vezi cum trebuie sa arate o masina la banii de AYGO. eu de cand a aparut "ma zgarii pe ochi" cand o vad. ma consolez cu faptul ca e o masina fiabila din ce se vede pana acum, si din toamna sau de la anul va ramane sotiei, dar sunt sigur ca in viitorul foarte apropiat dealerii vor trebui sa taie mult din pret ca sa mai vanda tripletii. cel putin 1000eu sub pretul actual. :wink:

Crisskro
pasionat
Mesaje: 227
Membru din: Mie 16-Apr-2008 16:12
Localitate: Timisoara

Mesajde Crisskro » Dum 22-Iun-2008 11:06

Honda, BMW si Toyota, marcile de care soferii germani sunt cel mai multumiti. Chevrolet si Suzuki, la polul opus HotNews.ro


Marcile germane si japoneze si-au impartit primele sapte locuri ale clasamentului satisfactiei in randul soferilor germani, in cel mai recent studiu J. D. Power. Honda, BMW si Toyota ocupa primele locuri in topul satisfactiei, iar pe ultimele locuri se afla Kia si Suzuki, lanterna rosie fiind Chevrolet, conform datelor publicate azi.

Studiul a ajuns in al saptelea an si masoara satisfactia detinatorilor de vehicule noi in primii doi ani de posesie. Soferilor li s-a cerut sa dea evaluari detaliate legate de vehicul si dealeri, in 77 de atribute grupate in patru categorii de satisfactie. In ordinea importantei, aceste categorii sunt: calitate si fiabilitate (30%), vehicle appeal, adica performante, design si comfort (25%), satisfactia legata de servisare (23%), costurile de posesie (22%).

Soferii au dat note pentru toate categoriile cerute, iar Honda a reusit sa se claseze pe primul loc, cu un total de 849 de puncte din 1.000 posibile, urmata de BMW cu 845 de puncte, Toyota - 844, Audi - 840 si Mazda 837.

Concluzia J D Power este ca indicele total de satisfactie a atins un maxim istoric si sunt din ce in ce mai multi clienti care sunt incantati, si nu doar multumiti de masina lor. Acest lucru va aduce avantaje financiare producatorilor, pentru ca acesti clienti multumiti foarte probabil ca vor ramane fideli marcii si la noua masina.

Interesant e ca masina pentru care satisfactia a fost cea mai mare este hibridul Toyota Prius. Printre alte castigatoare de clase, la capitolul satsifactie, se numara Toyota Aygo la supermin-uri, Honda Jazz la clasa mica, Honda Civic la clasa medie si BMW X3 la SUV-uri.

Marcile care si-au nemultumit cel mai mult clientii sunt Chevrolet (ultimul loc cu 736 de puncte), Suzuki cu 776 de puncte, Kia si Citroen cu 786 de puncte si Hyundai cu 789 de puncte. Renault, Ford, Fiat si Volkswagen sunt sub media pietei (815 puncte).


I rest my case.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Dum 22-Iun-2008 11:12

ai uitat sa zici si de peugeot ca e sub medie..
"If in doubt, flat out!"

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Dum 22-Iun-2008 11:35

mersi pt. traducere (si nu glumesc, fiindca azi-dimineata la 3-4 chiar nu am mai avut rabdare sa citesc articolul), dar nu prea are nici o relevanta, parerea mea. nu vad legatura intre AYGO si restul gamei Toyota. taica-meu care e om batran are o mare atractie fata de Yaris (la care lauda mai ales interiorul), in timp ce uitandu-se la masina mea il apuca si rasul cand vede interiorul. :( spre comparatie un Lupo cu optiunile mele, costa acum 3-4ani in jur de 15.000eu. deci pe atunci tripletii ar fi fost o afacere buna. calitate (mai ales finisaje) mai slabe, dar un pret cu 1/3 mai mic. azi insa, situatie e cu totul si cu totul alta, concurenta vine cu alternative mai bune, fie ca ne place sau nu.

si inca ceva: crezi ca la nemti poll-urile astea nu sunt "comandate"?

Crisskro
pasionat
Mesaje: 227
Membru din: Mie 16-Apr-2008 16:12
Localitate: Timisoara

Mesajde Crisskro » Dum 22-Iun-2008 11:47

Explica-i tatalui tau ca motorul de pe yaris (ala de 1.0, care in 2005 era locu 5 mondial ca fiabilitate) e acelasi ca de pe tripleti. Iar interiorul, depinde de gusturile fiecaruia. Mie imi place de exemplu, si nu imi place la logan si la polo.
Vreau lucrurile sa fie cat se poate de simple, sa pot ajunge la orice imi trebuie instinctiv, si sa am multe spatii de depozitare. Si nu dau vina pe toyota pt scaune (ca alea ma scot din sarite) ca nu le-au facut ei.

Iar poll-urile sunt relative cum au fost intotdeauna. Dar stiu sigur ca britanicii sunt fani aygo.

Relative sau nu, e tot ce avem in momentul de fata, si cum mi-a luat toyota pt ca era renumita ca fiabilitate, nu vad de ce nu mi-ar conveni rezultatele astea... :)

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Dum 22-Iun-2008 11:54

:lol: , clar ne multumim cu ce avem, ca elementul "fun" ma face sa uit de alte lipsuri. :wink:

in legatura cu taica-meu: chiar vrea sa isi ia a doua masina (de oras) un Yaris (cel ma ieftin) dar nu-i dau voie eu. daca esti curios, intra in sectiunea C3 pe thread-ul "Buna" si o sa vezi acolo un mic rezumat al dotarilor unui Yaris la 11.000eu fata de un Splash la acelasi pret. e "no option vs. full-option".

Crisskro
pasionat
Mesaje: 227
Membru din: Mie 16-Apr-2008 16:12
Localitate: Timisoara

Mesajde Crisskro » Dum 22-Iun-2008 13:40

N-a zis nimeni ca raportul calitate/pret/dotari la yaris e mai slab ca la cealalta... dar deja vorbim de alta categorie de masini. Daca e sa compari yarisul, compara-l cu Colt :)
In alta ordine de idei, consumul pe 200 km strict oras mi-a iesit 5.4%, tot scazand de la 7.6% cat mi-a iesit in prima mie de km. O sa vad odata ce fac plinul exact cat mi-a consumat, oricum ar fi, e superb.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Re: Am lovit masina ca un incepator...

Mesajde nicum » Dum 22-Iun-2008 20:28

XENON scrie:Este a doua oara cand lovesc masina. din vina mea. si la fel ca prima data, accidentul nu s-a produs la 120km/h pe Kiseleff sau Magheru cum rau obisnuiesc sa merg, nici cand ma strecor milimetric printre alte masini, ci la 5km/h la semafor, exact ca un incepator idiot... :oops:


Si eu era sa dau peste un idiot care facea la stinga de pe banda intii, tot cu 5 km/h. Cel putin in cazul asta, el ar fi fost de vina. L-am evitat la timp. Se mai intimpla...
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Mishoo
pasionat
Mesaje: 243
Membru din: Mar 11-Mar-2008 14:07
Localitate: Bucuresti

Mesajde Mishoo » Dum 22-Iun-2008 23:46

Xenon, daca nu iti place masina, vinde-o si i-ati Hyundai...poate ca e mai finisat, poate are si scaune din piele insa are motor si cutie de hyundai.

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Lun 23-Iun-2008 00:41

"ia-ti" Hyundai [-X . nu asta era ideea. ideea era ca la un pret mai mic, se poate sa ai finisaje net superioare si dotari mai multe. si sa lasam cutia cel putin, care la C1 e ca interiorul, JENANTA. (si cu asta am incheiat OFF-topicul asta JENIBIL :lol: )

Mishoo
pasionat
Mesaje: 243
Membru din: Mar 11-Mar-2008 14:07
Localitate: Bucuresti

Mesajde Mishoo » Lun 23-Iun-2008 17:52

Cutia la C1 este f buna pt ce se doreste sa se faca cu ea.Masina e de oras asa ca are o cutie lunga astfel incat poti merge cu 70 intr-a treia, deci nu stai sa schimbi ca maniacul vitezele in trafic.daca vrei sa faci curse si sa schimbi sportiv...nu e buna, insa masina nu pt curse.Hyundai-ul ala de il lauzi tu are acelasi pret cu C1...calculeaza si ai sa vezi.In Franta exista varianta de C1 care e cheala de tot cu geamuri cu manivela, fara AC fara inchidere, fara casetofon fara nimic nimic si costa 8000 de euro cu toate taxele deci undeva la 7000 fara TVA...nu stiu daca exista si in RO varianta asta...deci poate costa putin(tine cont in Franta masinile sunt putin mai scumpe ca la noi pt ca nu prea fac discounturi si "avantaj client")
La Hyundai ul pe care dai aceeasi bani ai finisaje poate mai bune dar un motor de hyunday...Tu esti cel care alege ce isi ia de cei 9-10 mii de euroi...Un Hyundai cu finisaje si motor prost sau un C1 cu finisaje mai slabe dar un motor mai bun.Banii pe care ii dai trebuie sa se regaseasca in ceva.Daca la Hyundai ai finisaje mai bune la aceeasi bani cu siguranta ai altceva mai slab ca sa iasa socoteala.

Inainte sa busesti masina te deranja ceva la tabla ei?Nimeni nu face masini cu scopul precis sa nu se indoaie tabla la busituri...scopul tuturor e sa faca o masina care sa mearga bine si in caz de accident sa fie cat mai sigura.Niciun constructor nu are ca tel de urmarit ca in cazul unui accident sa nu se indoaie tabla.Toti se concentreaza pe cum merge masina.


p.s in Franta Hyundai I10 variaza cu toate taxele de la 9690 la 12390 euro si sunt 3 versiuni de unde poti alege.
C1 tot in Franta e intre 8150 si 12650 cu toate taxele.

Dupa cum vezi versiunea cea mai ieftina la Citroen e mai ieftina ca la Hyundai.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Lun 23-Iun-2008 19:41

daca e sa o luam logic, o cutie lunga inseamna viteza mare, inseamna, dupa logica mea, autostrada (sau, ma rog, drum extern). Cutie scurta inseamna viteza mica si consum optim. ideea e sa mergi tot timpul la turatia optima consumului. C1 are cutie scurta din alte motive: motor relativ puterni si pe benzina pe de o parte si volum si masa mica pe de alta parte. Toate masinile tin cont de aceste lucruri (inafara de bx-ul diesel din 89 care are o cuite prea apropiata pentru motorul ala :) )
"If in doubt, flat out!"

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Lun 23-Iun-2008 20:58

nu mishule, despre tabla eram nemultumit de la inceput, este stiut ca masinile nipone la capitolul tabla stau foarte prost din pct. de vedere al grosimii. am avut un vecin tinichigiu si expresia folosita de el era ca tabla la Toyota e "foaie de ceapa". iar despre cutie, nu e vorba ca e lunga sau scurta, e vorba ca intra in viteze ca un kkt, cauti vitezele ca la Dacia Berlina. in privinta Hyundai-ului, stai linistit ca ala e motor calumea in 4 pistoane, vibratii putine si consum mai mic decat la ale noastre. :wink:
REPET, C1 e masina buna de alergat, daca nu ti-ai luat-o sa-i dai ture de la 4000 in sus, e inutila, sunt multe alte variante pentru cei care merg linistit si in banca lor, dar eu nu sunt unul dintre ei si atunci "ii rup rotile" de cate ori am ocazia. :lol:

Mishoo
pasionat
Mesaje: 243
Membru din: Mar 11-Mar-2008 14:07
Localitate: Bucuresti

Mesajde Mishoo » Lun 23-Iun-2008 22:10

Pai te contrazic.Eu nu am carait niciodata vitezele pt ca nu bag in viteza sa o rup...scot din viteza, o las o sec la punctu mort dupa care o imping usor in viteza urmatoare.nu e o cutie f robusta e drept dar nici nu dau cu maciuca in ea...stilul meu...
Am C1 si merg cu el in Franta.Am facut 1500 de km in 3 sapt mare parte in exterior.Am dat si 130 pe autostrada si a mers ca unsa si mi-a consumat 4,7 in medie. In oras e perfecta ca pot sa merg cu aceeasi treapta si incet si repede...si cu 40 si cu 70 si nu mai vb de manevrabilitate si parcari.
Daca lauzi atat de mult Hyundai-ul nu vad de ce mai tii C1 avand in vedere ca esti nemultumit?!Unii mi-au spus ca e masina nesigura avand in vedere robustetea ei...eu zic ca mi-am luat masina sa merg cu ea si nu pt a face accidente in care sa ma impresioneze robustetea.

In loc sa salivezi dupa masinile altora mai bine te-ai concentra asupra condusului masinii tale.

Cat despre alergat ce sa iti zic?!...eu schimb la 3000 de ture si nu o alerg ca nu e Porshe sau ceva sport.E o masina de oras cu motor de 1 litru care costa pana in 10.000 de euro.Ai variante la pretul asta fie C1/107/aygo fie japoneze de mana a doua gen Hyundai sau Kia.Prefer totusi o firma mai serioasa...chestie de incredere in brand ;)

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Mar 24-Iun-2008 00:14

Hyundai si Kia sunt doua marci COREENE, nu japoneze, ale aceluiasi concern - Hyundai, care intamplator sau nu este unul dintre cei mai mari producatori mondiali de automobile, se afla cu doar 2 marci (sus-numitele) pe locul 10 deasupra unor concerne cu renume ca Fiat S.p.A (9 marci), Daimler AG (5 marci) sau BMW AG (3 marci), Mitsubishi etc. just for the records, PSA ocupa locul 6, si Toyota locul 1.
deci nu e japoneza, si nu e de mana a doua.


Înapoi la “Citroen C1”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11823
    Cel mai nou membru popdaniel