Am lovit masina ca un incepator...

Forum de discutii generale despre Citroen C1. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Mishoo
pasionat
Mesaje: 243
Membru din: Mar 11-Mar-2008 14:07
Localitate: Bucuresti

Mesajde Mishoo » Mar 24-Iun-2008 16:39

Coreeana sau japoneza tot in categoria masinilor asiatice intra, iar ca brand e de mana a doua.La aceeasi oferta pretul va fi mai mic decat la o masina europeana si nu datorita mainii de lucru ci brandului.Toyota a avut nevoie sa isi creeze un brand pt a vinde scump si a inventat Lexus...Cat despre cat de mare producator e concernul crede-ma ca nu cantitatea ma intereseaza...Eu ti-am zis, vinde citronelu si ia-ti Hyundai sau Kia daca asta te va face fericit, insa vei avea o mare deceptie.de ce?Pt ca in reclame totul e frumos...Dupa 25.000 de km vezi ca parca nu e chiar asa.

Avatar utilizator
ram84
pasionat
Mesaje: 365
Membru din: Sâm 06-Ian-2007 18:56
Localitate: Rm.Valcea/Bucuresti

Mesajde ram84 » Mar 24-Iun-2008 16:55

Cred ca decat sa luam masini din clasa mini mai bine nu ne mai luam nimic. De ce? In orase nu mai sunt eficiente. La cat stai cu ele in trafic mai bine mergi pe jos/metrou/bicicleta :D
Mai bine ne luam o masina din clasa compacta/medie si o folosim pentru iesiri din oras ca in oras...:roll:
Valabil pentru Bucuresti si celelalte orase mari. In strainatate poate nu e chiar asa.
In Bucuresti mersul cu metroul/pe jos este obligatoriu :)

Mishoo
pasionat
Mesaje: 243
Membru din: Mar 11-Mar-2008 14:07
Localitate: Bucuresti

Mesajde Mishoo » Mar 24-Iun-2008 18:03

Gandire tipic romaneasca:Imi iau o masina mare si mai scumpa pt ca pot face orice cu ea si sa merg la servici si sa ma duc in concedii cu familia.

Gandire normala(din punctul meu de vedere) si vestica:Decat sa imi iau o masina mare cu care sa ma duc la servici si in vacanta cu familia mai bine imi iau doua, una mini de oras si una compacta pt afara.

Romanul da 20.000 de euro pe 1 masina indeobste Skoda Octavia, Ford Focus, Passat...vesticul da 20.000 pe doua masini, una mini de oras, Matiz, c1/107, Smart si una compacta pt iesiri Logan, Fiat Albea, Megane, etc

Avatar utilizator
ram84
pasionat
Mesaje: 365
Membru din: Sâm 06-Ian-2007 18:56
Localitate: Rm.Valcea/Bucuresti

Mesajde ram84 » Mar 24-Iun-2008 18:42

Mishoo scrie:Gandire tipic romaneasca:Imi iau o masina mare si mai scumpa pt ca pot face orice cu ea si sa merg la servici si sa ma duc in concedii cu familia.

Gandire normala(din punctul meu de vedere) si vestica:Decat sa imi iau o masina mare cu care sa ma duc la servici si in vacanta cu familia mai bine imi iau doua, una mini de oras si una compacta pt afara.

Romanul da 20.000 de euro pe 1 masina indeobste Skoda Octavia, Ford Focus, Passat...vesticul da 20.000 pe doua masini, una mini de oras, Matiz, c1/107, Smart si una compacta pt iesiri Logan, Fiat Albea, Megane, etc



Tu nu iei in calcul faptul ca romanul poate nu-si permite 2 masini. In nici un caz nu mi-as lua o masina de care are toata lumea la 20 000 Euro(imi place C4, Civic).

Pentru mine masina e inutila in Bucuresti. Unde tb sa ajung eu(si nu zilnic) fac cel putin 1 ora cu masina si 20 de minute cu metroul asa ca aleg metroul. Masina o utilizez mai mult la drumuri lungi si de aceea nu imi mai este folositoare o masina din clasa mini.

Gandire normala in vest: merg cu transportul in comun si folosesc masina numai la plimbari. Eu am vazut un documentar in care guvernul incuraja mersul cu transportul in comun, nicidecum cumpararea a 2 masini. In nici un caz nu mi-as lua una din masinile enumerate de tine(Albea, Logan, Megane)
In Bucuresti mersul cu metroul/pe jos este obligatoriu :)

Mishoo
pasionat
Mesaje: 243
Membru din: Mar 11-Mar-2008 14:07
Localitate: Bucuresti

Mesajde Mishoo » Mar 24-Iun-2008 20:12

Spui ca romanul nu isi permite 2 masini...pai uite ca iti zic eu cum isi permite:Matiz pt oras cam 7000, Logan pt familie 10.000.Amandoua sunt 17.000.Un Citroen C4 cu niste chestii pe el face cam tot atat.Daca iti permiti sa iti iei un C4 iti permiti sa iti ei si Matiz+Logan.

In vest se incurajeaza mersul cu bicicleta, autobuzul, etc, e drept insa cei care merg cu masina nu isi vor lua una pt orice.
Spui ca nu ti-ai lua ce am spus eu?...pai in vest pute lumea de masini de peste 10 ani vechime.Vezi fiat seicento, panda, punto, Citroen saxo,zx, peugeot 205, clio I si II...astea sunt mai cazute decat ce am zis eu. :D

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Mar 24-Iun-2008 22:19

parerea mea este ca viitorul in nici un caz nu sunt masinile "de oras". aceste masini, la halul in care se circula intr-un oras ca Bucurestiul de exemplu, sunt pe undeva inutile. adica, ele consuma putin raportat la alte masini mai mari, dar asta pe mine nu ma incalzeste cu absolut nimic, cand consum 8% sau peste, iar MAREA problema este timpul pierdut in aglomeratie. eu cred ca pe masura ce ne vom civiliza si lumea se va obisnui cu ideea de a fi punctual, cu ideea ca atunci cand ai un anumit program e normal sa il si respecti, ca timpul chiar costa bani, vor incepe sa lase masinile acasa. vedeam de curand un documentar despre Berlin, care din pct. de vedere al organizari traficului este unul din cele mai performante orase din lume. acolo (desi e Germania, capitala masinilor in Europa) doar 30% din familii detin 1 masina sau se gandesc sa ahizitioneze una in vitorul apropiat. spuneau ca mentin acest nivel de motorizare cu ajutorul unei retele de transport in comun foarte avansate si pastrand in centru locuri de parcare putine si foarte scumpe.
iar eu de aprox 1 luna mi-am luat o bicicleta cu care ma descurc de minune prin trafic, ajungand unde am treaba de 2 ori mai repede decat cu masina la orele de varf (ma omoara doar gazele de esapament care uneori devin insuportabile). pot face asta pt. ca nu merg la serviciu sau in alt loc in care nu am voie sa ajung gafaind si transpirat. dar pt. cei care au nevoie sa se deplaseze repede si in conditii civilizate, un scuter de 50cm este solutia optima. la anul pe vremea cred ca voi avea un scuter Vespa (care mi se par superbe si s-au ieftinit mult), daca o sa ma simt bine conducand asa ceva. deocamdata imi fac treaba cu bicicleta si ma distrez la maxim.
cu masina mai ies doar noaptea la plimbare si ziua ca sa o mai lovesc cate putin pe ici pe colo, prin partile esentiale :lol: !

Mishoo
pasionat
Mesaje: 243
Membru din: Mar 11-Mar-2008 14:07
Localitate: Bucuresti

Mesajde Mishoo » Mar 24-Iun-2008 22:34

In Paris pe langa metroul care este peste tot si statiile din 500 in 500 de m, mai e o chestie super tare.Toate strazile pe care ai voie sa parchezi sunt cu bani.100%parcari cu taxa(inclusiv daca parchezi in fata casei) tale.2,5 euroi/ora.Nu ai bonul in geam garantat in 2 ore maxim iti pune politistul amenda.30 de euro.Nu ti-o iei in 24 de ore, urmeaza somatia lipita pe geam...inca 24 de ore si ti-o ridica.Vreo suta doua de euroi sa ti-o iei inapoi.Pe locurile pt handicapati, sau rezervate diferitelor institutii daca parchezi ti-o ridica instant...
Astfel te gandesti de 2 ori inainte sa pleci cu masina de acasa daca se merita sa platesti parcarea sau iesi mai ieftin mergand cu metroul sau pe jos.

Parcarile pt scutere si motociclete sunt gratis.In general nu am vazut paraitori de 50cm3...francezii isi iau de minim 150

Avatar utilizator
ram84
pasionat
Mesaje: 365
Membru din: Sâm 06-Ian-2007 18:56
Localitate: Rm.Valcea/Bucuresti

Mesajde ram84 » Mie 25-Iun-2008 05:31

Mishoo scrie:Spui ca romanul nu isi permite 2 masini...pai uite ca iti zic eu cum isi permite:Matiz pt oras cam 7000, Logan pt familie 10.000.Amandoua sunt 17.000.Un Citroen C4 cu niste chestii pe el face cam tot atat.Daca iti permiti sa iti iei un C4 iti permiti sa iti ei si Matiz+Logan.

In vest se incurajeaza mersul cu bicicleta, autobuzul, etc, e drept insa cei care merg cu masina nu isi vor lua una pt orice.
Spui ca nu ti-ai lua ce am spus eu?...pai in vest pute lumea de masini de peste 10 ani vechime.Vezi fiat seicento, panda, punto, Citroen saxo,zx, peugeot 205, clio I si II...astea sunt mai cazute decat ce am zis eu. :D


La fel ca si in cazul lui Xenon, masina se dovedeste inutila in Bucuresti, deci ce rost ar avea sa-mi iau 2 sau sa-mi pastrez masina mica? O sa-mi iau una mai mare pentru drumurile externe deoarece autocarul nu-mi prieste.

Nici eu nu trebuie sa ajung la servici pentru ca lucrez acasa si ma duc doar la facultate din cand in cand.
Daca si la noi ar fi bune acele masini vechi de care mentionezi, poate ca s-ar meritat, dar avand in vedere drumurile si service-urile nu se merita. Pe mine nu m-ar deranja deloc sa ma afisez intr-o masina de acum 20 de ani, asa cum le-ar fi multora dintre romani, ca deh...

Poate in 4-5 ani se va dezvolta si la noi mai bine metroul si RATB-ul si n-o sa mai fie nevoie de masina in oras. :D
In Bucuresti mersul cu metroul/pe jos este obligatoriu :)

Crisskro
pasionat
Mesaje: 227
Membru din: Mie 16-Apr-2008 16:12
Localitate: Timisoara

Mesajde Crisskro » Mie 25-Iun-2008 11:57

Daca nici tripletii nu se mai streoara, atunci tot traficul e varza. Nimic nu se misca.
Cand e trafic nasol, iei masina si te bagi printre ei, milimetric, si scapi de trafic. Sau ma rog, ajungi mai repede ca tataie din X5.
Cand e trafic foarte nasol, te bagi pe stradute mici, unde se circula tot milimetric, dar scapi de trafic.

Pt mine e o adevarata placere sa conduc, si cel mai mult imi place cand nu e trafic si pot sa mai dezmortesc masinutza. Asa, un 5500 rpm o data pe saptamana nu face nici un rau.

In legatura cu cutia de viteze, mi s-a intamplat sa ratez o schimbare si sa caraie. Cam de 4-5 ori. Dar doar atunci cand sunt FOARTE relaxat. Cand o turez, intra perfect. Nici la marsarier nu imi mai caraie.

Ca masina unica, ce e drept, nu e destul pt o familie > 2 . Dar pentru tineri, e mai mult decat suficient.

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Mie 25-Iun-2008 14:25

mie nu mi se pare o masina ideala pt. oras, tocmai pt. ca nu e o masina extrem de ingusta (ca un i10, Picanto sau un Matiz). are ecartamentul cu doar 6 milimetri mai mic decat Logan, deci nu e chiar o masina cu care "sa te strecori". e buna in schimb la parcari, fiind cea mai scurta dintre toate masinile existente pe piata (mai putin Smart), tot pt. ca e scurta poti sa faci depasiri mai fortate (mai la limita). si cum garda la sol este extrem de mica nu poti incaleca mai de loc borduri, cea ce o face greu de parcat in anumite locuri. compenseaza insa prin tinuta de drum ireprosabila pt. clasa sa. cu un matiz sau i10 n-as avea absolut nici un fel de placere sa plec la drum lung.
cred ca daca ar fi sa vorbim de o masina ideala pt. Bucuresti, unde nu sunt locuri de parcare, e plin de santiere, gropi etc. cea mai buna masina ar fi un mini suv ca Citroen C3 XTR, VW Cross Polo, Ford Fusion, fostul Rover Streetwise etc.

Mishoo
pasionat
Mesaje: 243
Membru din: Mar 11-Mar-2008 14:07
Localitate: Bucuresti

Mesajde Mishoo » Mie 25-Iun-2008 17:44

La fel ca si in cazul lui Xenon, masina se dovedeste inutila in Bucuresti, deci ce rost ar avea sa-mi iau 2 sau sa-mi pastrez masina mica? O sa-mi iau una mai mare pentru drumurile externe deoarece autocarul nu-mi prieste.


Pai uiti o chestiune.traficul din Bucuresti este blocat pt ca oamenii totusi circula cu masina.Nu circuli tu dar altii o fac si atunci vine intrebarea "Daca tot ma duc zilnic cu masina la servici si stau in trafic, de ce sa nu stau pe mai putini bani?"
Xenon spunea ca nu e rentabila C1 in Bucuresti ca are consumul 8 la suta?Pai scuza-ma atunci o fi rentabil un Ford Focus de 1,8 l care by default are 9-10 in oras deci in Bucuresti iti ajunge cam la un 14-15 la suta...

Masina mini nu pt stracurat e buna in oras ca nu poti baga un C1 pe juma de banda...daca vrei stracurare iti iei scooter.C1 e buna pt ca are consum mic si se parcheaza usor.Un consum de 8 la suta in Bucuresti e ok...ce faci daca ai o Octavia sau Mondeo?Cred ca totusi aia consuma mai mult :D

Avatar utilizator
ram84
pasionat
Mesaje: 365
Membru din: Sâm 06-Ian-2007 18:56
Localitate: Rm.Valcea/Bucuresti

Mesajde ram84 » Mie 25-Iun-2008 18:07

Mishoo scrie:
La fel ca si in cazul lui Xenon, masina se dovedeste inutila in Bucuresti, deci ce rost ar avea sa-mi iau 2 sau sa-mi pastrez masina mica? O sa-mi iau una mai mare pentru drumurile externe deoarece autocarul nu-mi prieste.


Pai uiti o chestiune.traficul din Bucuresti este blocat pt ca oamenii totusi circula cu masina.Nu circuli tu dar altii o fac si atunci vine intrebarea "Daca tot ma duc zilnic cu masina la servici si stau in trafic, de ce sa nu stau pe mai putini bani?"
Xenon spunea ca nu e rentabila C1 in Bucuresti ca are consumul 8 la suta?Pai scuza-ma atunci o fi rentabil un Ford Focus de 1,8 l care by default are 9-10 in oras deci in Bucuresti iti ajunge cam la un 14-15 la suta...

Masina mini nu pt stracurat e buna in oras ca nu poti baga un C1 pe juma de banda...daca vrei stracurare iti iei scooter.C1 e buna pt ca are consum mic si se parcheaza usor.Un consum de 8 la suta in Bucuresti e ok...ce faci daca ai o Octavia sau Mondeo?Cred ca totusi aia consuma mai mult :D


Pentru mine nu e atat de important consumul pe cat e de important timpul pierdut si nu-mi place sa ma duc la facultate/servici cu masina pentru ca asa e la moda. Indiferent daca o sa-mi iau masina mai mare sau nu, tot nu voi merge cu ea in Bucuresti pentru ca pierd mult prea mult timp in trafic. Iar cu scooter-ul mi-ar fi cam frica sa merg deoarece sunt destui gura casca in masini care nici macar nu se asigura cand pleaca de pe loc sau schimba banda.

Eu am norocul sa stau intr-o zona cu metrou ceea ce ma scuteste de sauna din RATB-uri si de o groaza de timp pierdut ca sa nu mai zic de bani si nervi. Si mie imi place foarte mult sa conduc, dar in aceste conditii din Bucuresti chiar nu e nici o placere, poate doar noaptea si duminica dimineata :(
In Bucuresti mersul cu metroul/pe jos este obligatoriu :)

Crisskro
pasionat
Mesaje: 227
Membru din: Mie 16-Apr-2008 16:12
Localitate: Timisoara

Mesajde Crisskro » Joi 26-Iun-2008 09:00

Mai, strecuratul depinde de cat de mult vrei sa te strecori (i-as zice grad de nesimtire, dar nu ma consider :P )
Si da, pot sa ma strecor cu ea, cu aurisul ma chinui sa fac macar jumate din ce fac cu aygo. E PREA mare. Stau in trafic si suspin, uitandu-ma in dreapta si zicand: la dracu, cu aygo as fi intrat. Bine, exact asa zic cand sunt cu aygo: la dracu, cu tico as fi intrat.

PS: Daca ar fi avut abs, nu as fi renuntat la tico nici batut. Singurul capitol la care masinuta aia suferea erau franele.

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Vin 27-Iun-2008 21:20

:!: DiscuĂžiile despre ABS au fost mutate ĂŽn acest subiect.
http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtop ... e98413c341

Crisskro
pasionat
Mesaje: 227
Membru din: Mie 16-Apr-2008 16:12
Localitate: Timisoara

Mesajde Crisskro » Mar 01-Iul-2008 13:31

Si... ti-ai reparat-o?


Înapoi la “Citroen C1”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11823
    Cel mai nou membru popdaniel