Despre Citroen C1

Forum de discutii generale despre Citroen C1. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

C1
just curious
Mesaje: 12
Membru din: Lun 07-Aug-2006 17:59
Localitate: Bucuresti

Mesajde C1 » Dum 12-Noi-2006 12:58

Salut, la toata lumea

Vreau sa va intreb cum sa fac sa nu mai chinui masina in panta sau la pornirea de la semafor.Nu ma pricep deloc la partea tehnica a unei masini.In panta am accelerat putenic la un moment dat si in masina s-a simtit un miros de ars.Sper ca nu s-a intamplat nimc.Ea acum functioneaza perfect.
Masina o am de cateva zile si am facut doar 60 km.Pe deasupra mai sunt si incepator fiindca nu am mai condus de vreo 6 ani dupa ce am luat examenul.

VA Multumesc

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Dum 12-Noi-2006 17:27

E simplu. Sunt 2 variante:

1) Folosesti frana de mana. Cand trebuie sa opresti pe un drum in panta apesi frana de picior, scoti la punctul mort, tragi frana de mana si eliberezi frana de picior. Apoi cand trebuie sa pleci, bagi in treapta I, aduci ambreiajul la punctul unde incepe sa prinda, eliberezi frana de mana si accelerezi ridicand usor ambreiajul ca la o plecare normala. Asta e metoda pe care o invata orice incepator cand face scoala de soferi si cred ca e metoda cea mai corecta. Dezavantajul acestei variante este ca trebuie sa te complici si cu frana de mana si e nitel mai greu de folosit atunci cand trebuie sa pleci repede de pe loc (la semafor, de exemplu).

2) Folosesti doar frana de picior. Cand trebuie sa opresti pe un drum in panta apesi frana de picior, scoti la punctul mort, dar nu eliberezi frana de picior. Apoi cand trebuie sa pleci, bagi in treapta 1, aduci ambreiajul la punctul unde incepe sa prinda, eliberezi frana de picior si accelerezi ridicand usor ambreiajul ca la o plecare normala. Eu personal folosesc cel mai des varianta asta.

DMX
pasionat
Mesaje: 748
Membru din: Vin 02-Dec-2005 15:32
Localitate: RO.Bucuresti
Contact:

Mesajde DMX » Dum 12-Noi-2006 18:19

vldst
-are mare dreptate
-1: ptr cei incepatori , sau la cei care sunt foarte obositi care se plictisesc sa tine piciorul pe pedala de frana este ok
-2: iti trebuie o oarecare experienta sa faci asa !!!

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Dum 12-Noi-2006 18:30

Depinde Âşi de tipul pantei. La ieÂşirea din subterana de la Plaza riÂşti sĂŁ faci praf ambreiajul dacĂŁ aplici varianta 2 :lol:

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Dum 12-Noi-2006 20:29

DanCld scrie:Depinde Âşi de tipul pantei. La ieÂşirea din subterana de la Plaza riÂşti sĂŁ faci praf ambreiajul dacĂŁ aplici varianta 2 :lol:


Cred ca e adevarat ce spune DanCld. Varianta 2, enuntata de mine, e cea mai simpla pentru sofer si cred ca si cea mai uzitata. Din pacate, si eu ma tem ca poate avea efecte distructive asupra ambreiajului daca se abuzeaza de ea. E ca si cum ai pleca de pe loc fara sa accelerezi, cu motorul doar la turatie de relanti, asta pana reusesti sa muti piciorul de pe frana pe acceleratie. Deh, teoria e frumoasa, din pacate practica ne omoara si ne formam niste obisnuite rele si daunatoare pentru masina. Eu recomand varianta 1, dar ramane de vazut daca voi reusi si eu insumi sa ma obisnuiesc cu ea :roll:

C1
just curious
Mesaje: 12
Membru din: Lun 07-Aug-2006 17:59
Localitate: Bucuresti

Mesajde C1 » Dum 12-Noi-2006 20:56

Va multumesc pentru rapunsuri.Foarte detaliate cele doua explicatii vldst.
Da, stiu ca varianta 1 este cea mai potrivita in cazul meu de incepator ce sunt :( ,dar ultima data cand am mers cu Dacia imi reusea si varianta 2.Acum am cosmaruri datorita plecarilor din panta.Imi este frica sa mai pornesc motorul ca sa nu ii fac vreun rau.Nu ma asteptam sa imi fie asa de greu.
Dar trebuie sa perseverez :)

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Dum 12-Noi-2006 21:04

Nu ai ce rau sa faci la motor, eventual doar sa omori ambreiajul prea tare...dar nu cred ca e cazul...
Cu curaj, ca nu e bibelou ;)

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Dum 12-Noi-2006 21:07

C1 scrie:Va multumesc pentru rapunsuri.Foarte detaliate cele doua explicatii vldst.
Da, stiu ca varianta 1 este cea mai potrivita in cazul meu de incepator ce sunt :( ,dar ultima data cand am mers cu Dacia imi reusea si varianta 2.Acum am cosmaruri datorita plecarilor din panta.Imi este frica sa mai pornesc motorul ca sa nu ii fac vreun rau.Nu ma asteptam sa imi fie asa de greu.
Dar trebuie sa perseverez :)


Ia-o usor. Nu e bine nici sa-ti fie teama si sa nu mai pornesti motorul, dar nici sa-ti exagerezi posibilitatile. Daca nu te simti stapan pe propriile forte si crezi ca nu cunosti indeajuns posibilitatile masinii, mergi intr-un loc mai ferit si exerseaza... Ar fi bine daca ai avea langa tine, pe scaunul din dreapta, pe cineva cu mai multa experienta, care sa te ajute!

Bafta!

C1
just curious
Mesaje: 12
Membru din: Lun 07-Aug-2006 17:59
Localitate: Bucuresti

Mesajde C1 » Dum 12-Noi-2006 21:10

Cred ca o ies acum sa fac o tura de bloc sa mai prind curaj. :)

Bafta si voua!!

Avatar utilizator
Olivia_Ioana
simpatizant
Mesaje: 66
Membru din: Lun 23-Oct-2006 20:10
Localitate: Bucuresti

Mesajde Olivia_Ioana » Dum 12-Noi-2006 23:08

Hello :)

Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea fara incidente C1!

Si eu am aceeasi pb cu pornirea in rampa :oops: de cate ori am incercat varianta 2 mi s'a oprit motorul pentru ca imi era mila sa o turez..Asa ca sambata, mergand eu singura pt prima oara cu masinuta si gasind pasajul de la Victoria jumatate plin a trebuit sa improvizez, mi'am adus aminte ce m'a invatat instructorul asa ca am folosit frana de mana si a fost super ok..Am mai si inteles ca in varianta 2 se uzeaza discul de ambreiaj - nu stiu care e si cum arata, recunosc - de doua ori mai repede..ma intreb daca la treaba cu frana de mana exista vreo contraindicatie :roll: ca eu as folosi'o linistita si pe mai departe..

Am si vesti :P Buburuzul a ajuns la 506 km! Am fost pana la Valea Doftanei unde avem o casuta si am condus numai eu 8) Recunosc ca mi'a fost tare frica, cel putin la serpentine...eram 3 in masina, nici unul mare sofer, toti isi dadeau cu parerea, mie imi venea sa ii dau jos..noroc ca il aveam pe tata in fata mea si m'am tinut dupa el..Eu am mai condus acum cativa anisori buni prin afara Bucurestiului dar niciodata pe serpentine pana acum..m'am gandit insa ca daca vreau sa plec cu ea din tara trebuie sa invat neaparat sa conduc perfect intr'un an..

Impresii dupa drumul lung - este super stabila, nu tremura cand trece vreun tir pe langa, usor de manevrat ca si in oras, se mai aud pietricelele dar nu deranjant, am mers tare - pentru cat sunt eu obisnuita, adica cu 90-100..mai putin pe serpentine evident :) Imi place din ce in ce mai mult sa o conduc..

Avem si poze de la munte si una cu muzicile :P care se aud in continuare impecabil:
http://pg.photos.yahoo.com/ph/oly_mai80 ... FB27jh9z78

Seara buna!

CoolAir
pasionat
Mesaje: 105
Membru din: Mar 14-Noi-2006 13:02
Localitate: undeva in Romania

sunt un membru nou

Mesajde CoolAir » Mar 14-Noi-2006 13:13

Salutare tuturor. Am intrat cu greu pe forumul acesta. Nu voia sub nicio forma sa-mi accepte primele nickuri alese de mine. :(

Dar totul e bine cand se termina cu bine.

Tocmai am dat comanda pentru un C1 cool air, 1.0, argintiu. Probabil ca de astazi intr-o saptamana va intra in posesia mea.

Deocamdata atat. :)

C1
just curious
Mesaje: 12
Membru din: Lun 07-Aug-2006 17:59
Localitate: Bucuresti

Mesajde C1 » Mie 15-Noi-2006 22:14

Salutare !

Dragi C1-nisti la voi cum cupleaza motorul in viteza 1 ? La mine cupleaza foarte sus si trebuie sa turez motorul destul de mult, aproape 2000 de rotati.Eu inca nu ma pot obisnui cu asta .Mi-ar place sa mearga ca in marsarier unde cupleza foarte frumos. :D Stiu ca sunt alte raporte intre marsarier si prima viteza.
La voi cum este ? A incercat cineva sa regleze ambreiajul la masina lui ?

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Joi 16-Noi-2006 09:16

2000 ture e o turatie normala pentru plecarea de pe loc...
Nu ai de ce sa te ingrijorezi, cu siguranta ca poti sa pleci de pe loc si la o turatie mai joasa, dar trebuie sa mai exersezi cu ambreiajul.

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Joi 16-Noi-2006 12:37

Mai e si alta chestie. La masinile noi, comportamentul ambreiajului se modifica in perioada de rodaj (punctul unde incepe sa prinda, dar si curba de variatie a cuplajului ambreiajului pana la punctul in care ambreiajul cupleaza complet). Eu unul am simtit ca ambreiajul s-a mai "lasat" dupa vreo 1.000-1.500 de km parcursi cu masina. La inceput parca prindea mai jos si avea tendinta sa smuceasca daca nu manevrai cu delicatete pedala, dar acum parca a devenit mai tolerant. Cred ca m-am obisnuit si eu mai bine cu masina, deci ne-am "rodat" impreuna.

Chestia cu pornitul de pe loc din rampa, fara folosirea franei de mana, functioneaza foarte bine la mine. Ce-i drept, n-am incercat-o cu masina incarcata cand aproape sigur cuplul suficient de mare la diesel-ul meu s-ar putea sa nu faca fata la relanti incarcaturii suplimentare a masinii. Varianta 2 e o smecherie folosita, zic eu, de mai toti soferii bucuresteni. Ma indoiesc ca sta cineva sa urce dealul de la Academia Militara sau in Pasajul Lujerului dimineata cu tspe opriri-porniri si mai are rabdarea sa foloseasca frana de mana. Toata poanta e sa nu ridici ambreiajul mai mult decat e necesar, atata timp cat motorul ramane la turatia de relanti (pana apuci sa muti piciorul drept de pe frana pe acceleratie). E nevoie de un dozaj "fin" al ambreiajului in functie de inclinatia pantei si incarcatura masinii.

Dar metoda cea mai sanatoasa pentru masina ramane, asa cum am spus si mai sus, folosirea franei de mana pentru pornirile de pe loc din panta.

low
pasionat
Mesaje: 202
Membru din: Mar 09-Mai-2006 22:42
Localitate: iasi

Mesajde low » Mie 29-Noi-2006 00:17

E simplu. Sunt 2 variante

@vldst exista si a 3-a varianta...eu am incercat-o numai pe dacie si merge daca ai ceva experienta si cunosti foarte bine masina....a mers chiar si cand era incarcata....mergi usurel la deal....in treapta 1....si cand te apropii ce cel din fata reduci din acceleratie si apesi usor ambreiajul...si it's magic....masina sta fara sa ai nevoie de frane.
insa repet e nevoie sa cunosti masina si f multa experienta


Înapoi la “Citroen C1”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187677
    Total subiecte 18619
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11707
    Cel mai nou membru AdrianS