Salut, la toata lumea
Vreau sa va intreb cum sa fac sa nu mai chinui masina in panta sau la pornirea de la semafor.Nu ma pricep deloc la partea tehnica a unei masini.In panta am accelerat putenic la un moment dat si in masina s-a simtit un miros de ars.Sper ca nu s-a intamplat nimc.Ea acum functioneaza perfect.
Masina o am de cateva zile si am facut doar 60 km.Pe deasupra mai sunt si incepator fiindca nu am mai condus de vreo 6 ani dupa ce am luat examenul.
VA Multumesc
Despre Citroen C1
Moderator: Echipa Tehnica
E simplu. Sunt 2 variante:
1) Folosesti frana de mana. Cand trebuie sa opresti pe un drum in panta apesi frana de picior, scoti la punctul mort, tragi frana de mana si eliberezi frana de picior. Apoi cand trebuie sa pleci, bagi in treapta I, aduci ambreiajul la punctul unde incepe sa prinda, eliberezi frana de mana si accelerezi ridicand usor ambreiajul ca la o plecare normala. Asta e metoda pe care o invata orice incepator cand face scoala de soferi si cred ca e metoda cea mai corecta. Dezavantajul acestei variante este ca trebuie sa te complici si cu frana de mana si e nitel mai greu de folosit atunci cand trebuie sa pleci repede de pe loc (la semafor, de exemplu).
2) Folosesti doar frana de picior. Cand trebuie sa opresti pe un drum in panta apesi frana de picior, scoti la punctul mort, dar nu eliberezi frana de picior. Apoi cand trebuie sa pleci, bagi in treapta 1, aduci ambreiajul la punctul unde incepe sa prinda, eliberezi frana de picior si accelerezi ridicand usor ambreiajul ca la o plecare normala. Eu personal folosesc cel mai des varianta asta.
1) Folosesti frana de mana. Cand trebuie sa opresti pe un drum in panta apesi frana de picior, scoti la punctul mort, tragi frana de mana si eliberezi frana de picior. Apoi cand trebuie sa pleci, bagi in treapta I, aduci ambreiajul la punctul unde incepe sa prinda, eliberezi frana de mana si accelerezi ridicand usor ambreiajul ca la o plecare normala. Asta e metoda pe care o invata orice incepator cand face scoala de soferi si cred ca e metoda cea mai corecta. Dezavantajul acestei variante este ca trebuie sa te complici si cu frana de mana si e nitel mai greu de folosit atunci cand trebuie sa pleci repede de pe loc (la semafor, de exemplu).
2) Folosesti doar frana de picior. Cand trebuie sa opresti pe un drum in panta apesi frana de picior, scoti la punctul mort, dar nu eliberezi frana de picior. Apoi cand trebuie sa pleci, bagi in treapta 1, aduci ambreiajul la punctul unde incepe sa prinda, eliberezi frana de picior si accelerezi ridicand usor ambreiajul ca la o plecare normala. Eu personal folosesc cel mai des varianta asta.
DanCld scrie:Depinde Âşi de tipul pantei. La ieÂşirea din subterana de la Plaza riÂşti sĂŁ faci praf ambreiajul dacĂŁ aplici varianta 2
Cred ca e adevarat ce spune DanCld. Varianta 2, enuntata de mine, e cea mai simpla pentru sofer si cred ca si cea mai uzitata. Din pacate, si eu ma tem ca poate avea efecte distructive asupra ambreiajului daca se abuzeaza de ea. E ca si cum ai pleca de pe loc fara sa accelerezi, cu motorul doar la turatie de relanti, asta pana reusesti sa muti piciorul de pe frana pe acceleratie. Deh, teoria e frumoasa, din pacate practica ne omoara si ne formam niste obisnuite rele si daunatoare pentru masina. Eu recomand varianta 1, dar ramane de vazut daca voi reusi si eu insumi sa ma obisnuiesc cu ea

Va multumesc pentru rapunsuri.Foarte detaliate cele doua explicatii vldst.
Da, stiu ca varianta 1 este cea mai potrivita in cazul meu de incepator ce sunt
,dar ultima data cand am mers cu Dacia imi reusea si varianta 2.Acum am cosmaruri datorita plecarilor din panta.Imi este frica sa mai pornesc motorul ca sa nu ii fac vreun rau.Nu ma asteptam sa imi fie asa de greu.
Dar trebuie sa perseverez
Da, stiu ca varianta 1 este cea mai potrivita in cazul meu de incepator ce sunt

Dar trebuie sa perseverez

C1 scrie:Va multumesc pentru rapunsuri.Foarte detaliate cele doua explicatii vldst.
Da, stiu ca varianta 1 este cea mai potrivita in cazul meu de incepator ce sunt,dar ultima data cand am mers cu Dacia imi reusea si varianta 2.Acum am cosmaruri datorita plecarilor din panta.Imi este frica sa mai pornesc motorul ca sa nu ii fac vreun rau.Nu ma asteptam sa imi fie asa de greu.
Dar trebuie sa perseverez
Ia-o usor. Nu e bine nici sa-ti fie teama si sa nu mai pornesti motorul, dar nici sa-ti exagerezi posibilitatile. Daca nu te simti stapan pe propriile forte si crezi ca nu cunosti indeajuns posibilitatile masinii, mergi intr-un loc mai ferit si exerseaza... Ar fi bine daca ai avea langa tine, pe scaunul din dreapta, pe cineva cu mai multa experienta, care sa te ajute!
Bafta!
- Olivia_Ioana
- simpatizant
- Mesaje: 66
- Membru din: Lun 23-Oct-2006 20:10
- Localitate: Bucuresti
Hello
Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea fara incidente C1!
Si eu am aceeasi pb cu pornirea in rampa
de cate ori am incercat varianta 2 mi s'a oprit motorul pentru ca imi era mila sa o turez..Asa ca sambata, mergand eu singura pt prima oara cu masinuta si gasind pasajul de la Victoria jumatate plin a trebuit sa improvizez, mi'am adus aminte ce m'a invatat instructorul asa ca am folosit frana de mana si a fost super ok..Am mai si inteles ca in varianta 2 se uzeaza discul de ambreiaj - nu stiu care e si cum arata, recunosc - de doua ori mai repede..ma intreb daca la treaba cu frana de mana exista vreo contraindicatie
ca eu as folosi'o linistita si pe mai departe..
Am si vesti :P Buburuzul a ajuns la 506 km! Am fost pana la Valea Doftanei unde avem o casuta si am condus numai eu
Recunosc ca mi'a fost tare frica, cel putin la serpentine...eram 3 in masina, nici unul mare sofer, toti isi dadeau cu parerea, mie imi venea sa ii dau jos..noroc ca il aveam pe tata in fata mea si m'am tinut dupa el..Eu am mai condus acum cativa anisori buni prin afara Bucurestiului dar niciodata pe serpentine pana acum..m'am gandit insa ca daca vreau sa plec cu ea din tara trebuie sa invat neaparat sa conduc perfect intr'un an..
Impresii dupa drumul lung - este super stabila, nu tremura cand trece vreun tir pe langa, usor de manevrat ca si in oras, se mai aud pietricelele dar nu deranjant, am mers tare - pentru cat sunt eu obisnuita, adica cu 90-100..mai putin pe serpentine evident
Imi place din ce in ce mai mult sa o conduc..
Avem si poze de la munte si una cu muzicile :P care se aud in continuare impecabil:
http://pg.photos.yahoo.com/ph/oly_mai80 ... FB27jh9z78
Seara buna!

Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea fara incidente C1!
Si eu am aceeasi pb cu pornirea in rampa


Am si vesti :P Buburuzul a ajuns la 506 km! Am fost pana la Valea Doftanei unde avem o casuta si am condus numai eu

Impresii dupa drumul lung - este super stabila, nu tremura cand trece vreun tir pe langa, usor de manevrat ca si in oras, se mai aud pietricelele dar nu deranjant, am mers tare - pentru cat sunt eu obisnuita, adica cu 90-100..mai putin pe serpentine evident

Avem si poze de la munte si una cu muzicile :P care se aud in continuare impecabil:
http://pg.photos.yahoo.com/ph/oly_mai80 ... FB27jh9z78
Seara buna!
sunt un membru nou
Salutare tuturor. Am intrat cu greu pe forumul acesta. Nu voia sub nicio forma sa-mi accepte primele nickuri alese de mine.
Dar totul e bine cand se termina cu bine.
Tocmai am dat comanda pentru un C1 cool air, 1.0, argintiu. Probabil ca de astazi intr-o saptamana va intra in posesia mea.
Deocamdata atat.

Dar totul e bine cand se termina cu bine.
Tocmai am dat comanda pentru un C1 cool air, 1.0, argintiu. Probabil ca de astazi intr-o saptamana va intra in posesia mea.
Deocamdata atat.

Salutare !
Dragi C1-nisti la voi cum cupleaza motorul in viteza 1 ? La mine cupleaza foarte sus si trebuie sa turez motorul destul de mult, aproape 2000 de rotati.Eu inca nu ma pot obisnui cu asta .Mi-ar place sa mearga ca in marsarier unde cupleza foarte frumos.
Stiu ca sunt alte raporte intre marsarier si prima viteza.
La voi cum este ? A incercat cineva sa regleze ambreiajul la masina lui ?
Dragi C1-nisti la voi cum cupleaza motorul in viteza 1 ? La mine cupleaza foarte sus si trebuie sa turez motorul destul de mult, aproape 2000 de rotati.Eu inca nu ma pot obisnui cu asta .Mi-ar place sa mearga ca in marsarier unde cupleza foarte frumos.

La voi cum este ? A incercat cineva sa regleze ambreiajul la masina lui ?
Mai e si alta chestie. La masinile noi, comportamentul ambreiajului se modifica in perioada de rodaj (punctul unde incepe sa prinda, dar si curba de variatie a cuplajului ambreiajului pana la punctul in care ambreiajul cupleaza complet). Eu unul am simtit ca ambreiajul s-a mai "lasat" dupa vreo 1.000-1.500 de km parcursi cu masina. La inceput parca prindea mai jos si avea tendinta sa smuceasca daca nu manevrai cu delicatete pedala, dar acum parca a devenit mai tolerant. Cred ca m-am obisnuit si eu mai bine cu masina, deci ne-am "rodat" impreuna.
Chestia cu pornitul de pe loc din rampa, fara folosirea franei de mana, functioneaza foarte bine la mine. Ce-i drept, n-am incercat-o cu masina incarcata cand aproape sigur cuplul suficient de mare la diesel-ul meu s-ar putea sa nu faca fata la relanti incarcaturii suplimentare a masinii. Varianta 2 e o smecherie folosita, zic eu, de mai toti soferii bucuresteni. Ma indoiesc ca sta cineva sa urce dealul de la Academia Militara sau in Pasajul Lujerului dimineata cu tspe opriri-porniri si mai are rabdarea sa foloseasca frana de mana. Toata poanta e sa nu ridici ambreiajul mai mult decat e necesar, atata timp cat motorul ramane la turatia de relanti (pana apuci sa muti piciorul drept de pe frana pe acceleratie). E nevoie de un dozaj "fin" al ambreiajului in functie de inclinatia pantei si incarcatura masinii.
Dar metoda cea mai sanatoasa pentru masina ramane, asa cum am spus si mai sus, folosirea franei de mana pentru pornirile de pe loc din panta.
Chestia cu pornitul de pe loc din rampa, fara folosirea franei de mana, functioneaza foarte bine la mine. Ce-i drept, n-am incercat-o cu masina incarcata cand aproape sigur cuplul suficient de mare la diesel-ul meu s-ar putea sa nu faca fata la relanti incarcaturii suplimentare a masinii. Varianta 2 e o smecherie folosita, zic eu, de mai toti soferii bucuresteni. Ma indoiesc ca sta cineva sa urce dealul de la Academia Militara sau in Pasajul Lujerului dimineata cu tspe opriri-porniri si mai are rabdarea sa foloseasca frana de mana. Toata poanta e sa nu ridici ambreiajul mai mult decat e necesar, atata timp cat motorul ramane la turatia de relanti (pana apuci sa muti piciorul drept de pe frana pe acceleratie). E nevoie de un dozaj "fin" al ambreiajului in functie de inclinatia pantei si incarcatura masinii.
Dar metoda cea mai sanatoasa pentru masina ramane, asa cum am spus si mai sus, folosirea franei de mana pentru pornirile de pe loc din panta.
E simplu. Sunt 2 variante
@vldst exista si a 3-a varianta...eu am incercat-o numai pe dacie si merge daca ai ceva experienta si cunosti foarte bine masina....a mers chiar si cand era incarcata....mergi usurel la deal....in treapta 1....si cand te apropii ce cel din fata reduci din acceleratie si apesi usor ambreiajul...si it's magic....masina sta fara sa ai nevoie de frane.
insa repet e nevoie sa cunosti masina si f multa experienta
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru florinmarchidanu