Pagina 1 din 3
Parbriz ciobit
Scris: Joi 28-Mai-2009 09:32
de owystyle
Salutare!
Azi am reuzit sa imi ciobesc parbrizul, in pasajul de la Obor. Nu stiu daca a fost de vina viteza (~60) sau cel din fata sau vreunu de sus, dar ma oftic foarte tare.
Ce se intampla daca il las asa? Trebuie sa stau cu frica sau sa il schimb? Nu e f mare, pe dinauntru nu se simte.
Am auzit ca se poate repara sau schimba pe casco...
Scris: Joi 28-Mai-2009 11:15
de retro
salut!
Se poate si repara daca ciobitura nu este foarte mare. Cei mai in masura sa-ti spuna sunt cei de la service-urile specializate in montarea geamurilor auto (AGer service de ex.) Ar fi bine ca pana ajungi la un asemenea service sa lipeste o bucata de banda adeziva in dreptul ciobiturii. Astfel nu intra umezeala si praf, rasina pe care o injecteaza aderand mai bine. Succes!
Scris: Joi 28-Mai-2009 11:40
de bogdan78
Ar fi util sa te interesezi daca se repara pe casco. Daca nu ii mai dai una si crapatura sigur ti-o face casco. daca vrei sa fii corect, iar cei de la casco nu vor sa deconteze, iar tu nu vrei sa stai cu ciobitura, este bine sa stii ca reparatia costa in jur de 70-100ron. Este important sa ajungi cat mai repede la un atelier specializat..iar sfatul lui retro este chiar obligatoriu pentru o reusita cat mai buna a operatiei.
Scris: Joi 28-Mai-2009 13:27
de owystyle
deci tre sa sau o fuga neaparat pana la service.. exact ce nu imi place
mersi.. am sa revin cu noutati
Scris: Vin 29-Mai-2009 06:51
de PEDROS69
daca ciobitura este pe partea stanga in dreptul soferului nu se repara, deoarece in locul respectiv ramane un punct care se comporta ca o lupa, daca este pe partea dreapta sau spre centru se poate lipi, totusi ciobitura trebuie sa fie cam la 10-15 cm fata de marginea de jos a chederului deoarece pe interior la lipire se monteaza o oglinda pentru focalizarea fasciculului de lipire, o lipitura costa cam 500 de ron, pe de alta parte daca ai casco si ai franciza 100 de euro de incident aproape ca ajungi sa platesti din uzunar interventia, deci concluziile le tragi singur.
Scris: Vin 29-Mai-2009 08:13
de bogdan78
da, mai exact cred ca este undeva in legislatie. In dreptul ochilor soferului este un cerc imaginar de vro 80cm diametru in interiorul caruia, nu au voie sa faca reparatii, sunt obligati sa schimbe parbrizul.

dar este discutabila treaba:).
Scris: Vin 29-Mai-2009 08:56
de XENON
oameni buni, stati putin.

eu, din ce spune omul inteleg ca e vorba de o
ciobitura, adica ceva care nu necesita interventie, ceva de suprafata. interventia la A.G.E.R. costa 70lei (abia a facut un vecin), dar era vorba de spartura, adica au plecat raze din ea si se extindeau de la un minut la altul.
Scris: Vin 29-Mai-2009 09:10
de XENON
oameni buni, stati putin.

eu, din ce spune omul inteleg ca e vorba de o
ciobitura, adica ceva care nu necesita interventie, ceva de suprafata. interventia la A.G.E.R. costa 70lei (abia a facut un vecin), dar era vorba de spartura, adica au plecat raze din ea si se extindeau de la un minut la altul.
Scris: Vin 29-Mai-2009 10:19
de bogdan78
Depinde de suprafata, daca este o ciobitura mai mare (si este posibil chiar fara fisura) se aplica ce s-a discutat mai devreme. Daca este o ciobitura mica eu stiu 2-3mm si nu foarte profunda am auzit ca exista tratamente gen polisare cu material abraziv.
PS AGER este o solutie, dar cred eu nu cea mai buna, eu nu am fost foarte multumit de serviciile lor.
Scris: Vin 29-Mai-2009 10:19
de owystyle
@XENON: da asa este.. e doar o ciobitura pe suprafata si este in centru sus.. nu ma deranjeaza deloc..
am mai vbit cu persoane cu exp. si mi-au spus sa o las asa ca nu e problema.. si daca se extinde sa il schimb pe casco..
LE:

Scris: Vin 29-Mai-2009 16:23
de XENON
Ohooo, e MARE omule si vad ca are deja raze plecate. eu prin cuvantul "ciobitura" inteleg ceva de maximum 2mm in diametru. eu zic sa te duci URGENT la un centru de reparatii fiindca aproape sigur se va extinde.

Scris: Vin 29-Mai-2009 17:20
de bogdan78
Asa am avut si eu, si au plecat razele alea. Dar la cat ai tu fisurile acum inca se mai pot repara prin injectie de rasina, daca sunt de acord sa o faca. Pe de alta parte daca o lasi asa o sa se duca fisurile si il poti schimba mai incolo linistit pe casco. Insa o sa mai treaca ceva timp. Pont..pentru ca sa nu te deranjeze si sa plece fisurile mai repede pune pe locul ala ventuza de la gps sau detector radar sau port hartie. Eu am facut fara sa stiu treaba asta si nu aveam nici casco

Scris: Lun 01-Iun-2009 12:01
de owystyle
in realitate nu pare asa mare
nu m-as duce la service ptr k nu ma deranjeaza.. o sa il las ptr casco mai tarziu..
singurul lucru este ca ma tem sa nu pateasca mai rau.. de ex dak mai iau o piatra tot prin locul ala.. se poate sparge?
Scris: Lun 01-Iun-2009 12:18
de bogdan78
In general parbrizele ca si restul geamurilor unei masini, indiferent de puterea socurilor la care sunt supuse, doar se crapa sau se sparg frumos, fara sa prezinte un pericol real pentru pasageri. Acuma...daca mergi cu 180 si prinzi o piatra chiar in locul ala este posibil sa ai probleme, dar nu o sa fii tu chiar asa ghinionist

. Sunt sute de mii poate de masini cu parbrizele ciupite, ciobite sau fisurate, dar nu am auzit de raniri sau accidente din acest motiv.
In mod normal insa, cu sau fara socuri, in timp fisurile alea din ciobitura o sa coboare pana in margini. In acel moment vei rezolva fisura pe casco
Scris: Lun 01-Iun-2009 12:26
de abarth_mcm
Nu are ce sa se intample daca e fisurat...Eu il am de vreo 2-3 ani fisurat pe al meu si nu s-a intamplat nimic..doar ca a avansat fisura cu 1-2 cm pe an. Chiar daca vei lua o piatra tot in acea fisura nu vei pati nimic(doar sa fie impactul prea mare si sa fii prea ghinionist)
Singura problema e ca nu prea poti lua ITP-ul..teoretic .
Ar trebui sa te interesezila Casco..poate se schimba si asa.
Succes.