Uzura disc frana
Moderator: Echipa Tehnica
Uzura disc frana
Salut.
Profitand de pierderea capacului de la roata dreapta fata, am verificat si eu pe pipaite uzura discului de frana de la roata respectiva.
Desi pe suprafata discului nu am santuri, tot discul este subtiat existand o margine evidenta pe exterior, ce se simte bine la pipait.
Am 35.000 km (2 ani jumate) cu buburuza, ultima revizie am facut-o acum 2 saptamani cand domnii de la ATS mi-au comunicat ca placutele de frana nu trebuie schimbate.
Intrebari:
1. E normal sa se subtieze discul in 35.000 km ? colegii forumisti au sesizat aceeasi subtiere si la discurile lor ?
2. Se schimba pe garantie ?
Multumesc
Profitand de pierderea capacului de la roata dreapta fata, am verificat si eu pe pipaite uzura discului de frana de la roata respectiva.
Desi pe suprafata discului nu am santuri, tot discul este subtiat existand o margine evidenta pe exterior, ce se simte bine la pipait.
Am 35.000 km (2 ani jumate) cu buburuza, ultima revizie am facut-o acum 2 saptamani cand domnii de la ATS mi-au comunicat ca placutele de frana nu trebuie schimbate.
Intrebari:
1. E normal sa se subtieze discul in 35.000 km ? colegii forumisti au sesizat aceeasi subtiere si la discurile lor ?
2. Se schimba pe garantie ?
Multumesc
Bineinteles ca e normal sa se subtieze. Un set de discuri bune ar trebui sa tina cam 100.000 km sau 2 schimburi de placute de frana.
E mai mult decat evident ca uzura normala nu e acoperita pe garantie.
Poti evalua ochiometric nivelul de uzura al discurilor aruncand o privire asupra bavurii de pe marginea discurilor. Ca sa faci insa o evaluare riguroasa, e nevoie sa dai jos roata si sa folosesti un micrometru. Ca sa-ti dau un exemplu, la C3 discurile fata au 13 mm cand sunt noi (discuri pline, nu ventilate) si nu e permis ca grosimea lor sa fie mai mica de 11 mm. Nu stiu cum e la C1.
E mai mult decat evident ca uzura normala nu e acoperita pe garantie.
Poti evalua ochiometric nivelul de uzura al discurilor aruncand o privire asupra bavurii de pe marginea discurilor. Ca sa faci insa o evaluare riguroasa, e nevoie sa dai jos roata si sa folosesti un micrometru. Ca sa-ti dau un exemplu, la C3 discurile fata au 13 mm cand sunt noi (discuri pline, nu ventilate) si nu e permis ca grosimea lor sa fie mai mica de 11 mm. Nu stiu cum e la C1.
cand am fost la revizie la 28.000 (acum am 35.000) oamenii de la ATS mi-au spus si mie ca am 50% uzura si nu necesita schimbare. Pe la 30.000 a inceput sa se auda un zgomot ciudat de la roata dreapta, care in final am aflat ca era de la uzura placutelor pentru ca se freca fierul pe disc. Dar pana sa le schimb am mai mers vreo ~2000km.
Cand am fost sa le schimb la un service cunoscut l-am pus pe tip sa verifice daca s-au uzat discurile si mi-a spus k nu si k sunt ok.
Cand am fost sa le schimb la un service cunoscut l-am pus pe tip sa verifice daca s-au uzat discurile si mi-a spus k nu si k sunt ok.
Intrebari:
1. E normal sa se subtieze discul in 35.000 km ? colegii forumisti au sesizat aceeasi subtiere si la discurile lor ?
2. Se schimba pe garantie ?
Nu stiu daca e normal, dar un lucru e cert, s-au uzat mult prea repede. Fata de un wv polo din '88 care are sute de kilometrii, pot spune ca discurile mele de pe C1 sunt uzate prea tare, prematur daca pot sa zic asa.
Nu vor schimba pe garantie aceste piese.
Imi mai dau si eu din cand in cand cu parerea pe aici. Din pacate buburuza mea someaza in garaj cu lunile, eu fiind mai mult plecat pe afara, dar imi aduc aminte de chestia asta cu discul .... Cand am pierdut si eu primul capac m-am speriat si eu de faptul ca simteam la deget marginea discului ca si cum ar fi mult mai ridicat deci prin deductie (venit de pe Dacie unde asta era testul standard) rezultand ca discul s-a tocit. Faza era ca aveam atunci doar 10-15.000 km. Mi se pare ca am scris si pe aici pe forum sau pe la Pejo si mi-a raspuns cineva ca e patzenie cunoscuta. Marginea inaltzata nu ramashitza netocita a discului care e pe terminate ci e doar un fel de rama (sau profil) care e facut intentionat asa ca sa apere discul de apa sau alte alea. Pe urma m-am dus in reprezentanta sa ma conving la una noua, si intr-adevar asa era. In concluzie, dionescux, sigur nu e asta cumva?
Eu acum am 50.000 cu Bubu si ultima data cand am "pipait" discurile marginea era cam la fel cum mi-o amintesc la 30.000, deci par sa tina destul de bine.
Bafta si sper sa revin curand. Mi-e dor de Bubu a mea si de forumul asta
Eu acum am 50.000 cu Bubu si ultima data cand am "pipait" discurile marginea era cam la fel cum mi-o amintesc la 30.000, deci par sa tina destul de bine.
Bafta si sper sa revin curand. Mi-e dor de Bubu a mea si de forumul asta

- Renault Megane II.2 Luxe Privilege - 1.6 16V 110CP
_________
Foste:
- Citroen C1 Cool Air 1.0 VVT-i 68CP
- Nissan Almera LX 1.4 16V - 90CP
- Dacia 1310 1.4 - CP: cati dadea Al' de Sus
_________
Foste:
- Citroen C1 Cool Air 1.0 VVT-i 68CP
- Nissan Almera LX 1.4 16V - 90CP
- Dacia 1310 1.4 - CP: cati dadea Al' de Sus
Ca sa clarificam:
1.discul nou, nu are absolut nici un fel de mergine, suprafata lui exteriara fiind perfect plana.
2. intr-adevar si la mine uzura este destul de mare, dar comparativ cu Logan cu 10.000km mai "tanar" decat a mea, e clar mai mica uzura.
3. majoritatea masinilor noi au astfel de probleme, schimbarea discurilor facandu-se (din cate stiu) in jurul a 60.000km. asa stau lucrurile cu masinile "de rahat". la un prieten care a avut E-Klasse cumparat nou, am verificat uzura discurilor (la ochi) si pot spune ca la 120.000 aratau ca ale mele pe la 15.000km. incredibil, dar adevarat. de asemenea placutele de frana au fost schimbate la 100.000km (atentie, masina a avut toate reviziile facute la reprezentanta, deci nu va ganditi la intretinere neglijenta). nu mai luam in calcul masinile mai vechi, gen respectivul Polo despre care s-a facut vorbire fiindca acelea erau masini si asa au fost f. multe modele ale anilor 80'-90'.
4. nu disperati, fiindca masinile actuale sunt de asa natura construite incat discurile pot fi schimbate de (aproape) oricine care stie sa tina o tubulara in mana (preferabil dinamometrica
). fiindca stiu ca la Dacie, de exemplu era mai complicata treaba, se extragea tot ansamblul disc-butuc, nu imi mai amintsc clar, dar era munca, tata... la buburuza, e floare la ureche.
. discuri se gasesc de la diferiti producatori, si nu sunt deloc scumpe. un set de discuri costa cam dublul pretului unui set de placute.
1.discul nou, nu are absolut nici un fel de mergine, suprafata lui exteriara fiind perfect plana.
2. intr-adevar si la mine uzura este destul de mare, dar comparativ cu Logan cu 10.000km mai "tanar" decat a mea, e clar mai mica uzura.
3. majoritatea masinilor noi au astfel de probleme, schimbarea discurilor facandu-se (din cate stiu) in jurul a 60.000km. asa stau lucrurile cu masinile "de rahat". la un prieten care a avut E-Klasse cumparat nou, am verificat uzura discurilor (la ochi) si pot spune ca la 120.000 aratau ca ale mele pe la 15.000km. incredibil, dar adevarat. de asemenea placutele de frana au fost schimbate la 100.000km (atentie, masina a avut toate reviziile facute la reprezentanta, deci nu va ganditi la intretinere neglijenta). nu mai luam in calcul masinile mai vechi, gen respectivul Polo despre care s-a facut vorbire fiindca acelea erau masini si asa au fost f. multe modele ale anilor 80'-90'.
4. nu disperati, fiindca masinile actuale sunt de asa natura construite incat discurile pot fi schimbate de (aproape) oricine care stie sa tina o tubulara in mana (preferabil dinamometrica


Cred ca intr-adevr Xenon are dreptate. Mi-am amintit Nu de pe forum mi s-a zis de chestia aia cu marginea discurilor ci chiar la reprezentanta, dupa ce am pipait discurile masinii de test drive si erau la fel. Probabil ca ala sa scape de mine, sau ca era chiar bou mi-a bagat-o pe aia si eu am ramas cu ea. Oricum, probabil ca e un fel de curba a lui Gaus cu uzura asta.. merge accentuat la inceput dupa care ritmul de uzura descreste brusc.
Citeam ce scria un tip pe forumul citroen Uk
"I'm afraid this is how dealers make their profit these days. Discs are softer
steel than they were in the past since asbestos pads were banned, so they do need to be replaced fairly regularly."
Ne baga tot felul de motive ca diferite chestii ba sunt cancerigene, ba dauneaza mediului, ba mai sti ce dreq, si in consecinta trebuie sa facem totul mai de rahat, sa schimbati voi mai des si sa scoateti din buzunar bani cu o frcventa cat mai mare.
Citeam ce scria un tip pe forumul citroen Uk
"I'm afraid this is how dealers make their profit these days. Discs are softer
steel than they were in the past since asbestos pads were banned, so they do need to be replaced fairly regularly."
Ne baga tot felul de motive ca diferite chestii ba sunt cancerigene, ba dauneaza mediului, ba mai sti ce dreq, si in consecinta trebuie sa facem totul mai de rahat, sa schimbati voi mai des si sa scoateti din buzunar bani cu o frcventa cat mai mare.
- Renault Megane II.2 Luxe Privilege - 1.6 16V 110CP
_________
Foste:
- Citroen C1 Cool Air 1.0 VVT-i 68CP
- Nissan Almera LX 1.4 16V - 90CP
- Dacia 1310 1.4 - CP: cati dadea Al' de Sus
_________
Foste:
- Citroen C1 Cool Air 1.0 VVT-i 68CP
- Nissan Almera LX 1.4 16V - 90CP
- Dacia 1310 1.4 - CP: cati dadea Al' de Sus
desi pare "teoria conspiratiei", eu sut convins ca exact asa este. absolut toate marcile sunt mai NEfiabile de la o generatie la alta.
DAR MA INGRIJOREAZA ALT ASPECT: sunt sigur ca majoritatea ati observat (ca si mine) contactul masinii care merge un pic cam greu. ei bine, pe forumul marcii Peugeot, exista 2 cazuri de 107 la care contactul a ramas blocat si electromotorul a cuplat bendixul pe volanta in timpul functionarii motorului, ceea ce a dus la topirea instalatiei electrice. la una din masini a fost distrusa in totalitate si reparatia a costat vreo 2000 (de EURO, nu de RON
). nu stiu ce sa zic, dar mie asta deja imi suna a motiv de recall, macar pt. anumite loturi. sper sa nu am neplacerea sa patesc vreo boacana de-asta. Doamne fereste!!!
DAR MA INGRIJOREAZA ALT ASPECT: sunt sigur ca majoritatea ati observat (ca si mine) contactul masinii care merge un pic cam greu. ei bine, pe forumul marcii Peugeot, exista 2 cazuri de 107 la care contactul a ramas blocat si electromotorul a cuplat bendixul pe volanta in timpul functionarii motorului, ceea ce a dus la topirea instalatiei electrice. la una din masini a fost distrusa in totalitate si reparatia a costat vreo 2000 (de EURO, nu de RON

Revin cu update-ul final, la 63000 km mi-am schimbat si eu placutele si discurile, cu unele de la ATE. Discurile erau muci, placutele si mai si, de pe o placute se dezlipise jumatate din ferodou, etc ...
Schimbarea am fact-o la NorAuto din Berceni, si ce sa zic, baietii au lucrat foarte bine, o singura chestie m-a uimit. Discurile de frana aveau pe ele un strat protector impotriva ruginii (nu erau unse cu vasilina,sistemul clasic de protectie), iar baietii au pus muncitoreste peria de sarma de la o bormasina pe discuri si au curatat (mai degraba polizat) stratul ala de protectie inainte de montare, motivand ca altfel o sa faca ca trenul la primele franari. Toate bune si frumoase, dar nu dauneaza discului tratamentul ala cu peria de sarma?
In rest au fost ok, au legat etrierele de arc (nu le-au lasat sa atarne de furtun), au dat cu vasilina pe butuc, suruburi, etc...
Pret manopera 100 ron.
Schimbarea am fact-o la NorAuto din Berceni, si ce sa zic, baietii au lucrat foarte bine, o singura chestie m-a uimit. Discurile de frana aveau pe ele un strat protector impotriva ruginii (nu erau unse cu vasilina,sistemul clasic de protectie), iar baietii au pus muncitoreste peria de sarma de la o bormasina pe discuri si au curatat (mai degraba polizat) stratul ala de protectie inainte de montare, motivand ca altfel o sa faca ca trenul la primele franari. Toate bune si frumoase, dar nu dauneaza discului tratamentul ala cu peria de sarma?
In rest au fost ok, au legat etrierele de arc (nu le-au lasat sa atarne de furtun), au dat cu vasilina pe butuc, suruburi, etc...
Pret manopera 100 ron.
pentru asta exista un spray special pe care nu il aveau probabil. oricum, in lipsa lui se poate folosi orice degresant care nu lasa grasimi, ca diluantul nitro de ex. oricum, nu cred ca au patit ceva discurile de la peria de sirma
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
am 72.500 km cu c1 si trebuie sa schimb al 2-lea set de placute de frana cu care am facut doar 32.000 km.placutele sunt originale bosch ca am zis sa pun ce avea masina di fabrica:nu mai repet greseala.o sa-mi iau trw probabil. mecanicul mi-a spus ca trebuie schimbate si discurile ca sunt duse si nu mai merge alt set de placute pe ele. ce grosime trebuie sa aibe discurile de c1 pt ca sunt curios ce uzura am si ce firma de discuri recomandati ca urmatoarele sa le schimb si eu peste 100.000 cum e normal.mersi
P.S. doar ce m-am intors dintr-o expedietie belea cu bubu: bucuresti-belgrad-zagreb-rijeka-parcul plitvice, inapoi pe drumul de coasta dalmata-split-dubrovnik-coasta muntenegrului si inapoi prin serbia-drobeta turnu sev-bucuresti-constanta. 3700 km de vis cu aceasta masina.s-a comportat exemplar,consum mediu 5,3 incluzand si 800 km de autostrada parcursi cu 130-140 km/h. ce mai poti sa-i ceri?!
P.S. doar ce m-am intors dintr-o expedietie belea cu bubu: bucuresti-belgrad-zagreb-rijeka-parcul plitvice, inapoi pe drumul de coasta dalmata-split-dubrovnik-coasta muntenegrului si inapoi prin serbia-drobeta turnu sev-bucuresti-constanta. 3700 km de vis cu aceasta masina.s-a comportat exemplar,consum mediu 5,3 incluzand si 800 km de autostrada parcursi cu 130-140 km/h. ce mai poti sa-i ceri?!

-
- pasionat
- Mesaje: 1207
- Membru din: Mar 29-Iul-2008 15:49
- Localitate: Brasov
- Masina: C.Xsara II 2004 16i - Coupe 110 cp.
- 2: Ford Ranger Pick-Up 2.0 EcoBlue- Double Cab.(2018)
Uzura disc frana
Peace on earth ... War under the blanket !
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO