Uzura disc frana

Forum de discutii generale despre Citroen C1. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
dionescux
pasionat
Mesaje: 187
Membru din: Dum 09-Iul-2006 09:35
Localitate: Bucuresti

Uzura disc frana

Mesajde dionescux » Mar 09-Iun-2009 21:18

Salut.

Profitand de pierderea capacului de la roata dreapta fata, am verificat si eu pe pipaite uzura discului de frana de la roata respectiva.

Desi pe suprafata discului nu am santuri, tot discul este subtiat existand o margine evidenta pe exterior, ce se simte bine la pipait.

Am 35.000 km (2 ani jumate) cu buburuza, ultima revizie am facut-o acum 2 saptamani cand domnii de la ATS mi-au comunicat ca placutele de frana nu trebuie schimbate.

Intrebari:
1. E normal sa se subtieze discul in 35.000 km ? colegii forumisti au sesizat aceeasi subtiere si la discurile lor ?
2. Se schimba pe garantie ?


Multumesc

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Mie 10-Iun-2009 10:55

Bineinteles ca e normal sa se subtieze. Un set de discuri bune ar trebui sa tina cam 100.000 km sau 2 schimburi de placute de frana.

E mai mult decat evident ca uzura normala nu e acoperita pe garantie.

Poti evalua ochiometric nivelul de uzura al discurilor aruncand o privire asupra bavurii de pe marginea discurilor. Ca sa faci insa o evaluare riguroasa, e nevoie sa dai jos roata si sa folosesti un micrometru. Ca sa-ti dau un exemplu, la C3 discurile fata au 13 mm cand sunt noi (discuri pline, nu ventilate) si nu e permis ca grosimea lor sa fie mai mica de 11 mm. Nu stiu cum e la C1.

owystyle
simpatizant
Mesaje: 90
Membru din: Mie 15-Aug-2007 11:53
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde owystyle » Mie 10-Iun-2009 14:19

cand am fost la revizie la 28.000 (acum am 35.000) oamenii de la ATS mi-au spus si mie ca am 50% uzura si nu necesita schimbare. Pe la 30.000 a inceput sa se auda un zgomot ciudat de la roata dreapta, care in final am aflat ca era de la uzura placutelor pentru ca se freca fierul pe disc. Dar pana sa le schimb am mai mers vreo ~2000km.

Cand am fost sa le schimb la un service cunoscut l-am pus pe tip sa verifice daca s-au uzat discurile si mi-a spus k nu si k sunt ok.

Avatar utilizator
madlex456
pasionat
Mesaje: 207
Membru din: Vin 02-Feb-2007 10:59
Localitate: Sibiu

Mesajde madlex456 » Mie 10-Iun-2009 20:23

Intrebari:
1. E normal sa se subtieze discul in 35.000 km ? colegii forumisti au sesizat aceeasi subtiere si la discurile lor ?
2. Se schimba pe garantie ?


Nu stiu daca e normal, dar un lucru e cert, s-au uzat mult prea repede. Fata de un wv polo din '88 care are sute de kilometrii, pot spune ca discurile mele de pe C1 sunt uzate prea tare, prematur daca pot sa zic asa.
Nu vor schimba pe garantie aceste piese.

Avatar utilizator
adistefan
pasionat
Mesaje: 197
Membru din: Mar 06-Feb-2007 12:53
Localitate: Sibiu

Mesajde adistefan » Mie 10-Iun-2009 23:09

Imi mai dau si eu din cand in cand cu parerea pe aici. Din pacate buburuza mea someaza in garaj cu lunile, eu fiind mai mult plecat pe afara, dar imi aduc aminte de chestia asta cu discul .... Cand am pierdut si eu primul capac m-am speriat si eu de faptul ca simteam la deget marginea discului ca si cum ar fi mult mai ridicat deci prin deductie (venit de pe Dacie unde asta era testul standard) rezultand ca discul s-a tocit. Faza era ca aveam atunci doar 10-15.000 km. Mi se pare ca am scris si pe aici pe forum sau pe la Pejo si mi-a raspuns cineva ca e patzenie cunoscuta. Marginea inaltzata nu ramashitza netocita a discului care e pe terminate ci e doar un fel de rama (sau profil) care e facut intentionat asa ca sa apere discul de apa sau alte alea. Pe urma m-am dus in reprezentanta sa ma conving la una noua, si intr-adevar asa era. In concluzie, dionescux, sigur nu e asta cumva?
Eu acum am 50.000 cu Bubu si ultima data cand am "pipait" discurile marginea era cam la fel cum mi-o amintesc la 30.000, deci par sa tina destul de bine.
Bafta si sper sa revin curand. Mi-e dor de Bubu a mea si de forumul asta :)
- Renault Megane II.2 Luxe Privilege - 1.6 16V 110CP
_________
Foste:
- Citroen C1 Cool Air 1.0 VVT-i 68CP
- Nissan Almera LX 1.4 16V - 90CP
- Dacia 1310 1.4 - CP: cati dadea Al' de Sus

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Joi 11-Iun-2009 01:35

Ca sa clarificam:
1.discul nou, nu are absolut nici un fel de mergine, suprafata lui exteriara fiind perfect plana.
2. intr-adevar si la mine uzura este destul de mare, dar comparativ cu Logan cu 10.000km mai "tanar" decat a mea, e clar mai mica uzura.
3. majoritatea masinilor noi au astfel de probleme, schimbarea discurilor facandu-se (din cate stiu) in jurul a 60.000km. asa stau lucrurile cu masinile "de rahat". la un prieten care a avut E-Klasse cumparat nou, am verificat uzura discurilor (la ochi) si pot spune ca la 120.000 aratau ca ale mele pe la 15.000km. incredibil, dar adevarat. de asemenea placutele de frana au fost schimbate la 100.000km (atentie, masina a avut toate reviziile facute la reprezentanta, deci nu va ganditi la intretinere neglijenta). nu mai luam in calcul masinile mai vechi, gen respectivul Polo despre care s-a facut vorbire fiindca acelea erau masini si asa au fost f. multe modele ale anilor 80'-90'.
4. nu disperati, fiindca masinile actuale sunt de asa natura construite incat discurile pot fi schimbate de (aproape) oricine care stie sa tina o tubulara in mana (preferabil dinamometrica :wink: ). fiindca stiu ca la Dacie, de exemplu era mai complicata treaba, se extragea tot ansamblul disc-butuc, nu imi mai amintsc clar, dar era munca, tata... la buburuza, e floare la ureche. :lol:. discuri se gasesc de la diferiti producatori, si nu sunt deloc scumpe. un set de discuri costa cam dublul pretului unui set de placute.

Avatar utilizator
adistefan
pasionat
Mesaje: 197
Membru din: Mar 06-Feb-2007 12:53
Localitate: Sibiu

Mesajde adistefan » Joi 11-Iun-2009 11:34

Cred ca intr-adevr Xenon are dreptate. Mi-am amintit Nu de pe forum mi s-a zis de chestia aia cu marginea discurilor ci chiar la reprezentanta, dupa ce am pipait discurile masinii de test drive si erau la fel. Probabil ca ala sa scape de mine, sau ca era chiar bou mi-a bagat-o pe aia si eu am ramas cu ea. Oricum, probabil ca e un fel de curba a lui Gaus cu uzura asta.. merge accentuat la inceput dupa care ritmul de uzura descreste brusc.
Citeam ce scria un tip pe forumul citroen Uk

"I'm afraid this is how dealers make their profit these days. Discs are softer
steel than they were in the past since asbestos pads were banned, so they do need to be replaced fairly regularly."

Ne baga tot felul de motive ca diferite chestii ba sunt cancerigene, ba dauneaza mediului, ba mai sti ce dreq, si in consecinta trebuie sa facem totul mai de rahat, sa schimbati voi mai des si sa scoateti din buzunar bani cu o frcventa cat mai mare.
- Renault Megane II.2 Luxe Privilege - 1.6 16V 110CP

_________

Foste:

- Citroen C1 Cool Air 1.0 VVT-i 68CP

- Nissan Almera LX 1.4 16V - 90CP

- Dacia 1310 1.4 - CP: cati dadea Al' de Sus

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Joi 11-Iun-2009 23:00

desi pare "teoria conspiratiei", eu sut convins ca exact asa este. absolut toate marcile sunt mai NEfiabile de la o generatie la alta.

DAR MA INGRIJOREAZA ALT ASPECT: sunt sigur ca majoritatea ati observat (ca si mine) contactul masinii care merge un pic cam greu. ei bine, pe forumul marcii Peugeot, exista 2 cazuri de 107 la care contactul a ramas blocat si electromotorul a cuplat bendixul pe volanta in timpul functionarii motorului, ceea ce a dus la topirea instalatiei electrice. la una din masini a fost distrusa in totalitate si reparatia a costat vreo 2000 (de EURO, nu de RON :shock: ). nu stiu ce sa zic, dar mie asta deja imi suna a motiv de recall, macar pt. anumite loturi. sper sa nu am neplacerea sa patesc vreo boacana de-asta. Doamne fereste!!!

Avatar utilizator
dionescux
pasionat
Mesaje: 187
Membru din: Dum 09-Iul-2006 09:35
Localitate: Bucuresti

Mesajde dionescux » Joi 06-Aug-2009 16:35

Revin si aici cu un update:

Vestea buna este ca, am 39.000 km cu setul original de placute de frana, si nu am decat o uzura de aproximativ 50% :D

Vestea proasta este ca, tocmai m-am intors de la service, unde mi s-a spus ca, o data cu placutele trebuie sa schimb si discurile, pentru ca sunt uzate rau.

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Joi 06-Aug-2009 19:59

bine ca mi-am pus placutele Ferodo la timp. am tot 39.000 dar discurile sunt ok. :D

Avatar utilizator
dionescux
pasionat
Mesaje: 187
Membru din: Dum 09-Iul-2006 09:35
Localitate: Bucuresti

Mesajde dionescux » Dum 10-Iul-2011 12:29

Revin cu update-ul final, la 63000 km mi-am schimbat si eu placutele si discurile, cu unele de la ATE. Discurile erau muci, placutele si mai si, de pe o placute se dezlipise jumatate din ferodou, etc ...

Schimbarea am fact-o la NorAuto din Berceni, si ce sa zic, baietii au lucrat foarte bine, o singura chestie m-a uimit. Discurile de frana aveau pe ele un strat protector impotriva ruginii (nu erau unse cu vasilina,sistemul clasic de protectie), iar baietii au pus muncitoreste peria de sarma de la o bormasina pe discuri si au curatat (mai degraba polizat) stratul ala de protectie inainte de montare, motivand ca altfel o sa faca ca trenul la primele franari. Toate bune si frumoase, dar nu dauneaza discului tratamentul ala cu peria de sarma?


In rest au fost ok, au legat etrierele de arc (nu le-au lasat sa atarne de furtun), au dat cu vasilina pe butuc, suruburi, etc...
Pret manopera 100 ron.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Dum 10-Iul-2011 13:22

pentru asta exista un spray special pe care nu il aveau probabil. oricum, in lipsa lui se poate folosi orice degresant care nu lasa grasimi, ca diluantul nitro de ex. oricum, nu cred ca au patit ceva discurile de la peria de sirma
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

alexbeica
just curious
Mesaje: 5
Membru din: Lun 20-Aug-2007 22:52
Localitate: Constanta

Mesajde alexbeica » Sâm 06-Aug-2011 15:22

am 72.500 km cu c1 si trebuie sa schimb al 2-lea set de placute de frana cu care am facut doar 32.000 km.placutele sunt originale bosch ca am zis sa pun ce avea masina di fabrica:nu mai repet greseala.o sa-mi iau trw probabil. mecanicul mi-a spus ca trebuie schimbate si discurile ca sunt duse si nu mai merge alt set de placute pe ele. ce grosime trebuie sa aibe discurile de c1 pt ca sunt curios ce uzura am si ce firma de discuri recomandati ca urmatoarele sa le schimb si eu peste 100.000 cum e normal.mersi

P.S. doar ce m-am intors dintr-o expedietie belea cu bubu: bucuresti-belgrad-zagreb-rijeka-parcul plitvice, inapoi pe drumul de coasta dalmata-split-dubrovnik-coasta muntenegrului si inapoi prin serbia-drobeta turnu sev-bucuresti-constanta. 3700 km de vis cu aceasta masina.s-a comportat exemplar,consum mediu 5,3 incluzand si 800 km de autostrada parcursi cu 130-140 km/h. ce mai poti sa-i ceri?! :)

toro
pasionat
Mesaje: 1207
Membru din: Mar 29-Iul-2008 15:49
Localitate: Brasov
Masina: C.Xsara II 2004 16i - Coupe 110 cp.
2: Ford Ranger Pick-Up 2.0 EcoBlue- Double Cab.(2018)

Uzura disc frana

Mesajde toro » Sâm 06-Aug-2011 16:39

Peace on earth ... War under the blanket !

Avatar utilizator
SPF
pasionat
Mesaje: 318
Membru din: Mie 16-Dec-2009 19:20
Localitate: Bucuresti

Mesajde SPF » Dum 07-Aug-2011 06:34

Uzura placutelor si a discurilor de frana nu are legatura cu numarul de kilometri ci cu numarul si intensitatea apasarilor pedalei de frana.


Înapoi la “Citroen C1”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187675
    Total subiecte 18618
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11706
    Cel mai nou membru bern