Pagina 1 din 2

accident C1

Scris: Lun 21-Dec-2009 17:01
de CoolAir
Pe 15 decembrie 2009, pe un drum cu gheata, desi aveam cauciucuri noi Nokian de iarna si care si-au dovedit calitatile pe zapada, am derapat cu micutul C1 in afara carosabilului. Am lovit cu roata stanga un cap de pod jos, apoi am zburat peste un sant adanc de 4-5 metri si cam tot atat de lat. M-am rasturnat in aer, m-am lovit de pamant cu plafonul masinii si iar m-am rostogolit in aer ca in final sa aterizez,afara din carosabil, perpendicular pe sosea, pe roti (ma rog, pe 2 roti ca cele de pe stanga au fost distruse). S-au declansat airbagurile si capsulele pirotehnice ale centurilor. Nu am fost absolut deloc ranit, Glorie lui Dumnezeu pentru asta, dar masina a fost distrusa: 2 usi, o oglinda, o anvelopa, luneta, parbrizul, pilonii A si B, plafonul masinii, motorul sarit de pe suporti, 2 roti distruse cu toate angrenajele aferente. Masina a fost categorisita de catre BCR Asigurari drept dauna totala.

Daca cineva are nevoie de un far stanga, aripa stanga, bara fata, bara spate, stop stanga, capota motor, scaune, usi, geamuri usi, etc, poate sa ma contacteze. La motor mi-ar fi mai greu sa demontez ceva.

Cunoscutii se mira ce bine s-a comportat C1 la asa un impact si ce bine m-a protejat cusca de otel a masinii in urma impactului. Dupa accident am fost preventiv la spital si mi-am facut diverse investigatii medicale, inclusiv radiografie - totul este OK. Au fost niste dureri post -accident, dar mai multi doctori mi-au spus ca ar fi din cauza faptului ca in timpul tumbelor prin aer organele interne s-au lovit unele de altele, iar creierul s-a lovit de cutia craniana.

Scris: Lun 21-Dec-2009 18:12
de robistan25
Bine ca ai scapat cu bine !

Scris: Lun 21-Dec-2009 19:56
de Liviu-Florin
Imi pare rau de accident....tabla ca tabla...bine ca esti intreg si ....viata merge inainte.

Scris: Lun 21-Dec-2009 23:23
de khan
io zic sa treci si pe la biserica, chiar ai avut noroc. Slava Domnului ca esti intreg dupa toata tevatura!

Scris: Lun 21-Dec-2009 23:53
de madlex456
bine ca n-ai patit nimic. sunt curios cum arata de rau masina. poze ceva ?

Scris: Lun 21-Dec-2009 23:59
de SPF
De ce zici ca datorita lui dumnezeu ai scapat? De unde stii ca dumnezeu nu ti-a tras un bobarnac de pe sosea ca sa te invete minte pentru o gainarie pe care ai facut-o in trecut?

Ce repede va ingramaditi sa ii multumiti lui dumnezeu. Eu zic mai bine sa multumiti unor ingineri structuristi toba de carte.

Si plus de asta rostogolitul pe camp nu pune probleme majore pentru ca disiparea energiei se face pe o durata de timp confortabila. Ia sa fi disipat energia aia in 25 de milisecunde intr-un zid de beton. Cred ca ii multumeai lui dumnezeu in persoana. Sau ma rog, in spirit.

...

Scris: Mar 22-Dec-2009 09:56
de joeadrianblack
bine ca ai scapat, multumeste cui crezi tu ca trebuie...

ce viteza ai avut?

Re: accident C1

Scris: Mar 22-Dec-2009 10:34
de gabi.r
CoolAir scrie:Pe 15 decembrie 2009, pe un drum cu gheata, desi aveam cauciucuri noi Nokian de iarna si care si-au dovedit calitatile pe zapada, am derapat cu micutul C1 in afara carosabilului. Am lovit cu roata stanga un cap de pod jos, apoi am zburat peste un sant adanc de 4-5 metri si cam tot atat de lat. M-am rasturnat in aer, m-am lovit de pamant cu plafonul masinii si iar m-am rostogolit in aer ca in final sa aterizez,afara din carosabil, perpendicular pe sosea, pe roti (ma rog, pe 2 roti ca cele de pe stanga au fost distruse). S-au declansat airbagurile si capsulele pirotehnice ale centurilor. Nu am fost absolut deloc ranit, Glorie lui Dumnezeu pentru asta, dar masina a fost distrusa: 2 usi, o oglinda, o anvelopa, luneta, parbrizul, pilonii A si B, plafonul masinii, motorul sarit de pe suporti, 2 roti distruse cu toate angrenajele aferente. Masina a fost categorisita de catre BCR Asigurari drept dauna totala.

Daca cineva are nevoie de un far stanga, aripa stanga, bara fata, bara spate, stop stanga, capota motor, scaune, usi, geamuri usi, etc, poate sa ma contacteze. La motor mi-ar fi mai greu sa demontez ceva.

Cunoscutii se mira ce bine s-a comportat C1 la asa un impact si ce bine m-a protejat cusca de otel a masinii in urma impactului. Dupa accident am fost preventiv la spital si mi-am facut diverse investigatii medicale, inclusiv radiografie - totul este OK. Au fost niste dureri post -accident, dar mai multi doctori mi-au spus ca ar fi din cauza faptului ca in timpul tumbelor prin aer organele interne s-au lovit unele de altele, iar creierul s-a lovit de cutia craniana.



Asa cum au spus si ceilalti, BINE CA AI SCAPAT CU BINE.
Pe mine m-ar interesa cele doua roti care mai sunt bune - jentile doar sau cu cauciucuri cu tot, daca sunt noi si de iarna; chiar si capacele de roti le vreau.
Eventual mai putem vorbi pe e-mail,
Adresa mea este gabirosoiu11@yahoo.com
Numai bine
si
Bafta!
Gabi

Scris: Mar 22-Dec-2009 15:42
de XENON
Salut, vad ca masina se afla "undeva in Romania"". Spune-mi si mie te rog unde, s-ar putea sa am nevoie de subansamble mai complexe, daca e nevoie vin personal sa demontez, cu sculele mele cu tot.

Scris: Mar 22-Dec-2009 16:09
de CoolAir
Va multumesc tuturor pentru ca v-ati aratat solidari cu mine in aceasta situatie.
Viteza era de 90 km/h, dupa ce am facut o curba la dreapta, iesind din curba, masina a intrat pe gheata si a inceput sa oscileze. Probabil daca avea ESP nu se intampla toata povestea asta. Consider lipsa ESP-ului singura problema majora a acestor masinute. Pentru maximum 500 euro in plus ESP-ul merita din plin.
Greseala mea majora a fost ca am iesit "pe prima zapada". Un sofer cu experienta mi-a spus, dupa accident, ca niciodata nu este bine sa iesi cu masina pe prima zapada, chiar daca ai cauciucuri de iarna: in primul rand nu esti obisnuit cu zapada si ai tendinta sa mergi ca pe drum normal, adica mai repede. Apoi, nici ceilalti participanti la trafic nu sunt pregatiti "sufleteste" sa conduca pe zapada, uneori nici tehnic. Nu mai spun ca la prima zapada de obicei autoritatile sunt prinse pe picior gresit si drumurile nu sunt bine curatate.
Din pacate cauciucurile erau deja date cand am scris primul mesaj, motiv pentru care nici nu le-am mentionat in lista de piese disponibile, iar jentile nu le pot da, pentru ca altfel nu am cum sa mai misc masina. Am facut si o eroare: farul, stopul, aripa si oglinda disponibile sunt pe partea dreapta, nu pe stanga. Mai este in buna stare si a treia lampa de stop, cea de deasupra hayonului, precum si motorasul de la stergator.
Voi incerca sa postez si niste poze.

...

Scris: Mar 22-Dec-2009 18:07
de joeadrianblack
eu cred ca pe gheata nu te scapa nimic, nici macar cele mai super cauciuce de iarna si nici cele mai sofisticate sisteme (gen ESP). Pe gheata doar spatiu sa ai, unde sa poti aluneca fara sa te proptesti. ABS si ESP si astea sunt de ceva folos daca exista un gram de aderenta, (marea majoritate a acestor sisteme se bazeaza pe aderenta)

bafta la vanzare

Scris: Mar 22-Dec-2009 22:09
de CoolAir
Foarte important! In timpul accidentului masina a trecut exact peste locul unde mai demult se afla un plop din acela gros de pe marginea soselei, taiat ras cu solul. Daca acel copac ar mai fi fost astazi acolo, cine stie ce nenorocire as fi patit. Copacii de pe marginea drumului sunt o nenorocire si cred ca un comitet de initiativa ar trebui sa preseze autoritatile sa fie taiati toti acesti copaci ucigasi. Din pacate ACR, Automobil Clubul Roman, care ar trebui sa ne reprezinte interesele in acest mod, ca automobilisti, nu face nimic.

Cica autoritatile din RFG, dupa ce au preluat RDG in 1990, prima masura luata pe care au luat-o in fosta Germanie de Est a fost sa taie rapid toti copacii de pe marginile drumurilor. Bravo germanilor, rusine autoritatilor din Romania ca nu iau masura taierii rapide a tuturor acestor copaci.

Scris: Mar 22-Dec-2009 22:21
de mbc
ma amuza cum unii dupa ce isi vad moartea cu ochii sunt atat de recunoscatori fata de Dumnezeu, dar dupa 2-3 luni uita total. Da, asa suntem facuti.. uitam repede. Numai cauciucurile cu crampoane te-ar fi salvat pe gheata, ceea ce nu este tocmai o practica standard prin zonele noastre. Intrebarea mea este: care era limita de viteza in zona respectiva? ai depasit-o cumva?
Nasol ca ti-ai distrus masina. (sau bine daca iti iei una noua)
Nasol ca te-ai invartit, rostogolit, etc.
Bine ca ai trait sa ne spui si noua.
Bine ca esti sanatos.
Bine ca ai avut asigurare.

Scris: Mie 23-Dec-2009 00:52
de mariuss
mbc scrie: Intrebarea mea este: care era limita de viteza in zona respectiva? ai depasit-o cumva?


Pe drum cu gheata sau zapada 50km/h in afara localitatii si 30 in localitate.

Scris: Mie 23-Dec-2009 00:55
de XENON
SPF scrie:De ce zici ca datorita lui dumnezeu ai scapat? De unde stii ca dumnezeu nu ti-a tras un bobarnac de pe sosea ca sa te invete minte pentru o gainarie pe care ai facut-o in trecut?

Ce repede va ingramaditi sa ii multumiti lui dumnezeu. Eu zic mai bine sa multumiti unor ingineri structuristi toba de carte.

Si plus de asta rostogolitul pe camp nu pune probleme majore pentru ca disiparea energiei se face pe o durata de timp confortabila. Ia sa fi disipat energia aia in 25 de milisecunde intr-un zid de beton. Cred ca ii multumeai lui dumnezeu in persoana. Sau ma rog, in spirit.


ESTI DUS, PRIETENE... :vom: