Pagina 1 din 3
Recomandare achizitie, C1 nou sau SH?
Scris: Mar 27-Apr-2010 02:16
de m0Fo
Salut, sunt un incepator, va fi prima mea masina si ma gandeam initial sa-mi iau un Matiz in ideea ca oricum o sa dau cu ea-n toti peretii. Acum bugetul a crescut si am in vedere un C1, defapt doua:
1) Prima varianta este un C1 SH alb model 2007 pe care pot sa il iau cu vreo 3.000 euros, are vreo 30.000 km reali si a fost condus de o femeie.
2) Un C1 nou, model 2010 (e putin modificat, i-au facut un mic facelift cu putin crom in fata si niste briz briz uri) cu aprox 6.000 euros
Dati-mi si mie un sfat pertinent pentru ca eu am 0 experienta, n-am mai avut in posesie vreo masina si de cand am permisul de aproape un an am condus rar loganu' lu tata.
Mentionez ca am banii jos pentru oricare insa eu as opta pentru varianta SH deoarece proprietarul are sa-mi dea vreo 20 mil si cu ocazia asta as recupera si banii aia.
Stima.
Scris: Mar 27-Apr-2010 08:22
de mbc
daca masina arata bine, nu are probleme si e in stare buna de functionare, as lua cea 2nd hand. Nicidecum sa nu iei matiz. Dai cu el in toti peretii dar conteaza daca tu mai esti sau nu dupa
Scris: Mar 27-Apr-2010 10:06
de redandrei
nu lua matiz!

) poti sa il iei second fara frica... de pinde si cum a fost condus, ca eu ami stiu femei care nu prea calca ambreiajul cand schimba viteza, si cam iau toate hartoapele de pe strada la tsinta si cam farama saracele masini.... (cazuri particulare)
Scris: Mar 27-Apr-2010 10:18
de m0Fo
Nu am de gand sa iau matiz, am trecut peste, acum oscilez intre C1 nou si ace C1l SH.
Scris: Mar 27-Apr-2010 10:23
de redandrei
ce dotari are cel second ?
Scris: Mar 27-Apr-2010 20:59
de m0Fo
Asa, m-am intors am fost sa negociez cu proprietarul C1 SH.
M-am inteles la 2500 euros si e un pret bun insa.. masina a fost condusa de nevastasa. E atinsa peste tot, nu e tabla indoita decat pe aripa fata insa mai are vreo 2 zone in care a fost stearsa, se vede urma neagra asa cum a fost stearsa si cam huruie toba cred ca e sparta sau ceva de genul. In plus, dotari zero: nu are geamuri electrice, nu are turometru, nu are inchidere centralizata, nu are nici macar tetiere pe spate

, are insa aer conditionat functional

.
Eu cum sunt incepator ma gandesc ca na pot sa o iau sa ma invat cu ea e ok.. insa e cam trist fara inchidere centralizata, turometru, geamuri.. asa ca va intreb in necunostiinta mea: se pot adauga ulterior acestea si daca da cam cat costa?
Multumesc mult si imi cer scuze daca gresesc ceva dar n-am nicio treaba cu masinile (inca).
Scris: Mie 28-Apr-2010 00:43
de m0Fo
Inca ceva, scuzati-mi double post-ul dar nu pot edita.. daca nu este echipat SX nu are servodirectie?? Multumesc.
Scris: Mie 28-Apr-2010 06:54
de bebe
m0Fo scrie:Inca ceva, scuzati-mi double post-ul dar nu pot edita.. daca nu este echipat SX nu are servodirectie?? Multumesc.
Pune si tu contactul si vezi daca la martori se aprinde semnificatia P\S, pe culoare rosie. Asta inseamna ca are servodirectie-.....electrica.
Scris: Mie 28-Apr-2010 12:02
de m0Fo
Asa au toate C1, nu? Electrica.
Scris: Mie 28-Apr-2010 12:22
de redandrei
Faza cu toba apare la toate la aprox 1000-2000 de km. Eu am schimbat toba pe garantie imediat dupa ce a inceput sa huruie sau sa partaie intens. Am ajuns la 60 000 si nu mai face cum facea.. 2500 e un pret foarte bun, daca stai sa studiezi piata, nu o sa gasesti c1 la pretul asta nici la 100. 000 km
Scris: Mie 28-Apr-2010 12:25
de mbc
daca e bx, poti sa ii pui geamuri electrice (

prietenii stiu de ce). Daca nu e bx, si se pare ca nu e, nu are rost sa te complici. Sincer, inafara de geamurile manuale de dacie, mi mi se pare ok sa fie geamuri manuale, desi trebuie sa recunosc ca nu am avut niciodata o masina fara geamuri electrice. Pe de alta parte, eu as privi partea buna: geamuri manuale, mai putina electrica prin usi, greutate mai mica, complicatii mai mici.
Inchiderea centralizata: poti sa pui relativ usor, eventual poti sa pui si alarma daca tot te apuci de desfacut fetele de usi si iti recomand! O alarma buna te costa cam 600 -700 ron
Turometru: chiar nu ai nevoie de el, putine c1 au asa ceva.
AC: bine ca merge, pentru ca in oras chiar ai nevoie de asa ceva. Daca nu avea sau nu mergea, era factor decisiv.
Trebuie sa intelegi ca c1 este o masinuta de oras, deci lipsa geamurilor electrice si a turometrului sunt irelevante. Eu zic sa te duci la un service de tinichigerie si sa scoti un deviz de lucrare sa vezi cat te costa sa repari caroseria masinii, inclusiv vopsit. Poti folosi acest deviz pentru a mai negocia pretul, sau a fugi de masina daca e foarte scump sa o repari.
Daca ai face o testare a rotilor la o vulcanizare, ar fi bine.
Gata
Scris: Mie 28-Apr-2010 12:29
de redandrei
Ia-l pe cel second, pur si simplu la banii astia e "pomana" ia dai o raita pe siteuri de masini second hand, nu numai din romania ci si din germania unde sunt mai ieftine, sa vezi ce preturi au la c1...
Scris: Mie 28-Apr-2010 12:42
de m0Fo
Am uitat sa va spun ca eu pe cel nou il iau la 5000 eur + 3 rable, dar nu asta conteaza. Aveti idee unde as putea sa-o testez sa nu aiba vreo belea? Chiar nu ma pricep

.
Scris: Mie 28-Apr-2010 16:09
de Crisskro
La reprezentanta. Pe mine la reprezentanta mercedes m-a costat ~ 200 ron sa o testeze. Au gasit ca avea o galca pe interior roata stanga spate si bateria de la cheie era descarcata. Merita banii pt linistea ta. Mergi la ceva reprezentanta, eu recomand la toyota.
L.E: nu ai ce sa mai negociezi, la 2500 euro e pomana. Poate ai prins unu ca mine care nu cauta sa se imbogateasca de ti-o da la pretul corect pt el si pt tine.
:)
Scris: Mie 28-Apr-2010 19:27
de xbrother
ia-o SH .. e pomana.. clara... eu am 60k km .. toata tabla schimbata si tot nu as da-o cu 2500euro

)