Pagina 1 din 1

Eroare acordare Euro 5?, sau taxe cu nemiluita?

Scris: Vin 06-Aug-2010 16:35
de aximisu
Chevrolet Spark
Clasa de emisie Euro V
Emisie CO2 119 g/km

http://www.chevrolet.ro/masini/noul-spa ... -data.html



Citroen C1:
Clasa de emisie Euro IV
Emisie CO2 106 g/km

http://www.citroen.ro/home/#/citroen-c1/performanta/

Scris: Vin 06-Aug-2010 16:41
de nicum
Ok. Si care e problema?
Emisiile CO2 nu au legatura cu norma de poluare si nu sint cuantificate de nici o norma de poluare. Orientativ iti pot spune care masina consuma mai mult (pentru acelasi tip de combustibil, normal).
In cazul de fata vorbim de "vechiul" C1, o masina care a re deja citiva ani de istorie, si noul Spark, o masina noua si deci de asteptat sa fie euro5.

Scris: Vin 06-Aug-2010 22:09
de aximisu
nicum scrie:Ok. Si care e problema?
Emisiile CO2 nu au legatura cu norma de poluare si nu sint cuantificate de nici o norma de poluare. Orientativ iti pot spune care masina consuma mai mult (pentru acelasi tip de combustibil, normal).
In cazul de fata vorbim de "vechiul" C1, o masina care a re deja citiva ani de istorie, si noul Spark, o masina noua si deci de asteptat sa fie euro5.

Esti sigur de lucrul acesta?
Gandeste-te la strabunicul Matiz: aceeasi masina cu acelasi motor (poate cu niscaiva modificari) a trecut de la o norma euro la alta,
ajungand sa se comercializeze incepand cu 2007 chiar cu euro 4.
Nu mai departe un caz foarte recent:
Loganul se comercializeaza incepand de luna aceasta (aug 2010) cu motorul de 1,2 cu norma de poluare Euro 5, in luna iulie fiind comercializata cu norma de poluare Euro 4.
Si cred ca exemplele pot continuua.
Asa ca s-ar putea sa fie totusi o legatura intre emisii si norma euro :) , si mai putin in legatura cu anul de iesire pe piata :( .

Scris: Vin 06-Aug-2010 23:04
de mbc
exemplul tau demonstreaza contrariul a ce vrei tu sa demonstrezi. Pentru ca un motor dat sa fie incadrat la o norma de poluare superioara s-a schimbat catalizatorul si / sau componente ale motorului. Daca is 2 motoare de 1.2 16v, unul euro 4 iar unul euro5 nu inseamna ca sunt identice, inseamna ca au aceeasi cilindree, putere si numare de supape (valve).