Scartait curea accesorii

Forum de discutii generale despre Citroen C1. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
dionescux
pasionat
Mesaje: 187
Membru din: Dum 09-Iul-2006 09:35
Localitate: Bucuresti

Scartait curea accesorii

Mesajde dionescux » Lun 06-Iun-2011 20:01

Salut.

Am mai patit de cateva ori pana acum ca la pornirea masinii dupaamiaza, cand dau drumul la aerul conditionat ca sa racesc masina, sa-mi scartie cureaua de accesorii atunci cand accelerez. Scartaitul dureaza cateva secunde dupa care se opreste.

Stie cineva, c1 are intinzator la cureaua de accesorii?


Eu sper sa fi devenit largareta cureaua, si sa nu am probleme cu compresorul de aer conditionat!

Avatar utilizator
dionescux
pasionat
Mesaje: 187
Membru din: Dum 09-Iul-2006 09:35
Localitate: Bucuresti

Mesajde dionescux » Mie 08-Iun-2011 18:53

Am fost astazi la reprezentanta citroen in Bucuresti, SDPrestige (ats-ul nu mai are nimic in comun cu citroenul nici in pipera nici in baneasa).
Binenteles ca la service cureaua a refuzat sa faca vreun zgomot suspect, totusi mesterii au demontat cureaua de accesorii, au verificat rolele si nu au gasit nimic in neregula. Conform celor spuse de ei, C1 are intinzator automat al curelei (probabil o rola cu arc) si nu au ce reglaj sa-i faca. Concluzia mesterilor din service a fost ca ar trebui incercata schimbarea curelei( 260 ron cea de origine sau 80 ron una aftermarket facuta de continental), dar din pacate nu aveau pe stoc nici una din curele asa ca am amanat schimbarea.
Mentionez ca a mea veche curea se prezenta bine fara semne de uzura sau imbatranire.

Daca tot am fost in service si observand ca au aparat destept de verificat si umplut instalatia de aer conditionat, am purces la o golire urmata de reumplerea instalatiei. Am constatat ca aveam prea mult freon (495 grame in loc de 450) dar cu 10 grame de ulei lipsa.


Concluzia ... Daca mai face o sa schimb cureaua, dar nu m-am hotarat daca se merita originala sau aftermarket, voi ce ziceti?



Ps: recitind topicul Asta in care ma plangeam de incalzirea motorului la folosirea aerului conditionat, constat ca khan a dat un diagnostic corect presupunand faptul ca am prea mult freon in instalatie. Bravo!

Avatar utilizator
madlex456
pasionat
Mesaje: 207
Membru din: Vin 02-Feb-2007 10:59
Localitate: Sibiu

Mesajde madlex456 » Vin 17-Iun-2011 13:15

Subscriu la aceasta problema, si mie imi scartie usor cureau de accesorii la accelerare, insa nu conteaza ca am aer conditionat pornit sau nu.
Da exista intinzator, eu l-am intins prin iarna ca pe atuncia scartia rau de tot. Nici la mine cureau nu prezinta uzura, deci am considerat ca nu se merita sa o schimb.
Atasez niste poze ca sa va dati seama cam unde si cum se intinde cureaua. Pentru a avea acces mai usor am demontat masca (bara) fata.
Imagine , Imagine , Imagine , Imagine , Imagine, Imagine, Imagine
Si din cate imi amintesc trebuie slabit un surub de la alternator parca, (vezi pozele de jos)
Imagine, Imagine
1.0i, 12V, 68cp, DIS (Direct Ignition System) VVT-i (Variable Valve Timing-intelligent) DOHC (Double overhead camshaft)

Avatar utilizator
dionescux
pasionat
Mesaje: 187
Membru din: Dum 09-Iul-2006 09:35
Localitate: Bucuresti

Mesajde dionescux » Vin 17-Iun-2011 19:09

Stai putin, e pe acolo vreun intinzator automat (o rola cu arc), sau se regleaza ca la vechea dacie de la alternator?

Mie mesterii de la reprezentanta mi-au transmis ca nu se poate regla intinderea curelei pentru ca e doar o rola cu arc si nu ai ce sa-i faci.

M-au aburit?

Avatar utilizator
madlex456
pasionat
Mesaje: 207
Membru din: Vin 02-Feb-2007 10:59
Localitate: Sibiu

Mesajde madlex456 » Sâm 18-Iun-2011 12:34

Nu, nu am vazut nici un intinzator automat, sau rola cu arc cum au alte masini. Da, se regleaza ca la vechea dacie (cred, ca nu am avut dacie) de la alternator. Nu vreau sa fiu carcotas, dar mecanicii sau reprezentantii de service din showroom-urile Citroen nu prea stiu multe despre buburuzele noastre. Eu sau orice posesor ce a mesterit cat de cat la buburuza lui, stie mult mai multe despre masina decat cei din reprezentantele citroen.
1.0i, 12V, 68cp, DIS (Direct Ignition System) VVT-i (Variable Valve Timing-intelligent) DOHC (Double overhead camshaft)

Avatar utilizator
dionescux
pasionat
Mesaje: 187
Membru din: Dum 09-Iul-2006 09:35
Localitate: Bucuresti

Mesajde dionescux » Dum 10-Iul-2011 12:44

Vreau sa spun ca baietii de la SdPrestige au fost super nesimtiti. M-au mintit in fata. Madlex are dreptate, nu exista intinzator automat. Azi mi-am schimbat cureaua de acesorii la NorAuto, si am asistat la operatiune. Reglajul curelei se face exact cum a descris madlex.

Mai mult, nesimtitii de la SdPrestige nu s-au sinchisit sa slabeasca cureaua inainte de montaj/demontaj ci au fortat-o cu o surubelnita peste role, de au ramas urme pe ea.

In concluzie, desi problema mea se putea rezolva foarte usor din reglajul curelei, din cauza celor de la Citroen am cheltui o gramada de bani. Oricum, pe la ei eu nu mai calc.


Înapoi la “Citroen C1”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187675
    Total subiecte 18618
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11706
    Cel mai nou membru bern