Pagina 1 din 3

Dimensiuni jante C1

Scris: Mar 10-Iul-2007 15:09
de ram84
Salutare la toti!

Stiu ca s-a mai discutat subiectul despre inlocuirea jantelor stock cu unele din aliaj, dar am si eu o intrebare la care nu am reusit sa gasesc un raspuns exact. Stiu foarte bine ca jantele C1-ului meu au 14" cu latime 4.5J. Am cautat pe net in Romania si pur si simplu n-am gasit jante cu latimea aceasta(decat la depozitul de anvelope, care dupa o discutie mai detaliata cu cei de acolo am aflat ca de fapt jantele acelea erau de 5.5J ) :(

Eu am o rugaminte la membrii acestui forum: dc imi pot indica o sursa sau sa-mi listeze si mie, ce latimi de jante se potrivesc pentru pneurile stock de 155/65 R14. Cei de la depozit mi-au zis ca merg si acestea de 5.5J, dar o sa fie inestetice(ca va ramane janta mai lata, sau ceva de genu asta)

As vrea sa stiu sa mi se spuna si mie: pt 4.5 J merge 155, 165, pt 5.0J merge...si dc stiti cumva si un magazin unde as putea sa gasesc pe cele de 4.5J (cele originale, la un pret de 750 RON mi se par exagerat de scumpe)

Bafta multa tuturor si multumesc anticipat!

Scris: Mar 10-Iul-2007 15:38
de khan
pai tu vrei sa schimbi jantele stock cu unele la fel? de ce ai vrea asta? sau poate nu am inteles eu...

Scris: Mar 10-Iul-2007 15:41
de ram84
Pai, jantele stock sunt de otel si as vrea unele din aliaj mai estetice(ma gandesc ca in viitor as putea pune si cauciucuri mai late...din cate am aflat- doar pt 4.5J- maximul e de 165)
mersi

Scris: Mar 10-Iul-2007 16:14
de khan
pai pune 5J14, jumatate de inch nu schimba nimic in comportamentul masinii. dar ai grija sa pastrezi offsetul (ET-ul)

Scris: Mar 10-Iul-2007 16:32
de ram84
ms de raspuns khan....tocmai d'asta mi-era frica...sa nu apara complicatii :( - nu stiam de chestia cu ET-ul...atunci intrebarea mea se rezuma la : unde pot gasi jante 4.5J, si dc chiar se merita cele originale la 750RON(avand in vedere ca vreau sa raman pe 155 sau max 165)

Scris: Mar 10-Iul-2007 17:09
de khan
nu cred ca e vreo problema daca pui 165 pe 5J14, daca pastrezi offsetul. cu alte cuvinte, nu merita cele originale, gasesti mai ieftine de atit in alte parti fara complicatii. iar corespondenta e simpla: 155 e in mm, 5 inseamna inch (toli) = 127 mm, iar 4,5 inch = 114,3 mm. cu alte cuvinte daca masina are 155 pe 4,5 inch, daca pui 165 pe 5 inch e cam acelasi lucru, iar janta nu va fi in nici un caz mai lata decit cauciucul dupa cum reiese de aici

Scris: Joi 02-Aug-2007 19:14
de L'ennemi
@khan...tinand cont va vin de pe alte "taramuri" si asteptand aprobarea leasingului pt un C1 (si desi nu banuiam vreodata, recunosc ca trec la de la masini germane la una frantuzeasca cu inima oarecum stransa dar destinsa de reputatia celor de la toyota)...ma bag si eu in seama cu o intrebare:
...pe unele site-uri de asa-zisi tuneri nemti (ca au si ei uscaturile lor) am vazut C1-uri/107uri cu roti de 16-17"...ma rog nu diametrul ar fi formdabil, dar late de 195...incap la rotile de fata cu asemenea latimi? mai ia masina asta virajul fara sa te pomenesti ca atingi roata de aripa? mi se pare radical saltul de la roata de "bicicleta" a C1-ului la 195 (nu e formidabila latimea, dar...totusi) :?:

Scris: Vin 21-Mar-2008 19:50
de XENON
ACUM E OFICIAL!!! :D pentru toti cei ce doresc sa isi puna jante de aliaj pe buburuze FARA a schimba cauciucurile. in loc de jante 14" X J 4.5, care se gasesc extrem de greu si la preturi prohibitive (cum sunt cele originale), se pot folosi jante 14" X J 5.5. pe langa faptul ca altii au incercat pana acum cu succes, in sfarsit am gasit niste date oficiale pe tema asta.

Groesse Reifen
5.5 x 14 155/65R14
5.5 x 14 165/60R14
5.5 x 14 175/60R14
5.5 x 14 185/55R14

tabelul se gaseste pe saitul www.dezentwheels.com, la cofigurator. se alege masina, apoi janta dorita si apoi se acceseaza Technische Informationen (informatii tehnice)

deasemenea, PCD: 4/100 (distanta intre prezoane) si ET: 35 (offset-ul)

deci, bafta la cumparat jante, ca la dimensiunea asta sunt destule modele.
gumele putand fi pastrate, deci investitia financiara in roti scade aproape la jumatate. asa mai merge! :-({|=

Scris: Vin 21-Mar-2008 21:39
de nicum
De la 4.5 la 5.5 e 1 inch diferenta, adica 2.54 cm. Mi se pare cam mare diferenta.

Scris: Sâm 22-Mar-2008 01:06
de XENON
ti se pare dar nu e :lol:. pana sa gasesc tabelul asta, crede-ma ca si eu aveam dubii. :-k , desi, cum am mai spus altii au incercat inaintea mea si merge. dar dupa ce am si gasit tabelul de corespondenta pe saitul Dezent, dorm linistit.

Scris: Mie 16-Apr-2008 16:17
de Crisskro
Problema nu sunt jantele, problema sunt dimensiunile la cauciucuri, care trebuiesc trecute in talon. Daca nu au fost montate dimensiunile de catre producator pe masina, nu ti le trece nici dracu de la RAR in carte. Asa ca, te opreste politia, ramai fara talon.
Eu am Dezent V dark, R15, ET 38, si nu am nici o problema. Cauciucuri 195/45 R15. Tare imi e frica sa nu pot sa le trec in carte, pana atunci circul 100% regulamentar sa nu ma opreasca nimeni...

Scris: Mie 16-Apr-2008 18:20
de XENON
si cum se mai simte directia cu gume de 195? nu sunt un pic prea late?

Scris: Vin 18-Apr-2008 09:03
de Crisskro
Nu, sunt perfecte. Servo-ul merge un pic mai greu, sa zicem 10% mai greu. Dar stabilitatea e superba, chiar merita.

Scris: Vin 18-Apr-2008 10:05
de XENON
parca am vazut pe saitu Toyota Sport ca maximul recomandat pt. Aygo e 185. eu n-am riscat sa fac modificari de latie fiindca cred ca motorasul de servo e in jurul a 1000eu. :shock:

felicitari in orice caz pt. curaj. :D

Scris: Sâm 19-Apr-2008 09:19
de Crisskro
Nu e vorba de curaj, e vorba de date exacte :)
Daca forumul toyota UK recomanda 195/45 R15 bazat pe experienta posesorilor din 2005 incoace, tind sa am incredere in ei. 16' mi s-a parut prea mult, daca as fi crezut ca nu ar fi fost probleme, as fi pus 16'.
Nu uita, jantele sunt din aliaj, cred ca pt servo conteaza ceva mai mult greutatea decat latimea lor, si crede-ma, cele de 15' aliaj sunt mai usoare ca cele de 14' otel.
In alta ordine de idei, consumul mi se pare ca a ramas la fel. Poate un 0.1% in plus :D

PS: intre 185 si 195, diferenta e de cati cm? :D