Pagina 1 din 1

Rodaj C1 1.0i

Scris: Mie 15-Aug-2007 15:57
de XENON
tinand cont ca in manual scrie ca nu trebuie sa treci de 2/3 din turatie de varf in primii 1500km, nu ar fi nici o problema ca am schimbat de multe ori la 4000rpm din cele 6500. treaba e ca acolo mai zicea sa nu mergi mult timp cu viteza mare: am facut bucuresti-pitesti dus-intors cu 150-160km/h.
totusi la viteza aia tuartia era de 4100-4150rpm. deci in marja de 2/3 data de ei. oare o fi vreo problema ca am rulat asa???

Scris: Mie 15-Aug-2007 16:29
de eugenro2001
Motoarele aste tinere or fi altfel dar eu stiam ca nu se trece de 3000rpm in timpul rodajului.

Scris: Joi 16-Aug-2007 03:05
de XENON
la dacie de exemplu nu treceam clar de 3000 de ture, oricum avand maxim pe la 5500 de rotatii, 2/3 ar fi fost pe la 3600 rotatii. totusi la motoarele noi, jocurile intre piese sunt mult mai mici (ca dovada vascozitatea mai mica a uleiurilor), si deasemenea asperitatile microscopice ale materialelor sunt mult reduse, motoarele fiind oarecum partial rodate de la asamblare.
oricum mai astept pareri!!!

Scris: Joi 16-Aug-2007 08:24
de nicum
Ce imi place de voi :lol: Intii o comiteti si dupa aia va intrebati daca ati facut bine sau nu :lol: Din ce stiu eu numai masinile super-sport vin gata rodate din fabrica (mers n ore cu motorul in diferite regimuri de turatie). Restul trebuie menajate in primii 5 - 10000 de km. Daca ai observat alte posturi ale unor baieti cu masini noi, ai sa observi ca motorul incepe sa se "lase" si sa scada consumul.
140 - 160 pe A1 mi se pare mult pentru C1, avind in vedere starea "autostrazii" cu pricina. In caz ca apare ceva neprevazut nu ai prea multe optiuni.

Scris: Joi 16-Aug-2007 08:56
de adistefan
nicum scrie: 140 - 160 pe A1 mi se pare mult pentru C1, avind in vedere starea "autostrazii" cu pricina. In caz ca apare ceva neprevazut nu ai prea multe optiuni.


Foarte corect.. am ajuns si eu la concluzia asta. Si e valabil nu doar pt C1. Peste 130 n-ai ce cauta pe jegul asta de drum doar daca ai un vapor de limuzina care sta lipit ca o pleashca pe sosea. Am observat si eu ca e oarecum ridicol sa trec cu gandacul meu cu 150 pe langa BMWuri, Volvo-uri si alte masini mult mai tari care insa merg civilizat si cuminte. Unul din motive ar fi ca oricum toti pe care ii depasesti vei avea apoi ocazia sa-i vezi din nou la semafoarele din Pitesti, cateva masini in spatele tau.. deci castigul ca si timp .. un mare ZERO.... in cel mai fericit caz hai sa zic un 10 min... merita riscul? evident NU.

Scris: Joi 16-Aug-2007 11:39
de XENON
intrebarea mea se refera strict la functionarea motorului, articulatiile, partea a doua! un cap de bara sau o bucsa se mai schimba :D .
adica as vrea sa imi explice cineva daca mersul la viteza mare are repercusiuni asupra motorului si de ce (totusi asa cum am mai zis turatia maxima recomandata de producator in rodaj respectiv de 2/3 din 6500 am respectat-o).

Scris: Joi 16-Aug-2007 11:44
de XENON
cand am zis rodate m-am referit la rodajul chimic, la prelucrarea cat mai perfecta a pieselor, tocmai de aceea am spus "motoare rodate de la asamblare". doar nu credeai ca ma asteptam sa vad motorul de 1.0 in 6000RPM pe bancul de probe langa un V12 de Lambo :lol:

Scris: Joi 16-Aug-2007 14:56
de dionescux
Ma bag si eu ca musca in ....


Dupa cate stiu, la alte masini mai pricopsite producatorul recomanda in cartea tehnica, sa nu se depaseasca 2/3 din turatia maxima sau 2/3 din viteza maxima in rodaj.

Ce se intampla, frecarile intr-un motor aflat in rodaj pot fi foarte mari, pot aparea supraincalziri si in general se pot produce uzuri mai mari decat normal.


Asta ca si regula generala, acum ca tu ai mers cum ai mers in perioada de rodaj nu are nici o importanta, bucura-te in continuare de masinuta :D

Scris: Joi 16-Aug-2007 21:17
de skynet
da....si in cartea tehnica scrie sa schimbi cand acul turometrului ajunge in zona rosie. eu cand am dat de asta am inchis cartea.
cand am cumparat masina, tipul de la reprezentanta mi-a spus sa nu trec de 4000 rpm in rodaj si am trecut de cateva ori in depasiri si nu are nimica. acum in depasiri trec linistit de 4000, ajung chiar si la 4500-5000 rpm si nu are nici pe naiba. masina are 15000 de km.

Scris: Vin 17-Aug-2007 08:55
de nicum
skynet scrie:da....si in cartea tehnica scrie sa schimbi cand acul turometrului ajunge in zona rosie.


:shock: :shock: :shock: Esti sigur? Ar insemna ca in oras sa mergi numai cu treapta 1, cel mult a doua, dar deja depasesti viteza legala... :wink:

Scris: Sâm 18-Aug-2007 09:43
de skynet
acum m-am uitat din nou si la pagina 9 la turometru scrie: "La apropierea de regimul maxim al motorului, cand acul turometrului atinge zona rosie, trebuie sa cuplati treapta superioara de viteza" :lol: :lol: