Izolare fonica

Forum de discutii generale despre Citroen C1. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
adistefan
pasionat
Mesaje: 197
Membru din: Mar 06-Feb-2007 12:53
Localitate: Sibiu

Izolare fonica

Mesajde adistefan » Mar 21-Aug-2007 17:01

Dragi posesori de C1 si nu numai,
Odata cu apropierea condediului sunt din ce in ce mai hotarat sa declar razboi tuturor zgomotelor interioare din C1. Cursa inarmarilor va incepe de saptamana viitoare astfel incat pe 30 daca e cald si frumos se va declansa Jihadul. Va fi o lupta grea in care nu voi apela in nici un fel la ajutorul tradatoarei armate a ATS ului sau a altor aliati ai sai, din motive pe care le cunoastem cu totii. Daca cineva, posesor de C1 sau orice alt model, s-a aflat deja in aceasta situatie, sau are de gand sa se afle in viitorul apropiat, astept cu interes sa ia parte la consultari. NUMAI IMPREUNA PUTEM INVINGE :D Inamicul e viclean si se isi arata coltii de prin toate cotloanele, de unde nici nu te astepti.
ALUBAN, PEE, antifon, spuma, adezivi... cine a manuit astfel de arme sau macar a auzit si e in masura sa-si dea cu parerea sau pur si simplu vrea sa se bage in seama pe subiectul asta, va fi binevenit. Momentan adunam orice fel de informatii si le procesam.
Sa traiti !
- Renault Megane II.2 Luxe Privilege - 1.6 16V 110CP
_________
Foste:
- Citroen C1 Cool Air 1.0 VVT-i 68CP
- Nissan Almera LX 1.4 16V - 90CP
- Dacia 1310 1.4 - CP: cati dadea Al' de Sus

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Mar 21-Aug-2007 23:13

a mea la 1800km e inca virgina :oops: e bine ca atunci cand ii va veni sorocul am la cine sa apelez. bafta!!! sper sa reusesti

Avatar utilizator
adistefan
pasionat
Mesaje: 197
Membru din: Mar 06-Feb-2007 12:53
Localitate: Sibiu

Mesajde adistefan » Mie 22-Aug-2007 09:03

anumite zgomote nu tin de faptul ca a mea are 16k km ... ele sunt prezente inca din prima zi... "din proiect" cum spune romanul. Daca sunt primul care se apuca de asta pe C1, sper sa fiu util macar celor care se vor mai gandi la asta. O sa incerc sa pun poze si detalii din timpul operatiunii.Deocamdata caut ce materiale sa cumpar.
- Renault Megane II.2 Luxe Privilege - 1.6 16V 110CP

_________

Foste:

- Citroen C1 Cool Air 1.0 VVT-i 68CP

- Nissan Almera LX 1.4 16V - 90CP

- Dacia 1310 1.4 - CP: cati dadea Al' de Sus

Avatar utilizator
madlex456
pasionat
Mesaje: 207
Membru din: Vin 02-Feb-2007 10:59
Localitate: Sibiu

Mesajde madlex456 » Mie 22-Aug-2007 23:45

Great !
Foarte tare adistefan , imi place initiativa ta. O sa fiu si yo atent la masinutza mea ce zgomote ciudate scoate si de unde vin, ca sa rezolvam astfel de probleme singuri, adica impreuna :wink:
1.0i, 12V, 68cp, DIS (Direct Ignition System) VVT-i (Variable Valve Timing-intelligent) DOHC (Double overhead camshaft)

Avatar utilizator
adistefan
pasionat
Mesaje: 197
Membru din: Mar 06-Feb-2007 12:53
Localitate: Sibiu

Mesajde adistefan » Joi 23-Aug-2007 10:54

Zgomote vizate spre a fi inlaturate (sau atenuate)

1. THE MOST IMPORTANT !
Zgomotul de rulare pe asfalt si cel al motorului. Aici va fi de fapt marea batalie si ma tem ca atata vreme cat masina va fi in garantie nu-mi voi putea duce complet la bun sfarsit planul in sensul ca nu ma voi baga sa desfac portierele.
O sa incep totusi acum prin izolarea podelei si a micului porbagaj, respectiv toate suprafetele ce sunt acoperite de asa-zisa mocheta care aduce mai mult a foaie de carton.
Dupa lungi consultari ale diferitelor forumuri pe aceasta tema, am ramas cu urmatoarele informatii. Cel mai bun material fono izolant auto este Dynamat. DIn pacate este foarte scump si fiind de productie USA, mai mult ca sigur ca brandul costa mai mult decat produsul in sine. http://www.be-loud.ro/produse/Accesorii ... Bulk_Pack/
Nu sunt dispus sa dau atatia bani pt treaba asta, deci am mers mai departe la altceva pe modelul "do it yourself". Din ce scriau cei care s-au ocupat cu asa ceva, e departe cel mai bun produs "artizanal" ce se poate gasi si prin magazinele noastre de bricolaj este ALUBAND-ul de la DenBraven. Este o folie bituminoasa multistrat autoadeziva ce contine si o folie de aluminiu. Destinatia acesteia in constructii este de hidro si fono izolare a invelitorilor (acoperisuri). Structural este proape la fel cu Dynamat ul , insa am inteles ca totusi acesta din urma are rezultate mai bune. Prin urmare, multi folosesc ALUBAND in combinatie cu un strat sau doua de PEE (banala folie de poliuretan expandat ce se pune sub parchetul laminat) Cica astea 2 combinate au un efect f. bun, asa ca voi ramane la ele. Nici ALUBANDul nu este f. ieftin. El se vinde la role de 10 m lungime si 5,10,20,30 si 60 cm grosime. Preturile ar fi cam astea (fara TVA)
4,49 Euro/rola de 5 cm;
8,79 Euro/rola de 10 cm;
13,99 Euro/rola de 15 cm;
17,39 Euro/rola de 20 cm;
26,49 Euro/rola de 30 cm;
52,89 Euro/rola de 60 cm.
PEEul costa mai nimic... undeva pe la 15.000lei mp
Banuiesc ca 3 mp de ALUBAND ar fi suficienti, asta ar insemna o rola de 20 si una de 10 care tradus in lei+TVA ar fi in jur de un milion.
Pentru aceasta operatiune va trebui sa dau jos scaunele si bancheta, fapt ce va rezolva (sper) alte problemele de la 2 si 3

2. Bancheta spte a inceput sa zangane dupa ce a stat cineva mai greu pe ea. Cica e problema cunoscuta.. sistemul de prindere pe sasiu e prost. Uitati aici. Se rezolva usor daca te apesi haotarat pe ea.. intra la loc, car e un fel de clema idioata de plastic in care intra... sper sa ma duca capul sa improvizez ceva mai durabil.
http://www.peugeotclubromania.ro/forum/ ... php?t=5035

3. Scaunul dreapta, a inceput si la mine sa cam scartzie in anumite pozitii.
http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=4763
Cu ocazia asta, fiind date jos, voi baga WD-40 in toate incheieturile posibile ale scaunelor... altceva nu vad ce as putea face.
Cat despre a 2-a parte a postului de mai sus, cea cu chedarul.. am observat si eu ca imediat dupa ce ies de la spalatorie se intampla asta.. se rezolva simplu cu spray silicon pe cheder.... nu stiu explicatia, cert ca sunetul dispare pana la urmatoarea spalare (deci la mine pt cel putin o luna :D )

4. Am avut din prima zi o problema cu un zgomot in stalpii spate unde mecanismul de blocare a centurilor, care este (semi)mobil, se loveste ingropi si la curbe de peretii stalpului. Am rezolvat temporat problema, indesand tot felul de gume, plastice si alte alea, insa intentionez sa du jos fata de plastic de acolo si sa invelesc tot acel mecanism in ceva banda cauciucata...

Cam asta ar fi... sper sa pot face asta in prima sapt de concediu, inainte sa plec din tara cu masina ( poate ca dupa operatiunea asta nu voi mai avea cu ce sa plec :D ) Daca o sa se intamprle, o sa incerc sa fac cat mai multe poze
- Renault Megane II.2 Luxe Privilege - 1.6 16V 110CP

_________

Foste:

- Citroen C1 Cool Air 1.0 VVT-i 68CP

- Nissan Almera LX 1.4 16V - 90CP

- Dacia 1310 1.4 - CP: cati dadea Al' de Sus

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Joi 23-Aug-2007 12:16

zgomotul de la centuri este dotare standard si la mine.
cu folia bituminoasa nu adaugi ceva greutate in plus? (totusi e material de constructii si la auto e posibil sa se simta.
eu as mai avea o idee: exista o solutie pt antifonare auto la spray (cred ca trebuie vreo 4) si dupa ce speli masina pe dedesubt si o degresezi, si cauti o rampa potrivita.....si cred ca e mai simplu decat sa scoti toata mocheta, chedere etc..sau eventual sa bagi pe sub mocheta vata perlon, nu e atat de eficienta ca folia bituminoasa dar macar e foarte usoara si foarte ieftina.

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Joi 23-Aug-2007 12:18

in plus sprayul cu antifon constituie o buna protectie anticoroziune (ca antifonul de pe masinile noastre e mai la sto asa...) cel putin la mine pe strada unde se repara e bombardament sun buburuza oricat de incet as merge

Avatar utilizator
adistefan
pasionat
Mesaje: 197
Membru din: Mar 06-Feb-2007 12:53
Localitate: Sibiu

Mesajde adistefan » Joi 23-Aug-2007 13:13

XENON scrie:cu folia bituminoasa nu adaugi ceva greutate in plus? (totusi e material de constructii si la auto e posibil sa se simta.


Foliile bituminoase astea subtiri merg toate in intervalul 2 - 4.5 kg/mp. La 3 mp. cat am calculat, sa zici ca adaugi maxim 10kg la greutatea masinii. Nu cred ca se simte. Daca e sa bagi si prin usi, probabil ca ajung pe la 25kg adaugate, si atunci daca mai ai si un rezervor plin va incepe sa se simta... dar , de.. domnia costa : :)
Despre antifon si izolarea pe exterior.. stai linistit... vine si etapa a II-a :wink:
- Renault Megane II.2 Luxe Privilege - 1.6 16V 110CP

_________

Foste:

- Citroen C1 Cool Air 1.0 VVT-i 68CP

- Nissan Almera LX 1.4 16V - 90CP

- Dacia 1310 1.4 - CP: cati dadea Al' de Sus

gabi.r
simpatizant
Mesaje: 37
Membru din: Mie 14-Feb-2007 15:10
Localitate: Ploiesti

Mesajde gabi.r » Joi 23-Aug-2007 14:50

Pe mine cel mai tare ma deranjeaza zgomotul tobei de esapament. De fapt alte zgomote eu nu prea am... e drept ca C1 e al sotiei si o foloseste mai mult ea.
Dar am incercat si eu o metoda de insonorizare:
-am imbracat toba cu 2 straturi de vata minerala de 5 cm fiecare(inclusiv capetele tobei)
-peste vata am pus o plasa de sirma fina, ca sa presez vata (din 10 cm grosime a ajuns la cca 2-2,5 cm)
-peste plasa de sirma am pus o folie(rola) de aluminiu autoadeziva( am gasit la supermarket - parca la Praktiker...)
- evacuarea tobei (teava libera care se vede sub bara de protectie)am prelungit-o cu cca.10 cm.

Rezultatul - nesemnificativ.Zgomotul era aproape acelasi.Asa ca am dat jos tot.
Oricum operatia e f. simpla. Toba e f. usoara, se prinde de caroserie in doua inele elastice, iar legatura cu restul sistemului de evacuare se face cu un singur colier (pentru cunoscatorii de "piping" - este sistemul"victaulic coupling") .
Deci demontarea/montarea tobei e f. simpla si accesibila (eu am facut operatia in curte)deci pentru cine vrea sa incerce sigur nu va fi o problema.
Dar asa cum am mai spus, pererea mea e ca nu merita efortul.
Personal cred ca si alte operatii de insonorizare artizanale nu vor avea un efect prea mare.
Asa cum spunea si Mugurel Pirscoveanu, trebuie sa ne multumim ca este o masina ieftina, fiabila, economica si cu performante dinamice destul de bune.
La capitolul confort...
Dar e doar punctul meu de vedere.Astept cu interes sa citesc pe forum alte teste, rezultate, etc...

PS. Eu "compensez" zgomotele cu un radio-CD Pioneer si 4 boxe.

Avatar utilizator
dionescux
pasionat
Mesaje: 187
Membru din: Dum 09-Iul-2006 09:35
Localitate: Bucuresti

Mesajde dionescux » Joi 23-Aug-2007 16:59

Problema cu scartaitul scaunului din dreapta am rezolvat-o la ATS.

Au strans ceva la scaun si acum nu mai face, dar nu stiu precis ce.

CoolAir
pasionat
Mesaje: 105
Membru din: Mar 14-Noi-2006 13:02
Localitate: undeva in Romania

Mesajde CoolAir » Vin 24-Aug-2007 07:32

Legat de lovirea centurilor de stalpii din spate: exista pe fiecare stalp doua "fante", doua locasuri pentru a fi puse capetele centurilor. Pentru a elimina lovirea centurilor de stalpi este suficient sa introduceti centurile acolo, ca si cum le-ati introduce in dispozitivul de blocare de pe bancheta.

Avatar utilizator
adistefan
pasionat
Mesaje: 197
Membru din: Mar 06-Feb-2007 12:53
Localitate: Sibiu

Mesajde adistefan » Vin 24-Aug-2007 08:46

CoolAir scrie:este suficient sa introduceti centurile acolo, ca si cum le-ati introduce in dispozitivul de blocare de pe bancheta.

Nu stiu daca am fost bine inteles cand am explicat sursa acestui zgomot. El provine din interiorul stalpului. Chiar la iesirea din stalp, aproape de fanta prin care iasa centura, este ca un fel de ... ceva.. nu stiu cum sa-i zic.. ca o gaica de metal prin care centura trece, careeste prinsa cumva undeva, dar in acelasi timp are si o anume mobilitate.. probabil ca face parte din ansamblul de blocare al centurii. Deci nu e vorba de faptul ca acea catarama cu care iti pui tu centura se loveste de exteriorul stalpului. Iti dai seama, CoolAir ca primul lucru pe care l-am incercat a fost sa prind centurile in toate modurile posibile.. le-am desirat si complet si le-am prins cumva sub bancheta... tot degeaba.
- Renault Megane II.2 Luxe Privilege - 1.6 16V 110CP

_________

Foste:

- Citroen C1 Cool Air 1.0 VVT-i 68CP

- Nissan Almera LX 1.4 16V - 90CP

- Dacia 1310 1.4 - CP: cati dadea Al' de Sus

CoolAir
pasionat
Mesaje: 105
Membru din: Mar 14-Noi-2006 13:02
Localitate: undeva in Romania

Mesajde CoolAir » Mar 04-Sep-2007 09:51

Da, adistefan, ai dreptate, abia acum am identificat drept sursa de ceva zgomot niste elemente de la centurile din spate ! Dar eu ma refer la prinderea de jos a centurii, nu de sus. Este o legatura intre centura si stalp, cu elemente metalice, care se misca si zdrangane in voia lor, mai ales pe gropi. Voi incerca sa "imbrac" acele legaturi cu ceva, fie textil, fie cauciuc, fie o banda adeziva, sa nu se mai loveasca elementele metalice unele de altele. :)

Avatar utilizator
redandrei
pasionat
Mesaje: 214
Membru din: Mie 22-Apr-2009 18:36
Localitate: Craiova
Masina: Citroen C1 1.0 68 cp (2007) 285.000 km
2: Citroen C4 1.6i 109 cp (2007) 85.000 km + C5 2013
3: Citroen C6 2.7 HDI 204CP (2006) 286.000 km

Mesajde redandrei » Mar 16-Mar-2010 12:00

Zgomotul tobei nu cred ca avem cum sa il oprim. Tobele originale ale masinii dupa 2000-3000 de km incep sa "partzaie". Cei de la ATS mi-au spus ca sunt nu stiu ce site din toba care se desprind si fac zgomotul ala. Nu ramane decat sa o schimbati, daca inca mai sunteti pe garantie :D
---

Crisskro
pasionat
Mesaje: 227
Membru din: Mie 16-Apr-2008 16:12
Localitate: Timisoara

Mesajde Crisskro » Mie 17-Mar-2010 13:16

Daca sunteti in garantie si schimbati toba, se pierde garantia doar la toba originala. Mie asa mi s-a zis de catre toyota.


Înapoi la “Citroen C1”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo