Pagina 1 din 4

AM FACUT O PROSTIE!

Scris: Joi 30-Aug-2007 19:49
de XENON
am pus contactul ca sa mearga pompa de parbriz fiindca am reglat duzele de stropire si am uitat contactul in pozitia aia cu toate becurile aprinse aprox 3 ore? Are ceva? ce s-ar fi putut intampla? (la dacie stiu ca se ducea bobina de inductie....)

Scris: Joi 30-Aug-2007 19:52
de bebe
Stai linistit! In afara de putina baterie descarcata,in rest nu se intampla nimic.

Scris: Joi 30-Aug-2007 19:56
de XENON
mersi mult! m-ai linistit. dar sunt curios: ce face bobina aia la masinile cu carburatie si ce e diferit la masinile moderne? (bobina e una din putinele piese despre care HABAR NU AM ce face) functioneaza ca un condensator sau?

Scris: Joi 30-Aug-2007 20:07
de bebe
La motoarele cu aprindere clasica( platina) era o problema ,daca ramanea contactul pus mult timp si prindea platina in pozitia deschis. In acest caz bobina se incingea foarte rau. Ca sa nu se arda bobina,multi producatori de la aceea vreme,au montat in serie cu aceasta o rezistenta de balast,astfel incat aceasta prelua cea mai mare parte din tensiunea ce urma sa cada pe bobina in momentul in care contactul ramanea mult timp pus. Cat priveste sistemul tau de aprindere,atat timp cat motorul nu se invarte,bobina ramine nealimentata indiferent de cat timp ramane contactul pus.

Scris: Joi 30-Aug-2007 21:02
de mesersmith
bebe scrie:La motoarele cu aprindere clasica( platina) era o problema ,daca ramanea contactul pus mult timp si prindea platina in pozitia deschis. In acest caz bobina se incingea foarte rau. Ca sa nu se arda bobina,


in pozitia inchis, adica curentul se trecea prin bobina si se scurgea la masa numai daca era platina inchisa...:)

bobina este un dispozitiv electronic care functioneaza doar in curent alternativ sau in curent continuu pulsatoriu...
in curent continuu, nu e decat o sarma, desi in functie de inductanta ei, la inceput transforma energia electrica in energie magnetica, dar daca nu urmeaza o alternanta de sens invers, ea devine o simpla sarma care se incinge, evident....

Scris: Vin 31-Aug-2007 09:06
de CoolAir
Ma amuza teribil forumurile C1, P 107 si Aygo. Cele mai serioase probleme pe care le gasesti pe acestea sunt becuri uitate aprinse, scaune care scartaie, nemultumiri fata de tarifele pentru revizii, cum se monteaza un turometru sau un radio-CD. :) Nici urma de frane defecte, de senzori cazuti, de calamina, de roti ovalizate dupa 2000 km, injectoare infundate sau arse, casete de directie dereglate, cutii de viteze cu probleme, vopsea care sare de pe masina, nu stiu ce condensator defect, servodirectie care sa pice, etc.

Singurul lucru sesizat de mine in neregula la masina asta e faptul ca punctele rosii de vopsea de pe cauciucuri nu au fost aliniate din fabrica, asa cum trebuia, cu ventilele. Intamplare, neglijenta sau mod defectuos de lucru? :?

Scris: Vin 31-Aug-2007 09:36
de nicum
CoolAir scrie:Singurul lucru sesizat de mine in neregula la masina asta e faptul ca punctele rosii de vopsea de pe cauciucuri nu au fost aliniate din fabrica, asa cum trebuia, cu ventilele. Intamplare, neglijenta sau mod defectuos de lucru? :?


Mai degraba asa a iesit in urma echilibrarii rotii :wink:

Scris: Vin 31-Aug-2007 12:01
de XENON
sa speram ca vom avea aceleasi discutii inofensive si dupa 80.000km :P
deocamdata e ok, deci nu am stricat nmk la masina :D , cred ca topicul se poate inchide. multumesc

Scris: Vin 31-Aug-2007 18:02
de bezz
la bubu nu aveti economy mode?

Scris: Vin 31-Aug-2007 19:19
de XENON
Ce-i aia economy mode? :oops:

Scris: Vin 31-Aug-2007 19:37
de vldst
Calculatorul masinii taie alimentarea tuturor consumatorilor cand intra in "economy mode".

Scris: Lun 03-Sep-2007 11:57
de XENON
nu cred ca exista asa ceva. masina asta are cam la fel de multa electronica ca un prajitor de paine. :lol:

Scris: Lun 08-Oct-2007 16:08
de Arise
Eu am ramas intr-o noapte ploaioasa cu puricele in parcare pentru ca am tinut luminile aprinse cam 10 hai maxim 15 minute. Poate oi fi stat si ceva timp cu piciorul pe frana.

Cand am vrut sa pornesc... nu a mai pornit. :D

Bateria era descarcata... am pus-o pe prietena mea la volan, eu am incept sa imping prin ploaie. Nimic. Ca sa pot sa comunic, am coborat geamurile (mergeau electric) si cand am renuntat la impins (apropo este a dracu de grea masina cand o impingi singur inapoi pe o bordura) geamurile abia au mai urcat. Imi era frica ca se opresc la jumate. Atunci mi-am dat seama ce bine era sa fi avut la geamuri manivela. :D

A doua zi am incercat sa pornesc masina (sa o imping) cu taicamiu si inca un binevoitor... nimic. Masina nu pornea impinsa.

Am sunat la toyota, a venit un tip cu un yaris a pus cablurile de la bateria lui la a mea si a pornit imediat. Am fost in service la toyota pentru verificare, s-au uitat la baterie... cica putin descarcata. Atata tot.

De atunci nu am mai avut probleme, dar mereu stau cu morcovu cand vine vorba de lumini aprinse...

Scris: Lun 08-Oct-2007 16:42
de NOS_feratu
e bine sa nu-ti faci un obicei din a porni masina impinsa... pentru ca poti pati belele mari cu cureaua de distributie si tot ce deriva de aici. verifica bateria daca nu este prea "obosita" sau daca nu cumva iti joaca feste alternatorul... take care

Scris: Lun 08-Oct-2007 17:39
de dionescux
lasand la o parte faptul ca masinuta nu are curea de distributie, cum spune si nos_feratu nu e bine sa pornesti masina impinsa ....