deoarece nu am de gand sa astept pana la 40.000km ca sa schimb filtrul de aer si respectiv polen, as dori sa le schimb singur la fiecare 10.000km.
cel de aer e simplu de schimbat (cel putin asa pare la prima vedere), dar cel de polen habar nu am unde e situat si nici cum se schimba.
Filtru polen
Moderator: Echipa Tehnica
Am impresia ca e sub bord in partea pasagerului, deasupra locului de depozitare. In prima zi cand am luat-o, am crezut ca e o usitza acolo si am inceput sa bag mana sa trag si am desprins-o putin iar cand m-am dus la revizie am vazut ca p-acolo a bagat mecanicul, numa ca e o pozitie cam nasoala.
Nu vad de ce vrei sa schimbi singur filtrele (mai ales cel de polen care nu are un rol chiar asa de important), doar pentru asta sunt revizile. Daca vrei poti sa faci mai repede revizia, cand crezi tu ca e necesar.
Nu vad de ce vrei sa schimbi singur filtrele (mai ales cel de polen care nu are un rol chiar asa de important), doar pentru asta sunt revizile. Daca vrei poti sa faci mai repede revizia, cand crezi tu ca e necesar.
GATAAAA!
am gasit singur.
DECI! se procedeaza asa: -te asezi in genunchi langa masina la usa dreapta fata;
-te uiti sub raftul ala pe post de torpedou, dar nu la usita mica din el, ci SUB el;
-acolo se vede clar un dreptunghi ALB care e capatul filtrului;
-tragi de acel dreptunghi de plastic, care e in asa fel facut incat sa poata fi apucat, pana iese afara.
-se pune noul filtru la loc in ordine inversa.
(cand am vazut cat de greu se schimba la un golf 4, si cand vad ce simplu sistem a facut japonezu, parca ma apuca si rasul
)
P.S.: dureaza 2 min maxim. pe bune. pe ceas.

DECI! se procedeaza asa: -te asezi in genunchi langa masina la usa dreapta fata;
-te uiti sub raftul ala pe post de torpedou, dar nu la usita mica din el, ci SUB el;
-acolo se vede clar un dreptunghi ALB care e capatul filtrului;
-tragi de acel dreptunghi de plastic, care e in asa fel facut incat sa poata fi apucat, pana iese afara.
-se pune noul filtru la loc in ordine inversa.
(cand am vazut cat de greu se schimba la un golf 4, si cand vad ce simplu sistem a facut japonezu, parca ma apuca si rasul

P.S.: dureaza 2 min maxim. pe bune. pe ceas.

Scuze! acum am vazut ca la revizia 10.000 se schimba si filtrul de polen. oricum e bine de stiut, zic eu, ca dupa garantie o imi fac singur reviziile
IN SCHIMB, filtrul de aer il voi schimba singur la fiecare 10.000 km. costa 54 RON la Augsburg, e usor de schimbat, se vede la uzura + consum.
in nici un caz nu o sa astept 40.000 km cum scrie in carte.

IN SCHIMB, filtrul de aer il voi schimba singur la fiecare 10.000 km. costa 54 RON la Augsburg, e usor de schimbat, se vede la uzura + consum.
in nici un caz nu o sa astept 40.000 km cum scrie in carte.
Salut.
Pacat de materialele pe care le pune japonezul din fabrica pe masina, ca aici la noi cu Citroen Romania e jale.
Mi-a fost schimbat la revizie filtrul de polen. Pana la revizie nu am stiut ce este acela praf in masina.
Dupa revizie cand porneam ventilatia in urma unei stationari mai indelungate, ma umplea de praf!!!
Ce am constatat ... filtrul de polen pus de ATS (valeo) este pipi de camila.
Zici ca e plasa de tantari ...ce sa filtreze polenul mai degraba filtreaza frunze si alte chesti.
Asa ca ma gandesc cu groaza si la filtrul de aer pe care urmeaza sa-l schimb... ce or pune in loc ?
Pacat de materialele pe care le pune japonezul din fabrica pe masina, ca aici la noi cu Citroen Romania e jale.
Mi-a fost schimbat la revizie filtrul de polen. Pana la revizie nu am stiut ce este acela praf in masina.
Dupa revizie cand porneam ventilatia in urma unei stationari mai indelungate, ma umplea de praf!!!
Ce am constatat ... filtrul de polen pus de ATS (valeo) este pipi de camila.
Zici ca e plasa de tantari ...ce sa filtreze polenul mai degraba filtreaza frunze si alte chesti.
Asa ca ma gandesc cu groaza si la filtrul de aer pe care urmeaza sa-l schimb... ce or pune in loc ?
normal ar fi sa il schimbe cu piese de origine toyota, sau daca nu, si cel din fabrica sa fie tot valeo, oricum, calitate identica. nu inteleg cum ar putea sa foloseasca altceva. l-ai vazut cu ochii tai ca e "plasa de tantari" sau consideri asta tinand cont de praful din masina?(poate nu e introdus cum trebuie in locas)
daca chiar este prost, cumpara-ti tu unul klumea si du-te cu el la ATS la urmatoarea revizie. nu are de ce sa fie vreo problema (daca au bineinteles minimum de bun simt).
Cat vrei sa tii filtrul de aer? si pe ala il poti cumpara tu. (parca MANN se gaseste la augsburg si sunt filtre ok)
daca chiar este prost, cumpara-ti tu unul klumea si du-te cu el la ATS la urmatoarea revizie. nu are de ce sa fie vreo problema (daca au bineinteles minimum de bun simt).
Cat vrei sa tii filtrul de aer? si pe ala il poti cumpara tu. (parca MANN se gaseste la augsburg si sunt filtre ok)
XENON scrie:Scuze! acum am vazut ca la revizia 10.000 se schimba si filtrul de polen. oricum e bine de stiut, zic eu, ca dupa garantie o imi fac singur reviziile![]()
IN SCHIMB, filtrul de aer il voi schimba singur la fiecare 10.000 km. costa 54 RON la Augsburg, e usor de schimbat, se vede la uzura + consum.
in nici un caz nu o sa astept 40.000 km cum scrie in carte.
Daca ai garaj se merita, la Brasov stau comunitarii astia cu ochii ca pe butelie sa ne prinda daca spalam masina sau schimbam uleiul. Nasol e atunci cand tre sa vinzi masina ca nu ai cum sa ii dovedesti la client ca ai facut revizile.
Nu-ti schimba nimeni filtrul de polen la nici un 10.000.
La revizia de 30.000 m-a intrebat nenea ala daca simt un miros urat in masina , i-am zis ca nu si a zis: .. atunci filtrul pe data viitoare .
Problema cea mare e ca fara sa-mi dau seama l-am cam mintit.
De cand a inceput iarna si umezeala, cand dau pe recirculare aer un miros ciudat se simte intr-adevar. E f. greu de descris, un miros "batranesc".. a ghete de piele vechi (nu neaparat nasol, dar nici prea imbietor).. initial am crezut ca sunt ghetele mele "batranesti de piele, vechi" ;-) , sau mocheta care iarna cum sta mai tot timpul uda, mai prinde miros. Ma gandeam ca pe recirculare isi trage aerul de pe la picioare.
Problema e ca acum a inceput usor, usor sa se simta si cand trag aerul din afara (mult mai slab, dar, oricum)...
intrebare: poate sa fie de la acel filtru? (imbacseala+umezeala+mucegai pe el ? ) Din cate am inteles nu e prea greu de schimbat...
La revizia de 30.000 m-a intrebat nenea ala daca simt un miros urat in masina , i-am zis ca nu si a zis: .. atunci filtrul pe data viitoare .
Problema cea mare e ca fara sa-mi dau seama l-am cam mintit.
De cand a inceput iarna si umezeala, cand dau pe recirculare aer un miros ciudat se simte intr-adevar. E f. greu de descris, un miros "batranesc".. a ghete de piele vechi (nu neaparat nasol, dar nici prea imbietor).. initial am crezut ca sunt ghetele mele "batranesti de piele, vechi" ;-) , sau mocheta care iarna cum sta mai tot timpul uda, mai prinde miros. Ma gandeam ca pe recirculare isi trage aerul de pe la picioare.
Problema e ca acum a inceput usor, usor sa se simta si cand trag aerul din afara (mult mai slab, dar, oricum)...
intrebare: poate sa fie de la acel filtru? (imbacseala+umezeala+mucegai pe el ? ) Din cate am inteles nu e prea greu de schimbat...
- Renault Megane II.2 Luxe Privilege - 1.6 16V 110CP
_________
Foste:
- Citroen C1 Cool Air 1.0 VVT-i 68CP
- Nissan Almera LX 1.4 16V - 90CP
- Dacia 1310 1.4 - CP: cati dadea Al' de Sus
_________
Foste:
- Citroen C1 Cool Air 1.0 VVT-i 68CP
- Nissan Almera LX 1.4 16V - 90CP
- Dacia 1310 1.4 - CP: cati dadea Al' de Sus
@adistefan
Mai mult ca sigur mirosul pe care il simti in habitaclu provine de la filtrul de la filtrul de polen imbacsit.
Sfatul meu e sa nu va jucati cu chestiile astea de care depinde si sanatatea voastra intr-o anumita masura. Pentru o masina care merge zilnic in traficul din Bucuresti, recomand schimbarea filtrului de polen o data la 6 luni si curatarea conductelor cu spray deparazitant o data pe an. Nu cred ca poate fi atat de complicat sa schimbi singur filtrul de polen la C1 (stiu cum se procedeaza la C3, unde e floare la ureche).
Eu am schimbat filtrul de polen la 8 luni (aveam cam 10.300 km, parcursi preponderent in Bucuresti). Nu mi-a venit sa cred in ce hal arata filtrul ala dupa ce l-a scos mecanicul. A incercat sa-l sufle cu aer comprimat, dar mare lucru n-a putut sa mai scoata din el.
Cum tu ai deja 30.000 de km, asta e deja enorm pentru un filtru de polen, indiferent de orasul unde folosesti masina.
Mai mult ca sigur mirosul pe care il simti in habitaclu provine de la filtrul de la filtrul de polen imbacsit.
Sfatul meu e sa nu va jucati cu chestiile astea de care depinde si sanatatea voastra intr-o anumita masura. Pentru o masina care merge zilnic in traficul din Bucuresti, recomand schimbarea filtrului de polen o data la 6 luni si curatarea conductelor cu spray deparazitant o data pe an. Nu cred ca poate fi atat de complicat sa schimbi singur filtrul de polen la C1 (stiu cum se procedeaza la C3, unde e floare la ureche).
Eu am schimbat filtrul de polen la 8 luni (aveam cam 10.300 km, parcursi preponderent in Bucuresti). Nu mi-a venit sa cred in ce hal arata filtrul ala dupa ce l-a scos mecanicul. A incercat sa-l sufle cu aer comprimat, dar mare lucru n-a putut sa mai scoata din el.
Cum tu ai deja 30.000 de km, asta e deja enorm pentru un filtru de polen, indiferent de orasul unde folosesti masina.
borstefan scrie:Considerand praful din Romania, va recomand schimbarea filtrului de polen la 10.000 km. Nu cred ca este scump iar calitatea aerului din ventilatie cat si comportamentul masinii sunt cu totul altele - lucru valabil pentru orice masina.
"comportamentul masinii" este influentat de filtrul de aer, care e cu totul altceva fata de cel de polen


Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11812
Cel mai nou membru JewellEMats