Pagina 1 din 4
vitezometru mincinos
Scris: Mie 27-Feb-2008 15:19
de radu_dude
deci asa sta treaba Nenorocitul ala de indica viteza minte
pe gps la 70 km la ora imi arata 63 s-au montat in sibiu panouri care iti arata viteza 2 la numar si mi-am propus sa vad.... oare nui calibrat gps-ul????hmmm
ia sai dau 70 sub alea si imi indicau 65 cum e posibil asa ceva deci 2 panouri si un gps aratau aprox aceasi viteza si Km-jul arata 70. Sa nu existe supiciuni eram singur pe drum era noaptea:|
Scris: Mie 27-Feb-2008 15:43
de claudius
Fiecare vitezometru are o marja de eroare, deci este posibil.
Scris: Mie 27-Feb-2008 17:02
de nicum
Prin lege constructorii sint obligati sa construiasca vitezometre care arata mai mult. Deci diferenta respectiva e justificata.
Tu vorbesti de radare fixe care iti arata viteza sau de GPS? Cred ca un GPS e mult mai precis decit un radar fix de genul celui despre care povestesti tu..
Scris: Mie 27-Feb-2008 17:03
de ram84
Citisem la cineva cu aygo, ca indiferent de viteza pe care o avea, ii arata cu fix 5km mai mult decat in realitate(cand arata 50 avea 45, si la 100 avea 95). Ar fi bine sa fie eroarea fixa, si nu procentuala cum e de obicei la toate masinile.
Scris: Vin 29-Feb-2008 12:09
de sambo
Viteza de pe vitezometru este un calcul facut in functie de anumiti parametrii in conditii ideale. Nu sunt luati in calcul factori gen rezitenta suprafetei de rulare, a pneurilor etc. Este perfect normal sa existe o diferenta intre viteza de "la roata" si cea de pe kilometraj.
Scris: Vin 29-Feb-2008 12:27
de mbc
este perfect normal, dar explicatia ta este ambigua. ceea ce zici tu nu prea e cum zici tu. viteza NU ESTE CALCULATA ci este MASURATA. diferentele dintre viteza efectiva si viteza de pe vitezometru se datoreaza obligativitatii de a avea viteza pe ceas mai mare, nu din erori de calcul/ masura.
Scris: Vin 29-Feb-2008 12:30
de mbc
hai sa luam rezistenta la intaintare: exista factorul de frecare cu aerul, ceea ce incetineste masina. automat, motorul va avea turatie mai mica decat ar fi avut fara rezistenta la inaintare, automat firul care se invarte de la cutia de viteze se invarte mai incet, deci iti arata viteza mai mica. ce nu e clar? la masinile moderne, senzorul de viteza detecteaza viteza mai mica si o transmite computerului de bord mai mica. nu are nici o legatura.
Scris: Vin 29-Feb-2008 13:27
de sambo
@Mbc: Explicatiile tare par documentate. Spun "par" si nu "sunt" pentru ca n-am interes sa le verific asa ca te cred pe cuvant. Am vrut doar sa spun ca diferenta e normala. Nu am pretentia ca explicatiile mele sunt valabile in totalitate si nici nu am pretentia ca sunt foarte exacte.
Tu in schimb sustii ca esti exact si vorbesti de diferente de turatie determinate de rezistenta la inaintare... Pai indiferent de rezistenta la inaintare numarul de turatii se poate mari in functie de cum apesi acceleratia. Ca ajungi mai greu la un anumit numar de turatii in functie diversi factori e altceva. Tu probabil ai vrut sa spui ca la acelasi numar de turatii o masina poate avea o viteza efectiva mai mare sau mai mica in functie de factorii respectvi. Asa ca, daca ma intrebi ce nu e clar in explicatia ta, eu prefer sa ma abtin fara sa-ti spun ca e ambigua. Eu nu am spus ca diferenta se datoreaza vreunei erori ci doar diferentei de masurare dintre kilometrajul masinii si gps.
Scris: Vin 29-Feb-2008 13:35
de cbx
mbc scrie:este perfect normal, dar explicatia ta este ambigua. ceea ce zici tu nu prea e cum zici tu. viteza NU ESTE CALCULATA ci este MASURATA. diferentele dintre viteza efectiva si viteza de pe vitezometru se datoreaza obligativitatii de a avea viteza pe ceas mai mare, nu din erori de calcul/ masura.

???????????????????????????? o masuratoare se realizeaza intre 2 repere
Scris: Vin 29-Feb-2008 14:15
de mbc
scuze, capacitatea de a explica nu este punctul meu forte. la o anumit turatie, intr-o anumita treapta de viteza, nu cred ca poti avea viteze diferite in functie de conditiile exterioare. adica exceptand faza cu polei sau ambreiaj care aluneca.
La faza cu masurat, m-am exprimat total aiurea. ma referam la faptul ca pe baza diametrului rotii si a rotatiilor din transmisie se calculeaza viteza, si cum spuneam mai sus nu poti avea 2 viteze diferite in treapta de viteza x la y turatii.
daca nu m-am facut inteles sper ca altcineva va explica mai bine
Scris: Vin 29-Feb-2008 14:23
de sambo
@mbc: nu-ti bate capul!:). Nici eu nu ma pricep foarte bine, am terminat filologia:). Ideea de baza oricum s-a inteles.
Scris: Sâm 01-Mar-2008 02:25
de radu_dude
pai ... nu stiu ce sa mai cred.pai vitezometrul nu-mi arata viteza de rulare ??????chiar daca bate vantu din fata ,din spate, ploua cu ingeri, cu piatra, carosabil umed.doar pe zapada am patit asa , eram cu frana de mana trasa am dat 1 si am accelerato si a urcat acul la 20 de km aia am inteleso dar pe strada fara zapada :(
Scris: Dum 02-Mar-2008 19:34
de ram84
Am gasit pe youtube filmuletul asta cu aygo. Din pacate e foarte incetosata imaginea si nu vad cat indica gps-ul. Poate voi aveti ochi mai buni
E 163 sau 183?Acul lui indica undeva in jur de 180, 180 si ceva aproximativ.
http://www.youtube.com/watch?v=EMDYAMRX7ZY
Scris: Dum 02-Mar-2008 19:42
de mbc
era clar 163. de ce? indicatorul nu arata inca 180 si indicatorul arata mai putin. am incercat sa scot un cadru din film dar e mult prea blurry
Scris: Dum 02-Mar-2008 20:05
de ram84
Ms. Chiar eram curisos care era diferenta. Deci dc vitezometrul arata 178 sa zicem si gps-ul 163 inseamna o diferenta de 15 km. Cel mai mult cu C1 s-a prins 185 pe vitezometru(in alt filmulet) insemnand o viteza maxima reala de aproximativ 170 km/h. Citroen precizeaza o viteza maxima constructiva de 157 deci se poate si mai mult
