Pagina 1 din 2
C2 HDI probleme
Scris: Sâm 26-Sep-2009 21:55
de retezan_catalin
Buna ziua! Sunt nou inregistrat ca membru si ica de la inceput am nevoie de niste sfaturi.Am cumparat un Citroen C2 1.4 HDI second si am doua probleme.Prima ar fi cu pornirea masinii,porneste destul de greu dupa mai multe rotatii ale motorului.Bateria este noua,si dupa pornire uneori motorul functioneaza cateva secunde si se opreste sau alta data trepideaza, nu sta la relanti.A doua problema este legata de oa anume bataie care se aude la relanti(cred ca de la motor). Va multumesc si astept raspunsuri!
Scris: Sâm 26-Sep-2009 22:39
de vldst
Senzorul de pe volanta?

Scris: Dum 27-Sep-2009 09:32
de mesersmith
problemele erau de cand ai cumparat masina sau au aparut ulterior?...
au aparut brusc?...care au fost simptomele pana cand s-a ajuns aici?....
Scris: Lun 28-Sep-2009 19:43
de khan
incearca sa amorsezi circuitul de alimentare cu motorina inainte, daca porneste usor dupa aia inseamna ca e o tevusca de plastic de pe linga filtrul de carburant care se crapa la un moment dat, dar se poate inlocui usor
Scris: Lun 28-Sep-2009 20:41
de retezan_catalin
Problema cu pornirea s-a rezeolvat, intradevar era vorba despre o conducta de combustibil amplasata sub filtrul de aer.Cat despre bataia la relanti, cand am cumparat masina nu se auzea sau cel putin nu am sesizat. Sunetul s-a amplificat in timp dupa parcurgerea a aproximativ 500km de la achizitie si pot spune ca a devenit mai deranjant imediat dupa ce am efectuat o revizie(filtre,placute,discuri). Din cate am citit pe forum ar putea fi cureaua de accesorii dar nu stiu sigur daca asta este si nici nu cunosc un service specializat Citroen in Timisoara(e suficienta si o singura persoana).
Scris: Mie 30-Sep-2009 10:01
de khan
fulia de la cureaua de accesorii, o gasesti la reprezentanta
Scris: Vin 02-Oct-2009 06:24
de retezan_catalin
Multumesc pentru raspunsuri, nu am rezolvat inca problema cu fulia pentru ca intre timp mi-au expirat numerele rosii.Acum as mai avea alte nelamuriri.In primul rand ma intereseaza la cati km se schimba distributia la motorul 1.4Hdi(in manual este specificat 240000Km in conditii normale sua odata la 10 ani).A doua problema care a inceput sa ma framante este legata de norma de poluare.Masina este inmatriculata in 2005 dar data fabricatiei pe care am stabilit-o dupa un numar de pe stalpul usii ar fi 01.12.2004.Credeti ca am sanse la RAR sa iasa E4? Tipul motorului este JM8HZB/T iar seria VIN VF7JM8HZB97212115. VA MULTUMESC!
Scris: Vin 02-Oct-2009 10:51
de vldst
Se pare ca este Euro 4. Din cate stiu eu, motorul 1.4 HDi, 50kW/70CP, cu indicativul 8HZ este Euro 4. Cel cu indicativul 8HX este Euro 3.
Am verificat si pe service.citroen.com, dupa seria ta de sasiu (VF7JM8HZB97212115):
ENGINE DV4TD TURBO DIESEL
DIESEL FILTER WATER DETECTOR WITHOUT DIESEL FILTER WATER DETECTOR
CYLINDER BLOCK (MATERIAL) CRANKCASE ALUMINIUM
FUEL DIESEL FUEL
EMISSIONS STANDARD (ENGINE) EEC 2000 DEPOLL (ENGINE)
SPEED SENSOR SIGNAL MULTIFUNCTIONAL ACTIVE SENSOR
ENGINE (TYPE) EV/DV
COOLING MOTOR RADIATOR TH : 27 - 16 DM2 ALUMINIUM BRAZIER
CRANKCASE GAS CIRCUIT HEATING W/O HEATER CASING GAS CIRCUIT
EOBD SELF-DIAGNOSIS SYSTEM "EOBD" AUTO-DIAGNOSTIC WITHOUT ACCELEROMETER
DEVICE (ANTIPOLLUTION) "EGR" EXHAUST GAS RECYCLING
VEHICLE TECHNICAL DEPOLLUTION L4 VEHICLE TECHNICAL DEPOLLUTION
PARTICLE FILTER WITHOUT PARTICLE FILTER
FAN 1 VRT VTS 300W FAN
FUEL VAPOUR RETRIEVAL WITHOUT PETROL VAPOUR RECUPERATION
INJECTION ASSOCIATED VARIANT MOUNTING BOSCH
HYBRID ENGINE WITHOUT ALTERNATOR-STARTER
TANK FILTER CITHOUT RESERVOIR FILTER
STOP AND START WITHOUT STOP AND START
Dupa cum se vede, se incadreaza la nivelul 4 (L4, level 4) de depoluare, adica Euro 4.
Scris: Vin 02-Oct-2009 10:54
de vldst
Partea frumoasa este ca si eu am acelasi tip de motor (8HZ, Euro 4) pe C3-ul meu din 2006, dar pentru ca baietilor de la ATS le-a fost lene probabil sa-l omologheze la RAR, numarul de omologare de pe cartea de identitate a masinii mele se termina in E3 (Euro 3). Ai grija la treaba asta cand vei inmatricula masina.
Scris: Vin 02-Oct-2009 14:02
de C i t r o n e l
Ati gresit.
Echivalenta intre normele PSA si EURO:
L4 = Euro 3
L5 = Euro 4
deci masina VF7JM8HZB97212115 este Euro 3.
Scris: Vin 02-Oct-2009 16:41
de retezan_catalin
Multumesc mult pentru raspunsuri.Se pare ca Luc are dreptate, cu toate ca nu este o veste prea buna.Credeti ca mai exista vreo posibilitate ca cei de la RAR sa-mi dea E4?Ei dupa ce criterii fac expertiza? Oricum multumesc inca o data pentru raspunsuri si astept un sfat in legatura cu distributia, ar trebui sa o schimb si pe asta?De asemenea ma intereseaza un service in Timisoara care se pricepe la Citroen si nu te usuca de bani.
Scris: Vin 02-Oct-2009 22:08
de khan
pai citi km are masina?
Scris: Sâm 03-Oct-2009 07:27
de retezan_catalin
Masina are 153000km si cum am spus se aude o bataie la relanti in partea dreapta a motorului.distributia nu a fost schimbata pana acum, m-ar interesa niste costuri aproximative atat pentru kit-ul de distributie cat si pentru kit-ul de accesorii.Va multumesc.
Scris: Dum 04-Oct-2009 13:21
de khan
bataia e de la fulia curelei de accesorii, n-are leg cu distributia. schimba oricum si distributia, e mai sigur asa
Scris: Mar 13-Oct-2009 19:47
de retezan_catalin
Buna ziua! Am si eu o mare rugaminte...Daca se poate sa-mi spuneti cum se prind centurile spate in partea fixa(pe caroserie).De fapt trebuia sa incep cu inceputul.Masina mea a fost cumparata fara banchete si centuri spate.Le-am achizitionat ulterior, montajul banchetelor a fost extrem de simplu,masina era dotata din fabrica cu toate suruburile si locurile de prindere, mai putin la centurile de siguranta unde m-am impotmolit.Pentru sistemul de retractare exista in stalpul din spate atat spatiul de prindere cat si surubul dar nu stiu in ce sa le prind in partea de jos.ceea ce ma surprinde este ca au existat toate punctele de prindere mai putin acesta.Va rog daca se poate sa ma ajutati cu o poza ca sa imi fac o idee despre cum ar trebui prinse in podea.Va multumesc si astept raspunsuri!