Pagina 1 din 1
cittroen c2 1.4 hdi probleme
Scris: Joi 17-Ian-2013 16:35
de ro_driver
Am cumparat un Citroen c2 din 2008 acu 4 luni. masina ave 140 000
- i-am scihmabt uleiu si toate filtrele , iar pe joja de ulei , indica ca e la maxim . In prima luna a scazut la jumatate cam 2000 de km. Dupa care pana acu nu a mai scazut deloc si acu am 151 000 km cu el. Uleiul care l-am bagat este Castrol Edge 5w30 pentru diesel.
- mai am o problema cu butonul ala de cruse control. Nu a functionat de la inceput . Se poate ca masina sa aiba doar butonul fara ca sa aiba aceasta dotare ? Mentionez ca masina nu are in dotari doar geamuri electrice , conputer de bord si inchidere centralizata.
- inca o problema , adica nu e o problema , e o chestie pe care eu nu o stiu . Cand pun contactul , imi arata cheita de service si langa scrie 19 000 km . ASta inseamna ca peste 19 mii de kilometrii trebuie sa ii fac ceva ? Pot afla ce exact ?
- distributia nu stiu daca a fost scgimbata sau nu . In mod normal la cati km recomanda fabrica sa fie schimbata ?
Stie cineva care sunt problemele frecvente ale acestei masini si cum pot fi ele evitate ? Va multumesc
Scris: Joi 17-Ian-2013 16:42
de Rica
daca are turbo uleiul sa dus in turbina
remediu--> completeaza la nivel
poate nu e activ butonul,poate nu il foloseti corect
verificare cu lexia
distributia la motorina in general la 120.000 pe curea si la 150.000 pe lant din cate stiu
asa ca pentru linitea ta schimb-o ca ai ajuns la limita
Scris: Joi 17-Ian-2013 17:07
de ro_driver
mersii pentu raspuns.
Da are turbina . o sa il complectez zilele astea
Butonul acela cum se foloseste corect ? Eu am apasat pe el si s-a aprins beculetul ala portocaliu ce il are el dar nu s-a intamplat nimic in rest.
Ce inseamna lexia ? Sau ce e aia ?
Scris: Joi 17-Ian-2013 17:10
de Rica
daca sa aprins un bec...e de bine
cum adica nu sa intamplat nimic?
nu a pastrat viteza sau ce?
lexia este programul de diagnoza pentru grupul PSA,citroen si peugeot
Scris: Joi 17-Ian-2013 17:46
de bogdancraciun
-Butonul acela nu e de la cruis contruol , e alceva....alerte sur vitesse adica cand depasesti ( in general 120 km/h ) te bip-uie.
-Cu privire la distributie... verifica cartea masinii.La 1.4 HDi se schimba, in conditii de exploatare normala, la 240.000 km sau 180.000 in conditii de exploatare intensa.
-Cand pui contactul si iti aparte cheita, iti arata cat mai ai pana la urmatorul schimb de ulei ( service ), Se reseteaza la fiecare schimb de ulei( procedura de resetare e simpla, dupa resetarea valoarea implicita este 20.000 km) si e o chestie faina ca iti dai seama exact cati Km ai mers de la shimbul de ulei.
-Eu conduc tot 1.4 HDi.. si de la schimb la schimmb nu fac nici o completare cu ulei ( 20.000 km ),Cand ai facut schimbul... se baga ulei, se merge cu masinina cateva zeci de km si apoi si completeaza , atunci o sa ai nivelul corect.( mai intra ulei si in filtru)
Scris: Joi 17-Ian-2013 17:48
de Rica
poi el are 10.000
240.000 km?
mi se pare enorm nu cred
Scris: Joi 17-Ian-2013 17:51
de bogdancraciun
Verifica...
NU vorbesc ca sa ma gasesc in treaba...Bordul la c2/c3 este la fel, + acelasi motor.Deci sunt mai in masura sa-i raspund omului.
Scris: Joi 17-Ian-2013 18:13
de Keket
Acel buton se apasa lung la viteze de peste 30 de km si v- a confirma sonor memorarea vitezei apoi de cate ori atingi viteza stabilita te v-a avertiza sonor. De exemplu in oras il setezi la 60 de km si te v-a avertiza de fiecare data cand atingi sau depasesti aceasta viteza.
Cheia de service se reseteaza la schimbul de ulei si arata 20000 km la fiecare resetare.
Tot la pornire vezi nivelul de ulei prin afisarea de patrate pentru nivel atins si liniute pentru nivel incomplet.
Daca vreti sa platiti refacerea unui motor schimbati la 220000km distributia , daca vreti sa aveti grja de masina schimbati la 60000 km distributia , caci atat e garantata cureaua si nu uitati ca este cauciuc care imbatraneste in timp nu tine o viata. Masina mea are 165000 de km si am schimbat distributia la 104000 la cumparare si la 164000 km si mai am destul pana la absurdul prag de 220000 si masina are deja 10 ani. De fiecare data am schimbat si pompa de apa , role , antigel si curea accesorii cu intinzator.
Scris: Joi 17-Ian-2013 18:37
de bogdancraciun
Masina din semnatura are 205.000 km... pe la 220-230.000 o sa fac si distribuita, probabil ca cu un kit aftermarket nu te risti sa mergi 240.000.
Nu or fi aia de la Citroen batuti in cap.
Am vazut pe un site francez, un c3 hdi de vanzare cu 260.000+ Km, si in anut scria ca trebuie facuta prima schimbare de distrubutie.
Scris: Joi 17-Ian-2013 19:17
de Rica
bun asa
inseamna ca citroenele e mai fiabile ca alte alea de schimba la saij da mii

Scris: Vin 18-Ian-2013 00:54
de ro_driver
multumesc foarte mult pentru raspunsuri
-Deci la ulei m-am lamurit . Eu cand am facut schimbul era apropae de maxim . Apoi cand am ami verificat era undeva mai sus putin de jumate , si tot acolo a ramas si dupa 6000 de km . Deci mai trebuie sa complectez putin.
-O sa incerc maine si chestia cu butonul ala . Eu nu il tineam apasat mai mult timp pana cand se auzea ceva bipait . Il apasam si doar atat . Probabil asta este problema din cate ati spus mai sus
-Cat despre distributie nu stiu ce sa zic ... daca o sa am bani in vara o sa o schimb . Ce spuneti despre kitul de distributie de la contitech (continental). De acela mi-am pus si pe fosta masina , un opel si mecanicii mi-au spus ca usnt foarte bune.