Pagina 1 din 2
Este C2 mai fiabil decat C3?
Scris: Mie 06-Feb-2008 12:02
de XENON
statistic vorbind cred ca in Romania sunt mai mult c3-uri cu probleme decat c2-uri. lucru perfect normal, fiindca la noi c2 nu prea exista. chiar ma uitam de cateva saptamani (de cand mi s-a fixat ideea de a imi lua un SportChic) si nu am vazut in Buc. decat un C2, gri metal. cu siguranta sunt mai multe dar densitatea lor e f. f. mica

.
argumentul mai serios pt. problema cu fiabilitatea ar fi ca C2 nu prea este destinat pietei estice, si atunci, vanzandu-se cu precadere in tarile occidentale, ma gandesc ca e construit "mai cu grija". m-am uitat pe cluburile citroen din UK si C2 cu probleme erau f. putine. ce parere aveti?
Scris: Mie 06-Feb-2008 12:40
de nicum
Eu zic sa insisti in special pe zona de suspensii si articulatii. Spoilerul din fata ai mari sanse sa il lovesti.
Scris: Mie 06-Feb-2008 14:49
de XENON
unde sa insist? ca nu am inteles exact.

Scris: Mie 06-Feb-2008 16:29
de MUGUREL PIRSCOVEANU
Tehnic vorbind, masinile au platforme identice.
Este diferenta doar la motorizarea/suspensia VTS.
In rest sunt perfect identice. E chestie numai de design. ca o curiozitate: parbrizul este acelasi

Scris: Mie 06-Feb-2008 21:41
de XENON
asta stiam

, dar atunci sa reformulez mai bine intrebarea: sunt masinile citroen produse pt. est la fel (calitativ) ca cele pt. vest?
Scris: Mie 06-Feb-2008 22:04
de vldst
S-a mai discutat problema asta pe forum, dar nu s-a putut ajunge la o concluzie clara.
Mie personal imi vine greu a crede ca Citroen are 2 linii de productie: una pentru vest, alta pentru est. Singura etapa unde cred ca se poate face o nedreptate ar fi la controlul tehnic final. Acolo s-ar putea sorta masinile (ipotetic vorbind), cele cu anumite defecte "minore" putand lua drumul estului. E insa greu sa demonstrezi asa ceva.
Probleme exista cu siguranta si la masinile Citroen din Franta. Ceea ce difera insa dramatic fata de Romania e calitatea service-ului. Cred ca de fapt toate drumurile duc la service in cele din urma.
Scris: Joi 07-Feb-2008 02:25
de XENON
vorbeam cu o cunostiinta care se ocupa cu Controlul Tehnic al Calitatii la o fabrica importanta din Romania, care produce niste subansamble la fel de importante pt. motoarele supraalimentate (si cu asta am zis tot). acolo exista CTC-isti care lucreaza pt. diferite marci auto pe care vor fi montate respectivle subansamble. un exemplu: o persoana care se ocupa de VW, descopera intr-un lot o piesa sub standarde, si defectul respectiv sugereaza ca exista o probabilitate sa nu fie singurul, in mod normal ar trebui ca intreg lotul respectiv sa fie luat la puricat (adica sute sau chiar mii de piese) ca sa se descopere piesele defecte. ei bine, in realitate acest lucru ar implica nerespectarea termenelor de livare, costuri mari cu productia altor piese in locul celor rebutate s.a.m.d. metoda de lucru este urmatoarea: loturile ok merg de xmplu in Germania, iar cele cu posibile piese cu defect (ATENTIE, este vorba e o probabilitate FOARTE mica, dar totusi ea exista) merg sa spunem, la VW China, Eastern Europe si alti "bananieri" ca noi.

Scris: Joi 07-Feb-2008 22:43
de cag
Sper ca realizezi ca ceea ce spui tu este foarte greu de probat in realitate

Scris: Vin 08-Feb-2008 00:48
de XENON
nu este greu, este imposibil de probat.

in general "se inchid ochii" la multe lucruri. iata un alt exmplu. CTC-istul care se ocupa de o marca premium (nu pot sa dau nume) a descoperit un mic defect care este posibil sa existe la aprox 30 de masini dintr-un lot de 10.000, chestie care ar implica recall-ul celor 10.000, recall cu cheltuieli estimate de 3.000.000 euro. normal ca recall-ul respectiv nu s-a facut, deoarece 30 de masini la care defectul doar AR PUTEA sa apara, nu inseamna nimic si nu ar pata imaginea marcii astfel incat sa justifice pierderile cu rechemarea.
Scris: Vin 08-Feb-2008 00:49
de XENON
@cag: intra si tu pe urmatorul thread, "C2 VTS in Romania" si zi-mi ceva impresii despre masina ta. ma intereseaza f. mult.
Scris: Vin 08-Feb-2008 02:08
de dj01fad
XENON scrie:vorbeam cu o cunostiinta care se ocupa cu Controlul Tehnic al Calitatii la o fabrica importanta din Romania, care produce niste subansamble la fel de importante pt. motoarele supraalimentate (si cu asta am zis tot). acolo exista CTC-isti care lucreaza pt. diferite marci auto pe care vor fi montate respectivle subansamble. un exemplu: o persoana care se ocupa de VW, descopera intr-un lot o piesa sub standarde, si defectul respectiv sugereaza ca exista o probabilitate sa nu fie singurul, in mod normal ar trebui ca intreg lotul respectiv sa fie luat la puricat (adica sute sau chiar mii de piese) ca sa se descopere piesele defecte. ei bine, in realitate acest lucru ar implica nerespectarea termenelor de livare, costuri mari cu productia altor piese in locul celor rebutate s.a.m.d. metoda de lucru este urmatoarea: loturile ok merg de xmplu in Germania, iar cele cu posibile piese cu defect (ATENTIE, este vorba e o probabilitate FOARTE mica, dar totusi ea exista) merg sa spunem, la VW China, Eastern Europe si alti "bananieri" ca noi.

am spus si eu pe un topic mai vechi despre problema asta, tot asa aflasem ceva de la un amic, dar ceea ce aflasem eu parca era mai grav decat asta, ceva de genul ca, chiar ar exista acele loturi care nu se incadreaza in norme, iar ele ajung pe masini vandute la unii ca noi ;)...
ma rog, ideea este ca nu ar trebui sa se intample asa ceva, dar totusi se intampla, si dupa cum s-a spus mai sus, nu poate fi demonstrat;
nu pot sa ma pronunt asupra dilemei c2-c3, dar, am vazut un c2 si era varianta vtr la treaba, si am ramas putin interzis de cum mergea acea jucarie, ceea ce nu pot spune si despre c3 la care aveam inauntru o senzatie foarte tampita asupra lucraturii...
Scris: Vin 08-Feb-2008 08:55
de vldst
Eu zic sa nu comparam mere cu pere. VTR, respectiv VTS, sunt echipari care fac cu siguranta diferenta fata de echiparea standard. Din cate stiu eu, nu exista C3 VTR, respectiv VTS. Aceste niveluri de echipare exista doar pentru C2 si C4.
Scris: Vin 08-Feb-2008 12:12
de dj01fad
ai dreptate. problema e ca in craiova am vazut doar 3 c2 si toate 3 erau vtr (cu unul din ele m-am plimbat)... si am vazut la mare un vts, dar alte variante nu...
Scris: Vin 08-Feb-2008 12:32
de nicum
XENON scrie:vorbeam cu o cunostiinta care se ocupa cu Controlul Tehnic al Calitatii la o fabrica importanta din Romania, care produce niste subansamble la fel de importante pt. motoarele supraalimentate (si cu asta am zis tot). acolo exista CTC-isti care lucreaza pt. diferite marci auto pe care vor fi montate respectivle subansamble. un exemplu: o persoana care se ocupa de VW, descopera intr-un lot o piesa sub standarde, si defectul respectiv sugereaza ca exista o probabilitate sa nu fie singurul, in mod normal ar trebui ca intreg lotul respectiv sa fie luat la puricat (adica sute sau chiar mii de piese) ca sa se descopere piesele defecte. ei bine, in realitate acest lucru ar implica nerespectarea termenelor de livare, costuri mari cu productia altor piese in locul celor rebutate s.a.m.d. metoda de lucru este urmatoarea: loturile ok merg de xmplu in Germania, iar cele cu posibile piese cu defect (ATENTIE, este vorba e o probabilitate FOARTE mica, dar totusi ea exista) merg sa spunem, la VW China, Eastern Europe si alti "bananieri" ca noi.

Pot sa iti confirm ca turbinele pt VW si Skoda sint facute la Mefin Sinaia. Cel putin alea pt motoare de 1.9 si 2l
PS: Sa insisti = sa fii atent.
Scris: Vin 08-Feb-2008 13:42
de XENON
treaba cu VW era doar un exemplu. "marca importanta" despre care am zis ulterior este una mult, mult peste, si nu din VAG.