..obtinute de pe site-ul ANCAP (organizatia Australiana echivalenta EuroNCAP - foloseste aceeasi procedura de testare ca si EuroNCAP iar pt masinile deja testate de EuroNCAP in general preia rezultatele - fara retestare)
http://www.aaa.asn.au/NCAP/PDF%20Docs/D ... /c4_05.pdf
Remarcabil in special punctajul HIC (= Head Injury Criteria - cu cat mai mic, cu atat mai bine) - cca jumatate din valorile "concurentei":
http://www.aaa.asn.au/NCAP/PDF%20Docs/golf05.pdf
http://www.aaa.asn.au/NCAP/PDF%20Docs/astra04.pdf
http://www.aaa.asn.au/NCAP/PDF%20Docs/megane03.PDF
Detalii crash test EuroNCAP pt C4
Moderator: Echipa Tehnica
Apropos de crashuri. Acum vreo 2 sapt am vazut un accident cumplit intre un C4 si un SUV. Din C4 nu mai intelegeai nimic, 2 persoane, ocupantii locurilor din fata decedate, motorul era pur si simplu aruncat in fata, montantii cazuti(si nu nu venise inca descarcerarea), urat de tot.
Viteza era pe la 80-100 din ce zic martorii si impactul a fost frontal.
Ce mai ramasese intreg din C4 era un far care era aruncat pe jos la cativa m de masina!
Eu unul m-am cam inmuiat cand am vazut cum arata masina!!!
Doamne Fereste!!!
Viteza era pe la 80-100 din ce zic martorii si impactul a fost frontal.
Ce mai ramasese intreg din C4 era un far care era aruncat pe jos la cativa m de masina!
Eu unul m-am cam inmuiat cand am vazut cum arata masina!!!
Doamne Fereste!!!
crash testele se fac pe undeva pe la 50km/h si stii cum arata masinile dupa aia. la ce te astepti cind mergi cu dublul vitezei? asta stiind ca efectele cresc in progresie geometrica, nu aritmetica, adica un accident la 100km/h nu e de 2 ori mai puternic decit unul la 50 ci cu mult mai mult. nici o masina de serie nu ar face o figura mult mai frumoasa in conditiile alea, crede-ma
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Matrixu scrie:Viteza era pe la 80-100 din ce zic martorii si impactul a fost frontal.
Ce mai ramasese intreg din C4 era un far care era aruncat pe jos la cativa m de masina!
In momentul impactului frontal vitezele celor doua masini se aduna si forta distructiva este mult mai mare decat in cazul unui test euro ncap, in care obstacolul este fix.
De fapt acum testeaza impactul frontal cu o suprafata deformabila la viteza de 64 km/h. Se simuleaza impactul a doua masini ce circula cu 55 km/h. La viteze mari efectele cresc in progresie geometrica cum a spus khan, iar cand masinile sunt de clase diferite cu mase diferite rezultatele sunt si mai grave.
Intentia mea nu a fost sa fac vreo comparatie cu EuroNcap, a fost doar o paranteza a ceea ce incepuse mars2k(putin offtopic)
Perfect de acord cu voi, insa m-a inmuiat rau de tot, e cam trist sa vezi cum iti poate arata masinuta la un asemenea impact!!!!!
Nu contenst ca n-ar fi normal sa fie asa, dar e chestiunea aia psihica
Perfect de acord cu voi, insa m-a inmuiat rau de tot, e cam trist sa vezi cum iti poate arata masinuta la un asemenea impact!!!!!

Nu contenst ca n-ar fi normal sa fie asa, dar e chestiunea aia psihica

sile_98 scrie:De fapt acum testeaza impactul frontal cu o suprafata deformabila la viteza de 64 km/h. Se simuleaza impactul a doua masini ce circula cu 55 km/h. La viteze mari efectele cresc in progresie geometrica cum a spus khan, iar cand masinile sunt de clase diferite cu mase diferite rezultatele sunt si mai grave.
In cazul ciocnirii cu un SUV, nu e doar diferenta de masa.
Mai sunt inca 2 aspecte:
1. Incompatibilitatea geometrica a structurilor deformabile (cea de la SUV - daca exista - e la o inaltime mai mare astfel incat in cazul unui crash, SUV-ul are tendinta sa se "urce" pe cealalta masina, asa ca structurile deformabile nu "coopereaza" pt absorbtia energiei).
2. Incompatibilitatea structurala: o parte din SUV-uri sunt construite pe sasiu rigid => nu prea au structura deformabila.
Binenteles ca asta nu le ajuta deloc in cazul ciocnirii cu un obstacol fix, idea ar fi ca indiferent ce/pe cine lovesc, cineva moare..
(pasagerii celeilalte masini si/sau pasagerii SUV-ului)
Exista pe site-ul ADAC un crash test "experimental" (in sensul de nestandardizat) Golf V vs SUV, ambele masini avand 56 km/h in momentul impactului.
http://adac.de/Tests/Crash_Tests/ggk/de ... ageID=8645
.. si auto-traducerea in engleza de pe Google:
http://translate.google.com/translate?u ... en&ie=UTF8
Ultima oară modificat Joi 19-Ian-2006 17:03 de către mars2k, modificat 1 dată în total.
mie mi a placut mai ales pasaju' asta:
"Kompatibles Verhalten, bei dem jedes Fahrzeug bei einem ZusammenstoĂ idealerweise seine eigene Energie aufnimmt, konnten die ADAC-Tester beim Volvo XC90 nicht feststellen. Die Untersuchung offenbarte gleich zwei Schwächen: Weil ein Querträger unter der Wucht des Aufpralls reiĂt, kann sich der Golf nur noch punktuell abstĂźtzen. AuĂerdem steigt der XC90 auf die Vorderfront des VW. FĂźr Insassen des Golf, dessen Armaturenbrett um 23 Zentimeter in den Innenraum wanderte, stellen diese Umstände keine Lebensgefahr, aber ein sehr hohes Verletzungsrisiko im Beinbereich dar."

"Kompatibles Verhalten, bei dem jedes Fahrzeug bei einem ZusammenstoĂ idealerweise seine eigene Energie aufnimmt, konnten die ADAC-Tester beim Volvo XC90 nicht feststellen. Die Untersuchung offenbarte gleich zwei Schwächen: Weil ein Querträger unter der Wucht des Aufpralls reiĂt, kann sich der Golf nur noch punktuell abstĂźtzen. AuĂerdem steigt der XC90 auf die Vorderfront des VW. FĂźr Insassen des Golf, dessen Armaturenbrett um 23 Zentimeter in den Innenraum wanderte, stellen diese Umstände keine Lebensgefahr, aber ein sehr hohes Verletzungsrisiko im Beinbereich dar."

kata scrie:mie mi a placut mai ales pasaju' asta:
"Kompatibles Verhalten, bei dem jedes Fahrzeug bei einem ZusammenstoĂ idealerweise seine eigene Energie aufnimmt, konnten die ADAC-Tester beim Volvo XC90 nicht feststellen. Die Untersuchung offenbarte gleich zwei Schwächen: Weil ein Querträger unter der Wucht des Aufpralls reiĂt, kann sich der Golf nur noch punktuell abstĂźtzen. AuĂerdem steigt der XC90 auf die Vorderfront des VW. FĂźr Insassen des Golf, dessen Armaturenbrett um 23 Zentimeter in den Innenraum wanderte, stellen diese Umstände keine Lebensgefahr, aber ein sehr hohes Verletzungsrisiko im Beinbereich dar."
Cred ca era o replica la asta (citat din pliantul Volvo pt XC90):
"FRIENDLY FACE
A lower cross-member at the front helps improve crash
compatibility with lower vehicles. Additionally, a softly
rounded front and an energy-absorbing hood help reduce
the risk of injury to unprotected road users."
Link: http://www.volvocars.us/NR/rdonlyres/73 ... 90MY06.pdf
BTW, am modificat postul anterior sa reiasa mai clar ca e disponibila si traducerea ;)
Înapoi la “Citroen C4 - Berlina, Coupe, Sedan, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11812
Cel mai nou membru JewellEMats