Detalii crash test EuroNCAP pt C4

Forum de dicutii generale despre Citroen C4, C4 Picasso si Grand C4 Picasso: dotari, oferte, versus, posesori, etc.

Moderator: Echipa Tehnica

mars2k
pasionat
Mesaje: 344
Membru din: Vin 02-Apr-2004 16:12
Localitate: Bucuresti

Detalii crash test EuroNCAP pt C4

Mesajde mars2k » Mie 18-Ian-2006 13:22

..obtinute de pe site-ul ANCAP (organizatia Australiana echivalenta EuroNCAP - foloseste aceeasi procedura de testare ca si EuroNCAP iar pt masinile deja testate de EuroNCAP in general preia rezultatele - fara retestare)
http://www.aaa.asn.au/NCAP/PDF%20Docs/D ... /c4_05.pdf

Remarcabil in special punctajul HIC (= Head Injury Criteria - cu cat mai mic, cu atat mai bine) - cca jumatate din valorile "concurentei":
http://www.aaa.asn.au/NCAP/PDF%20Docs/golf05.pdf
http://www.aaa.asn.au/NCAP/PDF%20Docs/astra04.pdf
http://www.aaa.asn.au/NCAP/PDF%20Docs/megane03.PDF

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Mie 18-Ian-2006 13:54

Apropos de crashuri. Acum vreo 2 sapt am vazut un accident cumplit intre un C4 si un SUV. Din C4 nu mai intelegeai nimic, 2 persoane, ocupantii locurilor din fata decedate, motorul era pur si simplu aruncat in fata, montantii cazuti(si nu nu venise inca descarcerarea), urat de tot.
Viteza era pe la 80-100 din ce zic martorii si impactul a fost frontal.
Ce mai ramasese intreg din C4 era un far care era aruncat pe jos la cativa m de masina!
Eu unul m-am cam inmuiat cand am vazut cum arata masina!!!
Doamne Fereste!!!

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mie 18-Ian-2006 21:48

crash testele se fac pe undeva pe la 50km/h si stii cum arata masinile dupa aia. la ce te astepti cind mergi cu dublul vitezei? asta stiind ca efectele cresc in progresie geometrica, nu aritmetica, adica un accident la 100km/h nu e de 2 ori mai puternic decit unul la 50 ci cu mult mai mult. nici o masina de serie nu ar face o figura mult mai frumoasa in conditiile alea, crede-ma
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

cit16v
pasionat
Mesaje: 330
Membru din: Mie 12-Noi-2003 22:32
Localitate: Bucuresti,Rm.Valcea

Mesajde cit16v » Mie 18-Ian-2006 23:33

Matrixu scrie:Viteza era pe la 80-100 din ce zic martorii si impactul a fost frontal.
Ce mai ramasese intreg din C4 era un far care era aruncat pe jos la cativa m de masina!


In momentul impactului frontal vitezele celor doua masini se aduna si forta distructiva este mult mai mare decat in cazul unui test euro ncap, in care obstacolul este fix.

sile_98
pasionat
Mesaje: 153
Membru din: Mar 22-Mar-2005 11:59
Localitate: Brasov

Mesajde sile_98 » Joi 19-Ian-2006 09:44

De fapt acum testeaza impactul frontal cu o suprafata deformabila la viteza de 64 km/h. Se simuleaza impactul a doua masini ce circula cu 55 km/h. La viteze mari efectele cresc in progresie geometrica cum a spus khan, iar cand masinile sunt de clase diferite cu mase diferite rezultatele sunt si mai grave.

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Joi 19-Ian-2006 11:52

Intentia mea nu a fost sa fac vreo comparatie cu EuroNcap, a fost doar o paranteza a ceea ce incepuse mars2k(putin offtopic)
Perfect de acord cu voi, insa m-a inmuiat rau de tot, e cam trist sa vezi cum iti poate arata masinuta la un asemenea impact!!!!! :cry:
Nu contenst ca n-ar fi normal sa fie asa, dar e chestiunea aia psihica :lol:

mars2k
pasionat
Mesaje: 344
Membru din: Vin 02-Apr-2004 16:12
Localitate: Bucuresti

Mesajde mars2k » Joi 19-Ian-2006 13:12

sile_98 scrie:De fapt acum testeaza impactul frontal cu o suprafata deformabila la viteza de 64 km/h. Se simuleaza impactul a doua masini ce circula cu 55 km/h. La viteze mari efectele cresc in progresie geometrica cum a spus khan, iar cand masinile sunt de clase diferite cu mase diferite rezultatele sunt si mai grave.


In cazul ciocnirii cu un SUV, nu e doar diferenta de masa.
Mai sunt inca 2 aspecte:

1. Incompatibilitatea geometrica a structurilor deformabile (cea de la SUV - daca exista - e la o inaltime mai mare astfel incat in cazul unui crash, SUV-ul are tendinta sa se "urce" pe cealalta masina, asa ca structurile deformabile nu "coopereaza" pt absorbtia energiei).

2. Incompatibilitatea structurala: o parte din SUV-uri sunt construite pe sasiu rigid => nu prea au structura deformabila.
Binenteles ca asta nu le ajuta deloc in cazul ciocnirii cu un obstacol fix, idea ar fi ca indiferent ce/pe cine lovesc, cineva moare..
(pasagerii celeilalte masini si/sau pasagerii SUV-ului)

Exista pe site-ul ADAC un crash test "experimental" (in sensul de nestandardizat) Golf V vs SUV, ambele masini avand 56 km/h in momentul impactului.
http://adac.de/Tests/Crash_Tests/ggk/de ... ageID=8645
.. si auto-traducerea in engleza de pe Google:
http://translate.google.com/translate?u ... en&ie=UTF8
Ultima oară modificat Joi 19-Ian-2006 17:03 de către mars2k, modificat 1 dată în total.

Avatar utilizator
kata
pasionat
Mesaje: 768
Membru din: Joi 03-Mar-2005 15:58
Localitate: Bucuresti

Mesajde kata » Joi 19-Ian-2006 16:12

mie mi a placut mai ales pasaju' asta:

"Kompatibles Verhalten, bei dem jedes Fahrzeug bei einem Zusammenstoß idealerweise seine eigene Energie aufnimmt, konnten die ADAC-Tester beim Volvo XC90 nicht feststellen. Die Untersuchung offenbarte gleich zwei Schwächen: Weil ein Querträger unter der Wucht des Aufpralls reißt, kann sich der Golf nur noch punktuell abstützen. Außerdem steigt der XC90 auf die Vorderfront des VW. Für Insassen des Golf, dessen Armaturenbrett um 23 Zentimeter in den Innenraum wanderte, stellen diese Umstände keine Lebensgefahr, aber ein sehr hohes Verletzungsrisiko im Beinbereich dar."

:?

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Joi 19-Ian-2006 17:01

:shock: daca ne mai injuri sa sti ca cer banarea userului :D

mars2k
pasionat
Mesaje: 344
Membru din: Vin 02-Apr-2004 16:12
Localitate: Bucuresti

Mesajde mars2k » Joi 19-Ian-2006 17:08

kata scrie:mie mi a placut mai ales pasaju' asta:

"Kompatibles Verhalten, bei dem jedes Fahrzeug bei einem Zusammenstoß idealerweise seine eigene Energie aufnimmt, konnten die ADAC-Tester beim Volvo XC90 nicht feststellen. Die Untersuchung offenbarte gleich zwei Schwächen: Weil ein Querträger unter der Wucht des Aufpralls reißt, kann sich der Golf nur noch punktuell abstützen. Außerdem steigt der XC90 auf die Vorderfront des VW. Für Insassen des Golf, dessen Armaturenbrett um 23 Zentimeter in den Innenraum wanderte, stellen diese Umstände keine Lebensgefahr, aber ein sehr hohes Verletzungsrisiko im Beinbereich dar."

:?


Cred ca era o replica la asta (citat din pliantul Volvo pt XC90):
"FRIENDLY FACE
A lower cross-member at the front helps improve crash
compatibility with lower vehicles.
Additionally, a softly
rounded front and an energy-absorbing hood help reduce
the risk of injury to unprotected road users."
Link: http://www.volvocars.us/NR/rdonlyres/73 ... 90MY06.pdf

BTW, am modificat postul anterior sa reiasa mai clar ca e disponibila si traducerea ;)

adrian_c
just curious
Mesaje: 18
Membru din: Lun 16-Mar-2009 17:18
Localitate: Targoviste

Mesajde adrian_c » Lun 11-Mai-2009 19:03

Ce am remarcat este ca in caz de accident frontal (Doamne Fereste) oglinzile nu se rup, nefiind si cazul celorlalte modele (in afara de Peugeot caruia i se deformeaza destul de mult).


Înapoi la “Citroen C4 - Berlina, Coupe, Sedan, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187773
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11812
    Cel mai nou membru JewellEMats