probleme sub capota???????
Moderator: Echipa Tehnica
probleme sub capota???????
Stiu ca trebuie sa stau pe capul lor. Am stabilit ca la revizie o sa facem o diagnoza completa si oficiala, nu pe vorbe. Eu nu prea am fost de acord cu ce-au spus ei in legatura cu injectoarele, in sensul ca poate fi o explicatie logica, dar in cazul asta e mai pe departe asa... Ei m-au trimis sa le curat la un service din Pitesti care face si asa ceva, dar logic ca nu ma duc de nebun, decat dupa ce imi dau ei scris ca trebuie sa procedez asa. Am mai spus eu... Om fi noi in bune relatii, dar daca ajung cu masina prin alte service-uri decat cele autorizate, uite-asa zboara garantia si se duce dracu si prietenia. Da o sa vedem ce va urma si sigur o sa va tin la curent. Multumesc mult pt sfaturi!
-
- pasionat
- Mesaje: 322
- Membru din: Vin 12-Ian-2007 11:06
- Localitate: constanta
Probabil ca setul motor era de titaniu.Cureaua de ventilator din otel.Condensatorul de Mercedes.Bujiile de la Bosch ultima generatie.Fisele de silicon, tot Mercedes.Cutie: Ferrari.Carburator: Magnetti Marreli.Glumesc, mai mult decat permis , dar come on.Mai stinge si tu farurile la masina scufundata ca si noi spunem ca ursul nu avea coada
Cat despre treaba cu relantiul...crezi ce vrei.Dar mai citeste.mai intreaba.Asta daca nu ai vreun inginer constructor motoare si atunci... tot respectul.
Cuzinetii se pot distruge si daca s-a infundat pompa de ulei= nu e defect de fabricatie.

Cat despre treaba cu relantiul...crezi ce vrei.Dar mai citeste.mai intreaba.Asta daca nu ai vreun inginer constructor motoare si atunci... tot respectul.
Cuzinetii se pot distruge si daca s-a infundat pompa de ulei= nu e defect de fabricatie.
probleme sub capota???????
Nu-i nici o problema daca nu ai inteles, eu ma refeream la setul motor si am si subliniat asta. Nu cred ca ai citit ceva despre curele, sau fise, postat de mine. Da ca sa-ti fie si mai usor sa intelegi o sa-ti spun inca ceva. Socrul meu a avut o dacie super adevarata, tot din '73, la care a schimbat setul la 300k. Si iti mai dau cate alte exemple vrei tu, da am zis ca astea doua sunt mai practice. Socru-meu a vandut dacia si se plimba acum intr-un mercedes cobra modelul american. O masina de colectie, adusa din America acum un an, care-i de fapt a mea. I-am dat-o insa lui fiindca face super putini km pe an, stie sa mearga cu masina si sa aibe grija de ea. In plus, o tine in garaj si pe vreme urata nu iese cu ea. Doar eu si prietena mea ne mai plimbam in week-end cu ea, atunci cand e vremea ok. Daca imi puteti spune si mie cum anume pot insera niste poze, o sa va arat cam despre ce vorbesc si o sa vi-l prezint si pe citronel, al 2-lea c4 coupe din Pitesti!
intra pe www.imageshack.us . ai acolo un camp in care incarci poza ta de pe calc., apesi apoi "host it". o sa iti apara apoi niste linkuri, primul se numeste "hotlinks for forums (1)". la acela ii dai copy si paste in postul tau.
probleme sub capota???????
XENON iti multumesc mult!! You're the man!! 

-
- pasionat
- Mesaje: 322
- Membru din: Vin 12-Ian-2007 11:06
- Localitate: constanta
Si ptr ca ai scris probleme sub capota, uita-te aici,http://www.consumerenergycenter.org/myths/idling.html si citeste despre primele 2 mituri.Dupa ce citesti ce scrie acolo si constati ca tu ai facut exact opusul a ce spun aia acolo timp de 38k de km, iti vei da seama care e treaba cu zgomotele alea suspecte de sub capota ta si nu te vei mai mira.Se pare ca nu te-a interesat link-ul pe care ti l-am dat, ai fi vazut si natura problemei mele.La 1800km.Aia a fost defect de fabricatie.La 38k...daca nu faci ungerea corecta, despre care tu insisti ca se face pe relanti( apropo, esti din Pitesti, intreaba un inginer mai vechi de la Dacia) mai ales iarna, cred ca deja stiu deznodamantul in service.Stii cat dureaza sa-ti diagnosticheze defectiunea, daca au pana si cel mai mic dubiu?Sau daca, de exemplu iti gaseste uzuri premature ale pieselor mobile, datorate lipsei unei ungeri corecte, desi pompa functioneaza perfect?Ai sa fii surprins.Cred ca in 3 luni de ciocniri cu ATS( de la constatarea problemei si pana la rezolvarea ei), am ajuns sa inteleg gandirea lor si modul de solutionare al problemelor.
PS : si la unele Dacii scria pe parbriz : NU incalziti motorul la relanti.Dar ce stiau aia...ei doar au facut masina
PS : si la unele Dacii scria pe parbriz : NU incalziti motorul la relanti.Dar ce stiau aia...ei doar au facut masina

probleme sub capota???????
Sa stii ca am intrat pe link-ul trimis de tine si am citit acolo ce probleme ai avut tu cu masina. Si am inteles exact despre ce e vorba, dar eu nu am fost clar in privinta unui lucru. Problema cu zgomotul de la motor, eu o am cam de pe la 15k, dar am convenit cu cei de la Cartec Trade sa mai lasam masina sa vedem cum se comporta, daca mai face treaba asta. Timpul a trecut, am facut multi multi km cu masina, majoritatea in afara orasului, chiar cu viteza destul de mare. Si prin oras au fost situatii in care m-am mai luat la alergat ca deh, voiam sa vad ce poate motoru... Te rog sa ma crezi ca nu se mai auzea absolut nimic pe nicaieri. Nici daca ridicam capota, nu se auzea nimic altceva decat relantiul unui benzinar bine reglat. Eh, toate astea se intamplau pe timp de vara, cand era cald! Eu am cumparat masina in august 2006, mai exact pe 28 august... In iarna care a urmat, a fost prima data cand s-a manifestat acel zgomot si am anuntat atunci. Ei au hotarat sa schimbam uleiul din 5w40 in 5w30, lucru care s-a dovedit a fi eficient. Apoi a venit iarasi vremea frumoasa si nu a mai facut nici un fel de problema.
Acum, fiind mai rece iarasi a inceput sa se manifeste acel zgomot si am vb cu cei de la service si am convenit ca la revize, adik peste 2 mii de km, vom face o diagnoza completa si o sa vedem ce e de facut. Masina e in garantie si e problema lor cum se descurca, eu nu vreau decat sa beneficiez de un bun pt care am platit bani frumusei conform unor facturi.
Acum, in ceea ce priveste relantiul iti spun asa: strict la c4 - ul asta, daca il las dimineata la prima pornire max 3 minute sa merga la relanti, temperatura apei se ridica la cote normale cu mult mai repede decat daca plec cu masina direct, iar zgomotul se diminueaza mai rapid ca atunci cand plec cu ea pur si simplu. Treaba cu relantiul este ultra verificata, nu numai in ceea c priveste marca dacia, ci si fiat, toyota, peugeot si volvo si mercedes si ce mai vrei tu. Hai sa gandim un pic logic... Un motor care are axa cu probleme sau cuzinetii sau setul, nu are cum sa ridice uleiul in rampa, mai ales la motorele cu 2 axe, atat de bine daca tu il accelerezi si drept urmare risti sa produci un rau mai mare. Daca un C4 se poate defecta la grupul propulsor numai in nici o luna de mers la relanti cateva minute dimineata, inseamna ca sunt cel mai mare bou ca am investit o gramada de bani intr-o asemenea masina. Imi pare rau, ca nu-i frumos ce fac daca postez imagini cu alte marci de masini pe care le-am detinut in ultimii 3 ani pe un form al clubului Citroen, dar daca imi dai o adresa de messenger, ca pe mail se descarca destul de greu, o sa rezolvam si asta. E important sa intelegi spre exemplu ca la un volvo v50 cu motor de 2 litrii si 140 CP, cu acelasi stil de condus si tratament nu am avut nici un fel de problema. Sau la un passat 1,9 TDI, sau chiar la un peugeot 307 benzina 1,6 16v, masini care au fost ale mele prsonal si cu care am facut ceva km. Deci treaba cu relantiul poate sa tina cel mult de o optiune personala, dar sa dauneze unui motor in asemenea fel, parerea mea e ca-i de domeniul fantasticului. Alte argumente eu unul nu mai am, insa te asigur ca iti respect parerea si explicatiile!
Acum, fiind mai rece iarasi a inceput sa se manifeste acel zgomot si am vb cu cei de la service si am convenit ca la revize, adik peste 2 mii de km, vom face o diagnoza completa si o sa vedem ce e de facut. Masina e in garantie si e problema lor cum se descurca, eu nu vreau decat sa beneficiez de un bun pt care am platit bani frumusei conform unor facturi.
Acum, in ceea ce priveste relantiul iti spun asa: strict la c4 - ul asta, daca il las dimineata la prima pornire max 3 minute sa merga la relanti, temperatura apei se ridica la cote normale cu mult mai repede decat daca plec cu masina direct, iar zgomotul se diminueaza mai rapid ca atunci cand plec cu ea pur si simplu. Treaba cu relantiul este ultra verificata, nu numai in ceea c priveste marca dacia, ci si fiat, toyota, peugeot si volvo si mercedes si ce mai vrei tu. Hai sa gandim un pic logic... Un motor care are axa cu probleme sau cuzinetii sau setul, nu are cum sa ridice uleiul in rampa, mai ales la motorele cu 2 axe, atat de bine daca tu il accelerezi si drept urmare risti sa produci un rau mai mare. Daca un C4 se poate defecta la grupul propulsor numai in nici o luna de mers la relanti cateva minute dimineata, inseamna ca sunt cel mai mare bou ca am investit o gramada de bani intr-o asemenea masina. Imi pare rau, ca nu-i frumos ce fac daca postez imagini cu alte marci de masini pe care le-am detinut in ultimii 3 ani pe un form al clubului Citroen, dar daca imi dai o adresa de messenger, ca pe mail se descarca destul de greu, o sa rezolvam si asta. E important sa intelegi spre exemplu ca la un volvo v50 cu motor de 2 litrii si 140 CP, cu acelasi stil de condus si tratament nu am avut nici un fel de problema. Sau la un passat 1,9 TDI, sau chiar la un peugeot 307 benzina 1,6 16v, masini care au fost ale mele prsonal si cu care am facut ceva km. Deci treaba cu relantiul poate sa tina cel mult de o optiune personala, dar sa dauneze unui motor in asemenea fel, parerea mea e ca-i de domeniul fantasticului. Alte argumente eu unul nu mai am, insa te asigur ca iti respect parerea si explicatiile!
probleme sub capota???????
In legatura cu acele mituri pe care le-am citit amandoi, eu vad lucrurile in felul urmator: in primul rand, acolo este vorba despre consumul de carburant realizat cu masina la relanti, in comparatie cu un motor care ruleaza in trafic. Este intr-adevar dovedit ca nu faci o economie de carburant daca stai cu motorul pornit in loc sa il opresti, lucru pe care eu nu l-am contestat niciodata. Pasajul in care se face referire la 'warm-up', lamureste din punctul meu de vedere problema. Scrie acolo ca sunt suficiente 30 de secunde pentru a incalzii un motor. Eu am spus clar ca nu stau mai mult de 3 minute in parcare, cu siguranta nici macar 3 minute. Dar sa calculam asa. Pornesc motorul, im trag centura, caut prin cd-uri, plus minutul pe care il acord motorului pt incalzire (asa cum am mai scris in primele posturi, am o usoara tendinta de oprire a motorului la prima pornire, iar atunci cand plec pur si simplu de pe loc, masina nu accelereaza cum trebuie...), nu cred depasesc per total mai mult de 2 minute. Asadar, chiar nu consider ca fac nimic pe invers.
Pot sa zic si eu ceva???
Chiar nu cred ca un mers la relanti de 2-3 minute ar putea cauza astfel de problema in nici 40.000 km. Chiar rau daca e, e un rau prea mic pt. a aparea asa defectiune si mai ales asa repede.
LKP, cu placere, dar ti-am dat o indicatie gresita (scuze, eram cam obosit).
dupa ce-i dai "host it" dai copy la "Thumbnail for forums (1)" si o sa se poata vedea marita cand da cineva click pe ea.

LKP, cu placere, dar ti-am dat o indicatie gresita (scuze, eram cam obosit).
dupa ce-i dai "host it" dai copy la "Thumbnail for forums (1)" si o sa se poata vedea marita cand da cineva click pe ea.
Mai ales acum cind e rece eu zic ca e ok sa lasi masina sa mearga citva timp la relanti. Nu prea mult insa. 30secunde-3 minute e ok. Cit iti stergi geamurile de gainat si praf.
Cind motorul merge la relanti explozia nu e foarte puternica si drept urmare nu se degaja la fel de multa caldura ca in mers. Mai ales ca in mers uneori tre' sa mai si forjezi ocazional. Cum nu se degaja asa multa caldura, componentele motorului se incalzesc mai uniform si diferenta de dilatatie intre diverse puncte ale componentelor (si aici ma gindesc mai ales la blocul motor si la pistoane) e mai mica. Cind pleci deja punctele care se incalzesc mai greu au deja ceva caldura in ele.
Daca lasi rabla sa mearga la relanti prea mult insa (sa zicem peste 10 minute) atunci da, incalzirea este ideala insa pentru ca la turatii mici senzorul lambda nu e luat in seama (injectoarele baza benzina intr-un mod orb, atita/rotatie/minut/whatever, cit e setat ECU) ramine o droaie de gaz nears sau partial ars pe acolo. Daca dupa ce pleci mai mergi si foarte putini kilometri dupa care iar o lasi sa se raceasca, sau daca atunci cind mergi nu reusesti (sau nu vrei) sa treci de 3000-3500-4000 rpm (zic de benzinare) atunci cenusa aia ramine acolo, se depune, se solidifica si-ti musca din ce poate. Eventual daca si schimbul de ulei se face rar (sau prea rar relativ la cita calamina se depunde pe acolo) atunci si uleiul incepe sa devina acid mai devreme decit ar trebui si te trezesti destul de curind cu pierderi de compresie, sau ca motorul maninca de ulei, etc etc.
Cind motorul merge la relanti explozia nu e foarte puternica si drept urmare nu se degaja la fel de multa caldura ca in mers. Mai ales ca in mers uneori tre' sa mai si forjezi ocazional. Cum nu se degaja asa multa caldura, componentele motorului se incalzesc mai uniform si diferenta de dilatatie intre diverse puncte ale componentelor (si aici ma gindesc mai ales la blocul motor si la pistoane) e mai mica. Cind pleci deja punctele care se incalzesc mai greu au deja ceva caldura in ele.
Daca lasi rabla sa mearga la relanti prea mult insa (sa zicem peste 10 minute) atunci da, incalzirea este ideala insa pentru ca la turatii mici senzorul lambda nu e luat in seama (injectoarele baza benzina intr-un mod orb, atita/rotatie/minut/whatever, cit e setat ECU) ramine o droaie de gaz nears sau partial ars pe acolo. Daca dupa ce pleci mai mergi si foarte putini kilometri dupa care iar o lasi sa se raceasca, sau daca atunci cind mergi nu reusesti (sau nu vrei) sa treci de 3000-3500-4000 rpm (zic de benzinare) atunci cenusa aia ramine acolo, se depune, se solidifica si-ti musca din ce poate. Eventual daca si schimbul de ulei se face rar (sau prea rar relativ la cita calamina se depunde pe acolo) atunci si uleiul incepe sa devina acid mai devreme decit ar trebui si te trezesti destul de curind cu pierderi de compresie, sau ca motorul maninca de ulei, etc etc.
-
- pasionat
- Mesaje: 322
- Membru din: Vin 12-Ian-2007 11:06
- Localitate: constanta
Iaca ce-si dau si astia cu presupusul:
Increased Maintenance Expenses
When a gasoline or diesel engine idles for prolonged periods, the engine oil becomes contaminated more quickly than when the vehicle is being driven.Oil contamination is more prevalent in diesel engines because of the large amount of intake air used in the diesel combustion cycle. When idling at low rpms, such as 600 rpm, the excess air in the combustion process cools the cylinder liners, resulting in incomplete combustion and condensation of unburned fuel on the cylinder walls. These deposits are eventually drawn into the engine sump where they contaminate the engine oil and reduce its effectiveness as a lubricant. Controlled studies demonstrate that prolonged idling typically reduces the operating life of engine oil by 75 percent, from 600 engine-hours to 150 engine-hours.Compare the convenience of excessive idling against the cost of more frequent oil and filter changes and the amount of time your truck will be out of service while the work is being done.
Shorter Time Periods Between Engine Rebuilds Idling produces carbon deposits and unburned fuel residues that will accumulate and damage the engine at several vital points. If you idle your truck excessively, you can expect to pay for more frequent servicing of spark plugs, fuel injectors, valve seats and piston crowns. If you have the option of setting the idle speed on your diesel engine, keep in mind that idling at low rpms (600 rpm) will reduce cylinder pressures and increase the amount of unburned fuel and carbon deposits, further accelerating the rate of engine wear. Idling at high rpms (1100 rpm) increases cylinder pressure for more complete fuel combustion, but you'll use more fuel due to the higher rpm. Either way, you can't win. Carefully monitored studies suggest that an engine idling for one hour is equivalent to two hours of driving. Imagine what this will do to your engine rebuild cycle!
Increased Emissions
Excessive idling can actually damage your engine's components, including cylinders, spark plugs and the exhaust system. That's because an idling engine is not operating at its peak temperature, which means that fuel combustion is incomplete. This leaves fuel residues that can condense on cylinder walls, where they can contaminate oil and damage engine components. For example, fuel residues tend to deposit on spark plugs. As the amount of engine idling increases, the average plug temperature drops and plug fouling is accelerated. This can increase fuel consumption by 4 to 5 percent. Excessive idling can also allow water to condense in the vehicle's exhaust, which can lead to corrosion and reduce the life of the exhaust system.
Asta presupunand ca le dam draq de emisii( desi nu e foarte echitabil), tot ramane uzura prematura a motorului.
Increased Maintenance Expenses
When a gasoline or diesel engine idles for prolonged periods, the engine oil becomes contaminated more quickly than when the vehicle is being driven.Oil contamination is more prevalent in diesel engines because of the large amount of intake air used in the diesel combustion cycle. When idling at low rpms, such as 600 rpm, the excess air in the combustion process cools the cylinder liners, resulting in incomplete combustion and condensation of unburned fuel on the cylinder walls. These deposits are eventually drawn into the engine sump where they contaminate the engine oil and reduce its effectiveness as a lubricant. Controlled studies demonstrate that prolonged idling typically reduces the operating life of engine oil by 75 percent, from 600 engine-hours to 150 engine-hours.Compare the convenience of excessive idling against the cost of more frequent oil and filter changes and the amount of time your truck will be out of service while the work is being done.
Shorter Time Periods Between Engine Rebuilds Idling produces carbon deposits and unburned fuel residues that will accumulate and damage the engine at several vital points. If you idle your truck excessively, you can expect to pay for more frequent servicing of spark plugs, fuel injectors, valve seats and piston crowns. If you have the option of setting the idle speed on your diesel engine, keep in mind that idling at low rpms (600 rpm) will reduce cylinder pressures and increase the amount of unburned fuel and carbon deposits, further accelerating the rate of engine wear. Idling at high rpms (1100 rpm) increases cylinder pressure for more complete fuel combustion, but you'll use more fuel due to the higher rpm. Either way, you can't win. Carefully monitored studies suggest that an engine idling for one hour is equivalent to two hours of driving. Imagine what this will do to your engine rebuild cycle!
Increased Emissions
Excessive idling can actually damage your engine's components, including cylinders, spark plugs and the exhaust system. That's because an idling engine is not operating at its peak temperature, which means that fuel combustion is incomplete. This leaves fuel residues that can condense on cylinder walls, where they can contaminate oil and damage engine components. For example, fuel residues tend to deposit on spark plugs. As the amount of engine idling increases, the average plug temperature drops and plug fouling is accelerated. This can increase fuel consumption by 4 to 5 percent. Excessive idling can also allow water to condense in the vehicle's exhaust, which can lead to corrosion and reduce the life of the exhaust system.
Asta presupunand ca le dam draq de emisii( desi nu e foarte echitabil), tot ramane uzura prematura a motorului.
probleme sub capota???????
Bogdan, am citit cu interes ce ai postat tu si cred ca textul desluseste clar ca lacrima ca cele 2-3 minute ale mele, n-au nici o legatura cu provocarea vreunui defect asupra motorului. In primul rand, cei care au editat acel text, subliniaza impactul asupra motoarelor diesel, mai putin asupra benzinarelor. Apoi acolo se stipuleaza faptul ca mersul prelungit la relanti poate dauna motorului, in nici un caz 1 minut, 2, maxim 3... Si mai important ca orice altceva, intreg textul explica uzura motorului din cauza mersului 'in gol' excesiv pe toata durata vietii motorului, nu pe 2 luni de iarna. Dar sa rezum si sa iti supun atentiei ceva la care astept cu interes un raspuns: ce crezi ca afecteaza mai mult performantele si viata unui motor, cele 3 minute ale mele sau traficul din Bucuresti unde faci de cel putin 3 ori un semafor? Tu cam de cate ori iti opresti si repornesti motorul care evident merge la relanti cand te afli pe Magheru, sau... Grant, sau... ??
probleme sub capota???????
Va salut din nou! Am noutati in ceea ce priveste problema pe care am avut-o la motor. Astazi am luat masina de la service si nu au facut altceva decat sa schimbe uleiul, filtrele si bujiile. Am subliniat acest cuvant pentru ca se pare ca bujiile cauzau intreruperea la pornire si vibratia la relanti care se resimtea in masina. Se pare ca si pacanitul acela foarte deranjant, care ma facuse sa ma ingrijorez initial, a disparut si el. Uleiul este tot 5w30. Ca si comportament, pot afirma cu certitudine ca masina fuge ca noua, asa cum era ea la inceput. Chiar cu benzina de 95 merge super bine. Am hotarat impreuna cu cei de la Cartec sa mai lasam timpul sa treaca si sa vedem daca reapare problema. De asemenea, vreau sa subliniez ca s-au comportat super cu mine. In primul rand mi-au permis fara nici un comentariu sa ma uit la operatiile efectuate asupra masinii si m-au asculat fara sa ma intrerupa atunci cand am explicat comportamentul general al masinii. Desi mi-au spus de la bun inceput ca ei nu cred sa aibe probleme cu motorul, au avut rabdare cu mine si parerea mea, au fost cu adevarat profesionisti. Se pare ca la Cartec Pitesti, nu se poarta frumos cu tine doar pana se vad cu masina achitata. Va spun sincer am fost foarte incantat!
Înapoi la “Citroen C4 - Berlina, Coupe, Sedan, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo