ESP
Moderator: Echipa Tehnica
un pilot de raliu cunoscut imi povestea ca avea un clio williams preparat si ca scotea siguranta de la ABS cind pleca in calatorii mai lungi
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
ESP
Discuţiile despre eficienţa ESP şi ABS sunt aceleaşi pe toate forumurile, adică pro şi contra. Ceea ce mă surprinde la unele persoane(si sunt foarte multe) este ĂŽndârjirea ca să nu spun prostia cu care neagă eficienţa ESP şi ABS ĂŽn anumite situaţii limită, lansându-se ĂŽn discuţii absolut puerile. Trebuie să fi bolând ca să crezi că o maşină dotată cu ABS şi ESP este mai puţin sigură decât una fără şi că ei se pot decurca mai bine fără aceste două sisteme.
Măi fraţilor dacă vreţi să muriţi acasă şi nu ĂŽn maşină e bine să vă reconsideraţi modul de a gândi despre rolul celor două sisteme. Vrem să fiţi alături de noi pe acest forum şi nu ĂŽnşiraţi pe marginra soselelor.
Dan
C4 1,6/110, benzină VTR
Măi fraţilor dacă vreţi să muriţi acasă şi nu ĂŽn maşină e bine să vă reconsideraţi modul de a gândi despre rolul celor două sisteme. Vrem să fiţi alături de noi pe acest forum şi nu ĂŽnşiraţi pe marginra soselelor.
Dan
C4 1,6/110, benzină VTR
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Nu am nici o indoiala ca un sofer foarte bun si foarte experimentat poate conduce la fel de bine si fara sistemele astea dar masinile sunt facute pentru toti, mai talentati sau mai putin talentati. In plus sistemele astea nu sufera de oboseala, nervozitate, melancolie sau alte chestii.
Consider ca sunt niste lucruri bune dar de asemenea raman la pararea ca ceva cu cat este mai complicat cu atat este mai ridicat riscul ca ceva sa se strice.
Problema este ca am auzit de sisteme ABS care datorita unor defectiuni in conectica au considerat rotile blocate si au decuplat franele. Probabil ca inca mai este loc de mai bine in proiectarea softului care guverneaza aceste sisteme.
Consider ca sunt niste lucruri bune dar de asemenea raman la pararea ca ceva cu cat este mai complicat cu atat este mai ridicat riscul ca ceva sa se strice.
Problema este ca am auzit de sisteme ABS care datorita unor defectiuni in conectica au considerat rotile blocate si au decuplat franele. Probabil ca inca mai este loc de mai bine in proiectarea softului care guverneaza aceste sisteme.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Nu neaga nimeni eficienta sistemelor de asistare la frinare si celelalte, numai ca sint situatii in care o frina clasica, dublata de un sofer cu experienta e mai buna decit o duzina de sisteme de asistare.
Iar, asa cum spunea si Eugen, sistemele astea sint o combinatie de electronica, mecanica + senzori, deci au sanse sa se defecteze mai usor.
Ca o mica curiozitate, atunci cind pe BX s-a introdus ABS-ul, au existat voci care au contestat cu putere acest lucru, pe motiv ca se pierde feed-back-ul foarte bun pe care il ofera masina
Iar, asa cum spunea si Eugen, sistemele astea sint o combinatie de electronica, mecanica + senzori, deci au sanse sa se defecteze mai usor.
Ca o mica curiozitate, atunci cind pe BX s-a introdus ABS-ul, au existat voci care au contestat cu putere acest lucru, pe motiv ca se pierde feed-back-ul foarte bun pe care il ofera masina

Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Cea mai buna combinatie e o masina cu ABS, EBD, AFU, ESP, etc. si un sofer experimentat. Pana la urma poate foarte bine sa conduca masina la limita aderentei fara sa fie deranjat in vreun fel de aceste sisteme. Totusi daca i se intampla sa apese putin mai mult frana din greseala (oricat de experimentat ar fi, tot om e) mai bine sa corecteze ABS-ul / ESP-ul decat el. In cazul soferilor mai putin experimentati nici n-are rost s mai vorbim.
kata are dreptate, e mai eficient ca soferul sa franeze la limita de aderenta, dar ABS-ul nu te impiedica sa faci lucrul asta, el intra daca ai depasit acea limita.
kata are dreptate, e mai eficient ca soferul sa franeze la limita de aderenta, dar ABS-ul nu te impiedica sa faci lucrul asta, el intra daca ai depasit acea limita.
[b:b162e590d3][size=8:b162e590d3]C4 1.6HDi '05[/size:b162e590d3][/b:b162e590d3]
Pai cred ca toti au inteles, doar vroiau sa spuna ca sistemele astea nu dauneaza cu nimic (in cazul in care mergi tot cum ai merge si daca nu le-ai avea, adik sa nu te bazezi numai pe ele)
[b:b162e590d3][size=8:b162e590d3]C4 1.6HDi '05[/size:b162e590d3][/b:b162e590d3]
Nu vad cum din perversiunile lingvistice rezultate dintr-un menage a trois litere (ABS, EBD, AFU, ESP) poate rezulta ceva rau. 
Din ce am vazut in cartea tehnica, atunci cand pun cheia in contact, se aprind tot felul de martori, dau de exemplu ABS-ul. Daca ramane pe rosu (ABS dezactivat), teoretic nu este nici un fel de problema, pentru ca oricum vei avea aceleasi abilitati de franare ca si o Dacie 1310.
Adica cand pui frana la 60km/h e clar ca lasi urme pe sosea si iti vor auzi scârţu toti ceilalti aflati pe o distanta de 1 km in jurul tau.

Din ce am vazut in cartea tehnica, atunci cand pun cheia in contact, se aprind tot felul de martori, dau de exemplu ABS-ul. Daca ramane pe rosu (ABS dezactivat), teoretic nu este nici un fel de problema, pentru ca oricum vei avea aceleasi abilitati de franare ca si o Dacie 1310.
Adica cand pui frana la 60km/h e clar ca lasi urme pe sosea si iti vor auzi scârţu toti ceilalti aflati pe o distanta de 1 km in jurul tau.

ESP
Ca să fi un şofer bun după părerea mea trebuie să faci neapărat o şcoală de pilotaj, şi numai atunci poţi spune că te poţi descurca ĂŽn anumite situaţii fără ajutorul ABS şi ESP şi atunci cred că numai dacă eşti singur pe şosea. Nu pot să cred că ĂŽn actualul trafic cineva poate spune că se poate descurca fără a fi asistat de anumite echipamente.Cu ce am ĂŽnvăţat la cursurile auto ( parcări, ĂŽntoarceri, plecare din pantă etc) nu vom putea spune niciodată că suntem ĂŽntradevăr şoferi. Numărul tot mai mare de maşini tamponate şi lovite din serviceuri spune totul despre cât de experimentaţi suntem. Ceea ce ĂŽnveţi zi de zi te ajută dar nu suficient. Faptul că mulţi dintre noi conduc la limită ĂŽn oraş sau afară, facem depăşiri imprudente, luăm faţa altora, depăşim ĂŽn staţiile de tramvai şi pe contrasens, nu acordăm priritate etc, nu ne dă dreptul să spunem că suntem şoferi experimentaţi şi că ne putem descurca ĂŽn situaţiile limită cu sau fără ajutorul ABS sau ESP.
Re: ESP
daria_na scrie:Faptul că mulţi dintre noi conduc la limită ĂŽn oraş sau afară, facem depăşiri imprudente, luăm faţa altora, depăşim ĂŽn staţiile de tramvai şi pe contrasens, nu acordăm priritate etc, nu ne dă dreptul să spunem că suntem şoferi experimentaţi
Aceste fapte nu definesc un sofer experimentat, chiar daca experienta nu provine neaparat din scoala de pilotaj ci si din kilometrii adunati la bord. Un sofer bun este unul care-si cunoaste limitele sale si ale masinii si aplica aceste fapte la conditiile de drum. Nu am sa cad niciodata in extaz in fata unuia care depaseste imprudent si la limita.

Re: ESP
daria_na scrie:Ca să fi un şofer bun după părerea mea trebuie să faci neapărat o şcoală de pilotaj, şi numai atunci poţi spune că te poţi descurca ĂŽn anumite situaţii fără ajutorul ABS şi ESP şi atunci cred că numai dacă eşti singur pe şosea. Nu pot să cred că ĂŽn actualul trafic cineva poate spune că se poate descurca fără a fi asistat de anumite echipamente.Cu ce am ĂŽnvăţat la cursurile auto ( parcări, ĂŽntoarceri, plecare din pantă etc) nu vom putea spune niciodată că suntem ĂŽntradevăr şoferi. Numărul tot mai mare de maşini tamponate şi lovite din serviceuri spune totul despre cât de experimentaţi suntem. Ceea ce ĂŽnveţi zi de zi te ajută dar nu suficient. Faptul că mulţi dintre noi conduc la limită ĂŽn oraş sau afară, facem depăşiri imprudente, luăm faţa altora, depăşim ĂŽn staţiile de tramvai şi pe contrasens, nu acordăm priritate etc, nu ne dă dreptul să spunem că suntem şoferi experimentaţi şi că ne putem descurca ĂŽn situaţiile limită cu sau fără ajutorul ABS sau ESP.
ABS si EBD nu au fost inventate ca sa depasesti in statia de tramvai, sau ca sa treci pe rosu. in acelasi timp nu e sofer bun cel care face asta, e cel mult smecher sau imprudent. sau prost. si mai e o nuanta: daca nu ti le doresti si esti atit de bun si fara ele, atunci mai mult te incurca, crede-ma. gindeste-te ca vrei sa iei o curba de-a curmezisu si iti intra ala si te corecteaza, fara sa stie insa ca facind asta tu ajungi pe contrasens sau in sant. cam naspa, nu?
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Eu zic asa: cine le are, sa fie fericit ca le are, cine nu, sa fie la fel de fericit!
Eu sunt in ambele situatii (am si un Cielo de la servici care nu are de nici unele, nici macar turometru). Deasemenea, am fost in situatii limita cu ambele si stiu ce inseamna sa ai ABS. Cu ESP-ul nu stiu cum e ca n-am.
Pot sa va spun doar ca am fost in situatia sa franez la limita cu Cielo, vedeam ca ma apropii de ala din fata si priveam neputincios si disperat ca nu aveam ce face. M-am oprit, cred, la 3cm de el.
Eu sunt in ambele situatii (am si un Cielo de la servici care nu are de nici unele, nici macar turometru). Deasemenea, am fost in situatii limita cu ambele si stiu ce inseamna sa ai ABS. Cu ESP-ul nu stiu cum e ca n-am.
Pot sa va spun doar ca am fost in situatia sa franez la limita cu Cielo, vedeam ca ma apropii de ala din fata si priveam neputincios si disperat ca nu aveam ce face. M-am oprit, cred, la 3cm de el.
Recomandarea euroncap cu privire la ESP la linkul de mai jos. Si un filmulet 
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/recommendation.php

http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/recommendation.php
-
- Pro Motor Rm.Valcea
- Mesaje: 823
- Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
- Localitate: ramnicu valcea
- Contact:
Acceptati si parerea mea?
Este perfect sa ai toate sistemele.
Eu cand incep sa ma dau la VTS decuplez ESP-ul. M-am trezit o data pe Dealul Negru intr-un ac de par in care am intrat mai hotarat si atunci cand am accelerat la maxim (k sa ma scoata din viraj) ESP-ul (dragutul de el) mi-a taiat acceleratia. Daca il decuplezi, poti sa te bazezi pe pedala de acceleratie. Intrebarea este: cate persoane isi pot infrange instinctul ca atunci cand masina derapeaza sa aiba piciorul pe acceleratie si nu pe frana.Dar cand merg in regim "client", eu il las cuplat, pt k nu stii cum te trezesti nepregatit.
ABS-ul ma enerveaza pe coborari atunci cand pe un viraj exista denivelari. Dar este exceptional la viteze foarte mari:180-190km/h. Oricat de pilot ai fi la o viteza atat de mare e mai bun ABS-ul
Este perfect sa ai toate sistemele.
Eu cand incep sa ma dau la VTS decuplez ESP-ul. M-am trezit o data pe Dealul Negru intr-un ac de par in care am intrat mai hotarat si atunci cand am accelerat la maxim (k sa ma scoata din viraj) ESP-ul (dragutul de el) mi-a taiat acceleratia. Daca il decuplezi, poti sa te bazezi pe pedala de acceleratie. Intrebarea este: cate persoane isi pot infrange instinctul ca atunci cand masina derapeaza sa aiba piciorul pe acceleratie si nu pe frana.Dar cand merg in regim "client", eu il las cuplat, pt k nu stii cum te trezesti nepregatit.
ABS-ul ma enerveaza pe coborari atunci cand pe un viraj exista denivelari. Dar este exceptional la viteze foarte mari:180-190km/h. Oricat de pilot ai fi la o viteza atat de mare e mai bun ABS-ul
Înapoi la “Citroen C4 - Berlina, Coupe, Sedan, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo