C4 impresii de drum, dotari & stuff

Forum de dicutii generale despre Citroen C4, C4 Picasso si Grand C4 Picasso: dotari, oferte, versus, posesori, etc.

Moderator: Echipa Tehnica

DMX
pasionat
Mesaje: 748
Membru din: Vin 02-Dec-2005 15:32
Localitate: RO.Bucuresti
Contact:

Mesajde DMX » Joi 13-Apr-2006 10:57

conteaza mult si sa fie pe un teren plan ... ca o fi avand viteza aia la 3000 de turatii ,dar conteaza mult daca era un pic de panta ...
-solenza 1,4 cu numar de turatii mai mic la aceasi viteza cu un motor de 1,6 , nu sunt specialist DAR imi este greu a crede , iarasi era aceeasi portiune de drum pe care ai observat lucrul asta ??

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Joi 13-Apr-2006 11:07

Cred ca am mai spus-o si cu alta ocazie: raportul dintre viteza si turatie este acelasi, indiferent de conditiile de drum :!: Exceptie face situatia patinarii ambreiajului.
Va las sa va ganditi de ce.

Pe de alta parte; cutia la motorul de 1.6 e mai scurta decat la cel de 1.4 pentru ca turatia la care se obtine puterea maxima la 1.6 e mai mare cu 500 rpm decat la cel de 1.4. Citroen e printre putinii constructori care etajeaza cutiile astfel incat Vmax sa se obtina cat mai aproape de turatia de Pmax.

mars2k
pasionat
Mesaje: 344
Membru din: Vin 02-Apr-2004 16:12
Localitate: Bucuresti

Mesajde mars2k » Joi 13-Apr-2006 13:53

Tabelul viteza = f(turatie, treapta viteza) pt C4 1.4i si 1.6i:
Imagine

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Joi 13-Apr-2006 14:51

Da stiu ca-ti plac statisticile ! :P

Avatar utilizator
mituc
pasionat
Mesaje: 885
Membru din: Mar 28-Mar-2006 09:01
Localitate: Iasi
Contact:

Mesajde mituc » Joi 13-Apr-2006 18:04

mars2k scrie:Tabelul viteza = f(turatie, treapta viteza) pt C4 1.4i si 1.6i:


Foarte frumos... excelent.

Sa inteleg ca cifrele cu albastru reprezinta viteza la care recomanda ei schimbarea in urmatoarea treapta iar cu rosu vitezele la care trebuie neaparat sa schimbi (adica trebuia sa fii demult in urmatoarea). Ca alea cu negru si bold am inteles ca-s vitezele la turatia de cuplu maxim respectiv putere maxima.

Si totusi intr-a 3-a pe la 95-100Kmph motorul suna atit de frumos...:) ...si cere singur a 4-a.

mars2k
pasionat
Mesaje: 344
Membru din: Vin 02-Apr-2004 16:12
Localitate: Bucuresti

Mesajde mars2k » Vin 14-Apr-2006 10:55

Nu chiar. Sunt sublinierile mele, nu ale producatorului.

Alea albastre reprezinta turatia minima la care sa schimbi astfel incat in urmatoarea treapta sa nu fie subturata (=2000 RPM in urmatoarea treapta).

Alea rosii reprezinta turatiile la care sa schimbi astfel incat in urmatoarea treapta sa fii la turatia de cuplu maxim.

Arise
pasionat
Mesaje: 720
Membru din: Mar 20-Sep-2005 09:05
Localitate: Pitesti

Mesajde Arise » Vin 14-Apr-2006 12:48

mars2k... stai ca nu inteleg...

Mai explica clar ce este cu negru bolduit, rosu si albastru. :D
Cu exemplu daca poti...
Defineste si ce inseamna subturata (da si cifra adica :) )

Pe exemplul de la 1.4.
Apoi, asa cum reiese din tabel, in treapta I merg cu ea la maxim, nu exista alta solutie de a schimba mai devreme.
Dar in treapta a II, 66km/h 5000 ture ar fi optimul la care schimbi pentru a pica pe turatia de cuplu maxim in a III.

Deci, alea rosii reprezinta turatiile minime? la care trebuie sa schimbi pentru a pica pe turatia de cuplu maxim in treptele superioare?
Sau la alea rosii CHIAR TREBUIE sa schimbi?

Alte chestii...
Atata timp cat ai cutia in viteza si nu calci acceleratia, ai inevitabil fenomenul de frana de motor... nu?
Daca plec suparat cu I-a, o scot in viteza si o bag iar in a I-a, masina se ingatuie si pierd tot demarajul. Cam asa patesc si in a II-a. Asta tot de la frana de motor este sau cum?

mars2k
pasionat
Mesaje: 344
Membru din: Vin 02-Apr-2004 16:12
Localitate: Bucuresti

Mesajde mars2k » Vin 14-Apr-2006 13:33

Alea cu negru bold sunt turatiile de cuplu maxim, respectiv putere maxima.
Referitor la alea albastre respectiv rosii, se bazeaza pe urmatoarea intrebare: la ce turatie trebuie sa schimb pt ca in treapta urmatoare sa am turatia X ?

E foarte simplu de aflat: te uiti in coloana corespunzatoare treptei de viteza care urmeaza, vezi viteza corespunzatoare turatiei X, si pe urma te uiti coloana corespunzatoare treaptei de viteza anterioara si vezi la ce turatie ai viteza respectiva.

De exemplu, sa zicem ca la C4 1.4i 16v vreau sa schimb din vit a 3-a in a 4-a a.i. in a 4-a sa am 4000 RPM (turatie arbitrara).

Coloana 4th intersectata cu linia 4000 RPM da 105 km/h.
Caut o viteza cat mai apropiata de 105 km/h pe coloana 3rd.
O gasesc la 5250 RPM (intamplator turatia de putere maxima, dar acest aspect este nerelevant pt exemplul nostru).

Deci raspunsul la intrebare: schimb la 5250 RPM in a 3-a pt a ajunge la 4000 RPM in a 4-a.

Bun, acum vitezele "albastre" reprezinta turatia la care sa schimbi pt a ajunge in treapta urmatoare la 2000 RPM (in cazul HDI-urilor la 1500 RPM).
Schimbarile de viteza la vitezele albastre sunt care corespund unui stil sa zicem calm si relativ economic de a conduce (discutabil daca este cel mai economic de aceea am zis "relativ").

Iar cele rosii - vitezele la care sa schimbi pt a ajunge in treapta urmatoare exact la turatia de cuplu maxim.
Ce stil de conducere simuleaza asta?

O vorba din "batrani" spune ca "masina se conduce intotdeauna intre turatia de cuplu maxim si turatia de putere maxima".
Nu stiu cat de relevant mai este proverbul pt masinile moderne, dar e un punct de vedere care merita mentionat.

Din punctul meu de vedere este un stil sportiv de a conduce, dar fara sa fie extrem.

Stilul extrem (daca vrei performanta maxima) este sa schimbi la/dupa turatia de putere maxima, asta-i destul de simplu de explicat cum se face, nu mai are nevoie de tabel. :)

Avatar utilizator
mituc
pasionat
Mesaje: 885
Membru din: Mar 28-Mar-2006 09:01
Localitate: Iasi
Contact:

Mesajde mituc » Dum 16-Apr-2006 21:49

mars2k scrie:Coloana 4th intersectata cu linia 4000 RPM da 105 km/h.
Caut o viteza cat mai apropiata de 105 km/h pe coloana 3rd.
O gasesc la 5250 RPM (intamplator turatia de putere maxima, dar acest aspect este nerelevant pt exemplul nostru).

Deci raspunsul la intrebare: schimb la 5250 RPM in a 3-a pt a ajunge la 4000 RPM in a 4-a.


Cu a 3-a la 5000rpm si in panta de 8% motorul pe care-l am eu (1.6i) haleste lejer 25.5-26.2l la suta. Am testat ieri :) I-am dat a 4-a si a coborit pe la 16. Cu a 5-a tot atita consuma insa nu mai avea aceeasi "zvicnire" atit de necesara la depasiri :)

mars2k scrie:Bun, acum vitezele "albastre" reprezinta turatia la care sa schimbi pt a ajunge in treapta urmatoare la 2000 RPM (in cazul HDI-urilor la 1500 RPM).


Cred ca termenul de "subturat" poate fi putin mai larg aici cind discutam de turatii. La dieseluri da, nu prea ai ce cauta sub 1500rpm (mai ales in trepte de la 3 in sus) ca se rup (a se citi "uzeaza excesiv/prematur") treburi prin cutie si nu numai (cineva care se pricepe mai bine poate ne spune exact ce).
Vorbind despre mpi-uri (fsi-uri si alte natii pe benzina ne-turbo de la alti producatori) depinde de elasticitatea motorului. Eu unul (care nu ma consider sa am experienta totusi, astept opiniile expertilor :) ) il consider ca e subturat atunci cind daca apas acceleratia (cu ambreajul eliberat la maxim, ofc) da sa tremure si scoate acel huruit, acel zgomot infundat semn ca nu ii convine ceva, mai ales in trepte superioare, 3-5, sub 1400rpm cind e mai putin indicat sa calci ambreajul.
Deci, personal, consider un motor pe benzina ca e subturat undeva sub 1400 sau chiar mai jos. Orice ar fi nu e indicat sa stai foarte mult sub 1700-1800 (si aici fac trimitere la acea remarca cu privire la ungere).

mars2k scrie:Schimbarile de viteza la vitezele albastre sunt care corespund unui stil sa zicem calm si relativ economic de a conduce (discutabil daca este cel mai economic de aceea am zis "relativ").


Nu, nu este cel mai economic mai mult ca sigur insa cred ca este sanatos.
Daca vrei sa fie si economic atunci trebuie ca sa cobori reperul de la 2000 undeva la 1500-1700 cel putin pentru treptele de la 3 in sus (si, de asemenea, sa accelerezi mult mai usor, cred ca tre' sa ai un interval de vreo 20 de secunde intre schimbul de trepte, ++vezi acea remarca cu privire la ungere).
Daca accelerezi aiurea cind e motorul subturat atunci pe linga faptul ca asta dauneaza intregului ansamblu motor-cutie, vei reusi sa vezi si consumuri de 16-18l/100 la 1500rpm, si deja aici ai o problema.
Cel putin eu unul, conform tabelului dat de tine am optat pentru stilul "sanatos" cu ceva inclinatii spre economic :) cel putin la mersul prin oras (in coloana) cind nu exista justificarea si nevoia de a accelera brusc. La drum intins insa (fie el si prin oras) nu-mi refuz niciodata placerea de a asculta "cintece" la cel putin 4000rpm :)

mars2k scrie:O vorba din "batrani" spune ca "masina se conduce intotdeauna intre turatia de cuplu maxim si turatia de putere maxima".
Nu stiu cat de relevant mai este proverbul pt masinile moderne, dar e un punct de vedere care merita mentionat.


Este un punct de vedere care cred ca va sta in picioare for ever. La urma urmei asta e ideea, nu? La cuplu maxim se urneste masina din loc, e impinsa prin aer, ziduri sau prin ce merge ea, la putere maxima motorul poate evectua lucru mecanic maxim in unitatea de timp.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 17-Apr-2006 08:51

Atunci cind e subturata si trozneste, fortezi mult cutia, ambreiajul, etc. Manevre de genul asta, chiar nu folosesc la nimic.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

regedit
pasionat
Mesaje: 381
Membru din: Sâm 15-Apr-2006 20:01
Localitate: la volan

Mesajde regedit » Mie 19-Apr-2006 11:59

Multumesc frumos ca imi explicati ce presupune un sistem de xenoane ... (nu asta e problema mea ..stiu ca e un intreg sistem si nu ca sunt becuri cu tenta albastra cu si`au pus unii "manelisti" ) !!
Vreau sa stiu ..daca am ...la masina xenon (tot sistemul ) luam cazul C4 ..ma costa 1000 de euro ..dar mi se arde un bec ...cat ma costa ... am inteles ..ca un bec cu xenon are "viata" lunga ...dar in cazul in care ....se arde ....cat ma costa ....are habar cineva ...??
Cat despre sistemul directional ...cred ca fenomenal de bun mai ales pe serpentine .....

---traian---
De ce devine obositor ?? nu iti inteleg afirmatia !!! oricum am inteles ..ca in momentul in care rotesti volanul la un unghi mai mare de 15 grade ...incepe sa functioneze ...adik nu la ceea mai mica miscare de volan ...farurile ..se misca....


in oras sansele de a misca volanul mai mult de 15 grade des sunt mult mai mari. poate de acolo si disconfortul. ma rog. referitor la pret este mai bine sa te interesezi direct la ats sau alt dealer de pretul acelui consumabil. eu nu am xenon desi mi-ar fi placut. l-am considerat relativ scump si oricum prefer sa nu merg noaptea daca se poate - asa ca ar fi fost si relativ inutil.

Avatar utilizator
Adrian
pasionat
Mesaje: 439
Membru din: Dum 18-Sep-2005 18:47
Localitate: Bucuresti

Mesajde Adrian » Dum 30-Apr-2006 22:15

Motoarele astea de 16 valve sunt de turatie! Afara, oamenii nu merg la consum cum suntem noi romanii! Daca vor sa mearga la consum isi iau din prima diesel si se declara multumiti! La noi se cumpara benzinarele pt ca sunt mai ieftine cu minim 1000-1500 de euro (2 saptamani de munca afara :( ) ! Cine isi ia benzina nu se mai uita la consum! Avantaje si dezavantaje au fost mereu!
Eu unul ma mandresc cu 7.1 l/100km pe ultimii 1500km (parca.. sau 1000 nu mai stiu sigur) si da, merg linistit cu ea.. Adica la 60 ii dau a 5a si am un consum inst de 3.5l/100km! Masina trage bine si nu mi se pare ca este subturata, raspunsul de pedala e bun!

Acum, fiecare munceste sa isi plateasca ratele la masina! Tot fiecare dintre noi isi 'manager-uieste' cum crede de cuvinta masina! Eu daca as fi avut mai multi bani, poate mergeam in 4000RPM ... Asa merg in 2000RPM!

Concluzia o trageti pt voi!
[b:8a91ac8b41]Citroen Spirit on my C4... VTR 1.6i, Obsidien [/b:8a91ac8b41][img:8a91ac8b41]http://www.sloganizer.net/en/style3,C4.png[/img:8a91ac8b41]

george
pasionat
Mesaje: 250
Membru din: Dum 31-Iul-2005 11:48
Localitate: Cluj

Mesajde george » Lun 01-Mai-2006 09:11

Adrian scrie:Motoarele astea de 16 valve sunt de turatie! Afara, oamenii nu merg la consum cum suntem noi romanii! Daca vor sa mearga la consum isi iau din prima diesel si se declara multumiti! La noi se cumpara benzinarele pt ca sunt mai ieftine cu minim 1000-1500 de euro (2 saptamani de munca afara :( ) ! Cine isi ia benzina nu se mai uita la consum! Avantaje si dezavantaje au fost mereu!
Eu unul ma mandresc cu 7.1 l/100km pe ultimii 1500km (parca.. sau 1000 nu mai stiu sigur) si da, merg linistit cu ea.. Adica la 60 ii dau a 5a si am un consum inst de 3.5l/100km! Masina trage bine si nu mi se pare ca este subturata, raspunsul de pedala e bun!

Acum, fiecare munceste sa isi plateasca ratele la masina! Tot fiecare dintre noi isi 'manager-uieste' cum crede de cuvinta masina! Eu daca as fi avut mai multi bani, poate mergeam in 4000RPM ... Asa merg in 2000RPM!

Concluzia o trageti pt voi!


De ce nu ti-ai luat atunci motorul de 1.4? Te costa mai putin si consumai si mai putin! Daca tot mergi linistit, pentru un consum mic.

regedit
pasionat
Mesaje: 381
Membru din: Sâm 15-Apr-2006 20:01
Localitate: la volan

Mesajde regedit » Mar 02-Mai-2006 12:04

eu am diesel si desi am avut unele dubii ca un motor de 1.6 ar impinge eficient aceasta coaja care sa recunoastem ca este destul de gretutza, m-am convins ca pana la urma e un motor destul de bine echilibrat intre exploatare relativ economica si sportivitate. la benzina insa cred ca propulsorul de 1.4 trage din greu mai ales in afara localitatii ca sa te duca la o viteza de croaziera de 150-160km/h. ajungi la turatii mari si la consumuri chiar mai mari decat un 1.6 parerea mea. daca nu vrei sa treci de 120km/h si mergi in general oras/drumuri scurte 1.4 pare solutia, desi acceleratiile citatide trag si ele bine de motor. conteaza mult in final stilul in care accelerezi, modul in care iti place sa auzi motorul, etc.

Avatar utilizator
Adrian
pasionat
Mesaje: 439
Membru din: Dum 18-Sep-2005 18:47
Localitate: Bucuresti

Mesajde Adrian » Sâm 06-Mai-2006 13:27

george scrie:
De ce nu ti-ai luat atunci motorul de 1.4? Te costa mai putin si consumai si mai putin! Daca tot mergi linistit, pentru un consum mic.


Si daca ma supar si eu din cand in cand pe cate o masina? Ce fac? 8)
Am la activ deja multe victime :oops:
[b:8a91ac8b41]Citroen Spirit on my C4... VTR 1.6i, Obsidien [/b:8a91ac8b41][img:8a91ac8b41]http://www.sloganizer.net/en/style3,C4.png[/img:8a91ac8b41]


Înapoi la “Citroen C4 - Berlina, Coupe, Sedan, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11810
    Cel mai nou membru Cliquot