Pagina 1 din 5
ESP
Scris: Joi 11-Aug-2005 14:24
de george
Ma intereseaza daca ESP-ul la C4 este decuplabil pe toate modelele, sau doar pe coupe-ul de 180 CP.
Cei care aveti ESP: ce parere aveti despre cum functioneaza? Deranjeaza in timpul condusului sau e destul de discret? V-a scos uneori din impas?
Mersi
Scris: Joi 11-Aug-2005 15:40
de nicum
ESP nu intra decit atunci cind derapezi, deci n-ar trebui sa te deranjeze in nici un fel. Teoretic, daca nu merge decuplat din vreun buton, poate merge direct din sigurante

, desi e bine sa-l lasi acolo unde e

Scris: Joi 11-Aug-2005 16:37
de kata
Scris: Joi 11-Aug-2005 21:24
de nero
ESP-ul impreuna cu ASR-ul se pot decupla pana la viteza de 50km/h, viteza la care se reactiveaza automat. La mine a intrat o singura data, pe serpentine cand am prins praf la rotile din exterior, oricum nu aveam viteza prea mare si n-am simtit nimic special.
Scris: Vin 12-Aug-2005 13:38
de george
multumesc de informatii.
deci exista buton de dezactivare si pe modelele mai "mici", iar functionarea pare destul de discreta.
alte opinii?
Scris: Lun 15-Aug-2005 09:05
de sile_98
Desi mi s-a parut ca am fortat putin masina in unele curbe, ESP n-a intrat niciodata in functiune deocamdata. Personal astept la iarna sa vad influenta lui impreuna cu ABS-ul. De asemenea ASR-ul ajuta la demaraj, sa nu derapeze rotile.
Butonul exista din cate stiu pe toate modelele C4 echipate cu ESP.
Scris: Lun 22-Aug-2005 10:40
de Matrixu
Cum zicea si Nero mai sus,ESP se decupleaza din buton si daca nu se activeaza la loc se va cupla automat cand depasesti 50km/h.
VTS este singurul la care poti sa tii ESP dezactivat la orice viteza.
Am testat ESP-ul de vreo 2-3 ori in concediu. Curba de ~180 intrat tare prima data ~60 a doua oara ~70.Masina a stat pe sosea incredibil de bine, aveam pe cineva in dreapta care are o masina sportiva cu muuulti cai sub ea, si a ramas de-a dreptul impresionat
Iti dai seama ca a intrat, datorita martorului din bord care face ca toate alea, ca in rest nu simiti nimic. Masina nu am simtit-o ca a fugit nici macar un moment, am auzit doar un scartait de roti dupa care a intrat ESP.
Cel mai bun test este la iarna unde pe zapada poti sa faci diferente concrete cum sta masina cu ESP activat si cu el dezactivat. 50km/h sunt arhisuficienti ca sa derapezi pe zapada.
Scris: Lun 22-Aug-2005 11:36
de kata
Cel mai bun test este la iarna unde pe zapada poti sa faci diferente concrete cum sta masina cu ESP activat si cu el dezactivat. 50km/h sunt arhisuficienti ca sa derapezi pe zapada.
va recomand cu caldura sa nu facetzi asa ceva!

Scris: Lun 22-Aug-2005 12:53
de Matrixu
Doar nu credeai ca asta se face pe sosea in trafic nu?????
Sunt o gramada de locuri mari, intinse fara masini si lume unde poti sa vezi ce e cu masina si riscul se apropie de 0.

Scris: Lun 22-Aug-2005 16:06
de kata
aha.
abia astept sa vad rezultatele testelor pe zapada...
Scris: Lun 22-Aug-2005 17:15
de nero
Eu zic ca e bine sa faci astfel de teste, binenteles nu in trafic, ca sa stii de la ce sa te astepti de la masina.
Scris: Mar 23-Aug-2005 13:05
de Matrixu
Apropos de "testat masina sa stii cum se comporta"
Acum cativa ani, prin 2001 mai exact am fost sa ridic un Mercedes ML de la dealer, era iarna. Dupa ce am luat masina, dupa ce s-a facut instruirea de rigoare, unu din baietii de acolo m-a intrebat "Ati mai condus masini cu ABS(eram in 2001)"? Eu i-am raspuns, NU. Atunci m-a urcat la volan, ne-am dus in spatele cladirii unde aveau o curte imensa, zapada era destula pe jos, si cum ajungeam pe la 40-50, ma punea sa bag piciorul in frana cat pot de tare. Cum a intrat ABS-ul am luat piciorul de frana din instinct,asa ca daca eram in trafic si faceam asta o comiteam rau de tot.
Dupa cateva ture m-am obisnuit cu masina si am plecat usor usor acasa.
Stiu ca nu e vb de ESP dar am facut o mica paranteza. Fiecare dintre noi stiind ca are un sistem acolo in plus parca forteaza putin masina(cand e cazul si se poate), de aceea zic ca e bine de vazut limitele masinii, undeva unde riscul de coliziune se apropie de 0, asa ca de-abia astept sa vina iarna.
Scris: Mar 23-Aug-2005 13:09
de kata
o sa fii neplacut surprins sa vezi ca in conditii extreme sistemele astea nu merg chiar cum te-ai astepta.
mai mult, fatpul ca multi se bazeaza prea mult pe "features"-urile astea determina de cele mai multe ori accidente.
take care!
Scris: Mar 23-Aug-2005 13:25
de Matrixu
Pai tocmai de aceea zic ca e bine sa stii ce poate masina in astfel de conditii extreme, in care de cele mai multe ori te afli involuntar.
Scris: Mar 23-Aug-2005 13:35
de sile_98
Statisticile arata ca ABS-ul si ESP-ul micsoreaza numarul de accidente si de victime. Iar cine se bazeaza pe "features" este din cauza ca asa este firea respectivului si ar face la fel cu orice masina, bazandu-se pe alte lucruri.
Chiar in acest week-end era sa fiu lovit din spate de un "viteaz" cu o Dacia Solenza care a stat mult timp in spatele meu la o distanta extrem de mica. In momentul in care mi-a aparut in fata un sant adanc nemarcat si am calcat frana celalalt a derapat si era foarte aproape sa iasa in decor dupa ce a facut cateva spirale pe sosea. Nu am absolut nimic cu posesorii de Dacia, eu insumi avand Dacia multi ani, insa ce conteaza este omul din spatele volanului care isi stie sau nu limitele sale, ale masinii si ale bunului simt.