Pagina 1 din 2
Montaj Xenon la un C4
Scris: Lun 11-Mai-2009 18:19
de George Ivascu
Salut!
Am un C4 din 2008 1,6I 16V 110CP si pot spune ca sunt super multumit de masina. Masina e aproape full option .
Am si eu 2 mari nedumeriri:
1ESP-ul
2 Ce se antampla daca pun un Kit Xenon pe faza scurta.
ESP-ul l-am vazut activ doar de cateva ori mai ales pe drumul de tara ( pietris ) dar intra numai la plecarea de pe loc ( mai mult ca sigur ca asta e ASR-ul ).
Am la dispozitie un drum destul de comod si sigur in acelasi timp ( latimea e de vreo 6 metri ), asa ca am fortat masina in cateva viraje mai mult de curiozitate sa vad daca intra si ESP-ul( ca tot am dat o caruta de bani pe optiunea asta ), bineinteles fara sa sfidez legile fizicii.
Pai sa va spun ce s-a intamplat: M-am invartit cu masina in drum mai ceva ca la drift-uri. Si.........ESP-ul........LIPSA!!!!
Oare ce trebuie sa fac sa vad si eu ESP-ul la lucru??? SA URC MASINA PE VREUN GARD???

)
Si 2 : daca montez Xenon oare ierd garantia????
Scris: Lun 11-Mai-2009 22:30
de khan
daca ai derapat inseamna ca nu are ESP. la xenoane nu se pierde garantia din cite stiu
Scris: Mar 12-Mai-2009 09:23
de Matrixu
De unde ai tras tu concluzia asta ca daca ai ESP nu derapezi? Legile fizicii sunt valabile in orice situatie fie ca ai ESP fie ca nu ai ESP!
Nu ar mai pierde nimeni controlul masinii, si nu ar mai muri mii de oameni daca ESP-ul asta ar sfida legile fizicii!
Legat de xenoane, o faci pe barba ta, si cei din service oricand iti pot scoate masina din garantie din aceasta cauza, pt ca ai umblat la instalatia electrica!
La plecarea de pe loc iti intra ASR-ul, ca sa vezi intr-adevar ESP-ul la treaba abordeaza cateva viraje in forta si o sa vezi cand subvirezi sau supravirezi ce se intampla! Dar sa nu faci asta in trafic ...
Scris: Mar 12-Mai-2009 09:38
de Alex82
la plecarea de pe loc intra ASR`ul , nu ESP`ul...e adevarat ca se aprinde acelasi martor pe bord... eu am reusit sa fac sa intre ESP`ul decat iarna pe ud sau zapada... si am dat si eu in ea prin cateva curbe...
ps: suna prostesc

dar ai butonul de ESP langa cel de reglare a farurilor?

Scris: Mar 12-Mai-2009 18:34
de vlad c4
Cum zice si Alex cel mai bine iti dai seama daca ai ESP e daca ai acel buton cu "ESP OFF" linga cel de reglare a farurilor. Nu il ai nu ai ESP, dar din moment ce zici ca ai vazut martorul aprins il ai. Iar cu derapatul ... poate ai fortat-o prea tare.
S-a rezolvat!!!
Scris: Mie 13-Mai-2009 08:27
de George Ivascu
Am acel buton de ESP OF/ON pt ca nu mai vb de ESP daca nu avea asa ceva masina.Linga acest buton mai am si un altul care dezactiveaza senzorii de parcare. Ieri am luat-o iar in " teste " si cu chiu cu vai am reusit sa obtin un rezultat cat de cat .
CONCLUZIA:
ESP-ul repune masina pe linia rotilor din fata( adica directia rotilor din fata va fi si directia in care esp-ul va repune masina pe drum), cel putin asta am observat.Rotile din fata sunt punctul de ghidaj al esp-ului.
Si va rog sa ma credeti ca nu mi-as mai dori sa-l vad la lucru prea curind.
Mai bine sa nu avem parte de el. Daca nu esti foarte atent in momentul actionarii este foarte posibil sa te trezesti prin vreu sant sau poate cine stie...
Dar spre deosebire de un Audi A6 din 2002 cu aceleasi dotari la Robotelul meu pot spune ca intra foarte tarziu( cam la limita ).
Aceleasi teste le-am facut cu masina unui var ( audi A6 ). NU se compara ESP-ule la citron cu Esp-ul de la audi. Probabil o fi o alta varianta mai avansata de esp , cert este ca raspunde mult mai repede la derapaje si mult mai eficient ( dar nu atit de brutal ca asta de pe citroen ).
Cat despre Xenoane am dat un telefon la Service Baneasa ca tot a trebuit sa fac programarea la revizia de 20.000 si mi-au spus baietii sa merg cu respectivul kit la ei si o sa-l monteze fara nici o problema contra-cost bineinteles.( mentionez ca am luat Philips de 6000k - nici o alta varianta nu este acceptata de reprezentanta )
Scris: Mie 13-Mai-2009 08:48
de khan
pai daca luam in calcul greutatea aproape dubla a unui A6 fata de un C4, e normal ca ESP-ul sa aibe alt comportament, altfel, daca ar intra mai tirziu inertia pe care o are A6 din cauza greutatii ar amplifica rapid efectul unui derapaj si ESP-ul ar fi spectator. cu alte cuvinte zi merci ca la C4 nu intra toata ziua buna ziua ca te-ar scoate din minti. cit despre comportamentul masinii tale, probabil ca nu ai fost prea corect in exprimare spunind ca a derapat, poate doar a scirtiit, sau s-a inclinat puternic. ESP-ul face tot posibilul sa previna derapajul chiar in clipa in care e iminent, asta insa doar cu aceleratia calcata. altfel nu prea are eficienta pentru ca nu se transfera cuplu motor intre roti prin actionarea diferentiata a frinelor
Scris: Mie 13-Mai-2009 10:03
de RollerMAN
Tu spui ca intra tarziu ESP-ul, mie personal mi se pare ca intra prea devreme. ESP-ul este bun intr-o singura situatie, cand ti-a fugit masina de fund si danseaza de nebuna pe sosea pe un carosabil alunecos in rest este o optiune cat se poate de inutila.
In legatura cu ce spuneai tu ca esp-ul iti pune masina pe linia rotilor din fata nu cred ca este tot timpul cazul pentru ca daca vei lua o curba tare (si aici nu ma refer la limita aderentei)....o sa ai o supriza...tu dai de volan si masina face understeer, deci o ia tot unde vrea ea nu unde sunt rotile indreptate.
Eu unul sunt foarte fericit ca am optiunea sa il dezactivez tot timpul. Am scapat de multe batai de cap cu lucru asta. Sunt ferm convins ca as fi lovit masina de mai multe ori pana acum daca nu aveam optiunea sa dezactivez complet si la orice viteza ESP-ul.
Dar ma rog...asta e parerea mea....
P.S. Pentru ca sa nu fiu chiar offtopic, montajul xenoanelor in principiu nu ar trebui sa te faca sa iti pierzi garantia dar ca sa fii sigur iti recomand sa faci revizia la valcea, acolo sunt mai intelegatori oamenii. Si incearca sa iei un kit de xenon ceva mai scump pentru ca alea ieftine ~2.5 mil au tot felul de probleme, ba se ard balasturile, ba se decoloreaza becurile si o sa ai unu de o culoare si altu de alta culoare.
Si mai am o nelamurire
Scris: Mie 13-Mai-2009 11:25
de George Ivascu
Spuneti-mi si mie cam cat costa prima revizie la un C4?
Astia de la Baneasa nu mi-au spus absolut nimic( de fapt era o tipa care nu cred ca stie pe ce lume traieste, dar in fine totusi traim in Roamania.... )
Va multumesc anticipat!!!
Scris: Vin 12-Iun-2009 14:04
de Alexandru`
Uite aici un link cu o poza a unui deviz de revizie de Citroen C4 1.6 HDi la 15 000 km.
http://www.clubc4.ro/viewtopic.php?f=22&t=2676
Scris: Vin 12-Iun-2009 21:15
de stan cristian

184 RON, filtru motorina...? nu e cam mult ?

Scris: Sâm 13-Iun-2009 08:04
de Alex82
nu nu...asa e filtru motorina la 1.6...150-180 ron
la 2.0 e undeva la 50-60 ron
Scris: Sâm 13-Iun-2009 08:05
de Alex82
nu nu...asa e filtru motorina la 1.6...150-180 ron
la 2.0 e undeva la 50-60 ron
LE: rog un moderator sa stearga acest post .. am dat de 2 ori din greseala

Scris: Sâm 13-Iun-2009 09:08
de stan cristian
salut, acu am vazut .... filtru de motorina la 1.6 hdi e mai special , poate sa ajunga si la 230ron...
Scris: Vin 27-Noi-2009 20:43
de radutescu
in legatura cu ESP-ul. eu am un C4 1.6 HDI are 150cp(cip tuning) i-am pus suspensii sport si distantiere si ESP-ul ala e o prostie. cand pun masina de-a latul in curbe imi intra si singurul lucru pe care il face imi taie acceleratia, lucru care ma inerveaza la culme. si daca il dezactivez de la buton se activeaza automat la 50 km/h. deci parerea mea e ca ESP-ul e o prostie si nu isi merita bani