Pagina 1 din 1

Consum la ralanti

Scris: Sâm 01-Aug-2009 19:45
de history
Am un C4, 1.4, 16v. Astazi, coborand o panta, l-am scos din viteza si imi arata un consum instant intre 1,5 - 2 litri. Nu este prea mult, in conditiile in care la o Octavia2, tot de 1.4, arata un consum, stand pe loc, de 0,6 litri?
Va rog imi poate explica cineva? Multumiri!

Scris: Sâm 01-Aug-2009 19:58
de sorin.
Pai tu zici ca Skoda statea pe loc, si tu mergeai :lol: Injectia ia informatii si de la senzorul de viteza.Conteaza si ce consumatori electrici ai, daca AC-ul este pornit, conditiile meteo....

Scris: Sâm 01-Aug-2009 20:11
de mbc
cand cobori panta, nu lasi la punctul mort un autoturism (la camioane trebuie sa fii nebun) din 2 motive:
1. sa nu incalzesti prea mult franele pentru ca vei fi nevoit sa le folosesti prea mult (la bx daca cobori feleacul in frana de serviciu intr-o zi mai calda pe cand ajungi jos iti iese fum din ele)
2. sa nu iti consume aiurea.

Cand cobori panta, lasa masina in viteza, fara sa apesi acceleratia. gaseste o treapta de viteza adecvata. consumul instant declarat va fi zero

inca un motiv: in frana de motor ai stabilitate si control mai bun asupra masinii. Mare grija in schimb la masinile vechi cu tractiune spate (care nu au esp) cand coborati pe zapada sau gheata, nu schimbati brusc de la mare la mic pentru ca spatele o va lua intr-o parte.

Scris: Sâm 01-Aug-2009 20:37
de history
Era o panta mica, pt. ca sa depaseasca cei 30 de km la ora si sa-mi indice consumul instantaneu. La sofat cred ca ma pricep putin. La Citroen mai putin, incerc sa invat. Merci!

Scris: Sâm 01-Aug-2009 20:45
de history
sorin. scrie:Pai tu zici ca Skoda statea pe loc, si tu mergeai :lol: Injectia ia informatii si de la senzorul de viteza.Conteaza si ce consumatori electrici ai, daca AC-ul este pornit, conditiile meteo....


Buna gluma! Am vazut din mers. :lol:

Erau pornite doar radioul si ventilatorul pe prima treapta. Tu ai dreptate, dar parca e prea mare diferenta de consum.

Scris: Sâm 01-Aug-2009 20:58
de mbc
franai in timp ce ai citit consumul? ai un cdplayer mai performant sau un amplif? aveai farurile pornite si el oprite?

Scris: Lun 03-Aug-2009 12:33
de history
Nu, pentru toate. Chiar daca ar fi fost, se justifica diferenta de peste 1 litru?

Scris: Lun 31-Aug-2009 04:27
de Andrei Anghel
ciudat. octavia arata consumu' pe loc in litri pe ora. c4 arata in litri la suta de kilometri. dar viteza e parametru in calculul consumlui. asa ca, intrebare:

si daca-o scot din viteza la 120 la ora, si daca o scot din viteza la 50, imi va arata acelasi "consum in l/100km" ?

teoretic ea citeste o viteza de deplasare, un RPM, si o cantitate de benzina injectata chiar si cand nu e in sarcina masina, dar se deplaseaza. weird.

apropo, c4 arata consumu' la orice viteza, inclusiv stand pe loc, doar prin inlocuirea displayului, cu unul "C" (cu pixeli). adica software nu-i nicio problema, nici nu cred ca e nevoie de upgrade pe lexia, daca se schimba displayu'.

Scris: Lun 31-Aug-2009 20:43
de history
Multumesc! Tu ai display C, cat iti indica cu masina stand pe loc?
RPM cred ca se refera la rotatiile motorului si teoretic ar trebui sa arate acelasi consum la ralanti, fie la 120, fie la 50 km /h.

Scris: Mie 14-Oct-2009 12:51
de RollerMAN
Am eu display tip C si iti garantez ca nu arata sub 30 la ora nimic!

Scris: Mie 14-Oct-2009 20:36
de history
Multumesc! Atunci despre ce vorbea Andrei Anghel mai sus?

Scris: Joi 15-Oct-2009 10:46
de Andrei Anghel
pe displayu c, ala cu pixeli, n-arata consum sub 30 la ora? uite ca habar n-aveam, eu eram convins de contrariu. d-aia si tot stateam la panda pe ebay sa ma fac de unu' ...

Scris: Sâm 27-Feb-2010 22:41
de history
Azi, mergand cu 110 km/h, am scos masina din vitezĂŁ si afisa un consum instantaneu de 0,7-0,8 l. Adica normal! Nu-mi pot explica de ce la prima experiența imi afisa un consum așa de mare.
Oricum, dupĂŁ 8000 de km mi se pare ca motorul meu de 1.4 consumĂŁ cam mult, aprox. 6,5 l/100 km, consum realizat 90% extraurban.
Oricum, m-am resemnat, senzația pe care o ĂŽncerc la volan face toți banii! :steering:

Scris: Dum 28-Feb-2010 10:49
de vlad c4
Stii ca sub 3 grade compresorul de clima e oprit automat si poate de aia e consumul instantaneu mai mic in aceste zile. Depinde si de temperatura de afara.