Pagina 1 din 3

Dimensiune jante/pneuri

Scris: Mar 20-Sep-2005 09:57
de Arise
Am vazut pe net tot felul de tips&tricks referitoare la tuning. Nu sunt in principiu un hardcore tuner, dar totusi as vrea sa stiu unele chestii.

Se recomanda jante de aliaj, ca cica ar fi mai usoare decat cele de otel, deci masina ar fi mai usoara. :) Care e diferenta de greutate reala dintre jantele de aliaj si cele de otel?
La varianta VTR primesc jante de aliaj de 16' dar in oferta de pe site la motor 1.4 spune Dimensiuni anvelope: 195/65 R15. Daca ma uit la varianta 1.6 spune Dimensiuni anvelope: 205/55 R16.
Sper ca la 1.4 este o greseala.

Am verificat aici si spune asa:
Speedometer reading with non-stock tire is 0.4% too fast.
When your speedo reads 100kph, you are actually traveling 99.6 kph.

E posibil sa apara aceasta diferenta minora la C4?

Scris: Mar 20-Sep-2005 10:08
de kata
mai arise,

despre subiectul asta s-a tot scris.
in primul rand cam toate jantele de aliaj sint mai grele decat cele de otel. Deci
faza cu masina mai usoara ai zbarcit-o.

Arise scrie:La varianta VTR primesc jante de aliaj de 16' dar in oferta de pe site la motor 1.4 spune Dimensiuni anvelope: 195/65 R15. Daca ma uit la varianta .16 spune Dimensiuni anvelope: 205/55 R16.
Sper ca la 1.4 este o greseala.


cum ai tras tu concluzia ca e o greseala?

daca vrei un site mai documentat (la care s-a mai facut referire pe aici) iata:


http://www.chris-longhurst.com/carbibles/tyre_bible.html

Scris: Mar 20-Sep-2005 10:15
de Arise
Pai ei la oferta aia idioata spun ca VTR beneficiaza de jante de 16'.
Daca te uiti la motor (1.4 si 1.6) vezi ca sunt de 15' respectiv de 16'.

In cazul in care cumperi motorul de 1.4 si deci ti-ar da jantele de 15', pe alea din oferta (adica cele din aliaj de 16') unde naigba ti le mai da? La pachet, acasa ? :)

Scris: Mar 20-Sep-2005 10:58
de Matrixu
La VTR daca e cum era odata, ai optionala de jante aliaj pe 16 cu pret 0.
Deci la VTR ar trebui sa ai jante asa era acu ceva timp, acum nu stiu vezi si tu intr-o oferta mai noua.

La jate de 16 ai gume 205/55/16, si cred ca merg puse si 215/50 nu stiu de cat e janta.
@Khan
Jantele din aliaj sunt mai grele decat alea din otel???????? :roll:
Pe bune daca nu o sa cantaresc si fac si poze la o janta din otel pe 15 si una din aliaj pe 15 si chiar pe 16.

Scris: Mar 20-Sep-2005 11:38
de eugenro2001
Jentile de aliaj sunt mai grele decat cele de tabla. Probabil doar jentile de magneziu care costa cate 1000€ bucata sunt mai usoare decat cele de otel.

Re: Dimensiune jante/pneuri

Scris: Mar 20-Sep-2005 11:53
de mars2k
Arise scrie:aici si spune asa:
Speedometer reading with non-stock tire is 0.4% too fast.
When your speedo reads 100kph, you are actually traveling 99.6 kph.

E posibil sa apara aceasta diferenta minora la C4?

Da, e posibil.
In specificatia franceza pt C4, la rubrica "viteza la 1000 RPM" in diverse trepte de viteza, sunt 2 coloane, prezumtiv una pt 195/65 R15 si una pt 205/55 R16.

Dar pt a fi siguri de asta, va recomand cu caldura linkul urmator: www.citroen-pr.net
(thanks editza: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=260 )

Va faceti un cont acolo, eu am bagat o adresa fictiva din Austria, (Romania neexistand in lista tarilor de interes), pe urma introduceti seria VIN a masinii si aveti toate detaliile posibile despre masina (presupun ca au updatat baza de date sa contina si C4).

Mai departe, verificati la Vehicle characteristics daca
Final drive ratio, la aceeasi motorizare, este acelasi, indiferent de cauciucuri.
Asta presupune cel putin 2 voluntari, de exemplu unul cu motor de 1.6i si cauciucuri de 195/65 R15 si unul cu 1.6i si 205/55 R16.
Ambii verifica pe citroen-pr.net daca masinile lor au acelasi Final Drive Ratio.

Daca da, inseamna ca eroarea de 0.4% intr-adevar exista.
Daca nu, inseamna ca au ajustat din final drive ratio.

Scris: Mar 20-Sep-2005 12:31
de Autoart
Poate sa-mi spuna si mie cineva daca stie rapoartele din cutia de viteze pt 1.6 benzina si raportul final, merci

Scris: Mar 20-Sep-2005 12:42
de khan
@Matrixu, ti-a raspuns Eugen

Scris: Mar 20-Sep-2005 13:08
de mars2k
Autoart scrie:Poate sa-mi spuna si mie cineva daca stie rapoartele din cutia de viteze pt 1.6 benzina si raportul final, merci

Rapoartele nu le stiu, dar daca te intereseaza viteza la 1000 RPM in treptele 1-5, iti pot trimite specificatia C4 in franceza. Trimite-mi un mail.

Scris: Mar 20-Sep-2005 13:59
de Matrixu
eugenro2001 scrie:Jentile de aliaj sunt mai grele decat cele de tabla. Probabil doar jentile de magneziu care costa cate 1000€ bucata sunt mai usoare decat cele de otel.


De alea de magneziu stiam si eu ca sunt super usoare. Chiar o sa fac experimentul asta si promit sa pun poze cu rezultatul. Eu stiam exact contrariul, dar nu ma bazez inca pe asta.

Totusi, o janta din aluminiu(99% aluminiu su restul alte metale) eu zic ca e mai usoara decat una de otel/tabla.!

Scris: Mar 20-Sep-2005 14:14
de kata
nu te complica.
da telefon la orice vanzator de jante si o sa afli rapsunsul corect...e cel pe care l-a repetat si eugen si khan.

Scris: Mar 20-Sep-2005 14:19
de kata
Matrixu scrie:Totusi, o janta din aluminiu(99% aluminiu su restul alte metale) eu zic ca e mai usoara decat una de otel/tabla.!

:shock:

aici ai zbarcit-o rau de tot!

ia spune repede ce-i mai greu, 1 kg de alu sau 0.5kg otel/tabla?

:wink:

Scris: Mar 20-Sep-2005 14:26
de Matrixu
Nu ma complic dar citesc si eu una alta, poate e doar marketing ce scriu baietii acolo., poate e un lucru real.
http://www.jantealuminiu.ro/jante.html
Arunca un ochi aici.

Uite ce zic astia:
Aluminiul prin definitie ofera rezistenta mare si scaderi semnificative ale greutatii in raport cu metalele feroase precum otelul si reprezinta astfel materialul ideal din care se fabrica jantele.
Si tot de la ei am aflat ca jantelor de otel li se zice popular de tabla :D

Scris: Mar 20-Sep-2005 14:49
de khan
in romania aluminiul e mai greu... nah :o ! jantele mele de aluminiu 7/15 cu cauciucuri 195/50-15 sint mai grele decit jantele de tabla 6/14 cu cauciucuri 185/60-14. in definitiv asta trebuie comparat nu?

Scris: Mar 20-Sep-2005 14:53
de kata
acum am inteles. sursa ta de inspiratie e suficient de hoata ca sa nu-ti prezinte toate aspectele (bineinteles in mod intentionat).

hai sa luam chiar o poza de pe link-ul tau, ca sa ne facem o idee mai clara:

Imagine

width "a" - OFFSET reprezinta dimensiunea cea mai sugestiva care intra in calculul volumului de material, daca putem spune asa.
practic, vedem ca cantitatea de material folosita la jantele de aliaj e mai mare decat la jantele de aluminiu. chiar daca al e mai usor, datorita incarcarii mai mari de material la jantele de aliaj, greutatea acestora e mai mare decat cea a jantelor de tabla.