Pagina 1 din 2

motor nfu (1.6i c4)

Scris: Mar 25-Apr-2006 21:20
de pesteimputit
are cineva idee pe ce alte masini din crupul psa s-a mai montat acest tip de motor (care este pe c4 1.6i)?

Scris: Mar 25-Apr-2006 21:38
de MARIAN
Pe Peugeot 307,206,Partner;Citroen C2,C3, Xsara,Berlingo

Scris: Mar 25-Apr-2006 22:15
de pesteimputit
multumesc foarte frumos.
deduc ca un set de axe cu came, pompa de ulei& co pt peugeot 206 1.6i 16v fabr 2003 - prezent va functiona fara probleme pe motorul meu.
am gasit setul la un prieten de-al meu care a facut masina praf inainte sa mai apuce sa ii monteze kitul

Scris: Mar 25-Apr-2006 22:18
de stevey
Ca tot veni vorba motoru asta de 1,6i este si cel de pe "vechiul" peugeot 307 ala cu renumitele probleme sau e model nou.Eu nu inteleg de ce pun motorul asta si pe modele mai mici...au cumva cp mai putin?

Scris: Mar 25-Apr-2006 22:21
de pesteimputit
1) nu de asta am deschis topicul
2) spre ex pe c2 VTS motorul are 125cp
3)nu stiu ce motor a fost pe 307

Scris: Lun 01-Mai-2006 01:38
de mituc
Ce inseamna la motorul asta (1.6i) sa fie supraturat? El are puterea maxima la 5800, cuplul maxim la 4000.Cei din service mi-au spus sa nu-l tin in perioada de rodaj (cit o fi asta, am deja 2600km) constant peste 3000, asta inseamna sa nu prea trec de 96-100Kmph :) si de uneori ajung acolo doar in treapta a 3-a (la deal, in depasiri, etc).

Care sint consecintele daca in periada de rodaj este supraturat? Maninca mai mult ulei decit trebuie? Pierde din compresie? Altceva?

Scris: Lun 01-Mai-2006 17:16
de khan
nu se face rodajul corespunzator

Scris: Mar 02-Mai-2006 06:27
de mituc
khan scrie:nu se face rodajul corespunzator


Si asta prin ce se traduce?

Scris: Mar 02-Mai-2006 06:57
de sorin.
Datorita frecarilor mai mari pot avea loc gripaje.
Prin folosirea unui ulei subtire, debitul de ulei prin lagare creste, acestea racindu-se mai eficient.

Scris: Mar 02-Mai-2006 10:56
de nitro_od
despre rodaj sunt mult mai multe de povestit iar griparile reprezinta ultima dintre probleme!
motorul este supus in timpul functionarii la o multitudine de forte care isi schimba sensul si intensitatea la fiecare variatie de turatie determinand astfel uzuri diferite si temperaturi diferite!
e f. mult de disecat aici....e ma simplu sa urmezi sfatul producatorului daca apare in manual !

Scris: Mar 02-Mai-2006 14:16
de sorin.
despre rodaj sunt mult mai multe de povestit iar griparile reprezinta ultima dintre probleme!

Si care ar fi prima problema? :roll:

Scris: Mar 02-Mai-2006 14:45
de nicum
Sa te trezesti cu span in baia de ulei?

Scris: Mar 02-Mai-2006 15:50
de sorin.
Sa te trezesti cu span in baia de ulei?

Datorita unor microgripari, asperitatile dintre cele doua suprafete in loc sa se taseze(un fel de ecruisaj), se smulg, putand aparea acel span.

Scris: Mar 02-Mai-2006 18:38
de mituc
nitro_od scrie:e ma simplu sa urmezi sfatul producatorului daca apare in manual !


Apare undeva in manualul de la C4 asta? M-ar interesa sa ma uit. Nu am citit manualul tot insa la sectiunile la care ar putea apare m-am uitat, si nu am gasit nimic. Cineva pe forum a facut o poza la o pagina de manual a lui C3 unde spunea sa nu mergi la mai mult de 2/3 din cit poate motorul (judecind dupa proportie, la 1.6i 2/3 ar insemna 4000-4200rpm).

Pe de alta parte m-ar interes sa stiu si care e aceasta perioada (in kilometri). Unii spun primii 500, altii primii 1000, altii primii 20000 (20k ii merg intr-un an sau mai bine, daca ajung pe autostrada cu masina ce fac, merg cu maxim 110Kmph?).

Scris: Mar 02-Mai-2006 19:41
de nitro_od
itr-adevar, sa mergi cu 110km pe autostrada ar fi destul de plictisitor! ti-ar lua o vesnicie sa parcurgi cei 200km de autostrada din romania.....mai ales ca nu sunt in aceeas directie ! :lol:

sorin ''intreaba'':
Si care ar fi prima problema?


pai....in primul rand sa ratezi scopul rodajului!
chiar cred ca sansele sa calezi un motor sau sa toci cuzineti sau segmenti sunt subunitare! in schimb poti capata un motor care nu este in parametrii maximi, care papa ulei si care este mai zgomotos decat ar trebui!
nu e mare lucru....nu?
cat despre uleiul folosit.....ar trebui respectate prevederile constructorului !
mentionez ca postul era mult mai lung dar devenisem acid si m-am autocenzurat ! :( god.......) need some therapy !